מדינה בת יענה, וקצת על נעמה

שער ידיעות אחרונות מה-24.5.2000 – צה"ל נסוג מלבנון
שער ידיעות אחרונות מה-24.5.2000 - צה"ל נסוג מלבנון

בשבוע שעבר יצא הבן שלי למילואים. הוא קצין קרבי באוגדת הצפון ומזמן יכול היה להשתחרר ולעשות לביתו, כמו שאומרים פוליטיקאים רגע אחרי שסיימו לחלוב את האזרח.

אצל סרן א', אזרח פשוט, זה הפוך, הוא תרם את חלקו במסירות, לא פספס ולו צו מילואים אחד, הטיפש, וזה אחרי שירות לא קל במארבים בלבנון בשירותו הסדיר ביחידת 'אגוז' עד היציאה מלבנון, תודה אהוד. אמא של א' מוסרת תודה מעומק הלב. ככה נראית מנהיגות שבאה להיטיב עם העם ולא עם עצמה.

זה זמן רב שאני מפצירה בו להשתחרר ממילואים. 'בשביל מי אתה משרת? יש לנו ראש ממשלה מושחת, המדינה לא מעניינת אותו ואין לו מטרה פרט לשמירה על הכיסא ועל הארנק. לך הביתה, ילד, יש לך אישה ושלושה ילדים! שהבן שלו יאיר הפרילאנס ילך למילואים במקום לפרלנס לנו במוח מהבוקר עד הערב בטוויטר ופייסבוק.

אני מפצירה בו להשתחרר ממילואים מזה זמן. 'בשביל מי אתה משרת? יש לנו רה"מ מושחת, המדינה לא מעניינת אותו אלא שמירה על הכיסא והארנק. לך הביתה, ילד, יש לך אישה ושלושה ילדים! שהבן שלו יאיר הפרילאנס ילך למילואים

אבל הבן שלי לא מקשיב לי. הוא פטריוט מהסוג הישן. השיר האהוב עליו זה 'שיר ארץ' של נתן יונתן. כזה. לפחות הוא יודע שזה שיר כאב לארץ. גם זה משהו.

בשבוע שעבר התפרסם מסמך סודי שנחשף בהוראת בית משפט על מוכנות הצבא לעימות בצפון. הדו"ח הקשה מפרט כשלים שלא תוקנו מאז מלחמת לבנון השניה. הדו"ח היה חסוי, אך בתום הליך משפטי שנמשך כשנה הורתה השופטת רחל לביא-ברקאי להיענות לבקשת ynet לקבלו ולחשוף אותו לציבור, למרות התנגדות צה"ל ומערכת הביטחון.

יצא שהדו"ח התפרסם בעיצומן של ההכנות לפסטיבל השואה של נתניהו בחסות פוטין ואמא של נעמה יששכר, שנגררה לזירת הקרקס התקשורתי עם מופע הקסמים 'נעמה משתחררת משבי הקג"ב בזכות המשיח נתניהו'. הדו"ח עבר בשקט מצלצל כאילו דובר בדו"ח על מהירות בכביש. נתניהו כמו נתניהו, לא עוצר באדום.

יצא שהדו"ח הקשה על מוכנות הצבא לעימות בצפון התפרסם בעיצומן של ההכנות לפסטיבל השואה של נתניהו בחסות פוטין ואמא של נעמה יששכר, והדו"ח עבר בשקט מצלצל כאילו דובר בדו"ח על מהירות בכביש

מדובר בדו"ח מסמר שיער על אוגדת המילואים הצפונית בה משרתים בני וחבריו. קראתי את הפרטים והתחלחלתי. בצה"ל חושבים כנראה שיש לנו בנים למלחמות מיותרות, אחרת אמות הספים היו רועדות כאן למקרא הדו"ח האומלל הזה, שמספר את מה שניחשנו מזמן – מה שהיה הוא שיהיה. להתכונן למלחמות זה לחלשים.

"…נדגיש שאוגדת המילואים תיכנס ראשונה למלחמה בצפון אחרי ש-3 אוגדות חוד סדירות יוטלו למערכה.. בפיקוד צפון לא מטילים ספק ביכולת הלוחמים לנצח כל קרב עם חיזבאללה […] השאלה תהיה מחיר הזמן והדמים" (מתוך המאמר ב-YNET)

אתה קורא ותופס את הראש. טוב, אולי לא אתה ובנט, בטח לא נתניהו, יש לו חשדות בפלילים על הראש, אבל כל מי שיש לו בנים בצבא מחשב את קיצו לאחור, לא לכולם יש בן בדובר צה"ל שחי על מגשי סושי באדיבות מאבטח אישי.

מדובר בדו"ח מסמר שיער על אוגדת המילואים הצפונית בה משרתים בני וחבריו. קראתי והתחלחלתי. בצה"ל חושבים כנראה שיש לנו בנים למלחמות מיותרות, אחרת אמות הספים היו רועדות כאן

הדו"ח הזה צריך היה להציף את הרחובות בהפגנות. ראש הממשלה הכושל הזה עם שר הביטחון שלו עם הרסיס בתחת היו צריכים להניח את המפתחות על השולחן ולהתאבד. המלחמה הבאה רשומה על מצחם הנחוש, אבל בישראל כמו בישראל, למה לפרסם מחדלים לפני הכישלון הבא? בואו נחכה למלחמה ואז נראה.

