נתניהו מבטיח מגה-סיפוח: נחיל את החוק על כל ההתיישבות

גנץ הבטיח את סיפוח הבקעה אחרי הבחירות, ומאוחר יותר הבהיר שזה לא יהיה חד צדדי ● נתניהו ובנט קראו לו לעשות זאת כבר עכשיו ● דיוני החסינות של נתניהו וחיים כץ יתחילו בחמישי הבא ● שמולי מבקש לפסול את אשת יגאל עמיר ● דיכטר על כינוס המליאה בידי אדלשטיין: כנראה לקחת כדור נגד בחילה ואישר ● טיבי מבטיח שלהצהרת הסיפוח של גנץ יהיה מחיר פוליטי

  • בנימין ושרה נתניהו בהשקת קמפיין הליכוד בירושלים, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי / פלאש 90
  • גדי יברקן בהשקת קמפיין הליכוד בירושלים, 21 בינואר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי/פלאש 90
  • מיקי זוהר בהשקת קמפיין הליכוד בירושלים, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי / פלאש 90
  • אנשי כחול-לבן בסיור בורד יריחו במדבר יהודה. מימין: יועז הנדל, אורנה ברביאי, משה יעלון ובני גנץ (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • ניצן הורביץ ועמיר פרץ בהשקת מטה הבחירות של עבודה-גשר-מרצ בבאר שבע (צילום: דור פזואלו)
    דור פזואלו
  • בכירי כחול-לבן בסיור בורד יריחו שבמדבר יהודה, היום. מימין: יועז הנדל, משה יעלון, בני גנץ ואורנה ברביאי (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
07:48 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לכך שאיתמר בן גביר טוען שהוצע לו להתמנות לשגריר כדי שמפלגתו עוצמה יהודית לא תרוץ בבחירות: "שמעתי שהציעו לבן גביר להיות שגריר. אני מופתע שנתניהו לא הציע לו להיות נסיך במקום הארי ומייגן. טירוף מוחלט".

בראיון לכאן רשת ב' המשיך ליברמן עם קו הדימויים המתקשר למלוכה בבריטניה, ואמר על השרה מירי רגב: "אי אפשר מצד אחד כל הזמן לצרוח, להשתלח באנשים ולצפות שהיחס כלפי אותה ח"כית יהיה הסגנון של הנסיכה דיאנה".

בשבת האחרונה, בזמן חילופי כיסאות כמרואיינים בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13, סירב ליברמן לומר "שבוע טוב" לרגב, משום שהוא "אומר שבוע טוב רק לבני אדם". "יש פה באמת סגנון של שוק, של הצרחות, צווחות, כל הזמן השתלחויות, 'זה בוכרי', ו'זה שמאלני,' וכל יום אתה שומע מאותה גברת כל מיני השתלחויות. היא לא רגילה שמישהו עונה לה". ליברמן הבהיר כי הוא לא מצטער על כך: "גם בדיעבד, זה היה פשוט הכרחי".

כמו כן, התחייב ליברמן, שוב, כי לא יהיה סבב בחירות רביעי: "אני מתחייב – בוודאות לא יהיו בחירות נוספות, ולא נלך לסיבוב נוסף. מי שגרר את המדינה לסבב נוסף אלה כחול לבן והליכוד. נדאג להקים ממשלה ציונית וליברלית. אני לא מצפה לנס, אלא מייצר אותו".

07:52 עריכה

השר יובל שטייניץ (ליכוד) בתגובה להתחייבותו של ליברמן כי לא תהיינה בחירות נוספות: "אם יש לו פטנט איך להקים ממשלה ציונית ולמנוע בחירות רביעיות – למה הוא לא השתמש באותו פטנט כדי למנוע את הבחירות השלישיות?".

08:08 עריכה

עורך הדין אלן דרשוביץ, שמייצג את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במשפט ההדחה שייפתח היום בסנאט, אמר בראיון בגל"צ: "אטען שסעיפי האישום נגדו לא עולים בקנה אחד עם העבירות שבגינן ניתן להדיח נשיא. טראמפ בטוח בטענה ובצוות המשפטי שלו".

עוד אמר דרשוביץ: "טראמפ ונתניהו סופגים ביקורת על עניינים שאינם פליליים. לא חושב שלבקש סיקור תקשורתי חיובי יותר, או פחות שלילי, יכול להיות פשע. אני מתנגד בתוקף לכתב האישום נגד נתניהו".

