נתניהו וגנץ יגיעו בשבוע הבא לבית הלבן לדון על השלום באזור

נשיא גרמניה שטיינמאייר בפורום השואה העולמי ביד ושם: הלוואי שהייתי יכול לומר שהגרמנים למדו מהעבר, אבל שנאה מוסיפה להתפשט בארצי ● נשיא אוקראינה זלנסקי ביטל את הגעתו לאירוע, לדבריו, לטובת שורדי שואה; יד ושם: החלטה תמוהה ● נעמה יששכר התראיינה לטלוויזיה הרוסית, לאחר שצפתה באמה נפגשת עם נשיא רוסיה: אם פוטין אומר שהכל יהיה בסדר, אני מאמינה לו

  • נשיא רוסיה פוטין לוחץ את ידה של יפה יששכר; לידם – ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, היום (צילום: Heidi Levine, Pool via AP)
    Heidi Levine, Pool via AP
  • נשיא אוקראינה זלנסקי בכותל המערבי, 23 בינואר 2020 (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
    שלומי כהן, פלאש 90
  • סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ואשתו קארן בנמל התעופה בן-גוריון, היום (צילום: Ammar Awad/Pool Photo via AP)
    Ammar Awad/Pool Photo via AP
  • נשיא גרמניה שטנמאייר בפורום השואה העולמי ביד ושם, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • נשיא צרפת מקרון בפורום השואה העולמי ביד ושם, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • הנסיך הבריטי צ'ארלס (מימין) והנשיא ריבלין נוטעים עץ בבית הנשיא, היום (צילום: Debbie Hill, Pool via AP)
    Debbie Hill, Pool via AP
  • חנוכת אנדרטה לזכר הרוגי לנינגרד בירושלים, היום (צילום: עמית שאבי, פלאש 90 (פול))
    עמית שאבי, פלאש 90 (פול)
  • יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית פלוסי, לאחר שהניחה זר ביד ושם, היום (צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP)
    Abir Sultan/Pool Photo via AP
  • מנהיגים ובכירים שהשתתפו בפורום השואה העולמי ביד ושם, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
06:59 עריכה

אירועי פורום השואה הבינלאומי. הבוקר ינחתו בישראל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן ארצות הברית מייק פנס. פוטין, שיינחת בשעה 09:00 צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם אמה של נעמה יששכר, יפה.

ב-13:30 ייערך בבית הנשיא האירוע המרכזי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ בירקנאו, בהשתתפות 50 מנהיגים מכל העולם. בירושלים צפויות חסימות כבישים רבות ועומסי תנועה כבדים.

07:07 עריכה

פורום השואה הבינלאומי. נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי נחת לפנות בוקר בישראל לקראת השתתפותו בפורום השואה העולמי. את פניו קיבל השר זאב אלקין. בהמשך היום ייפגש זלנסקי עם הנשיא ראובן ריבלין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

07:21 עריכה

השר ישראל כץ, התראיין לגל"צ בעוד הוא בדרכו לקבל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואת סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בנמל התעופה בן גוריון. 

כץ התייחס לסיכויים להודעה על שחרורה של נעמה יששכר: "אני אישית אופטימי. מי שמטפל בזה באופן ישיר מול נשיא רוסיה זה ראש הממשלה. יש מערך שלם של דברים שקשורים ליחסים בין המדינות וטוב שנתניהו מטפל בזה. אני מקווה, כמו כל האזרחים, שהביקור הזה יתווה את הדרך ויאפשר להחזיר את נעמה הביתה. האינטרסים הפנימיים של ישראל לא ייפגעו". 

בתגובה לראיון שערכו בכאן 11 עם נשיא פולין שאמר שיסרב להיפגש עם כץ כל עוד לא יתנצל אמר: "הסיבה שהוא לא בא היא לא אותה אמירה שלי. את האמת ההיסטורית כל אחד ייקח איתו לכיוונים שלו. אני נושא עימי את זכר השואה. אנחנו היום באירוע מלכד".

08:25 עריכה

השר צחי הנגבי מהליכוד לקראת הגעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "אני מקווה שהיום הסיוט של משפחת יששכר יסתיים". 

