"אני לבד וממש רוצה לראותך": פורסמו התכתבויות המטילות צל על יחסי כחלון והשופטת כרייף

נתניהו נפגש באוגנדה עם מנהיג סודאן: נוביל לנורמליזציה בין המדינות ● סקר: חצי מהציבור סבור שפרסום תוכנית טראמפ כעת נועד לסייע בבחירות לרה"מ ● לפי דיווח ב"הארץ", לשכת שר הביטחון ליברמן ניפקה לחרדים מאות פטורים מגיוס; יו"ר ישראל ביתנו: העיתון מנהל נגדי קמפיין ● שלמה קרעי: יש להגיש מחדש את כתב האישום נגד נתניהו ● חילי טרופר תרם כליה לאדם שלא הכיר

משה כחלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
משה כחלון
07:12 עריכה

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הגיב לדיווח בו חמושים פוצצו את צינור הגז אמש מישראל למצרים: "הגז הטבעי זורם בצינור מישראל ומגיע למצרים. עניין הפיצוץ, ככל שהיה, נבדק על ידי המשרד בתאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים. ככל שיהיה מידע נוסף, נעדכן".

07:20 עריכה

בעת ששימש כשר הביטחון, יו"ר ישראל ביתנו, אביגודר ליברמן, סייעה לשכתו למאות צעירים חרדים – בהם בנים של פוליטיקאים, אדמו"רים ובכירים נוספים במגזר – לקבל פטור משירות צבאי, כך לפי תחקיר "הארץ" שפורסם הבוקר.

אותם אנשים להם סייע, פנו ליועצו של ליברמן כשר, אבי אבוחצירא, שפעם באופן כמעט יום-יומי מול היחידה האחראית לשיבוץ המיועדים לשירות הביטחון. ב-2018 קיבלו 158 תלמידי ישיבות פטור, וב-2019, כשליברמן כבר לא היה שר, המספר נחתך בחצי.

אביגדור ליברמן ואריה דרעי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
אביגדור ליברמן ואריה דרעי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
07:22 עריכה

יועצו וחתנו של דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר: אם הפלסטינים לא יקבלו תנאים מסוימים בתוכנית, ישראל לא תצטרך להכיר בהם כמדינה.

בראיון ל-CNN אמר קושנר: "אם הפלסטינים רוצים לחיות חיים טובים יותר, יש לנו מסגרת בה יוכלו לעשות זאת. אם הם לא חושבים שהם יכולים לתמוך בתנאים האלה, אז אני לא חושב שאנחנו יכולים להביא את ישראל לקחת את הסיכון ולהכיר בהם כמדינה, ולאפשר להם לשלוט על עצמם".

07:24 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו לאוגנדה: "אני יוצא לביקור נוסף באפריקה, זה הביקור החמישי שלי בשלוש שנים וחצי. אלה קשרים חשובים מאוד בתחום המדיני, הכלכלי והביטחוני". נתניהו הוסיף כי "אנחנו מחזקים את הקשר עם המדינה הזאת ואני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל".

07:28 עריכה

ביקב סמוטריץ' מצפים לסיבה טובה לפתוח את אחד הבקבוקים

07:47 עריכה

ד"ר מייק אוונס, נוצרי אוונגליסט המייעץ לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על האפשרות ללחוץ על הנשיא להחלת ריבונות: "לא חושב שצריך ללחוץ לספח – צריך להיות סבלניים", כך לפי הדברים שפורסמו הבוקר בכאן רשת ב'.

עוד אמר אוונס: "לישראל מעולם לא היו מנהיגים ערביים שתמכו ברעיון כזה ואתם לא רוצים לפגוע ביחסים עם מדינות המפרץ. זאת תוכנית שרק שוחררה. כולם צריכים לנשום. ובנוסף לכך שתי המפלגות הגדולות בישראל תומכות בה".

08:20 עריכה

ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) תרם כליה לאדם שאינו מכיר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים – כך דווח בחדשות 13.

"הניתוח עבר בשלום והכליה נקלטה בהצלחה בינתיים אצל המושתל", כתב טרופר בהודעה לחבריו בכנסת.