08:20 עריכה

במפלגת ימינה עוקצים את אחמד טיבי

08:35 עריכה

ח"כ איציק שמולי, יו"ר שדולת הגמלאים, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקיים דיון חירום על הגדלת מענקי החימום לקשישים.

"אם ראש הממשלה מקיים דיוני חירום עם האוצר כדי למצוא מקורות לצרכים הפוליטיים של מפלגות הבלוק, הוא חייב לשים את הקשישים שקופאים מקור בראש סדרי העדיפויות כרגע. בלתי מתקבל על הדעת שבמדינה שלנו בכל פעם שיש סערה קשישים יקפאו למוות בביתם".

09:11 עריכה

השר אריה דרעי על כך שהרבנות הראשית החליטה לאשר מחדש את פסיקת הרב עובדיה יוסף להכרת ביהדות העולים מהאתיופיה: "בני העדה האתיופית היקרים, נמשיך לעמוד לימינכם ולסייע לכם. אחים אנחנו!".

09:20 עריכה

לו"ז הבקשה לפסילת ח"כ היבא יבזק (בל"ד – הרשימה המשותפת):

עד יום לראשון, 26 בינואר, יבזק ובל"ד יגישו את עמדתם.

עד ליום שני, 27 בינואר – היועץ המשפטי לממשלה יגיש את עמדתו

29 בינואר, 10:00 דיון במליאת ועדת הבחירות

09:51 עריכה

ניצן הורוביץ מפרגן לעמיתו למפלגת העבודה-גשר-מרצ, איציק שמולי, על כך שפנה לראש הממשלה בדרישה דחופה לאתר תקציבי חירום להגדלת מענקי החימום לקשישים.

09:54 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ל-TBN: "האיראנים צריכים להבין שהיהודים לעולם לא יהיו יותר חסרי הגנה"

עוד הוסיף נתניהו: "אני חושב שהלקח מאושוויץ הוא, ראשית, לבלום דברים רעים כשהם עדיין קטנים, ואיראן היא דבר רע מאוד, לא כל כך קטן, אמנם, אך עם נשק גרעיני זה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אני חושב שהדבר הראשון הוא לבלום אותם. שנית, הם חייבים להבין שהיהודים לעולם לא יהיו יותר חסרי הגנה מול אלה הקמים להורגם".

10:32 עריכה

לקראת פורום השואה שיתקיים ברביעי בירושלים, נשיא סרביה הורה לתלות על ארמון הנשיאות בבלגרד דגל עם טלאי צהוב, כאות ניצחון לשחרור מחנה אושוויץ.  בציוץ בטוויטר, הודה לו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא מצפה לראותו.

10:41 עריכה

ראיון ראשון ומביך לשר הרווחה הנכנס אופיר אקוניס. 

10:45 עריכה

אבי דיכטר: "אם הייתי רוצה, ראש הממשלה היה ממנה אותי לשר".

בראיון לגל"צ ענה דיכטר לשאלה האם הוצעה לו משרה: "נתניהו דיבר איתי והסברתי לו את השיקולים שלי, בנסיבות האלה התרומה הכי גדולה שלי תהיה כסגן שר".

כמו כן, גיבה דיכטר את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ממפלגו. "בליכוד יש הרבה יותר ממיעוט צעקני שחושב שאדלשטיין שומר על הליכוד, אבל לפני הליכוד הוא לשמור על הכנסת ועל כבודה. כנראה לקח כדור נגד בחילה ואישר את כינוס המליאה".

11:01 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר אמר כי בין ההצעות שקיבל היה מינוי בלשכת עורכי הדין. בתוכניתו של רינו צרור בגל"צ פנו ללשכה ואלה השיבו: "במקרה הטוב בן גביר שוגה באשליות, ובמקרה הרע בן גביר משקר במצח נחושה".

בן גביר בתגובה: "הם לא קשורים, לא דיברתי איתם. אבי חימי (יו"ר הלשכה) הוא בסה"כ עוד אחד שמה שמעניין אותו זו הפוליטיקה".

איתמר בן-גביר מגיש את רשימת עוצמה יהודית לכנסת ה-23 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
איתמר בן-גביר מגיש את רשימת עוצמה יהודית לכנסת ה-23 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
11:50 עריכה

שר החוץ ישראל כץ ברך את נשיא קולומביה איוון דוקה, על החלטתו לאמץ את רשימת ארגוני הטרור של אירופה וארה"ב

"זוהי התפתחות חשובה שתסייע במאבק העולם החופשי נגד הטרור האיראני וגרורותיו. אני קורא למדינות נוספות להצטרף למאבק נגד הטרור".

