דיווח: גנץ נוטה שלא להיענות להזמנת טראמפ להגיע לבית הלבן בשבוע הבא

היועמ"ש מנדלבליט צפוי להודיע על העמדה לדין של ח"כ ביטן ● יושב ראש כחול לבן ימסור מחר בערב הצהרה לתקשורת ● הקרמלין: שחרור נעמה יששכר מתעכב כי טרם הוגשה בקשת חנינה רשמית ● הפרקליטות ערערה על ההחלטה שלא לאפשר חיפוש בטלפונים של שלושה מיועצי נתניהו

בני גנץ בירושלים, 14 בינואר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ בירושלים, 14 בינואר 2020
07:13 עריכה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר, שיציג את פרטי תוכנית השלום של ממשלו לפני הגעת ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש כחול לבן גנץ לבית הלבן ביום שלישי הקרוב. הנשיא האמריקאי אמר שייתכן שהפלסטינים יתנגדו בתחילה לתוכנית, אך היא תועיל להם. את הדברים אמר הנשיא האמריקאי לכתבים במטוס אייר פורס 1.

08:09 עריכה

יושב ראש מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, הגדיר את יוזמת השלום הנוכחית "גימיק לפני בחירות". בראיון לשלום קיטל בתאגיד השידור כאן מתח הורוביץ ביקורת על כך שנשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) לא הוזמן להצגת התוכנית. "בין מי למי ההסכם? בין ביבי לגנץ?", שאל רטורית. חבר הכנסת הוסיף שהסכם צריך להיות מבוסס על משא ומתן ישיר.

08:19 עריכה

חברת הטלוויזיה הממשלתית של רוסיה RT פרסמה קטע מתוך המפגש של יפה יששכר עם הנשיא ולדימיר פוטין.

לפי דיווחים בתקשורת, יששכר צפויה להמריא בתחילת השבוע לרוסיה.

09:56 עריכה

לפי סקר "וואלה! ניוז" שפורסם הבוקר, מקבלות המפלגות התומכות בנתניהו 55 מנדטים, כחול לבן, הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ מקבלות יחד 57 מנדטים, וישראל ביתנו – שמונה.

בסקר, שנערך אתמול ושלשום, השתתפו 505 נשאלים. טעות הדגימה המירבית – 4.4%.

10:10 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' החליט לעשות, כדבריו, "שיימינג" לנוסע שתקף נהג של חברת אגד.

10:45 עריכה

על רקע הצגת תוכנית השלום של טראמפ, צמרת כחול לבן, יושב הראש בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי, נפגשת הבוקר כדי לדון בנושאים שעל סדר היום.

11:11 עריכה

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטתו של שופט בית משפט השלום עלאא מסארווה, שקבע שלא ניתן לערוך חיפוש בטלפונים של עוזרי ראש הממשלה יונתן אוריך, ישראל איינהורן ויוסי שלום והתיר לבצע חיפוש רק בטלפון של עופר גולן.

מסמך: ערעור המדינה נגד אוריך, איינהורן ושלום.

12:58 עריכה

משה (בוגי) יעלון נעדר פיזית מהפגישה שקיימו ראשי כחול לבן, אך הוא היה מחובר דרך קו הטלפון למפגש של בני גנץ, יאיר לפיד ןגבי אשכנזי.

13:12 עריכה

דובר הקרמלין אמר ששחרורה של נעמה יששכר מתעכב כי היא טרם הגישה בקשת חנינה רשמית.

נשיא רוסיה פוטין לוחץ את ידה של יפה יששכר; לידם – ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, היום (צילום: Heidi Levine, Pool via AP)
נשיא רוסיה פוטין לוחץ את ידה של יפה יששכר; לידם – ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, אתמול (צילום: Heidi Levine, Pool via AP)
13:17 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ ימסור מחר הצהרה לתקשורת. היום נועדו ראשי כחול לבן לחשיבה מחודשת האם נכון שיושב ראש הרשימה ייסע למפגש של טראמפ ונתניהו בבית הלבן.