בראיון לכאן רשת ב', הרחיב הנגבי: "אני חושב שכל ישראלי שעקב בחודשים האחרונים אחר הסיפור ובעיקר אחר ההתפתחות הדרמטית בשבועות ובימים האחרונים מקווה שהיום, במפגש שיתקיים בקרוב בין ראש הממשלה לבין פוטין, הידידות האינטימית שלהם תקבל ביטוי גם בכך שנעמה משתחררת". 

"אינני מכיר את המחיר שישראל צריכה לשלם", אמר השר, "אינני מכיר את הבקשות של רוסיה, אם היו כאלה. אני חושב שהכל ייוודע בהמשך הדרך. לכולם ברור שהיא נענשה כדי להטיל לחץ בהקשרים אחרים, היא לא הייתה צריכה לשלם את המחיר הכבד הזה. אנחנו שומעים את משפחתה, והלב נשבר, ואנחנו רוצים שהעסק הזה יהיה מאחורינו".

מה חשבת על החיקוי של ראש הממשלה את בני גנץ?
"אני בכנס הזה לצערי לא הייתי. אני בטוח שראש הממשלה לא רצה לפגוע באוכלוסיית המוגבלים והוא התנצל על כך כשראה שניסו להסיט את תשומת הלב מהתוכן לתפאורה – בני גנץ לא מביע עמדה של ממש".

על דיוני החסינות של נתניהו אמר: "חסינות היא כלי שקיים למעשה בכל פרלמנט בעולם, הוא פחות רלוונטי לחברי כנסת מהשורה, אבל לגביי ראש הממשלה, שהמשמעות שאם לא תהיה לו חסינות, הוא יצטרך לנהל את המשפט במקביל לכהונתו, דבר זה עלול להעיב על תפקודו".

צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
08:37 עריכה

לקראת בחירות 2020, סקר מנדטים חדש מתפרסם הבוקר בכאן חדשות ומצביע על כך שכחול לבן יחד עם גוש המרכז-שמאל-ערבים שומרים על יתרון קל לעומת הליכוד וגוש הימין-חרדים.

לפי הסקר שנערך על ידי מכון קנטאר – לו הבחירות היו מתקיימות היום כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, העבודה-גשר-מרצ 9, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו וימינה עם 8 מנדטים כל אחת. מפלגת עוצמה יהודית, לפי הסקר, לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה לתמיכה של 1.9% מסך המשיבים.

מבחינת מספר מנדטים לכל גוש – גוש השמאל עם 57 מנדטים, גוש הימין 55 וישראל ביתנו שומרת על עמדתה כמכריעת הכף.

08:45 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר אמש בשיחה צדדית לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "אל תפחדי. עמדי ללא מורא נגד המתקפות הפוליטית על בית המשפט" – כך פורסם הבוקר בגל"צ.

בנימין נתניהו ואסתר חיות (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
בנימין נתניהו ואסתר חיות (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
08:52 עריכה

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נחת בישראל.

09:04 עריכה

יפה יששכר, אמה של נעמה אמרה לפני פגישתה הצפויה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שעושה את דרכו לישראל: "המסע מאחורינו. אני כל כך מקווה שאשמע שהוא מחזיר את הבת שלי למדינה שלה, לחיים שלה, הביתה. יש לי כל מיני דברים לומר לו, זה ייצא מהלב שלי אליו".

"זה הזוי", הוסיפה יפה, "אני האדם הפשוט, הולכת לפגוש את הנשיא במעמד שכזה – קשה להכיל את זה".

יפה יששכר (משמאל) עם בתה ליעד גולדברג (צילום: Alexander Zemlianichenko Jr., AP)
יפה יששכר (משמאל) עם בתה ליעד גולדברג (צילום: Alexander Zemlianichenko Jr., AP)
09:07 עריכה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נחת בנמל התעופה בן גוריון.

09:41 עריכה

שר החוץ ישראל כץ אמר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם נחיתתו בישראל: "בנימה אישית, בזכות הצבא האדום אמי שהייתה באושוויץ – ניצלה, עלתה לישראל והקימה משפחה – תודה". כץ הוסיף: "בקשר לויכוח ההיסטורי, אנחנו בתור מי ששוחררו יודעים בדיוק מי שחרר אותנו במלחמה, אנחנו יודעים את האמת".

