פייק ימין

שמעון ריקלין והעיתונאים הדתיים יוצאים מחולות ובשירת "עוצו עצה ותופר", צילום מסך מטוויטר
שמעון ריקלין והעיתונאים הדתיים יוצאים מחולות ובשירת "עוצו עצה ותופר", צילום מסך מטוויטר

מה רוצה הימין הישראלי?

לשלוט. זה הכל. שבוע של התפכחות לאחר עסקת המאה, הנה ערוותו החשופה של הימין הישראלי מתדלדלת בראש חוצות. הנה הימין הצוהל למשמע תכנית חד-צדדית, ללא פרטנר, כאילו הייתה הישג חסר תקדים. צריך לסייג מראש – לא כל הימין ויש משום הכללה בביטוי "הימין הישראלי", שכן בני בגינים ודן מרידורים הם עדין ימין. ימין השואף לדמוקרטיה בריאה, שלטון חוק ושוויון.

מה רוצה הימין? לשלוט. זה הכל. שבוע של התפכחות לאחר עסקת המאה, הנה ערוותו החשופה של הימין הישראלי מתדלדלת בראש חוצות. הנה הימין הצוהל למשמע תכנית חד-צדדית, ללא פרטנר, כאילו הייתה הישג חסר תקדים

אבל הנהגת הימין הנוכחית, זו המובלת כגוש צוהל לטקס בוושינגטון ולשלוש מערכות בחירות, היא זו ששמחתה והכרזותיה דווקא מגלות סוף סוף כמה אמיתות כואבות ומפזרות כמה אכסיומות שקריות:

1

הימין הישראלי מוכן לסגת, למסור, לוותר על שטחי מולדת ללא שום נאמנות לארץ ישראל השלמה.

2

את הימין הישראלי מענינות רק ההתנחלויות ביהודה ושומרון. לא כל ארץ ישראל. ממש לא. בודאי לא זו "השלמה".

הימין הישראלי מוכן לסגת, למסור, לוותר על שטחי מולדת ללא שום נאמנות לארץ ישראל השלמה. את הימין הישראלי מענינות רק ההתנחלויות ביהודה ושומרון. לא כל ארץ ישראל. ממש לא. בודאי לא זו "השלמה"

3

תמורת הישרדותן של ההתנחלויות כשטח ריבוני ישראלי בין הגדרות שלהן עצמן, מוכן הימין לוותר על ריבונות ברוב שטחי יהודה ושומרון שמחוץ לגדרות, בחלק מהנגב, בחלקים מהמשולש, ואפילו במזרח ירושלים.

4

הימין הישראלי תומך בנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים ומפר את ערכיה של תורת ישראל המגנה ומתנגדת בחריפות לשוחד ושלמונים.

5

הימין הישראלי מסכים סוף סוף לעמדת השמאל שיש לחלק את הארץ לשתי מדינות לשני עמים. רק מתעקש לא לומר את זה ולהאשים את מי שאומר זאת בשמאלנות ובגידה תוך כדי הסתה, פילוג ואף שימוש באלימות. כלומר לימין הישראלי למעשה לא אכפת מעם ישראל כולו. הימין דואג רק לימין המתנחל בשומרון.

הימין הישראלי מסכים סוף סוף לעמדת השמאל שיש לחלק את הארץ לשתי מדינות לשני עמים. רק מתעקש לא לומר את זה ולהאשים את מי שאומר זאת בשמאלנות ובגידה תוך כדי הסתה, פילוג ואף שימוש באלימות

*סיכום עד כאן – לימין הישראלי אין שום ערך מקודש. לא ארץ ישראל. לא תורת ישראל ולא עם ישראל.

6

הימין הישראלי חלש. כל כך חלש שתמורת נייר חסר משמעות בטקס ריקני וחנופה דביקה, הוא מוכן למכור את כל עקרונותיו. את ארץ ישראל את עם ישראל ואת תורת ישראל.

7

הימין הישראלי כל כך חלש שכל סחטן יכול להוציא ממנו מה שירצה. אלף מחבלים מהכלא או חלקים מירושלים, כנסיות ונדל"ן לפי דרישה, שדות גז ומחצבי אשלג, צוללות גרעיניות ואת עתיד המדינה ותקציביה.

