גנץ: "נתניהו יהיה עסוק בעדויות וראיות ולא בילדים שלכם"

השר אוחנה מינה את דן אלדד למ״מ פרקליט המדינה - בניגוד לעמדת היועמ"ש ● ועדת ההיתרים תדון שוב במימון הוצאות המשפט של נתניהו ● כחול לבן נסוגה מיוזמתה לאשר בכנסת את תוכנית טראמפ ● נתניהו הנחה להקים מפעל חיסונים לנגיף הקורונה

בני גנץ בכפר המכבייה, הערב (צילום: אלעד מלכה / דוברות כחול-לבן)
אלעד מלכה / דוברות כחול-לבן
בני גנץ בכפר המכבייה, הערב
07:05 עריכה

ישיבת הממשלה השבועית, הנערכת דרך קבע בימי ראשון בבוקר, לא תתקיים היום – כך הודיעה שלשום מזכירות הממשלה. לפי הערכות במערכת הפוליטית, ראש הממשלה נתניהו ביטל את הישיבה, כי הבטיח, במהלך ביקורו בארצות הברית בשבוע שעבר, להביא לאישור הממשלה החלטה לספח שטחים, אולם משום שלא יוכל לעשות כן, בשל התנגדות אמריקאית – הוא נמנע מלכנס את הממשלה.

ישיבת הממשלה השבועית, 26 בינואר 2020 (צילום: Dedi Hayun/Pool Photo via AP)
ישיבת הממשלה השבועית ביום ראשון האחרון (צילום: Dedi Hayun/Pool Photo via AP)
07:10 עריכה

ראש הממשלה נתניהו יטוס מחר לביקור בן יממה באוגנדה. נתניהו ייפגש בקמפלה עם הנשיא יוורי מוסווני. ב-2016 ביקר נתניהו במדינה, אז צוינו 40 שנים לחילוץ החטופים במבצע אנטבה, שבו נהרג אחיו של נתניהו, יוני.

07:37 עריכה

ראש הממשלה נתניהו יקיים היום דיון מיוחד בנושא נגיף הקורונה, המתפשט מסין ברחבי העולם. בדיון ישתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר המשפטים אמיר אוחנה, שר החוץ ישראל כ"ץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בכירים ברשות שדות התעופה וגורמים נוספים. "לא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף", אמר נתניהו.

בשבוע שעבר פרסם משרד החוץ אזהרת מסע, הקוראת להימנע מלנסוע לסין, ומי שנמצא במדינה – מומלץ לו לשקול לעזוב בהקדם. מי ששהה בסין בשבועיים האחרונים לא יוכל להיכנס לישראל, לבד מאזרחי המדינה, שנדרשים עם שובם לשהות בהסגר בביתם במשך 14 יום.

08:22 עריכה

בשל התנגדותה של ארצות הברית להחלה של ריבונות ישראלית על שטחים לפני הבחירות, בממשלה בוחנים אפשרות לאשר את כל תוכנית טראמפ לאזור – כך אמרו גורמים בליכוד, לפי דיווח של זאב קם בתאגיד השידור כאן. לאחר מכן, עוד לפני הבחירות, תובא לאישור הכנסת הצעה להחלת ריבונות.

08:38 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב על דבריו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית: "עבורי כל אחד שמשרת בצה"ל, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים הוא יותר יהודי מדרעי וליצמן ביחד".

דבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף על כך שהעולים מברית המועצות לשעבר אינם יהודים, קיבלו היום את תמיכתו הבלתי מעורערת של…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 1 בפברואר 2020

09:26 עריכה

כחול לבן הגישה למזכירות הכנסת בקשה לקיים בדחיפות דיון של מליאת הכנסת בנושא הטרור הבלתי פוסק מרצועת עזה. הבקשה חתומה על ידי 33 חברי הסיעה.

אמש, בזמן ביקור של חברי כנסת מכחול לבן, בהם יושב הראש בני גנץ וגבי אשכנזי, בנחל עוז, נשמעה במקום אזעקה.

10:48 עריכה

בית המשפט העליון, בשבתו כערכאת ערעור על החלטות ועדת הבחירות המרכזית, יכריע ביום ראשון הקרוב האם תוכל היבא יזבק להתמודד לכנסת. ביום רביעי האחרון נפסלה התמודדותה של יזבק – חברת הרשימה המשותפת מטעם בל"ד – ברוב של 27 תומכים מול שבעה מתנגדים. בבקשת הפסילה תמכו חברי הליכוד וישראל ביתנו – שהגישו את הבקשה – וכן חברי העבודה-גשר ויהדות התורה. חברי הרשימה המשותפת ומרצ התנגדו.