09:42 עריכה

ח"כ יאיר גולן מהעבודה-גשר-מרצ מביע תרעומת על הפקקים שנגרמים בעקבות סגירות הכבישים עם הגעת המנהיגים לפורום השואה הבינלאומי.

09:43 עריכה

ח"כ איציק שמולי מהעבודה-גשר-מרצ: "האירוע מרשים ומרגש, אבל העובדה שניצולי אושוויץ רבים שביקשו להיות, בפעם האחרונה, באירוע מסוג זה ונותרו בחוץ – מספרת את הסיפור כולו. ממשלת ישראל לא סופרת אותם".

09:45 עריכה

נשיא אוקראינה היהודי וולודימיר זלנסקי ויתר על כניסתו לטקס שיתקיים ביד ושם לטובת ניצולי השואה שרוצים להגיע.

09:58 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין יבקר בשבוע הבא בפולין וייפגש עם הנשיא אנדז'יי דודה, המחרים את מפגש פורום השואה הבינלאומי שמתקיים היום ביד ושם.

הנשיא הפולני הודיע שלא ישתתף במפגש היום בירושלים, במחאה על כך שלא הוזמן לנאום, בעוד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא בין הנואמים.

10:33 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד כעת במעונו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נתניהו הודה לפוטין על "הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל, שמשרת את העמים שלנו ואת היציבות באזור".

פוטין אמר כי הוא "בטוח שביקורי יסייע לקדם את היחסים שלנו, והיום אנו מזכירים את קורבנות השואה".

10:39 עריכה

איתמר בן גביר על רקע ביקורו של פוטין בישראל: "שחרורה המסתמן של נעמה יששכר הוא בשורה גדולה מאוד ואנו מקווים שהיא תשוב הביתה במהרה. עם זאת, ישנם דברים שעליהם אסור לוותר – העברת שטחים ממדינת ישראל לידיה של הכנסייה הרוסית היא פגיעה חמורה בריבונותנו ואסור לנו להתעלם מכך".

10:57 עריכה

ח"כ מיהדות התורה משה גפני ויו"ר ועדת הכספים במסר לליברמן: "שקט יענה בשקט. אם תפסיק להשמיץ את הציבור שלנו, אני אפסיק להשמיץ אותך. אם תמשיך, זה עלול להגיע למצב שלא נוכל לשבת איתך עוד ואתה מבין בדיוק למה אני מתכוון".

בראיון בגל"צ הוסיף גפני: "אני בעד שליברמן ינהל מערכת בחירות מתוקנת, אנחנו נספר לציבור כמה עשינו ועושים למענם ושהוא יספר כמה שהוא לא עשה כלום למען הציבור במשך עשרים השנים שהוא בפוליטיקה, למעט דיבורים והבטחות בלי סוף".

11:19 עריכה

יפה יששכר, אמה של נעמה, נכנסה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ונשיא רוסיה פוטין במעון רה"מ בירושלים.

11:30 עריכה

בתום פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויפה, אמה של נעמה יששכר, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "הכל יהיה בסדר. ידועה לי עמדת ראש הממשלה. זה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה טובה. היום תבקר נעמה את מי שאחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה".

מלשכתו של ראש הממשלה נמסר: "מביע סיפוק רב מאמירתו של הנשיא פוטין בעניין נעמה יששכר ומודה לו על נכונתנו".

11:36 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במעונו בירושלים.

12:26 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אני מברך על התמיכה של הממשל האמריקאי וארה"ב כולה במאמץ הזה, ובנכונות לפעול בכדי למנוע איום אסטרטגי על היציבות האזורית והבינלאומית".

12:30 עריכה

יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, התייחסה בכאן 11 לפגישתה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואמרה כי היא עדיין אופטימית.

12:31 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בקולאז' הלועג לנתניהו.

12:34 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "שוב פעם השופרות של ביבי לא בוחלים בכלום. גם לא בזכר השואה. אפילו בשואה הם ישתמשו כדי לעשות פוליטיקה. אבא שלי ואמא של בני היו ביחד בגטו בבודפשט. מי שלא מרגיש עם זה בנוח כי הפוליטיקה יותר חשובה לו איבד כל יכולת להבין למה אנחנו חיים כאן ביחד במדינת היהודים".

