ועדת הכנסת החליטה: חבר הכנסת חיים כץ זכאי לחסינות

ההחלטה תעבור להצבעה במליאת הכנסת ● התנועה לאיכות השלטון הודיעה שתעתור לבג"ץ ● מנדלבליט במהלך הדיון: כץ פעל בניגוד עניינים חריף, שלא רחוק מעבירת השוחד ● כץ: אני אדם ישר, מעולם לא שיקרתי ● נתניהו: נחיל את הריבונות לאחר הבחירות

חיים כץ במהלך הדיון בחסינותו (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
Flash90/יונתן זינדל
חיים כץ במהלך הדיון בחסינותו
07:06 עריכה

ועדת הכנסת תקיים הבוקר את הדיון השני בבקשתו של חבר הכנסת חיים כץ לקבל חסינות מפני העמדתו לדין. בדיון הקודם בבקשה, שהתקיים ביום חמישי האחרון, הביע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגדות למתן חסינות. ההערכה היא שבתום הדיון היום תקיים ועדת הכנסת הצבעה האם להיענות לבקשה.

07:12 עריכה

סמוך לחצות שב ראש הממשלה נתניהו מביקורו באוגנדה. במהלך הביקור נפגש נתניהו עם מנהיג סודאן עבד אל־פתאח בורהאן והכריז שיפעל לכונן נורמליזציה בין שתי המדינות. "גאה לסכם עוד יום מלא בעשייה חשובה למען המדינה שלנו. טוב לחזור לארץ", אמר נתניהו.

נתניהו (משמאל) ונשיא אוגנדה מוסווני באנטבה, היום (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
נתניהו (משמאל) ונשיא אוגנדה מוסווני באנטבה, אתמול (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
07:25 עריכה

בית המשפט העליון, בשבתו כערכאת ערעור להחלטות ועדת הבחירות המרכזית, ידון מחר בפסילת מועמדותה לכנסת של היבא יזבק. בראש ההרכב תעמוד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ויהיו חברים בו השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז, ענת ברון, דוד מינץ ויוסף אלרון. החלטה בעניין תינתן לכל המאוחר ביום ראשון הקרוב.

ביום רביעי האחרון נפסלה התמודדותה של יזבק על ידי ועדת הבחירות המרכזית ברוב של 27 תומכים מול שבעה מתנגדים.

היבא יזבק בוועדת הבחירות המרכזית, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יזבק בוועדת הבחירות המרכזית ביום רביעי האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
07:32 עריכה

ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד בנימין נתניהו יקיים הערב כנסים בבית שמש ובפתח תקווה, ויושב ראש כחול לבן בני גנץ יערוך כנס בראשון לציון. בכך ישיקו שני המנהיגים את עונת הכנסים הפוליטיים של רשימותיהם במערכת הבחירות הנוכחית.

07:57 עריכה

מועצת יש"ע תקים היום מול משרד ראש הממשלה בירושלים מאהל בקריאה להחלת "ריבונות עכשיו". זאת בתגובה לתוכנית הממשל האמריקאי, שהוצגה על ידי הנשיא טראמפ בשבוע שעבר בבית הלבן.

08:33 עריכה

עוצמה יהודית משיקה היום את קמפיין הבחירות שלה תחת הסיסמה "הליכוד מחלק את ירושלים". מדובר בפרפרזה לסיסמת הבחירות של הליכוד ב-1996 – "פרס יחלק את ירושלים". ברוב המכריע של סקרי דעת הקהל עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

09:02 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הנחה את מפקד יחידת להב 433 שלא לזמן לתשאול את השוטרים שחקרו את ניר חפץכך דיווחו הבוקר נטעאל בנדל ויהושע (ג'וש) בריינר ב"הארץ". בפרקליטות חוששים, שאם השוטרים יחקרו כעת, סנגוריו של נתניהו יטענו במשפטו שהדבר מהווה שיבוש הליכים. לפיכך הורה היועץ להסתפק בחקירה בכתב בלבד. מנדלבליט דחה את ההצעה להעביר את החקירה למחלקה לחקירות שוטרים.

ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
חפץ בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנובמבר האחרון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

כשחפץ נחקר בידי אנשי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית, השוטרים הביאו לכך שהוא ייפגש במסדרונות המשטרה עם אישה המקורבת אליו, שנחקרה לגבי קשריה עימו.

09:21 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר מגבש תוכנית להשגת 200 אלף קולות נוספים לליכוד, שלשיטתו, יביאו את בלוק המפלגות ל-61 מנדטים – כך מדווח הבוקר יהודה שלזינגר ב"ישראל היום".