13:31 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו המשיכו היום בסבב הפגישות שקיימו בימים האחרונים עם מנהיגים, שהגיעו להשתתף בפורום השואה העולמי, שנערך אתמול ביד ושם.

13:38 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: השמיים לא היו נופלים אם תוכנית השלום הייתה מוצגת אחרי הבחירות. ביום שלישי הקרוב יש להתמקד בהסרת החסינות ובסיפוח בקעת הירדן, קבע חבר הכנסת.

אין לי ספק שתוכנית השלום שנשיא ארה"ב טראמפ מתכוון להציג ביום שלישי הקרוב, תכלול לא מעט אלמנטים חיוביים. אבל הצדק חייב גם…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 24 בינואר 2020

14:30 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב לכך שנתניהו וגנץ הוזמנו לוושינגטון לשיחות בתוכנית השלום של טראמפ.

14:37 עריכה

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, אמר שלא מתקיימות שיחות עם ארצות הברית על תוכנית השלום האמריקאית. "אנו דוחים את העסקה נחרצות", אמר. "עמנו מתנגד לה ויפיל אותה", הבהיר א-שייח.

14:42 עריכה

בימינה תוקפים את יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בשל חוסר נכונותו לשתף פעולה עם תוכנית השלום של טראמפ.

14:45 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ימריא לוושינגטון ביום ראשון אחר הצהריים וישוב ארצה ביום רביעי. נתניהו ייסע לארצות הברית, לאחר שהוזמן על ידי הנשיא טראמפ לשיחות על תוכנית השלום האמריקאית.

15:39 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע בשבוע הקרוב כי החליט להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן בעקבות עבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים – כך דיווח כתב המשפט של חדשות 13 אביעד גליקמן.

דוד ביטן (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
דוד ביטן (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
16:12 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם את השבוע האחרון – "גאה לעבוד בשבילכם, שבת שלום!".

19:43 עריכה

ח"כ שרן השכל (ליכוד) נגד יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "נראה לי שהורוביץ זה הלפיד החדש – איך לומר שני דברים סותרים במשפט אחד".

19:54 עריכה

השרה לשעבר, ח"כ איילת שקד (ימינה) התייחסה הערב בתוכנית "אופירה וברקו" בערוץ 12 לתוכנית המאה: "כשיפורסמו הפרטים, נוכל להתייחס לזה באופן רציני יותר, אבל ברור שלא נאפשר למסור אדמה לערבים או לאף אחד אחר. לא נאפשר להקים מדינה פלסטינית – זה דבר מסוכן למדינת ישראל ולא ניתן לזה לקרות".

"יש הזדמנות גדולה להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל ההתיישבות הישראלי ביהודה ושומרון ונדחף לעשות את זה עוד לפני הבחירות", הוסיפה שקד בהקשר זה, ואמרה כי שותפה, נפתלי בנט, לא יחשוש להביא לידי ביטוי את דעותיו: "בנט יגיד מה שהוא חושב שנכון עבור מדינת ישראל, גם אם זה יעלה לו בכסא". 

על ההתבטאות של שר החינוך רפי פרץ נגד הקהילה הגאה, אמרה שקד: "אני אמרתי שההתבטאות הזאת לא הייתה צריכה להיאמר. צריך לזכור שסך הכל הוא אדם ערכי, טייס בחיל האוויר לשעבר. לקחת משפט של בן אדם, אחד, ומזה להשליך על כל הדמות – זה דבר לא רציני לעשות".

מה התפקיד הבא שלך?
"אני רוצה לחזור למשרד המשפטים, יש לי עוד הרבה עבודה לעשות".

20:02 עריכה

גורמים בישראל מעריכים כי נעמה יששכר, שתשגר מחר באופן רשמי את בקשת החנינה, תשוחרר עוד לפני הבחירות – כך דווח בחדשות 12 הערב.

סגירה