13:16 עריכה

ח"כ יאיר גולן מהעבודה-גשר-מרצ, מחק ציוץ שפרסם בטוויטר נגד פקקי התנועה שנוצרים בגלל פורום השואה הבינלאומי וחסימות הכבישים בעקבות המנהיגים שהגיעו מכל העולם.

"מנהיגי עולם הגיעו לארץ. חשוב וראוי, אך למה כבישים צריכים להיסגר, למה האזרח הישראלי צריך לסבול. האין בסגירת נתיב, בליווי משטרתי לפנים ומאחור די? האזרח נרמס, אף אחד לא סופר אותו. הכל תקוע. אין תקווה בפקק. כמה סמלי. מחר נחזיק את התקווה", כתב גולן וכעבור זמן קצר מחק את הציוץ.

13:20 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין: "שמחתי לקבל את פני נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שנענה להזמנתי והגיע כדי לציין איתנו 75 שנים לשחרור אושוויץ-בירקנאו, בתאריך בו שחררו חיילי הצבא האדום את מחנה ההשמדה אושוויץ".

13:43 עריכה

יפה יששכר הודתה לבני הזוג נתניהו ואמרה: "אני יודעת שפעלתם המון להביא לשחרור הבת שלי". נתניהו ענה לה: "לא ייקח עוד הרבה זמן". אחרי שחזרה לבית המלון אמרה יששכר לעיתונאים כי "אין עדיין תאריך לשחרור נעמה".

13:51 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאום בטקס חנוכת אנדרטה לזכר הרוגי המצור על ללנינגרד: "תמיד נזכור שחיילי הצבא האדום הם אלה שפתחו את שערי אושוויץ". נתניהו הוסיף כי "בניגוד למה שהיה בשואה היום יש לנו מדינה חזקה ומתקדמת ומי שמאיים להשמיד אותנו ייתקל בתגובה חזקה ונחרצת".

14:16 עריכה

במקביל לביקור נשיא רוסיה פוטין בישראל והתייחסותו לנעמה יששכר, דיווחים בכלי תקשורת רוסיים על כך שנציבת זכויות האדם מבקרת את הישראלית הכלואה ברוסיה. הנציבה הסבירה: "הביקור תוכנן מראש אינו קשור למתן חנינה, זה לא בסמכותי".

14:44 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, במסגרת פורום השואה הבינלאומי בירושלים. גנץ: "דנו בנושאים בטחוניים ומדיניים הנוגעים להתפתחויות האזוריות".

14:51 עריכה

אחרי נאומו של נשיא המדינה ריבלין בפורום השואה העולמי הוזמן נשיא רוסיה, באופן חגיגי וחריג, להיכנס אל מתחם האירוע.

14:57 עריכה

את נאומו בפורום השואה העולמי ביד ושם פתח ראש הממשלה נתניהו בהשוואה בין אושוויץ, שמייצגת חושך ומוות, לבין ירושלים, שמייצגת אור וחיים.

"לא תהיה שואה נוספת – כראש ממשלת ישראל, זוהי המחויבות העליונה שלי", אמר. בנאומו הזכיר נתניהו את הנשיאים פוטין, מקרון, טראמפ ואת סגנו של האחרון, פנס.

עוד אמר נתניהו: העם היהודי למד מהשואה להתייחס ברצינות לאיומים המופנים כלפיו. על העם היהודי להחזיק בכוח שיגן עליו בעצמו. היום רבים מבינים שמה שמתחיל בשנאה כלפי היהודים – לא מסתיים בשנאה כלפי היהודים. ישראל את כל הדרוש כדי להגן על עצמה ועל העם היהודי. אני מתחייב שהמילים "לעולם לא עוד" לא יהיו מילים ריקות מתוכן.

15:06 עריכה

אחרי הנשיא ריבלין וראש הממשלה נתניהו נשא דברים משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופאי. 75 שנים אחרי השואה יהודים חוששים ללכת ברחובות אירופה כשהם עוטים את סמלי הדת היהודי, אמר. מי יכול היה לדמיין כזה דבר, תהה. קנטור קרא לחקיקה ולחינוך נגד אנטישמיות. לדבריו, שיעורי האנטישמיות הנמוכים ביותר הם ברוסיה.