הימין הישראלי כל כך חלש שכל סחטן יכול להוציא ממנו מה שירצה. אלף מחבלים מהכלא או חלקים מירושלים, כנסיות ונדל"ן לפי דרישה, שדות גז ומחצבי אשלג, צוללות גרעיניות ואת עתיד המדינה ותקציביה

8

הימין הישראלי לא נאמן למדינת ישראל. הוא תוקף את מוסדות המדינה, את שומרי הסף שלה, את שופטיה, את שומרי החוק שלה ומנסה לשנות את שיטת המשטר בה.

9

הימין הישראלי נאבק רק על שימור שלטונו כדי להנות מפרי הארץ ללא שום מגבלות – מכספי משלמי המיסים שלה, מהגנת בניה על מפעל ההתנחלויות ומסחיטת תקציבים ואמצעים עבור הציבור שלו המתגורר במובלעות ההתנחלויות שעליהן הוא דורש ריבונות ישראלית. הימין הישראלי מוכן לעשות את זה על חשבון מערכות הרווחה, הבריאות והחינוך של יתר תושבי ישראל.

10

הימין הישראלי מוכן להעמיד בראשו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובלבד שזה יבצע עבורו את השמירה על מפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון. מוכן להפר את כל עקרונותיו תמורת שקרים גלויים ובוטים – סיפוח הבקעה – שלא יקרה (אלא אם יתרסק ויתבטל השלום עם ירדן), החלת ריבונות על ההתנחלויות במחטף לפני בחירות – שלא יקרה (אלא במחיר התפרצות אינתיפאדה פלסטינית חדשה), והבטחות שווא לעיסקה היסטורית שאינה אלא פארסה היסטורית.

הימין הישראלי מוכן להעמיד בראשו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובלבד שזה יבצע עבורו את השמירה על מפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון. מוכן להפר את כל עקרונותיו תמורת שקרים גלויים ובוטים

11

הימין הישראלי מוכן למעשה לחסל את המדינה היהודית והדמוקרטית רק למען מפעל ההתנחלויות. אין לו שום בעיה לאבד את הרוב היהודי, לבצע אפרטהייד ולחסל את הדמוקרטיה ובלבד שהוילות בשומרון יחיו תחת ריבונות ישראלית כלשהי.

12

הימין הישראלי עיוות למעשה את תפיסת השמאל כשהוא מוכן לקבל את העיקרון של חלוקת הארץ אבל הוא לא מוכן להכריז על כך ולהיכנס למו"מ אמיתי על שלום עם שכנינו הפלסטינים, אלא רק לקחת רק את התמורה בלי לתת כלום.

13

הנהגת הימין הישראלי מסוכנת למדינת ישראל. לקיומה לחייה לעתידה. גם להשקפתם של אנשי הימין היא מסוכנת. לשיטתם היא כבר בוגדת בכל ערכיהם.

14

הימין הישראלי בהנהגתו הנוכחית הוא תומך טרור. במקום לתמוך ברשות הפלסטינית ובשיתוף הפעולה הביטחוני איתה המתבצע הלכה למעשה ביו"ש, הוא תומך בחמאס בעזה ומאשר העברת מיליוני דולרים לארגון טרור התוקף את יישובי עוטף עזה.

הימין הישראלי בהנהגתו הנוכחית הוא תומך טרור. במקום לתמוך ברשות הפלסטינית ובשת"פ הביטחוני איתה, המתבצע הלכה למעשה ביו"ש, הוא תומך בחמאס בעזה ומאשר העברת מיליוני דולרים לארגון טרור התוקף את יישובי עוטף עזה

15

הימין הישראלי, צריך להזכיר, נסוג מסיני (בהסכם עם מצרים) ונסוג מחברון (בהסכם וואי) ונסוג מרצועת עזה, ופינה עוד ארבע התנחלויות (חד צדדית בהנתקות), וויתר על שטחי החקלאות של צופר בירדן ועל מובלעת נהריים שניתנה בהסכם השלום עם ירדן.
רוממות העוצמה היהודית ושלום בטוח וראש ממשלה חזק בגרונם, ורפיסות חולשה והונאה במעשיהם.
פייק מציאות.
פייק פתרונות.
פייק ימין.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 805 מילים ו-1 תגובות
סגירה