מתן וילנאי: המשטר הסיני בעל יכולת ביצוע מאוד גבוהה

ליצמן עוצר טיסות מסין לישראל ומורה לחוזרים מסין להישאר שבועיים בבית ● ליברמן: נתניהו עסוק בקמפיין ● נעמה יששכר הגיעה לישראל ● לפיד: ואדי ערה לא תעבור לפלסטינים ● נתניהו צחק עם נעמה על המטוס: הפעם אין תחנות ביניים ● ג'ארד קושנר, יועצו של טראמפ: יש לדחות החלת הריבונות לאחרי הבחירות ● ימינה: להביא את הריבנות להצבעה בשבוע הבא

  • פוטין מעניק זר פרחים לשרה נתניהו בקרמלין, היום (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
    קובי גדעון / לע"מ
  • נתניהו ואשתו מברכים את נעמה יששכר לרגל שחרורה מהכלא, בשדה התעופה במוסקבה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
    קובי גדעון / לע"מ
  • נתניהו ופוטין בקרמלין, היום (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
    קובי גדעון / לע"מ
  • נתניהו ופוטין בקרמלין (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
    קובי גדעון / לע"מ
  • פלסטינים מפגינים נגד "עסקת המאה" בחברון, היום (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
    Wisam Hashlamoun/Flash90
  • גנץ נכח היום בהלווייתו של לוחם ה-101 שמעון כהנר (קצ'ה), בקיבוץ נוה איתן שבעמק הירדן (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • חבריה של נעמה יששכר ממתינים לה באולם הטיסות הנכנסות בנתב"ג, הערב (צילום: Raphael Ahren of Times of Israel)
    Raphael Ahren of Times of Israel
  • יאיר לפיד בכנס המכון למחקר בטחון לאומי, הערב. "ואדי ערה לא תעבור לפלסטינים" (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90
  • ליברמן בכנס המכון למחקר בטחון לאומי. "נתניהו עסוק בקמפיין, גם הטקסטים הנוצצים ביותר לא יפתרו בעיות קיימות" (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90
  • ישיבת סיעת יהדות התורה (ארכיון)
  • שר הבריאות יעקב ליצמן במסיבת עיתונאים בתל אביב, היום. עצר את הטיסות מסין לישראל מחשש להתפרצות וירוס הקורונה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90
  • נעמה יששכר מגיעה הביתה לרחובות (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
    Meir Vaknin/Flash90
06:52 עריכה

שחרור נעמה יששכר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ינחת הבוקר במוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נתניהו צפוי לעדכן את הנשיא הרוסי בפרטי תוכנית המאה שהוצגה שלשום ולאחר מכן, בעקבות בקשת החנינה שאושרה, יחזור ארצה במטוסו עם נעמה יששכר הכלואה כבר 10 חודשים.

07:02 עריכה

תוכנית המאה. ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הממשל מתנגד להחלת הריבונות ביהודה ושומרון בשעה זו, וכי הוא מאמין שהמהלך צריך להתרחש "רק אחרי הבחירות, כשתהיה ממשלה מכהנת". 

עוד אמר קושנר בראיון לכלי התקשורת GZERO: "הוועדה האמריקנית-ישראלית תדון בנושא במשך כמה חודשים. המפה היא רק מסמך כוונות – צריך לעבוד עליה כמה חודשים".

07:21 עריכה

לפני שעלה לטיסתו למוסקבה מוושינגטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להשיב על שאלות בנוגע לסיפוח. בלשונו של פוטין, התגובה היחידה שחולצה ממנו הייתה "הכל יהיה בסדר".

07:45 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) על ההצהרה של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שאמר כי יביא את תוכנית טראמפ לאישור הכנסת: "גנץ לא יכול לעשות את זה. אין לזה משמעות אופרטיבית. אופרטיבית הממשלה יכולה לעשות מה שהתחייב ראש הממשלה. בסופו של דבר הכל מסך עשן של בחירות".

פורר התייחס, או לפחות ניסה, לסקרים שפורסמו אמש בערוצי הטלוויזיה, והראו כי תמונת הגושים לא משתנה. "אנחנו נקים ממשלה לאומית, ליברלית, רחבה, זאת המטרה. המטרה היא ממשלה שלא תסחט על ידי קבוצות קיצוניות כאלה ואחרות. העובדה שנתניהו, הוסרה חסינותו והנושא הזה ירד מהפרק, כן פותחת את האפשרות להקמת ממשלה" – את הדברים אמר בכאן רשת ב'.