15:24 עריכה

נשיא רוסיה פוטין אמר בנאומו בפורום השואה העולמי שיש לזכור את חלקם של עוזריהם של הנאצים, שלעיתים היו אכזריים יותר מהנאצים עצמם. זיכרון השואה יכול לשמש לקח ואזהרה רק אם יישאר מלא וללא השמטות. הנשיא הרוסי קרא להגן על האמת והצדק.

לצערנו, יש חברות שמעלימות עין משנאת זרים, גזענות ואנטישמיות, אמר. פוטין קרא למפגש של המדינות המובילות – בהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת, סין ורוסיה – כדי לדון בבעיות הניצבות לפתחו של העולם.

15:39 עריכה

אסור לשכוח את אלו שנרצחו בשואה, אמר סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בפורום השואה עולמי. סגן הנשיא תקף את איראן שמכחישה את השואה ומאיימת להשמיד את ישראל. פנס הוסיף שאנו רואים כיום מחויבות של האל לעם היהודי.

16:10 עריכה

"אל תחששי למות", אמרה סבתא לנכדתה בת השבע במחנה, "החיים לא עד כדי כך יפים" – סיפר נשיא צרפת עמנואל מקרון בנאומו בפורום השואה העולמי ביד ושם. האנטישמיות איננה בעייתם של היהודים, היא קודם כל בעייתם של היתר, הוסיף מקרון. "ישנו צדק ויש היסטוריה עם הוכחות", אמר.

אחרי הנשיא הצרפתי נשא דברים הנסיך הבריטי צ'ארלס שסיפר על סבתו אליס, חסידת אומות העולם, שהצילה משפחה יהודית ב-1943 ונקברה בהר הזיתים. לדברי יורש העצר יש לחבר בין העבר להווה ולא להתבונן בהם במנותק.

16:30 עריכה

נשיא גרמניה פרנק-ולטר שטיינמאייר פתח את דבריו בציטוט בעברית מן המקורות. רצח ששת המיליונים הוא הפשע הנוראי ביותר בעידן המודרני – והוא בוצע על ידי בני עמי. אני נושא עימי משא כבד של אשמה, אמר.

"אחריותה של גרמניה לא פגה", אמר הנשיא הגרמני. הלוואי שהייתי יכול לומר שהגרמנים למדו מההיסטוריה, אך עדיין יורקים על ילדים יהודים בחצר בתי ספר.

16:59 עריכה

הרב הראשי לישראל לשעבר, ישראל מאיר לאו, בפורום השואה העולמי ביד ושם: במשך  ימים בעלי החיים בתיבת נוח לא הרעו זה לזה כי הם ידעו שיש להם אויב משותף – המבול. כך עלינו לנהוג כעת, מול הרעב, העוני והמחלות – אויבינו המשותפים.

ישראל מאיר לאו ביד ושם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
לאו ביד ושם, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
17:10 עריכה

נציבת זכויות אדם נפגשה עם נעמה יששכר, ואמרה שהאסירה לא פגעה במעשיה ברוסי כלשהו. ליששכר התאפשר לצפות, יחד עם חברותיה לתא, בדבריו של הנשיא פוטין בעניינה.

17:38 עריכה

פורסם תיעוד חדש של נעמה יששכר, הכלואה ברוסיה. בסרטונים נראית יששכר מתראיינת לטלוויזיה הרוסית.

17:52 עריכה

לקראת פרסום תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית טראמפ, הוזמנו ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש כחול לבן גנץ לבית הלבן.

18:34 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה את הבקשה לחקור את הקשרים של ראש הממשלה נתניהו עם "ישראל היום". מנדלבליט השיב לעורך הדין שחר בן מאיר, שפנה אליו בנושא, ש"לא נמצאה תשתית ראייתית המצדיקה פתיחת חקירה פלילית בעניין".

מסמך: התשובה המלאה של לשכת היועץ המשפטי לממשלה.