08:24 עריכה

השר אמיר אוחנה מהליכוד נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אלה שמאשימים את נתניהו שהוא עסוק כל העת בענייניו המשפטיים, בעצם עוסקים כל העת בענייניו העסקיים. באותו זמן נתניהו עסוק כולו בענינייה המדיניים, הבטחוניים והדיפלומטיים של מדינת ישראל – ומביא עוד הישגים ועוד הצלחות".

08:26 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) התייחסה למצב הביטחוני בדרום ואמרה בריאיון לגל"צ כי "מאז שבנט שר הביטחון, המדיניות מול עזה השתנתה. צה"ל מגיב היום לכל פעולת טרור – דין בלון כדין רקטה".

09:29 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה) נגד ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) בעקבות דבריו על השר רפי פרץ ממפלגתה.

10:18 עריכה

ראש עיריית אריאל אלי שבירו פורש ממועצת יש"ע זאת בשל התנגדותו לתוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

10:31 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) התייחס לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ: "יש פה הזדמנות היסטורית לעצב את מדינת ישראל באופן שתואם את החזון שלנו. התכנית נותנת מענה לסוגיית הגבולות, ההתיישבות והביטחון באופן שמשרת את מדינת ישראל ולכן אנחנו תומכים בה".

כמו כן, התייחס אשכנזי לכתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו לא פוסלים את הליכוד, אבל אנחנו חושבים שראש ממשלה עם 3 כתבי אישום חמורים ביותר לא יכול לנהל מדינה. תוך חודש-חודשיים נתניהו יהיה על ספסל הנאשמים. אי אפשר לשבת על ספסל הנאשמים ביום ולנהל את המדינה בלילה".

11:19 עריכה

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו הגיב לתחקיר "הארץ", לפיו יו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן, העניק פטור משירות צבאי למאות נערי ישיבה בעת שכיהן כשר הביטחון. 

"כשאני רואה את עיתון 'הארץ' פותח בכותרת ראשית מלאה שקרים, אז אני מבין שכנראה המצב שלנו טוב ומישהו מאוד חושש מההתחזקות של ישראל ביתנו", אמר פורר בראיון ל-103FM.

פורר הוסיף: "'הארץ' מנהל קמפיין נגדנו ונגד ליברמן כבר מעל ל-20 שנה. הדבר הזה לא היה ולא נברא. בדברים האלה אין לפוליטיקאים שום נגיעה, זה עובר רק דרך הדרגים המקצועיים".

בהמשך הגיב על אפשרות לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת בממשלה: "הם לא יהיו שותפים שלנו, אנחנו לא נישען עליהם".

12:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת באוגנדה, לשם המריא יחד עם רעייתו שרה לצורך ביקור מדיני.

12:45 עריכה

עם הגיעו לאוגנדה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו מחזקים את הקשר עם המדינה הזאת. אני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל".

נתניהו ושרה באוגנדה
נתניהו ושרה באוגנדה
12:58 עריכה

הליכוד בסרטון קמפייני חדש: באיזה צד אתם, של ג'יבריל רג'וב או של ישראל?

14:12 עריכה

ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר-מרצ): "שבוע אחרי מסיבת העיתונאים של ביבי וטראמפ ולא נשאר ממנה דבר פרט להסכמה של הימין על הקרונות הבסיסיים של אוסלו…אה, בנט ושקד גם פצחו במסע תחנונים גלותי ומביך כלפי טראמפ, שרק יתן להם לספח עוד פיסת קרקע או שתיים. העיקר שקראתם לזה תוכנית שלום".