12:29 עריכה

ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן): "חושב שיש לכחול לבן סיכוי להביא מנדטים מהימין"

"אנחנו קודם כל רוצים שאבו מאזן יכיר במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית", אמר שטרן בראיון ב-103FM. "לא ניפול כל פעם למלכודת העלובה שהבחירות הן על התנחלויות כמו שעושים לנו כאן כבר 20 שנה כשלבסוף מוכרים את המדינה לכספים קואליציוניים".

עוד הוסיף שטרן: "אני בעד שהבחירות הללו לא יוכרעו על שאלות תיאורטיות אלא על מה שקורה כאן מחר בבוקר עם זהותה היהודית של המדינה. אם אנחנו נתייחס לחבר העולים כגויים, נחביא החלטות על הכרה ביהודי אתיופיה, אם אנחנו חושבים שהשבת שייכת לליצמן או לציונות הדתית".

ח"כ אלעזר שטרן (צילום: Flash90)
ח"כ אלעזר שטרן (צילום: Flash90)
12:30 עריכה

וכאן נמצאת סתיו שפיר לאחר הפרישה מהחיים הפוליטיים.

12:39 עריכה

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, תערוך היום אירוע קבלת פנים לסגן שר החוץ והשליח הרוסי למזרח התיכון. לאחר קבלת הפנים, השניים יפגשו להמשך דיונים בסוגיית שחרורה של נעמה יששכר.

12:48 עריכה

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי על יוזמת פסילת ח"כ היבא יזבק מבל"ד: "היא ראויה ואני חושב שהיא חברת כנסת חרוצה וטובה. חמור מאוד שכחול לבן תומכים, והתפלאתי שגם עמיר פרץ ומפלגתו תומכים בפסילה".

בראיון ל-ynet התייחס טיבי לסוגיית הסיפוח: "לא חושב שזה יקרה בשבוע הבא, אבל יהיו הרבה דיבורים. אני חושב שגם הליכוד וגם חלק גדול מכחול לבן חושבים באמת על סיפוח. יש משמעויות. מלבד העבירה על החוק הבינלאומי, זה שטח פלסטיני שנכבד ב-67'".

"כחול לבן הם לא אלטנרטיבה שלנו", הוסיף טיבי. "לא המלצנו על גנץ בגלל התפעלות והערצה לפועלו, אלא בגלל התמקדות ורצון להסיר את בנימין נתניהו, האיש המסית ביותר נגד הציבור הערבי, האיש שריסק את התהליך המדיני".

13:38 עריכה

ובנתיים בלשכת שר החינוך: חוגגים יום הולדת לרב רפי פרץ

13:46 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ בבקעת הירדן: "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל בכל תרחיש. ממשלות שרצו בעבר להחזיר אותה טעו. אחרי הבחירות נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

14:12 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ הגיב לדבריו של יו"ר כחול לבן בני גנץ בעניין הסיפוח: "גם גנץ במספחים. אם זו התשובה של כחול לבן לספין החלול של הימין – זה מעיד על חוסר ביטחון".

14:14 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לדברי יו"ר כחול לבן בני גנץ: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

14:29 עריכה

מימין ומשמאל במפה הפוליטית מגיבים לדבריו של גנץ על כך שלאחר הבחירות יפעל להחלת ריבונות בשטח בקעת הירדן. 

14:31 עריכה

מפלגת הליכוד ומפלגת ימינה יחתמו על הסכם עודפים לקראת הבחירות.

14:34 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב וחוזר על המסר כי "על העולם לבלום את איראן לפני שתשיג נשק גרעיני. הם חייבים להבין שהיהודים לא יהיו שוב חסרי הגנה". הדברים מגיעים על רקע פורום השואה הבינלאומי שיתקיים מחר בירושלים – "שליש מהעם היהודי עלה בלהבות. לא יכולנו לעשות דבר. כעת יש לנו את היכולת להגן על עצמנו, אך הנסיונות להשמיד את העם היהודי לא פסקו".

14:38 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ על דבריו של גנץ בעניין סיפוח בקעת הירדן: "מרוב מאמץ לחבק מצביעי ימין, בכחול לבן מצאו את עצמם מחובקים עם סמוטריץ'. ההצהרות על סיפוח הבקעה הן חלולות ומופקרות".

השר סמוטריץ' קרא לגנץ "להתקדם"

15:17 עריכה

סיעת העבודה-גשר וח"כ איציק שמולי הגישו לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לפסילת המפלגה של לריסה טרימבובלר, ("משפט צדק"), אשתו של יגאל עמיר.