בשונה מפסילת מועמדים, שמגיעה אוטומטית לדיון בבית המשפט העליון, פסילתה של המפלגה משפט צדק, בראשותה של לריסה טרימבובלר-עמיר, תידון בבית המשפט, רק אם יוגש ערעור על החלטת ועדת הבחירות המרכזית. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגד לשתי בקשות פסילה אלה.

12:01 עריכה

ביום רביעי האחרון הודיע יושב ראש כחול לבן שיביא לאישור הכנסת בשבוע הנוכחי את תוכניתו של הנשיא טראמפ לאזור, אולם עד כה לא הוגשה למזכירות הכנסת כל בקשה בעניין. הבוקר נשאל על כך חבר הכנסת כפר שלח בראיון בגלי צה"ל, אך האחרון השיב שאינו מכיר את לוחות הזמנים.

12:25 עריכה

ביום רביעי הקרוב, הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה אסתר חיות, ידון בפסילתה של היבא יזבק מהתמודדות לכנסת. ביום רביעי האחרון נפסלה התמודדותה של יזבק על ידי ועדת הבחירות המרכזית ברוב של 27 תומכים מול שבעה מתנגדים. ביום ראשון צפוי בית המשפט, בשבתו כערכאת ערעור על החלטות ועדת הבחירות, למסור את הכרעתו בעניין.

היבא יזבק בוועדת הבחירות המרכזית, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יזבק בישיבת ועדת הבחירות המרכזית ביום רביעי האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
12:49 עריכה

השרה גילה גמליאל מונתה לתפקיד סגנית יושב ראש מטה הבחירות של הליכוד. בראש מטה הבחירות של המפלגה עומד השר ישראל כ"ץ.

12:54 עריכה

מחר בבוקר יטוס ראש הממשלה נתניהו לביקור בן פחות מיממה באוגנדה – כך נמסר רשמית מלשכת ראש הממשלה. בביקור ייפגש נתניהו עם הנשיא מוסווני ועם ראשיהן של מדינות נוספות באפריקה.

13:03 עריכה

ועדת הכנסת תצביע מחרתיים ותכריע האם להעניק חסינות מפני העמדה לדין לחבר הכנסת חיים כץ, כפי שביקש. בישיבה הראשונה, שדנה בנושא ונערכה ביום חמישי האחרון, הביע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגדות למתן חסינות לכץ.

חיים כץ בוועדת הכנסת, 30 בינואר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כץ בוועדת הכנסת ביום חמישי האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
13:12 עריכה

בכחול לבן נסוגו מהיוזמה לאשר בכנסת את תוכנית טראמפ לאזור, אחרי שקיבלו מסרים מהבית הלבן, שהדבר אינו רצוי כעת – כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן. ביום רביעי האחרון הודיע יושב הראש גנץ, שבשבוע הנוכחי תובא התוכנית לאישור הכנסת.

13:16 עריכה

סרטון בחירות חדש של ישראל ביתנו: "כסף לבריאות ולזוגות הצעירים, ולא לישיבות ולמשתמטים".

14:13 עריכה

ייתכן שבניסיון להשיב את סדר היום הציבורי לשאלת כשירותו של נתניהו לכהן כראש הממשלה ולהסיר מהפרק את תוכנית טראמפ לאזור, פרסם יאיר לפיד דברים שאמר בעבר דודי אמסלם בגנות האפשרות שמי שהוגש נגדו כתב אישום באשמת שוחד יכהן כראש הממשלה (השר כבר עומת בעבר עם הדברים).

14:22 עריכה

אני ואתה – מפלגת העם הישראלית ערערה לבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית, שלא לפסול מהתמודדות לכנסת את רשימת ישראל ביתנו. ביום רביעי האחרון נדחתה בקשתה של המפלגה לפסול את ישראל ביתנו.

14:35 עריכה

עוצמה יהודית עתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד כחול לבן בשל קמפיין של הרשימה, שבו נראה דגל המדינה מרוח בחרדל, לצד הכיתוב "כל כך הרבה חרדל, שכבר אין לזה טעם".

14:42 עריכה

על רקע פרסום המודעה, שכללה את הכתובת "כל כך הרבה חרדל שכבר אין בזה טעם", נערכה ישיבה בהולה של חברי המטה הדתי-לאומי של כחול לבן, שכולל, בין היתר, את אלעזר שטרן, יועז הנדל, חילי טרופר וצבי האוזר יחד עם אנשי מקצוע. כך עדכנה עטרה גרמן מ"סרוגים".

15:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לייצר חיסון לנגיף הקורונה ולהקים מפעל חיסונים בישראל. "המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ – אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע – אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם", אמר.

כמו כן, בסוף הדיון בו נכחו שרי הממשלה, מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים, קבע נתניהו כי מטה לביטחון לאומי יהיה הגוף האחראי להיערכות לנגיף.

16:10 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נגד ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה: "כשהוא משתלח בנו – אני בטוח שהצדק עמנו. מקלב מנסה לחפות על המשתמטים ועל מסחטת הכסף של המפלגות החרדיות מתקציב המדינה על חשבון מערכת הבריאות, הזוגות הצעירים והחיילים".

16:13 עריכה

ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן) התייחס לתוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "מקובלת בעיני האופציה שהפלסטינים ישלטו בעצמם על עצמם, על כל המשתמע מכך. לא יכול להיות שבישראל יהיו אזרחים שהם לא שווי זכויות. כל אחד יגיד מה שהוא רוצה, אבל אחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים וזהו".

בראיון לאולפן ynet הוסיף שטרן: "ראש הממשלה אמר כבר שתי מדינות כשזה מה שהוא חשב שהנשיא האמריקני רוצה לשמוע. עכשיו הוא לא חזר בו. מה שיש בתוכנית טראמפ ומה שראש הממשלה קיבל זה שתי מדינות. כנראה שבליכוד לא אוהבים את זה וכנראה שבימינה חושבים לעשות סיבוב על ראש הממשלה, אז מטפחים את העניין הזה. אנחנו בעד היפרדות".

16:17 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תקף את הקמפיין של ישראל ביתנו: "אנטישמיות כחול לבן. אולי די כבר עם ההסתה השקריות הזו איווט?!".

17:01 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר זועם על הפרקליטות בעקבות ההחלטה להטיל רק שישה חודשי מאסר על זיאד אעביד, שהואשם בגרימת מותה של התינוקת של בת זוגו. "דמה של התינוקת זול בעיניהם, וההחלטה להטיל על הפושע שישה חודשי מאסר היא פשע".

17:06 עריכה

אחיה של אשתו של ראש הממשלה, חגי בן ארצי, מי שהיה במשך שנים אחד המתנגדים והמבקרים הבולטים של גיסו, שינה את הגישה: "זו פסגת הקריירה המדינית והפוליטית שלו – מגיע לו חיבוק", אמר בן ארצי על רקע תוכנית המאה.

בראיון לחדשות 12, אמר אחיה של שרה: "אני משתדל להיות ענייני, ולהביע את מה שאני חושב", הסביר. "לצערי, באמת הייתי בעיקר ביקורתי, אבל השבוע, אני מאוד התרגשתי. ובאמת אני חושב שמגיע 'שאפו' ויישר כוח גדול לראש הממשלה על התוכנית שהוא הצליח להשיג".

18:15 עריכה

כתב אישום נגד רה"מ. ועדת ההיתרים הודיעה לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא צפויה לדון שוב בבקשתו לגייס תרומות למימון הוצאותיו המשפטיות. הדיון יתקיים ביום ראשון הקרוב, בעוד שבוע.

18:23 עריכה

ח"כ תמר זנדברג על החלטת ועדת ההיתרים לבחון מחדש את בקשת ראש הממשלה לגייס תרומות למימון הוצאתו משפטו: "חשוד בשוחד שיצר קו מתנות על בסיס קבוע מבעלי הון מבקש עכשיו מתנה מבעלי הון כדי להגן על עצמו מהמשפט. אבדה הבושה, נתניהו חושב שכולנו מטומטמים".

19:10 עריכה

מפלגת ש"ס השיקה הערב את קמפיין הבחירות לכנסת ה-23. "יש רק אשם אחד בכל המצב שהמדינה נמצאת, שמו אביגדור ליברמן", טען יו"ר המפלגה אריה דרעי. "כל האחריות למצב הזה מתחילתו ועד סופו זה הוא. היום אפשר לחשוף שמי שטירפד את כל הקמת ממשלת האחדות זה אותו ליברמן".

עוד הוסיף דרעי: "אכן ליברמן אומר את האמת הפעם. יש סיכום ברור שכבר סוכם בינו ובין לפיד, גנץ, מרצ, טיבי ועודה להקים ממשלה מיד לאחר הבחירות. זאת עובדה וסיכום. אני אומר זאת באחריות ובידיעה ברורה. הפעם ליברמן אומר את האמת. לכן הפעם עכשיו הסכנה היא אמיתית".