07:48 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) התראיין ל"חדשות הבוקר" בערוץ 12, והתייחס לתוכנית המאה: "התוכנית היא תוכנית רעה. ברור שאם היינו נדרשים לאשר אותה בממשלה או בכנסת, היינו מתנגדים לה בכל כוחנו. לא ניתן בשום פנים ואופן יד להקמת מדינה פלסטינית".

"אנחנו יכולים כרגע לקחת רק את החלק הטוב, וזה יקרה בעזרת השם במהלך השבוע הבא. זה אירוע היסטורי ודרמטי", המשיך סמוטריץ' והתייחס לתרחישים המועלים במקרה של סיפוח חד צדדי: "כל מהלכי האימים למיניהם, תשתו מים, תרגעו. הסכם השלום עם ירדן לא יבוטל, השטח לא יובער". 

בצלאל סמוטריץ' (צילום: Flash90/מרים אלסטר)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: Flash90/מרים אלסטר)
07:55 עריכה

במפלגת כחול לבן מסרבים להדיח את יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מתפקידו, כחלק מהמאמץ להתקרב לחרדים. זאת לאחר פנייה מצד ישראל ביתנו להקים ועדת כספים קבועה, ולהחליף את היו"ר המכהן. כך דווח בכאן רשת ב'.

08:17 עריכה

דיווחים ברוסיה: נעמה יששכר שוחררה מהכלא.

08:36 עריכה

מפלגת ימינה קראה לראש הממשלה להחיל את הריבונות בהקדם האפשרי. "החמצת ההזדמנות תהיה פגיעה קשה בהתיישבות. חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן מייחלים לריבונות, וזה בהישג יד. אסור למצמץ".

"מפלגת ימינה דורשת מראש הממשלה נתניהו לפעול בנחישות ולהביא להצבעת הממשלה בשבוע הקרוב צו להחלת הריבונות הישראלית בכלל ההתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. אנחנו נעמוד מאחוריו", נמסר מטעם המפלגה.

08:40 עריכה

אמה של נעמה יששכר, יפה הגיבה לדיווח על השחרור מהכלא: "התרגשות, התלהבות לראות אותה. מחכה שיקחו אותי אליה. איזה כיף שהיא יצאה החוצה".

08:53 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת במוסקבה.

09:25 עריכה

ח"כ אחמד טיבי עם האינפוט שלו לשחרור נעמה יששכר.

09:41 עריכה

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני: "אם תעשו סקר בקרב העם הפלסטיני, תראו שהם מעדיפים להיות תחת ריבונות ישראלית. שלום כבר קיים, אנשים לא רוצים לראות אותו. צריך לממש רק את הריבונות, לא את שאר המתווה". את הדברים אמר אלחייני בגל"צ.

09:59 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן) תקף את ראש הממשלה: "נתניהו חושב שכולנו מטומטמים או שאנחנו באמת כאלה. נופלים לספינים, להצגות ולהצהרות החלולות כחלק ממופע בחירות. ראש ממשלת מעבר שמואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, מבזבז מיליונים מכספי ציבור למטרות תעמולת בחירות זולה ומבישה".

10:12 עריכה

ח"כ חיים כץ (ליכוד) הגיע לבקש חסינות מהכנסת

 

10:46 עריכה

שחרור נעמה יששכר. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בפתח פגישתו עם בנימין נתניהו: "נענינו לבקשת החנינה לנעמה. מאחל כל טוב לה ולמשפחתה. החנינה לנעמה – הרבה בזכות הפגישה עם אמה".

ראש הממשלה אמר בתגובה, "אני מודה לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה ושחרור נעמה יששכר. היחסים בין ישראל לרוסיה הם הטובים ביותר שהיו אי פעם".

10:55 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס לתוכנית המאה בגל"צ: "למדתי להעריך חברויות, אבל כשמדובר בנשיא בתהליך הדחה שעוזר לרה"מ שבדרכו לכלא, אני לא מבין למה אנשים אחרים צריכים לשלם על זה. מסבכים את האזור בהצעה הזויה שמתאימה לראש מאפיה".

עוד הוסיף טיבי: "אנחנו תובעים מכחול לבן להבהיר את עמדתם לגבי הסעיף בתוכנית המאה שמדבר על חילופי אוכלוסין. כל העמדות הפוליטיות שננקטות לאחרונה ע"י כחול לבן יילקחו בחשבון בזמן שנצטרך להכריע".

