תרופה פשוטה לקדחת הספינולוגיה

מפגינה נגד בנימין נתניהו, 2019, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)
Tomer Neuberg/FLASH90
מפגינה נגד בנימין נתניהו, 2019, למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה

מה הבעיה שלכם עם הספינים של ביבי? הטריקים והשטיקים כל כך שקופים עד שקשה להבין למה אנשים רציניים נופלים אליהם.

רמטכ"לים לשעבר, חברי כנסת מנוסים, אנשי ציבור משמאל מהמרכז ומימין מועדים ונופלים לכל שלולית ספינולוגית שמניח בפניהם הנאשם בספינולוגיה מדבקת.

הטריקים והשטיקים של ביבי כל כך שקופים עד שקשה להבין למה אנשים רציניים, רמטכ"לים לשעבר, חברי כנסת מנוסים, אנשי ציבור משמאל מהמרכז ומימין מועדים ונופלים לכל שלולית ספינולוגית שהוא מניח בפניהם

בעיקר כדאי לנפגעי הספין להבין שהספין כמו נפיחה פשוטה יתפוגג מיד לאחר הבחירות ואין מה להיבהל. רק לסתום את האף.

ובכן הנה כמה תרופות פשוטות:

ספין סיפוח בקעת הירדן

לאחר עשר שנים רצופות כראש ממשלה, הוא עצמו יודע הכי טוב למה לא החיל ריבונות בבקעה. הספינולוג השפן יודע היטב שאם רק יעלה את הנושא בכנסת, המלך עבדאללה ישלח את שגריר ישראל בירדן בבעיטה הביתה. נתניהו ייאלץ להתחנן על חייו כמו בפרשת משעל. בלי שלום עם ירדן גם איראן תתקרב לגבול המזרחי וגם הנהגת מצרים עלולה לחטוף קריזה.

אז מה הבעיה להגיד לביבי: תפסיק לבלבל ת'מוח. השלום עם ירדן יותר חשוב מהכרזות פופליסטיות שאין להן שום היתכנות. רוצה מלחמה מיותרת שלח את יאיר או אבנר שיעלו על מדים בלי לצייץ מילה. נראה אם תוכל להיכנס הביתה הערב.

נתניהו הרי יודע שאם רק יעלה את הנושא בכנסת, המלך עבדאללה יעיף את שגריר ישראל בירדן בבעיטה. נתניהו ייאלץ להתחנן על חייו כמו בפרשת משעל. בלי שלום עם ירדן – איראן תתקרב לגבול המזרחי, והנהגת מצרים עלולה לחטוף קריזה

ספין נעמה יששכר

או קיי ביבי, ישראל ערבים זה לזה וקשה לראות צעירה ישראלית בכלא רוסי. אבל אתה האחרון שיכול להתהדר בשחרור ישראלים מהשבי. תמורת גלעד שליט שחררת 1027 מחבלים עם דם על הידיים ו-50% מהם חזרו לפעילות.

תמורת שני אנשי המוסד בפרשת משעל, שחררת את שייח יאסין – אבי החטיפות והפיגועים של חמאס.

ועוד לא דיברנו על גופות הדר גולדין ואורון שאול ושני הישראלים החיים אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד, (נכנס לרצועת עזה בתחילת אפריל 2015)
וגם ג'ומעה אבראהים אבו ענימה (נכנס לרצועת עזה ב-12 ביולי 2016)

עכשיו מתברר שתמורת נעמה יששכר, אתה מתכוון למכור לרוסים חלקים מירושלים".

תמורת גלעד שליט שחררת 1027 מחבלים עם דם על הידיים ומחציתם חזרו לפעילות. תמורת שני אנשי המוסד בפרשת משעל, שחררת את שייח יאסין. עכשיו מתברר שתמורת נעמה אתה מתכוון למכור לרוסים חלקים מירושלים

אז שב בשקט ביבי. שחרורים מהכלא זה לא אתה.

ספין ההתנגדות לכינוס ועדת הכנסת לדיון בחסינות

שמע ביבי. הגזמת לגמרי. תגיד שאתה לא מבקש חסינות ולא נכנס את הוועדה.

מה הסיפור שלך?