19:37 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה מינה את עורך הדין דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה, זאת ללא תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. 

אוחנה: "מברך את עו"ד דן אלדד ומאחל לו בהצלחה, הניסיון והידע הרבים לצד התכונות המאפיינות אותו, הביאו אותי למסקנה שהוא האדם הנכון להוביל את הפרקליטות בעת הזו".

19:56 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיב לדבריו של שר הפנים אריה דרעי שאמר כי לאחר הבחירות עלולה לקום ממשלת שמאל בתמיכת הרשימה המשותפת.

"עצוב לראות איך האריה שאפשר את ממשלת הגוש חוסם שנתמכה על ידי תאופיק זיאד הפך לגור של ביבי. כמעט חצי מהילדים של המצביעים שלנו גדלים מתחת לקו העוני וכל מה שיש לך לעשות זה להסית נגד ערבים?", דברי עודה.

20:20 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ השתתף בכנס ראשי המטות של המפלגה ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנחנו נמצאים בבחירות של הכרעה. האם זה יהיה מועמד שמואשם בשוחד מרמה והפרת אמונים או אנחנו שנשקיע את כל זמננו למען אזרחי מדינת ישראל. זו הכרעה בין מי שרוצה להתקדם לבין אלה שתוקעים אותנו", אמר גנץ.

עוד הוסיף: "המשפט של נתניהו יחל באפריל, ובכל ערב הוא יישב עם עורכי דינו ולא עם הרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון".

20:23 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אורח הכבוד בבר המצווה של בנו של ח"כ מיקי זוהר.

20:32 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה לאחר מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה: "לאחר תקופת מה במסגרתה שמרתי על דממת אלחוט בנושא מינוי מ"מ פרקליט המדינה, אני מודיע הערב כי החלטתי למנות לתפקיד את עו"ד דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה".

לאחר תקופת מה במסגרתה שמרתי על דממת אלחוט בנושא מינוי מ"מ פרקליט המדינה, אני מודיע הערב כי החלטתי למנות לתפקיד את עו"ד…

פורסם על ידי ‏Amir Ohana – אמיר אוחנה‏ ב- יום ראשון, 2 בפברואר 2020

20:34 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בכנס ראשי המטות של כחול לבן: "אנחנו רוצים מדינה שבה ראש הממשלה והשרים שלו יהיו אנשים ישרים. אני לא מאמין שזו בכלל דרישה. אנחנו רוצים שראש הממשלה לא יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. שהוא לא ישקר כל הזמן. שהוא לא ישתמש בשנאה ופחד. שלא יסית נגד האופוזיציה. נגד רשויות החוק".

21:01 עריכה

מפלגת ימינה תקפה את דבריו של מספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד: "האיש והג'ל חזר לשקר. יאיר, יש גבול לשקרים ולהסתה נגד הציונות הדתית. תחפש מישהו אחר לרכוב עליו".

ימינה תקפו את דבריו של לפיד על השר רפי פרץ: "פרץ מעולם לא אמר את הדברים בהם אתה מאשים אותו, זהו שקר דוחה". עוד הוסיפו במפלגה: "עצוב שכל מה שיש לכחול להציע הוא הסתה כנגד ציבור שלם שמשרת את המדינה. תתביישו".

21:15 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "נתניהו מפחד שסעיף הטרנספר יעודד מצביעים והתקפל". זאת בעקבות הפרסום בחדשות 12 כי סעיף העברת התושבים מהמשולש בתוכנית המאה לא ייצא לפועל. "הוא שוב מוכיח שאין דבר שיותר מפחיד אותו מערבים בקלפי".

21:28 עריכה

השר רפי פרץ הגיב לדבריו של לפיד: "יש גבול לשקרים ולהסתה הפרועה שלך נגד הציונות הדתית, תתבייש לך. זו אותה רוח שהכתימה את דגל ישראל ומשסה נגד ציבור נאמן…כשאין תפיסת עולם ואין ערכים, כשאין ימין ושמאל, מה שנשאר זה רק להסית לפני הכל".

21:59 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן): "נתניהו יתפנה למשפט שלו ואנחנו נשרת את אזרחי המדינה, כפי שעשינו כל חיי" .

22:44 עריכה

ח"כ גדעון סער מהליכוד תמך בהחלטתו של השר אמיר אוחנה במינויו את עורך הדין דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה

סגירה