בליכוד סבורים שמחצית מהקולות הללו הם של בוחרי המפלגה שלא הצביעו בבחירות האחרונות, ומחציתם השנייה שייכת לליכודניקים שהצביעו לישראל ביתנו ולכחול לבן. זוהר סבור שבאמצעות כנסים והסברה ממוקדת ניתן להגיע לציבור מצביעים זה.

09:54 עריכה

ועדת הכנסת תקיים היום הצבעה בהצעה להקים את הוועדות הקבועות של הכנסת. מי שמקדם את היוזמה הוא חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו. הוועדה תתכנס אחרי הדיון בבקשת החסינות שהגיש חבר הכנסת חיים כץ. השעה המשוערת להתחלת הדיון היא 16:30.

אחרי שהתכנסה הכנסת הנוכחית הוקמו ועדת החוץ והביטחון, שבראשה עומד גבי אשכנזי, וועדת הכספים, שבראשה עומד משה גפני. בשבוע שעבר הוקמה ועדת הכנסת, שבראשה עומד אבי ניסנקורן. יתר הוועדות הקבועות של הכנסת כוללות את ועדת החוקה, חוק ומשפט, ועדת החינוך, התרבות והספורט, ועדת הכלכלה, ועדת המדע והטכנולוגיה, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ועדה לענייני ביקורת המדינה, ועדת הפנים והגנת הסביבה וועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

10:06 עריכה

בוועדת הכנסת החל הדיון השני בבקשת חבר הכנסת חיים כץ לקבלת חסינות מפני העמדתו לדין. ההערכה היא שבסיום הדיון הנוכחי תיערך הצבעה בנושא. הדיון מועבר בשידור ישיר בערוץ כנסת.

שידור ישיר מוועדת הכנסת בדיון חסינות לח"כ כץ

פורסם על ידי ‏ערוץ כנסת‏ ב- יום שלישי, 4 בפברואר 2020

חיים כץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
כץ בוועדת הכנסת, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
11:01 עריכה

שופט בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין יצא נגד שימוש בביטויים כמו "פרקליטות בתוך פרקליטות" ו"תפירת תיקים", שבהם השתמש שר המשפטים אמיר אוחנה.

בראיון ל"עורך הדין", כתב העת של לשכת עורכי הדין בישראל, אמר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר: "בימים אלה אני עצוב ביותר. נגררנו לבחירות מיותרות שיעלו הון, ימשיכו בדלדול השלטון ובהקפאתו, ויפגעו ביכולת להקצות כספים למוחלשים, זקנים וניצולי שואה". רובינשטיין סיפר שלראשונה זה חמישים שנה השתתף בהפגנה – נגד קיום מערכת הבחירות הנוכחית.

אליקים רובינשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רובינשטיין בירושלים ב-2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אביחי מנדלבליט, אמר רובינשטיין, "עושה את עבודתו נאמנה. אני מעריך את היושרה שלו. הוא לא שונא ולא אויב חלילה של בנימין נתניהו".

11:52 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הוא שהציע לאמריקאים להעביר את יישובי המשולש שליטה פלסטינית – כך טוענים, לפי פרסום הבוקר ב"הארץ", גורמים ישראליים ואמריקאיים, שלקחו חלק במגעים לגיבוש תוכנית טראמפ.

טראמפ מציג את תוכניתו למזרח התיכון, כשנתניהו לצידו (צילום: Alex Brandon, AP)
טראמפ (מימין) מציג את תוכניתו למזרח התיכון, כשנתניהו לצידו, בבית הלבן בשבוע שעבר (צילום: Alex Brandon, AP)

לפי דיווחם של אמיר תיבון ונעה לנדאו, נתניהו הציע זאת כבר ב-2017 כתמורה לפלסטינים על כך שההתנחלויות ביהודה ושומרון יסופחו לישראל.

12:41 עריכה

מועצת יש"ע הקימה מאהל מול משרד ראש הממשלה בקריאה להחלת ריבונות.

מאהל מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מאהל מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
12:51 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לפרסום, שבו נטען שנתניהו הוא שהציע לאמריקאים שיישובי המשולש יועברו לשליטה פלסטינית.

12:55 עריכה

יושב ראש ועדת הכנסת אבי ניסנקורן סיים את חלקו הראשון של הדיון היום בעניינו של חיים כץ, והודיע שהדיון יתחדש בשעה 13:40. הדוברת העיקרית עד כה הייתה פרקליטתו של כץ, עורכת הדין נוית נגב, שלימדה סנגוריה של מרשהּ. במהלך הדיון קראו חברי כנסת רבים קריאות ביניים, וניסנקורן קרא את חלקם לסדר.