15:25 עריכה

פחות מחודש וחצי לבחירות, גנץ ונתניהו כבר מטרילים אחד את השני. יש למה לצפות.

15:38 עריכה

ראש מועצת הבקעה קורא לספח כבר מחר בבוקר ולא לחכות לקהילה הבינ"ל. זאת, לאחר שגנץ הכריז בצהריים שיפעל לסיפוח הבקעה אחרי הבחירות.

15:48 עריכה

אחרי שגנץ הכריז על סיפוח אחרי הבחירות, (בהסכמת הקהילה הבינ"ל), נתניהו הפציר בו לסכם על כך כבר עכשיו, ויעלון עונה לנתניהו, בכך שלא מומלץ לספח באופן חד צדדי.

15:56 עריכה

עוד תגובות להכרזת סיפוח הבקעה של גנץ. בימינה חושבים שמדובר בהצהרה ריקה מתוכן ובשמאל תוקפים אותה כשגיאה פופוליסטית.

16:57 עריכה

הוועדה המסדרת בראשות היו"ר אבי ניסנקורן קבעה 8 ימים לדיוני החסינות של חיים כץ ונתניהו.

חיים כץ
חמישי, 30.1 בשעה 9:30 בבוקר
שלישי, 4.2 בשעה 9:30

בנימין נתניהו
חמישי, 30.1 בשעה 14:30
ראשון, 2.2 בשעה 10:00
שני, 3.2 בשעה 10:00
שלישי, 4.2 בשעה 14:30
רביעי, 5.2 בשעה 10:00
חמישי, 6.2 בשעה 10:00
 

17:08 עריכה

ליברמן מזכיר שהוא כבר פעל לסיפוח הבקעה בחודש שעבר.

17:28 עריכה

ח"כ יואב גלנט מהליכוד, אומר הערב לגלי צה"ל כי "בקעת הירדן היא הגבול המזרחי של ישראל ויש על זה קונצנזוס, מן הראוי לעשות מעשה ויפה שעה אחת קודם.

ברדוגו מרים להנחתה ושואל אם גנץ רק מדבר או שבעצם כל התכלית שלו היא להוריד את נתניהו מהשלטון?

"זה התכלית והסיבה שהמפלגה הזו קמה, בשביל להגיד אנחנו נוריד את נתניהו ושלטון הליכוד, מה יהיה אחרי זה לא בטוח שיש להם תכנית … התכנית של יעל גרמן ומיכאל ביטון היא לא בדיוק התכנית של הנדל והאוזר.

בהתייחס לוויתורים אפשריים בהסדר מדיני עתידי, גלנט אמר כי "העובדות הן שמי שהוביל אז את המהלך ושיתף פעולה עם האמריקאים ושיתף פעולה איתם מאחורי גבו של ראש הממשלה היה הרמטכ"ל בני גנץ ונתן להם להבין שישראל מוכנה לוויתורים מרחיקי לכת … לשמחתנו גנץ לא היה בעמדת השפעה מדינית.

בהתייחס להחלטת יולי אדלשטיין לכנס את המליאה ולהצביע על הקמת ועדת כנסת בשבוע הבא, אמר גלנט כי "המציאות שאנחנו נמצאים בה היא שהליכוד נמצא תחת אש ובמצב הזה חובה להישאר מלוכדים ולשמור על הבית … כל הקרקס הפוליטי סביב החסינות לא משרת את מוסד הכנסת.

"אנחנו יכולים להגיע בבחירות להישג גדול מאוד, זה תלוי בהתגייסות של המצביעים.

17:39 עריכה

יועז הנדל מכחול-לבן מתנצל בגלי צה"ל על ההתקפה הבוטה של פעיל מפלגת תל"ם (שאליה הוא משתייך), על יעל גרמן. במקביל, הוא תוקף כצפוי את היומרה של נתניהו בעניין סיפוח חד צדדי של בקעת הירדן, לאחר שלא עשה זאת בעשור האחרון.

"החלת החוק על בקעת הירדן היא אירוע אסטרטגי שצריך לעשות בשום שכל וכדאי לתאם אותו … אני חושב שבקעת הירדן היתה צריכה להיות חלק מהמדינה כבר שלשום, 13 שנה נתניהו לא עשה את זה … אמרתי וכתבתי כל השנים, 'נתניהו תחליט מה אתה רוצה, תעשה אל תדבר', היו שלוש שנים של טראמפ והוא יכול היה בכל רגע להעביר את ההחלטה הזו … נתניהו היה צריך את ההצהרה של בני כדי להחיל את החוק על בקעת הירדן? מי עיכב אותו בשלוש השנים האחרונות. גלנט תחת כל עץ רענן דיבר על חזרה לקווי 67 אז פתאום הוא הפך לימני? … מי הפריע לנתניהו בשלוש השנים האחרונות?

