מנדלבליט דחה את השימוע לנתניהו בשלושה חודשים

היועץ המשפטי לממשלה השיב רשמית לבקשת עורכי דינו של נתניהו לדחות את השימוע לראש הממשלה, ודחה את בקשתם לדחות את השימוע בשנה ● מנדלבליט: "האינטרס הציבורי מחייב לקבל הכרעה בתיק בהקדם האפשרי"

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו ב-2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו ב-2015

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה את השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת העמדתו לדין על העבירות שהוא חשוד בהן ל-3.10. כך כתב מנדלבליט לעמית חדד, המשמש כאחד מעורכי דינו של נתניהו. מנדלבליט דחה את בקשתו של נתניהו לדחות את השימוע בשנה עד יוני 2020.

מדובר בדחייה שנייה של השימוע בשלושה חודשים נוספים, מעבר לדחייה שכבר נעשתה בשלושה חודשים לתאריך ה-7 ביולי.

"ביקשת לתאם מועד לשימוע החל מתאריך 14.5.2020", כתב מנדלבליט לחדד, "לטענתך, מדובר בפרק זמן סביר ומקובל לנוכח פרקי הזמן שניתנו לצורך הכנה לשימוע בתיקי חקירה אחרים בעבר".

"לאחר שקילת הדברים… לא שוכנענו כי סד הזמנים עלול לפגוע ביכולתו של נתניהו למימוש אפקטיבי של זכותו לשימוע… במקרה הזה די היה במתן הודעה בדבר הכוונה להגיש כתב אישום ובמתן גישה לחומרי החקירה העיקריים", כתב מנדלבליט.

"נהגנו בהגינות המצופה מאתנו ולנתניהו ניתנה יכולת אפקטיבית להגיב לחשדות נגדו… אין כל הצדקה לכך שהשימוע ייקבע לעוד שנה, דבר שיפגע באינטרס הציבורי החיוני של קבלת החלטה בתיק בהקדם האפשרי".

 

עוד 151 מילים
סגירה