14:50 עריכה

לאחר שנחתו באנטבה התקבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה על ידי ראש ממשלת אוגנדה רוהאקנה רוגונדה ורעייתו ג'וסלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, וראש ממשלת אוגנדה רוהאקנה רוגונדה ורעייתו ג'וסלי (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
נתניהו ורעייתו שרה, וראש ממשלת אוגנדה רוגונדה ורעייתו ג'וסלי (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
15:54 עריכה

בבית המשפט העליון הסתיים ללא החלטה הדיון בעתירה נגד פסילתו של עמוס סילבר מהתמודדות לכנסת. סילבר, מייסד טלגראס, ביקש להתמודד במקום השני ברשימת עוצמה ליברלית-כלכלית, אך נפסל על ידי יושב ראש ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל. בדיון בבית המשפט היום אמר השופט מני מזוז, שסילבר מצפצף פעם אחר פעם על החוק. יום ראשון הקרוב הוא המועד האחרון שבו ניתן לקבל החלטה בעניין.

עמוס סילבר (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
סילבר בבית המשפט בראשון לציון באוגוסט האחרון (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
16:11 עריכה

ועדת הכנסת צפויה להצביע מחר האם להיענות לבקשתו של חבר הכנסת חיים כץ להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין. בדיון הקודם בבקשה, שהתקיים ביום חמישי האחרון, הביע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגדות לבקשה. למרות זאת, רבים במערכת הפוליטית מעריכים שבקשתו של כץ תתקבל. אם אכן כך יקרה, מליאת הכנסת צפויה להתכנס כבר ביום חמישי כדי לקיים הצבעה בנושא.

חיים כץ בוועדת הכנסת, 30 בינואר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כץ בוועדת הכנסת ביום חמישי האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחרי הדיון בבקשתו של כץ עשויה ועדת הכנסת לדון בבקשתו של חבר הכנסת עודד פורר להקים את הוועדות הקבועות של הכנסת.

16:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נשיא אוגנדה יוורי מוסווני ורעייתו, שרת החינוך ג'נט מוסווני, במשכן הנשיאות באנטבה.

ביבי (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
הזוג נתניהו והזוג מוסווני, היום (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
16:44 עריכה

נתניהו פנה לנשיא אוגנדה בבקשה שיפתח שגרירות בירושלים. הנשיא מוסווני אמר שיבחן (studying) את הנושא.

17:38 עריכה

רוב הישראלים פסימיים לגבי מצב השלטון הדמוקרטי במדינה בעתיד הנראה לעין – כך עולה מסקר דעת קהל, שפרסם היום המכון הישראלי לדמוקרטיה. 36.4% מהנשאלים השיבו שהם די פסימיים, 15.5% מהמשיבים אמרו שהם מאוד פסימיים, 34.6% מהמרואיינים ענו שהם די אופטימיים, ו-6.8% מהנסקרים ענו שהם מאוד אופטימיים. 6.7% מהנשאלים אמרו שאינם יודעים או שסירבו לענות.

בסקר נמצא שרוב הציבור תומך ביוזמה שיינתן יום שבתון בבחירות רק למי שהצביע. 46% מאוד מסכימים עם ההצעה, 22.8% די מסכימים, 12.7% לא כל כך מסכימים, ו-12.8% כלל לא מסכימים. 5.6% מהנשאלים אמרו שאינם יודעים או שסירבו להשיב לשאלה.

לעומת זאת מרבית הישראלים מתנגדים להצעה להשית קנס על מי שלא יצביע בבחירות. 54.7% מהנסקרים די מתנגדים או מתנגדים מאוד ליוזמה, בעוד ש-38.3% מהמרואיינים די תומכים או תומכים מאוד.

מרבית הישראלים מביעים אמון בטוהר הבחירות. 57.8% הביעו אמון מלא או די הרבה אמון, לעומת 36.8% מהנסקרים שאמרו שיש לנו די מעט אמון או שאין להם אמון כלל בטוהר הבחירות. 5.5% מהמרואיינים לא השיבו או אמרו שאינם יודעים.

כמחצית מהציבור – 49.9% – סבורים שפרסום תוכניתו של טראמפ בעת הזו היא התערבות בבחירות בישראל וניסיון אמריקאי לסייע לנתניהו לנצח בבחירות. 35.7% מהנשאלים הביעו התנגדות לקביעה זו. 14.4 מהנסקרים אמרו שאינם יודעים או שלא השיבו לשאלה.