17:42 עריכה

שני הטוענים לכתר ממשיכים להתכתש בטוויטר.

גנץ: במקום בסיפוח את מתעסק בטיוח.

נתניהו: בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הסיפוח.

18:17 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין קיבלן היום את פניהם של נשיאת גאורגיה, מושל אוסטרליה, ונשיא רומניה, לקראת אירועי פורום השואה שיתקיימו ברביעי-חמישי לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ.

18:54 עריכה

מייסד טלגראס נפסל מהתמודדות לכנסת על ידי ועדת הבחירות המרכזית בגלל עבירות שיש עמן קלון.

19:04 עריכה

גדי יברקן, שערק מכחול-לבן לליכוד לפני מספר ימים, מתקבל בזרועות פתוחות בכינוס של מפלגתו החדשה-ישנה. יברקן אמור לחזק את הליכוד בקרב המגזר של יוצאי אתיופיה, שקולותיהם לא הלכו למפלגת השלטון בבחירות האחרונות.

19:08 עריכה

מבין שלל התגובות להצהרת סיפוח הבקעה של גנץ, בלטה גם זו של אחמד טיבי שהבטיח שיהיה לזה מחיר פוליטי. הרשימה המשותפת, שאליה משתייך טיבי, המליצה לאחר בחירות האחרונות על גנץ כמועמד להרכבת ממשלה. יהיה מעניין לראות האם הצהרת סיפוח הבקעה משתלבת עם תמיכה מחודשת במועמד של כחול-לבן.

19:48 עריכה

גנץ מבקש להבהיר שהוא לא מתכוון לפעול לסיפוח חד צדדי של הבקעה.

19:57 עריכה

נפתלי בנט מאתגר את כחול-לבן ורוצה להעלות להצבעה במליאה את סיפוח הבקעה.

"אם מכנסים את המליאה בזמן מערכת הבחירות, אין סיבה לדחות את ההצבעה על החלת הריבונות לאחרי הבחירות … אם בכחול לבן מתעקשים לכנס את המליאה בתקופת ממשלת מעבר, אז אין מניעה להצביע על סיפוח הבקעה.
מי שקורא לדחות עד אחרי הבחירות את הדיון בנושא, מבקש למנוע החלת ריבונות בבקעה".

20:07 עריכה

ההכנות לפורום השואה בעיצומן: הלילה ינחתו בישראל יו"ר בית הנבחרים בארה"ב ננסי פלוסי, ונשיא צרפת עמנואל מקרון. מחר ינחתו כאן בין השאר מלף ספרד הנסיך פליפה, הנסיך הבריטי צ'רלס ובחמישי יגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס.

20:22 עריכה

נתניהו משיק את הקמפיין של הליכוד בירושלים והציג את הרכש החדש גדי יברקן שערק מכחול-לבן, "הקהילה האתיופית חוזרת לליכוד". בנוסף אמר נתניהו, כי יאיר לפיד רצה לפנות יישובים בבקעה והזכיר (שוב) ש"עודה וטיבי", כלומר הרשימה המשותפת, רצו את גנץ כראש ממשלה.

נתניהו הרחיק לכת עוד יותר מהצהרת הסיפוח של הבקעה, ואמר שממשלתו תחיל "את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ללא דיחוי ובלי אישור של אחמד טיבי, לא רק שלא נעקור אף יישוב ולא נפנה אף אחד, נחיל את החוק הישראלי על … כל היישובים בלי יוצא מן הכלל".

21:23 עריכה

השרה גילה גמליאל בפוטו-אופ עם גורם מדיני בכיר שהגיע לארץ מרוסיה, ובצל המגעים לשחרור נעמה יששכר הכלואה שם בעונש מופרז.

22:36 עריכה

דפנה ליאל מחזקת את מה שהיה כמעט ברור מההתחלה: לגנץ וכחול-לבן אין כוונה ללכת על סיפוח חד צדדי של הבקעה, כפי שהבהיר גנץ בעצמו במהלך הערב. יו"ר כחול-לבן הצית מחול שדים בצהריים כשהצהיר שיפעל לסיפוח הבקעה לאחר הבחירות.

סגירה