בינתיים זורמים וצופים בראש הממשלה בורח מבשורה וממציא כל יום ספין חדש שהתקשורת הולכת אחריו בלשון משורבבת. ככה זה כלבי שמירה. קצת רעל לקינוח הבחירות והם שלך באש ובדם. מה להם ולמלחמה הבאה בצפון. זה כל כך 82'.

רק הבוקר חזינו בביאת המשיח ממוסקבה, צעירה נעצרה לפני 10 חודשים במוסקבה על סמים במזוודה, למזלה זה נפל על בחירות וראש ממשלה נואש. למי אכפת דו"ח על מוכנות הצבא למלחמה? שידורים ישירים מרחובות ומוסקבה, אולפנים רוטטים בציפייה. אמא, יצאנו מלבנון. חשוד בשוחד מרמה והפרת אמונים מחזיר הביתה אסירת ציון. הבחירות יוכרעו על קוצו של נוכל עלוב.

רק הבוקר חזינו בביאת המשיח ממוסקבה, צעירה נעצרה לפני 10 חודשים במוסקבה על סמים במזוודה, למזלה זה נפל על בחירות וראש ממשלה נואש. למי אכפת דו"ח על מוכנות הצבא למלחמה? שידורים ישירים מרחובות ומוסקבה

מוכנות למלחמה זה לחלשים. צה"ל כבר רגיל להחריש מחדלים. זה פוגם בתדמית הלאומית הזקופה. עם-הנצח לא מפחד להסתער לא מוכן, יש מספיק פראיירים במדים. זה כוחו של הרגל. קודם מופתעים, אחר כך נלחמים עם מה שיש, מסתערים בלי ציוד ובלי לראות בעיניים, סופרים הרוגים ורק בסוף מכים על החזה בתסכול: איך זה קרה לנו?

מצד שני העם שפל הצמרת יודע לתת כבוד למי ששילם את מחיר ההפקרות בצמרת. אנחנו מתים על ימי זיכרון, זה כל כך מאחד! הצפירה, הדגלים בחצי התורן, החולצות הצחורות, השירים הנוגים היפים כל כך, ותמונות יפי הבלורית והתואר, זיו העלומים שאבד, עוד נזכור את כולם. הדגלונים הקטנים על המצבות בבית הקברות הצבאי.

המשפחות השכולות, העצרות המרגשות, נציג הממשלה שמחרטט קלישאות, וזר ראש הממשלה המושחת יינשא מעל כל הזרים. הזר הכי חשוב. כי החיים נמשכים ובמותם ציוו לנו את החיים והנוכלים והשחיתות השלטונית הממארת.

מוכנות למלחמה זה לחלשים. צה"ל כבר רגיל להחריש מחדלים. זה פוגם בתדמית הלאומית הזקופה. עם-הנצח לא מפחד להסתער לא מוכן, יש מספיק פראיירים במדים

מה לעשות? אנחנו מדינה קטנה וענייה מוקפת אויבים. אין כסף לשקם את הצבא, נורא עצוב. אבל יש כמעט מיליארד שקל למטוס ראש הממשלה ותקציבי עתק להתנחלויות.

ארץ זבת שחיתות וסדרי עדיפויות דפוקים. ארץ מתכוננת למלחמות נצחיות.

לכו לעזאזל, אתם שם למעלה עם נתניהו, טראש ממשלה ששם זין על מילואימניקים שמשאירים בבית אישה וילדים כדי לשרת מנגנון מנוון שכפוף למושחת כמוהו, שעבורו הם כלים על לוח משחק בעודו עוסק בתככים למען שלטונו, ובחירות אחרי בחירות, יעלה כמה שיעלה, מוריד את המדינה על הברכיים עד שתתרצה ותבחר בו.

מה לעשות? אנחנו מדינה קטנה וענייה מוקפת אויבים. אין כסף לשקם את הצבא, נורא עצוב. אבל יש כמעט מיליארד שקל למטוס רה"מ ותקציבי עתק להתנחלויות. ארץ זבת שחיתות וסדרי עדיפויות דפוקים. ארץ מתכוננת למלחמות נצחיות

דובר צה"ל מגיב כמובן שרוב הליקויים תוקנו וחוסרים הושלמו ועם ישראל חי ומוכן למלחמה. נחמו נחמו עמי.
ויש חיילים כמו זבל. למה לחסוך? מדינה בת יענה. לא רק את הראש היא טומנת בחול. 'ארץ שמתקו לה רגביה', כתב המשורר. וצדק.

"ארץ שיושביה היא אוכלת
וזבת חלב ודבש ותכלת
לפעמים גם היא עצמה גוזלת את כבשת הרש.
ארץ שמתקו לה רגביה
ומלוחים כבכי כל חופיה
שנתנו לה אוהביה כל אשר יכלו לתת…" ('שיר ארץ', נתן יונתן)

המסדר יעבור לדום.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 983 מילים ו-2 תגובות
סגירה