11:00 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ על שחרור נעמה יששכר: "נתנו לפוטין כל מיני דברים בתמורה לחנינה, ובמקום להציג את זה כדבר שישראל נאלצה לעשות, עוד מתחנפים אליו ומכרכרים סביבו. אם נתניהו היה כזה 'ביג שוט', כל העניין לא היה קורה מלכתחילה". את הדברים אמר בראיון לגל"צ.

11:08 עריכה

הדיון בבקשת החסינות לח"כ חיים כץ מתקיים כעת. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר במהלך הדיון: "המעשים שמפורטים בכתב האישום חריגים מאוד. מדובר במצג כוזב וניגוד עניינים חריף ובעיקר רווח כספי אישי. וזה דבר פסול שמגבש עבירה פלילית".

11:30 עריכה

נעמה יששכר, שהשתחררה מהכלא ברוסיה נפגשה לראשונה מאז עם אמה יפה בנמל התעופה במוסקבה.

11:33 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "היחסים בין רוסיה לישראל הם החזקים והטובים ביותר שהיו אי פעם".

11:45 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) על שחרור נעמה יששכר: "שמח מאוד, תודה לכל העוסקים במלאכה. עכשיו כדאי לומר שפרשת מעצרה כאמצעי לחץ ודרישת התשלום המדינית זו שערורייה. לא יחסים טובים אלא יחסים מקולקלים בין מוסקבה לירושלים".

12:35 עריכה

כך נראה רגע המפגש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרה, נעמה יששכר ואמה.

12:56 עריכה

ח"כ תמר זנדברג על שחרור נעמה יששכר: "הנקודה הכי חשובה בפרשה לא מדוברת היום בכלל והיא הכפיפות הפוליטית של מערכת המשפט הרוסית לפוטין. זה היה נכון במאסרה וזה נכון בשחרורה. וזה תמרור אזהרה אדום בוהק ומצלצל לכל מי שדוהר בחדווה לשינויים במערכת המשפט הישראלית כך שיוכפפו  לשלטון פוליטי, לא כל שכן של נאשם בשוחד".

13:08 עריכה

נעמה יששכר עלתה למטוס ראש הממשלה בדרכה מרוסיה לישראל.

13:10 עריכה

בליכוד מתרגשים למראה תמונות נעמה יששכר מחוץ לכלא. 

13:40 עריכה

ח"כ חיים כץ הוצא מהדיון בוועדת הכנסת העוסק בבקשת החסינות שלו, לאחר שצעק על יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן שהוא לא מנהל את הדיון בהגינות.

14:20 עריכה

נעמה יששכר ואימה יפה בתמונה ראשונה מהמטוס בדרך מרוסיה לישראל.

14:29 עריכה

ח"כ יעל גרמן מכחול לבן, בעקבות תכנית המאה: "אני רוצה לומר לאזרחים ולאזרחיות מכפר קרע, ערערה, בקה אל גרבייה, אום אל פחם…אתם אזרחים ישראלים לכל דבר ואין לי כל כוונה לוותר עליכם".

14:56 עריכה

חבר הכנסת אלון שוסטר (כחול-לבן), יו"ר משותף ב"שדולה להשבת הבנים", חושב שפרשת נעמה יששכר יצאה מפרופורציות ומשווה את המאמץ להשבתה לזה של השבת הנעדרים מצוק איתן:

15:15 עריכה

נעמה יששכר בדרך לנתב"ג ולכל אחד יש דעה לגבי פרשת השבתה לארץ. הפרשן המשפטי ברוך קרא חושב שזו "שערוריה" שהיא על מטוס ראש הממשלה, ואיש יחסי הציבור רני רהב קורא להשהות את הציניות ולפרגן לראש הממשלה.

15:48 עריכה

נעמה יששכר נעצרה בשדה התעופה במוסקבה לפני עשרה חודשים כשעצרה שם בטיסת קונקשן. כעת, לאחר ששוחררה מוקדם יותר היום מהכלא, נתניהו מתבדח איתה על המטוס חזרה הביתה: "יודעים מה הלקח מכל זה? אין תחנות ביניים" (:

16:31 עריכה

אחיו של החייל הנעדר ממבצע צוק איתן, פונה לראש הממשלה בשאלה מדוע הוא לא מתאמץ להשבתו כפי שהתאמץ להשבת נעמה יששכר:

17:24 עריכה

ליעד, אחותה של נעמה יששכר, מחכה לשובה בשדה התעופה, ומשם הביתה לרחובות. לגלי צה"ל היא אומרת כך:

"אנחנו רוצים לתת לה את השקט והרוגע שלה אנחנו לוקחות אותה הביתה יש שם אוכל, הדוד דולק, פיג'מה, פשוט להיות בבית, שתוכל להיות בשקט שלה, היא כמעט עשרה חודשים בכלא ולא היתה לה דקה לעצמה, יש קובה וקציצות.