לאור הימשכות הדיון, העלה יושב ראש הוועדה את האפשרות שהדיון לא יסתיים היום, ויתקיים דיון נוסף במועד שיקבע.

13:20 עריכה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר המשפטים אמיר אוחנה בדרישה שיקים ועדת בדיקה ממשלתית, שתבחן את אופן מינויי שופטים, בעקבות הפרסום אתמול על יחסיהם של השר משה כחלון והשופטת אתי כרייף.

אמיר אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוחנה בירושלים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
13:34 עריכה

עורכי דינו של שאול אלוביץ' פנו אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה שבפרקליטות יסבירו למה לא הוציאו תעודות חיסיון עד כה ומדוע נדרשים להם לשם כך 45 ימים נוספים. מנגד, פרקליטיו של נוני מוזס הודיעו לבית המשפט שאינם מתנגדים לארכה בת 45 ימים.

13:37 עריכה

התנועה לאיכות השלטון קוראת לחברי הכנסת שלא לתת חסינות לחיים כץ.

14:00 עריכה

בינתיים בטוויטר: ליברמן תוקף את נתניהו, יואב קיש דן בחסינותו של חיים כץ, סמוטריץ' נפגש עם נוער האיחוד הלאומי ועוד.

https://twitter.com/bezalelsm/status/1224634219189633027

14:23 עריכה

שופטת בית משפט השלום אתי כרייף טענה שפנתה לידידהּ יובל צור – זה פנה ליואב גלנט, וכך הגיעה לשר משה כחלון, החבר בוועדה לבחירת שופטים. העיתונאי רביב דרוקר פרסם שצור אכן פנה לגלנט, אולם האחרון השיב שאין בכוונתו לטפל בנושא. המשטרה – כך מתפרסם כעת – לא ידעה זאת ולא גבתה עדות מגלנט.

14:44 עריכה

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל הביע דאגה מההצהרות בישראל לגבי החלת הריבונות על ההתנחלויות בגדה המערבית. לדבריו, פעולות כאלה לא יעברו ללא תגובה.

ג'וזף בורל (צילום: Darko Vojinovic, AP)
בורל בשבוע שעבר (צילום: Darko Vojinovic, AP)
14:52 עריכה

על רקע תוכנית ממשל טראמפ למזרח התיכון קרא נשיא ראובן (רובי) ריבלין לפתיחה של משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים.

14:58 עריכה

עורכת הדין נוית נגב, פרקליטתו של חיים כץ, סיימה לשאת את דבריה. "אם בכלל נעברה עבירה, אנחנו מדברים על עבירה במסגרת המִנעד של ניגוד עניינים בנסיבות שמצדיקות הענקת חסינות מהותית, כי היא נופלת במתחם הסיכון הטבעי", אמרה. נגב טענה לעילה של הגנה מן הצדק.

נוית נגב וחיים כץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נגב (מימין) וכץ בכנסת, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

היא תענה על שאלות אחדות, ואז יישא דברים היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אחר כך יישאלו שאלות נוספות.

15:17 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדיון בבקשת החסינות של חבר הכנסת חיים כץ: זהו ניגוד עניינים חריף, שלא היה רחוק מעבירת השוחד. כץ מואשם במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר. עוד הוסיף מנדלבליט שכץ הציג את חברו בכנסת כמומחה אובייקטיבי שהוא לא מכיר אותו.

את דבריו של מנדלבליט קטעו איילת שקד ומיקי זוהר.

15:48 עריכה

דיון החסינות של חיים כץ. ח"כ כץ מהליכוד תקף את היועמ"ש: "בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה קטן על מה שאתה בונה פה. אני בסך הכל בן אדם. בן אדם ישר ולא שיקרתי בחיים שלי. ואתה יודע את זה. עשו ממנו שקרן ורמאי, בחיים לא שיקרתי".

17:01 עריכה

תוכנית המאה. משרד החוץ תקף את שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, שאמר כי אם ישראל תעשה צעדי סיפוח בגדה המערבית, האיחוד האירופי יצטרך להגיב.

דובר משרד החוץ, ליאור חייט: "העובדה שהנציג העליון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, בחר להשתמש בשפה מאיימת כלפי ישראל, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד ורק שעות אחרי שקיים פגישות באיראן, היא מצערת, בלשון המעטה, ומוזרה. מדיניות והתנהלות כזו היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שתפקידה של האיחוד האירופי בתהליך כלשהו יהיה קטן".