הנשיא טראמפ (מימין) וראש הממשלה נתניהו בעת הצגת תוכנית הממשל לישראל ולפלסטינים, 28 בינואר 2020 (צילום: Alex Brandon, AP)
טראמפ (מימין) ונתניהו בעת הצגת תוכנית הממשל לישראל ולפלסטינים ביום שלישי האחרון (צילום: Alex Brandon, AP)

בסקר, שנערך על ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה ב-28-26 בינואר 2020, השתתפו 762 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית – 3.7%.

17:57 עריכה

בסודאן דווח שמנהיג המדינה, עבד אל-פתאח בורהאן, עושה דרכו לאוגדנה. באוגנדה נמצא כעת ראש הממשלה בנימין נתניהו. ייתכן שהשניים ייפגשו.

עבד אל-פתאח בורהאן (צילום: Hussein Malla, AP)
בורהאן, 2019 (צילום: Hussein Malla, AP)
18:16 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית שיתפה את עוקביה באינסטגרם בפרטי מידע לקראת הבחירות הקרבות.

View this post on Instagram

הידעתם, למה נועד הפתק הלבן ? אם פתקי רשימה מסוימת נגמרים, אפשר לרשום את אות הרשימה על פתק לבן, והוא ייחשב לפתק כשר לכל דבר. בהתאם לחוק הבחירות, המצביע בפתק ריק (לבן) חייב לכתוב בכתב יד את האות או האותיות של הרשימה שעבורה הוא מצביע. פתק ריק שלא נכתב עליו דבר והוכנס למעטפת ההצבעה ייחשב לפתק פסול ולא ייכלל במניין הקולות הכשרים. . #בחירות202 Right# Duty# Democracy# #israeli #thebestdestintion #election #eduction #supersport #question #mark #election

A post shared by ועדת הבחירות המרכזית (@electionsknesset) on

View this post on Instagram

אנחנו לא לבד ❗️הידעתם, שברוב מדינות אירופה – הבחירות מתקיימות בהצבעות ידניות באמצעות פתקים. בארה"ב, בלגיה וספרד – הצבעות אלקטרוניות נערכות באופן חלקי והרוב באמצעות פתקים. 💠 חלק מהמדינות הפעילו ניסויים (פיילוטים) להצבעות אלקטרוניות בהשקעות של מיליוני יורו, אבל כולם נגנזו מפני שלא השיגו את מטרתם – שמירה על חשאיות, פרטיות הבוחר, חשש מזיופים, נטרול התלות בתשתיות (כגון מערכת החשמל) ❗️ 💠  המדינות שיש בהן הצבעות אלקטרוניות – אסטוניה, ברזיל, ונצואלה והפיליפינים. יש סיבות לשימוש בפתקים ולא במחשבים❗️ . . #בחירות2020 #Right #Duty #Democracy #israeli #thebestdestintion #election #eduction #supersport #Countdown #election #CentralElectionsCommittee #marks

A post shared by ועדת הבחירות המרכזית (@electionsknesset) on

18:37 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הניח זר יחד עם נשיא אוגנדה מוסווני, ליד שלט הזיכרון בנמל התעופה באנטבה, שם נהרג אחיו יוני, לפני 43 שנה.

מימין: נתניהו, שרה רעייתו, מוווני וג'וסלי רעייתו (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
מימין: נתניהו, שרה רעייתו, מוווני וג'נט רעייתו באנטבה, היום (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
18:48 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נפגש באוגנדה עם מנהיג סודאן, עבד אל-פתאח בורהאן. הוסכם להתחיל בשיתוף פעולה, שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות.

19:14 עריכה

בינתיים בטוויטר: סתיו שפיר מתנגדת למתן חסינות לחיים כץ, רפי פרץ מכריז על זוכה בפרס ישראל, גבי אשכנזי חוזר לאשקלון, ועוד.

19:33 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, דחה את עתירת עוצמה יהודית נגד קמפיין כחול לבן, שבו נעשה שימוש בדגל המדינה הצבוע, בחלקו, בחרדל. לדבריו, אין לוועדה סמכות לאסור על שימוש שכזה, בשונה, למשל, משימוש בסמל המדינה.

