גנץ: תוכנית השלום תהווה בסיס לכל הסדר עתידי

אחרי שהבטיח לאשר את הסיפוח בממשלה, ביטל נתניהו את ישיבתה השבועית ● דיווח: מי שדחף לסיפוח מיידי של שטחים על ידי ישראל הוא שגריר ארצות הברית דייוויד פרידמן - זאת בניגוד לדעתו של ג'ארד קושנר

דונלד טראמפ ובני גנץ בפגישתם בבית הלבן, ב-27 בינואר 2020 (צילום: אלעד מלכה)
אלעד מלכה
דונלד טראמפ ובני גנץ בפגישתם בבית הלבן, ב-27 בינואר 2020
07:22 עריכה

56 מנדטים למפלגות הבלוק של נתניהו מול 56 מנדטים לכחול לבן, הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ – כך עולה מסקר "מעריב", שפורסם הבוקר. ישראל ביתנו, שאינה נלקחת בחשבון – לא כחלק מגוש השמאל ולא כחלק מגוש הימין, זוכה בסקר, שנערך שלשום, לשמונה מושבים בכנסת.

08:50 עריכה

"ליברמן: נתניהו לא יכול לכהן, יש לי ממשלה אחרת" – מבשרת הבוקר כותרת בשער "ידיעות אחרונות". בטורו השבועי בעיתון כותב עמית סגל, שבעוד שבמערכת הבחירות הקודמת קראה מפלגתו של אביגדור ליברמן לממשלת אחדות ליברלית, כעת מסתפקת הרשימה בהבטחה שתשמור על ישראל ליברלית.

כשצידד בממשלת אחדות, שתורכב מהליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, לא שלל ליברמן הצטרפות של שני גורמים בזירה הפוליטית: הימין החדש והעבודה-גשר. לפי טורו של סגל, הקואליציה שאליה חותר ליברמן כיום תורכב מישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה-גשר וכן מרצ או ימינה. כשמחוץ לממשלה יישארו הרשימה המשותפת, הליכוד והסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה.

אביגדור ליברמן בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
ליברמן בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב לצד העיתונאית טל שלו, אתמול (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
09:08 עריכה

שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, הוא שעודד את ראש הממשלה נתניהו לבצע סיפוח מיידי של שטחים, בניגוד לדעתו של יועץ הנשיא, ג'ארד קושנר – כך דיווחה נעה לנדאו ב"הארץ".

ראש הממשלה נתניהו ושגריר ארצות הברית בישראל פרידמן (צילום: Menahem Kahana / POOL via AP)
נתניהו (מימין) ופרידמן בדרכם לישיבת הממשלה ביולי האחרון (צילום: Menahem Kahana / POOL via AP)

לאחר שהסתמן שהממשלה תאשר בישיבתה בשבוע הבא – ביום ראשון או ביום שלישי – סיפוח של בקעת הירדן, צפון ים המלח והתנחלויות בגדה המערבית, התברר שהדבר לא ייעשה. הפער בין הצהרות הסיפוח לחוסר המעש הוסבר כעניין טכני: בישראל רצו שתי פעימות, ואילו ארצות הברית רצתה סיפוח אחד, דבר שלוקח זמן.

09:24 עריכה

שלוש רקטות נורו אמש מרצועת עזה לישראל, שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ואחת נחתה בשטח פתוח. תינוקת בת שלושה שבועות, שנשמטה מידיה של אמה, כשרצה למרחב מוגן, נפצעה באורח בינוני. שעות ספורות אחר כך תקף צה"ל יעדים של חמאס בדרום הרצועה. במערכת הפוליטית כמעט ולא התייחסו לדברים.

11:21 עריכה

ליברמן: הליכוד וימינה נעדרו מההצבעה על פסילת הרשימה המשותפת.

השבוע האחרון היה עמוס באירועים ולכן יכול להיות שפיספסתם כמה דברים שקרו וצריכים להדיר שינה מעיני כולנו. 1. ביום רביעי…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום חמישי, 30 בינואר 2020

11:33 עריכה

בכחול לבן תוקפים את נתניהו בגלל שגרת הירי לדרום.

12:21 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ביטל את ישיבת הממשלה, שאמורה הייתה להיערך ביום ראשון. לא נמסר מועד חלופי לישיבה שבוטלה. ייתכן שההבטחה שניתנה, שבישיבת הממשלה תובא הצעה לסיפוח שטחים היא שהובילה לביטול.