בתשובה לשאלה, מה היא חושבת על כך שנעמה במטוס ראש הממשלה, השיבה: "נכון הוא ראש ממשלה אבל בסוף גם הוא בן אדם והוא מישהו שמאוד עזר לנו … הקמפיין שלנו, (הביא להתערבותו) … יש לה משפחה נהדרת, לא שלכלואים האחרים אין משפחה נהדרת … מרחמת על כל אחד שעדיין נמצא בכלא ומקווה שיפעלו גם בשבילם".

עדכון: נעמה הגיעה לבית משפחתה שברחובות.

 

17:29 עריכה

יאיר לפיד מתחייב שוואדי ערה לא תעבור לפלסטין:

17:38 עריכה

ליברמן תוקף את נתניהו בכנס המכון למחקרי בטחון לאומי ומעריך שהאמריקאים מבינים שלפני הבחירות תכנית טראמפ לא תתקדם.

17:45 עריכה

מטוס ראש הממשלה נחת בנתב"ג יחד עם נעמה יששכר.

17:57 עריכה

נעמה יששכר עדיין על המטוס, ולפי דיווח של כתב חדשות 13, נתניהו מסביר את ההתערבות שלו בפרשה בכך שהיה לה פוטנציאל להזיק ליחסי החוץ של ישראל.

18:04 עריכה

כ-200 מפגינים מול קרית הממשלה בתל אביב בגלל עיכוב בהעלאת קצבאות הנכים, שדורשים להעלות אותה ל-3,700 שקלים. ח"כ אילן גילאון מעבדה-מרצ-גשר נמצא שם.

 

 

18:26 עריכה

גנץ תורם את שלו לאירוע של השבת נעמה יששכר. ההון הפוליטי ילך ליריבו, נתניהו, שנעמה חזרה הערב הביתה במטוסו. בתמונה: תומכי נתניהו מחכים לו הערב בנתב"ג.

תומכי נתניהו באולם הטיסות הנכנסות, היום (צילום: Raphael Ahren / Times of Israel)
תומכי נתניהו באולם הטיסות הנכנסות, היום (צילום: Raphael Ahren / Times of Israel)

18:42 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן נוקט בצעד דרמטי, ומחליט לעצור כניסת טיסות מסין, מחשש להתפרצות נגיף הקורונה בישראל.

19:12 עריכה

אילת שקד חושבת שסיפוח השטחים היא "הזדמנות של פעם ב-52 שנה" ובכוונתה לפעול לכך שהמהלך הזה יעלה להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה.

19:52 עריכה

רביב דרוקר מפרסם עוד עדות של שלדון אדלסון במשטרה.

20:37 עריכה

מוקדם יותר היום פורסם ש-7,000 נוסעים כלואים על סיפון אוניה שעוגנת ליד רומא, ולא מורשים לעלות ליבשה מחשש ששניים מהם נדבקו בווירוס הקורונה. כעת מתברר שיש שם גם כמה עשרות ישראלים.

21:03 עריכה

נשיא צרפת עמנואל מקרון מטיל ספק בהיתכנות של עסקת המאה, נוכח היעדרם של הפלסטינים מהפסגה המדינית שנערכה השבוע בוושינגטון, במעמד צד אחד.

22:31 עריכה

שומרים במחסום קלנדיה ירו באוויר בתגובה ליידוי אבנים, לפי הסרטון שהפיצו הפלסטינים. במשך היום התקיימו הפגנות רבות בגדה המערבית במחאה על "עסקת המאה" שהוצגה שלשום, ומחר המשטרה תתגבר כוחות בהר הבית.

22:42 עריכה

משרד הבריאות מנחה את מי שחזר לאחרונה מסין להישאר בבידוד בבית למשך שבועיים. ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום והשגריר בסין לשעבר מתן וילנאי אומר שאם הסינים יצטרכו להטיל סגר מוחלט הם יעשו את זה.

סגירה