מעוצמה יהודית מסרו בתגובה: "מפתיע לראות שופט בבית המשפט העליון טוען לחוסר סמכות. מעניין מה היה קורה ל'חוסר הסמכות' ואם זו הייתה ההחלטה אם הנדל היה נדרש להכריע ביחס לקמפיין המבזה ומשחית את דגל הקהילה הלהט"בית. מכל מקום, מצער שיושב ראש ועדת הבחירות שותק מול ההסתה נגד הציבור החרד"לי, ומאפשר לקמפיינים מסיתים ואלימים להתפרסם ללא רסן".

20:25 עריכה

פורסמו התכתבויות בין השופטת אתי כרייף לבין השר משה כחלון – שתמך במינויה לשופטת – המעוררות תמיהות לגבי יחסיהם של השניים. בתכתובות וטסאפ, שנחשפו הערב על ידי איתי רום בחדשות 13, כתבה שופטת בית משפט השלום בנתניה לכחלון שהיא רוצה לפגוש אותו וציינה שהיא נמצאת בגפה: "אני לבד הערב וממש רוצה לראותך". עוד כתבה כרייף לשר, שהיא מתגעגעת אליו ושהיא לא תאכזב אותו. כל התכתובות הללו נעשו לאחר שהסתיים הדיון בעניינה, והיא מונתה לשופטת.

מלשכת כחלון נמסר בתגובה שהמידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים. מטעמה של כרייף נמסר שהיא פעלה כמקובל וכחוק לקידום מועמדותה. כרייף הסבירה שמחקה את התכתובות עם כחלון כדי לשמור על פרטיותו.

20:48 עריכה

מבקר המדינה הכין דוח בנושא התפרצות מחלות, אך הוא לא מתפרסם – כך דיווחה הערב לי נעים בחדשות 12. על רקע התפשטות נגיף הקורונה נעשה הדוח לרלוונטי. בעבר, כשנושא, שהדוח בעניינו הושלם, נעשה אקטואלי – בחר לא אחת המבקר להקדים לפרסם את המסמך, ולא המתין לחודש מאי, אז מתפרסם הדוח השנתי. ממשרד המבקר נמסר שהדוח יתפרסם כמקובל.

מתניהו אנגלמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אנגלמן, הערב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
21:06 עריכה

חבר הכנסת שלמה קרעי פנה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וליושב ראש הכנסת אדלשטיין ואמר, שמשום שנפלו פגמים בכתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו – יש למשוך אותו ולהגישו מחדש. כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

קרעי מכוון בדבריו לכך שכתב האישום הוגש ללא תעודות חיסיון ושהפרקליטות ביקשה לשנות בו מספר פרטים. אם הבקשה תתקבל, יוכל נתניהו לשוב ולהגיש בקשה לקבלת חסינות מפני העמדתו לדין. גורמים המעורים בנושא מעריכים שהבקשה תידחה.

21:43 עריכה

מנהלת לשכת ראש הממשלה בליכוד חני בלייוויס התעמתה במשרדי המפלגה עם השרה מירי רגב. במהלך העימות נשמעו קללות קשות, וכוס חלב הושלכה לעבר רגב. כשמנהל מטה הבחירות, השר ישראל כץ, הגיע למקום, הוא ניסה להרגיע את הרוחות, אך כשל. כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

מטעמה של רגב נמסר בתגובה שהתיאור איננו מדויק. היא לא הותקפה מילולית ולא הושלכה לעברה כוס חלב.

22:06 עריכה

ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד רשויות מקומיות המקיימות אירועי שבת תרבות בתקופת הבחירות – כך דיווח אריק בנדר ב"מעריב".

22:20 עריכה

אחרי מספר ישיבות שקיימו, החליטו במועצת יש"ע להקים מאהל מחאה מול לשכת ראש הממשלה בתביעה להחיל את ריבונות ישראל על ההתנחלויות ביהודה ושומרון.

סגירה