רוצה למרוח זמן? תגיד שחטפת שפעת. שיש נזילה בבריכה בקיסריה. שאתה חייב לבדוק לאיזה מרחק המטוס החדש מגיע. אבל עזוב את השטות הזאת והדיבורים על קרקס. הליצנים הרי משרתים אותך ואת הפיל של כתבי האישום בשוחד מרמה והפרת אמונים כולנו רואים.

רוצה למרוח זמן? תגיד שחטפת שפעת. שיש נזילה בבריכה בקיסריה. שאתה חייב לבדוק לאיזה מרחק המטוס החדש מגיע. אבל עזוב את השטות הזאת והדיבורים על קרקס. הליצנים הרי משרתים אותך

ספין אכיפה בררנית /רודפים אותי/ הפיכה שלטונית

ביבי אתה מגוחך. תגיד את מי אתה רוצה להעמיד לצידך לדין ונכניס אותו למעצר. אתה הבוס. תן הוראה לארדן או ליועמ"ש.

רודפים אותך? אנחנו לא רואים שאתה בורח. להיפך. אתה רודף אחרי כל מי שמינית – המפכ"ל, היועמ"ש, פרקליט המדינה והיועמ"ש של הכנסת ויו"ר הכנסת.
הפיכה שלטונית? אם ככה זו ההפיכה הכי מצחיקה בהיסטוריה. שנה שלמה ושלוש מערכות בחירות ואתה עדין קם כל בוקר ונוסע לעבודה כראש ממשלה. תביא תמונות מההפיכה. תביא הקלטות. שדר אותן בטוויטר או בדף הפייס שלך. תן הוראה לשב"כ לעצור את הקושרים.

רודפים אותך? להיפך. אתה רודף אחרי כל מי שמינית – המפכ"ל, היועמ"ש, פרקליט המדינה, יועמ"ש הכנסת ויו"ר הכנסת. הפיכה שלטונית? זו ההפיכה הכי מצחיקה בהיסטוריה. שנה שלמה ו-3 מערכות בחירות ואתה עדיין קם כל בוקר ונוסע לעבודה כרה"מ

ספין השמאל יחזיר שטחים

מי יחזיר??? עוד פעם? לא שמענו טוב. תגיד אתה בקו הבריאות? נפשית? לוקח כדורים? מי יחזיר שטחים? 4 ח"כים ממרצ וחמישה מהעבודה? איימן עודה יחזיר שטחים? אולי את ואדי ערה יחד עם ליברמן? אתה פשוט פאתטי.

ספין המיליארדים ממתווה הגז

זה כבר שיא השיאים, הספין של הספינים. שיא החוצפה וספין המאה.
תגיד ביבי כמה מטומטמים אתה חושב שאנחנו? לא באמת תגיד. לשלוח את שטייניץ לזמר סרנדות מתחת לחלון שלנו, זה נראה לך רציני? אקוניס? רגב? מי? תשובה וחיוכו השבע?

הרי כל אחד מאיתנו מקבל חשבון חשמל. כל חודשיים. כל אחד מאיתנו נוסע בתחבורה ציבורית. מגיע לבית חולים. מטפל בהורים קשישים וכלום. נאדה. גורנישט. לא ראינו שקל אחד ממתווה הגז. אז מה אתה מבלבל ת'מוח.

הרי כל אחד מאיתנו מקבל חשבון חשמל. כל חודשיים. כל אחד מאיתנו נוסע בתחבורה ציבורית. מגיע לבית חולים. מטפל בהורים קשישים וכלום. נאדה. גורנישט. לא ראינו שקל אחד ממתווה הגז. אז מה אתה מבלבל ת'מוח

אלו רק דוגמיות של תרופות פשוטות. אלא שבמערכת הפוליטית שלנו מתייחסים לכל ביבי-ספין ברצינות תהומית. נופלים לכל מלכודת. כחול לבן מיד מכריזים שגם הם יספחו את הבקעה. השמאל מתנצל על דרישתו לשתי מדינות לשני עמים.

כל מי שעולה על מחבת הספינים מחפש תירוץ הסבר נימוק הגיוני. מתגונן ומנסה לענות לביביספין כאילו הוא מתווכח עם אדם רציונלי.

במקום כל הסחרור הזה עדיף לזהות את הספין ולחשוף את עכוזו האדום הרוטט של מי שמפריח אותו ולתקוע שם סיכה חדה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 796 מילים
סגירה