18:47 עריכה

מבדיקה של חברת share עולה שמספר התגובות והלייקים בעמודי האינסטגרם של פוליטיקאים ישראלים ירד במערכת הבחירות הנוכחית לעומת מערכת הבחירות הקודמת. דבר זה עשוי להצביע על תחושת מיצוי של הציבור בישראל מהעיסוק הפוליטי. כך דיווח הערב עמרי ברק בחדשות 12.

18:57 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לדיווחים, שהתפרסמו הערב, על תוכנית השלום של טראמפ.

19:04 עריכה

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס פקד את הכותל המערבי בירושלים יחד עם ראש הממשלה נתניהו. פנס, שהגיע היום לישראל לרגל פורום השואה העולמי, יעזוב מחר בבוקר את ישראל.

מייק פנס (מימין) ובנימין נתניהו בכותל המערבי בירושלים (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
פנס (מימין) ונתניהו בכותל המערבי בירושלים, הערב (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
20:06 עריכה

בכחול לבן דוחים את האפשרות שידחו את דיון החסינות שעתיד להתקיים במליאת הכנסת ביום שלישי הקרוב.

20:08 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הנחה את שרי הממשלה להימנע מלהתראיין.

20:15 עריכה

נשיא צרפת עמנואל מקרון עזב את ישראל. במהלך ביקורו השתתף מקרון בפורום השואה העולמי, שבו נשא דברים, ונפגש עם הנשיא ריבלין, ראש הממשלה נתניהו וישב ראש כחול לבן גנץ. כמו כן נועד עם יושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס.

נשיא צרפת מקרון בפורום השואה העולמי ביד ושם, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מקרון בפורום השואה העולמי ביד ושם, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:23 עריכה

ראש הממשלה נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס קיימו פגישה בשגרירות האמריקאית בירושלים. לאחר מכן אמר פנס, לכלי התקשורת, שטראמפ הזמין את נתניהו להגיע לבית הלבן בשבוע הבא. לדבריו, בעצת נתניהו, הוזמן גם יושב ראש כחול לבן גנץ. נתניהו אמר שיגיע לבית הלבן וסיפר שהיה זה הוא שהציע שגנץ יצטרף למפגש.

20:32 עריכה

לפי תוכנית השלום של טראמפ, תוחל ריבונות על כל היישובים ביהודה ושומרון; כל היישובים – למעט 15 – יחוברו ברצף טריטוריאלי; ירושלים תיוותר בריבונות ישראלית; ישראל תוכל לספח יישובים כבר עתה; בסוף התהליך – תוקם מדינה פלסטינית. כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12.

20:49 עריכה

בליכוד שוקלים לבקש לדחות את הדיון בחסינות נתניהו, שעתיד להיערך במליאת הכנסת ביום שלישי, כי ראש הממשלה הוזמן לבית הלבן כדי לדון על יוזמת השלום האמריקאית.

21:46 עריכה

טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "ארצות הברית מצפה לקבל את פניהם של ראש הממשלה נתניהו ושל יושב ראש כחול לבן גנץ בבית הלבן בשבוע הבא. הדיווחים על פרטי תוכנית השלום ומועד הפרסום ספקולטיביים לחלוטין".

21:57 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב על ההצגה הצפויה של תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית טראמפ.

22:24 עריכה

בזירה התקשורתית מציעים עיתונאים פרשנות להזמנת נתניהו וגנץ על ידי טראמפ לבית הלבן בשבוע הבא.

22:58 עריכה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עזב את ישראל. פוטין הגיע הבוקר לישראל. הוא נפגש עם הנשיא ריבלין וחנך בירושלים אנדרטה לזכר ההרוגים בלנינגרד במלחמת העולם השנייה. הנשיא הרוסי גם נאם בפורום השואה העולמי, וקודם נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויפה יששכר, שבתה נעמה כלואה ברוסיה. ברמאללה נועד פוטין עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן).

הנשיא פוטין (מימין) והנשיא הפלסטיני עבאס (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא)
פוטין (מימין) ועבאס, הערב (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא)
23:07 עריכה

נביל אבו רודינה, דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, הזהיר הערב את ישראל ואת ההנהגה האמריקאית "מפני חצייה של קווים אדומים". אבו רודינה אמר שהעמדה הפלסטינית היא סיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

סגירה