ישיבת הממשלה השבועית, 26 בינואר 2020 (צילום: Dedi Hayun/Pool Photo via AP)
ישיבת הממשלה ביום ראשון האחרון (צילום: Dedi Hayun/Pool Photo via AP)
13:52 עריכה

עימות בציונות הדתית בין כחול לבן לימינה (וגם איתמר בן גביר).

גם אני חרדל גאה.**כחול לבן, תתביישו!יאיר לפיד, בני גנץ, אלעזר שטרן, יעל גרמן, יועז הנדל—תתביישו לכם.אני מבין שזה…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שישי, 31 בינואר 2020

14:28 עריכה

מזה חודשים לוקח השר יריב לוין חלק בדיונים על תוכנית הממשל של טראמפ – כך פרסם היום יוסי ורטר ב"הארץ". ראש הממשלה נתניהו מעריך את הדיסקרטיות של לוין, את חוסר העניין שלו בקבלת קרדיט ואת הבנתו המדינית. כשכל השרים נתבקשו שלא להתראיין, על רקע פרסום תוכנית טראמפ, לוין היה היחיד שהותר לו לדבר בתקשורת; והוא גם השר היחידי שצורף לנסיעת ראש הממשלה לוושינגטון. בפועל משמש לוין כיועץ מדיני של נתניהו.

15:32 עריכה

סיעת כחול לבן הודיעה כי ביום ראשון תגיש בקשה לדיון חירום בנושא הטרור הבלתי פוסק מרצועת עזה.

16:07 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אפעל לקדם את תוכנית השלום של טראמפ מיד לאחר הבחירות". הוא הוסיף כי התוכנית "תהווה בסיס לכל הסדר עתידי".

אני תוהה יותר ויותר האם אנחנו מבינים את המשמעות הכל כך דרמטית של ראש ממשלה שמתנהל נגדו משפט. ראש ממשלה שאת רוב שעותיו…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 31 בינואר 2020

16:10 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ התייחס לירי הפצמ"רים לעבר עוטף עזה: "שוב תושבי העוטף חווים את הטפטוף הבלתי פוסק של טילים ובלונים…ממליץ לנתניהו להבין לאן המדיניות שלו הביאה אותנו".

16:12 עריכה

ח"כ יאיר גולן מהעבודה-גשר-מרצ התייחס לעובדה שנתניהו ביטל את ישיבת הממשלה ביום ראשון: "אמרתי ספין, ואכן ספין. אין מה לעשות, מה שטוב לקמפיין תקשורתי לאו דווקא נכון לגורלה של אומה".

16:14 עריכה

מפלגת ימינה נגד הקמפיין של כחול לבן: "הסתה לפני הכל! קמפיין ההסתה והשנאה של כחול לבן שוב שובר שיאים חדשים".

"לפיד, גרמן וחבריהם למפלגה צריכים להתבייש בקמפיין אותו הם מובילים נגד הציונות הדתית – מיטב בניה ובנותיה של ישראל", נמסר. "אנחנו דורשים מהאנשים שמצהירים על התנתקות נוספת וגירוש של עשרות אלפי מתיישבים מבתיהם להתנצל מיידית".

כחול לבן: "בנט, במקום לעסוק בפוליטיקה, מוטב שתתעסק בהבטחת השקט לתושבי הדרום באותה תדירות שאתה מצייץ".

16:50 עריכה

נתניהו מסכם את השבוע:

17:36 עריכה

גם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, מסכם את השבוע עמוס האירועים הפוליטיים והמדיניים: "גם הנכדים שלי יהיו אזרחים במדינה הזאת ואף אחד מהם לא יזכור מי זה בנימין נתניהו".

19:19 עריכה

שר החוץ של בריטניה דומיניק ראאב אמר כי בריטניה מודאגת מהאפשרות שישראל תספח חלקים בגדה המערבית והוסיף כי כל מהלך כזה יפגע בניסיונות לחדש את שיחות השלום.

"כל מהלכים חד צדדיים כאלה יפגעו במאמצים המחודשים לפתוח מחדש במשא ומתן לשלום, ובניגוד לחוק הבינלאומי", אמר ראאב. "לא ניתן יהיה לקיים כל שינוי בסטטוס קוו ללא הסכם שנשא ומתן על ידי הצדדים עצמם".

סגירה