17:09 עריכה

יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, ביקשו לדחות את ערעור הפרקליטות ולא לאפשר חיפוש בטלפונים שלהם – זאת בעקבות הדלפת תכתובות אישיות מהמכשיר הסלולרי של השופטת כרייף.

מחר צפוי להיערך דיון בערעור שהגישה המדינה על החלטת בית המשפט שלא לאפשר את רוב החיפושים שביקשה המשטרה לעורך במכשירי הטלפון האישיים של השניים.

17:56 עריכה

בית הנשיא פרסם את פירוט ההוצאות והעלויות של פורום השואה הבינלאומי – 1,414,216 ש"ח. סך כל התקציב הייעודי שהאוצר העביר לגופים הללו הוא 22 מיליון ש"ח.

18:11 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) התייחס לטרור מרצועת עזה: "בשנה החולפת ירו למעלה מ-1,000 פעמים מרגמות לשטח ישראל. המציאות הזאת בעוטף הזה היא בלתי נסבלת. המדיניות שבה אנחנו מכניסים בבוקר מזוודות של כסף לחמאס ובערב הם יורים טילים, היא עדות לכישלון המדיניות של הממשלה הנוכחית. אנחנו נפעל באופן שמחזיר את ההרתעה".

כמו כן, התייחס אשכנזי בתוכנית "שש עם" בערוץ לתחושת הנמנום בקרב המצביעים: "הציבור יגיע להצביע, כי הוא מבין מה מונח על כפות המאזניים. לצד המיאוס מהעובדה שאנחנו במערכת בחירות שלישית – הציבור מבין את החשיבות ואנחנו קוראים לו לבוא לבחור".

על תוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אשכנזי: "אנחנו מכירים את התוכנית ואנחנו רואים בה הזדמנות לעצב את מדינת ישראל בהתאם לחזון שלנו. בסוגיות הליבה באינטרס הישראלי, התוכנית עונה לצרכים ונותנת מענה. התוכנית גם מובילה להיפרדות בטוחה. אנחנו חושבים שצריך לדון בתוכנית כמקשה אחת ולעשות זאת באופן אחראי ובתיאום עם האמריקאים".

18:27 עריכה

דיון החסינות של חיים כץ. חבר הכנסת סיכם את הדיון בפנייה לחברי הוועדה: "אני אמרתי את מה שאני חושב. באתי לכאן לבקש חסינות. אני בן 72 ורוצה להמשיך לתרום למערכת. משפט זה שלוש שנים. אין שום סיבה בעולם שימשיכו לתת לי את העונש הזה".

18:29 עריכה

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ: "אשאף לכוון את מפלגת כחול לבן, אם תזכה בשלטון, למשא ומתן מלא עם הפלסטינים". 

"ככל שנהיה חזקים לצידו של גנץ – ניקח אותו לכיוון של מו"מ ישיר על מדינה פלסטינית", הוסיף הורוביץ בראיון בגל"צ.

18:40 עריכה

שידור חי: נתניהו בכינוס בחירות בפתח תקוה

19:18 עריכה

ח"כ גדעון סער (ליכוד) אמר בדיון בחסינותו של ח"כ חיים כץ: "נראה לי שבפעם ראשונה ייצא לי להצביע בעד חסינות".

20:03 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה שלא לפתוח בחקירה בגין ההדלפות לכאורה מדיוני הקבינט המדיני-בטחוני. 

בנימוקים אמר מנדלבליט: "אין להקל ראש במקרים אלו, ככל שהדברים אכן נאמרו בקבינט והודלפו – ובשלב זה הדבר לא נבחן לאור המסקנה אליה הגיעו בנסיבות העניין. לצד זאת, החלטה בדבר חקירת הדלפת מידע האסור בגילוי היא החלטה רגישה ומורכבת, המחייבת איזון קפדני בין מספר אינטרסים מתחומים שונים, לעיתים נוגדים".

20:12 עריכה

ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ) על החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה על ההדלפות מדיוני הקבינט: "אני מכבד מאוד את היועץ אבל החלטתו שלא לפתוח ועלולה להסב נזק ממשי לביטחון הלאומי. הדבר הכרחי לא בשל ההפקרות – עד כדי סיכון חיילנו שכרוכה בהדלפה של מידע מודיעיני ומבצעי אלא גם כדי לעצור את התופעה הפסולה שגם מקודש הביטחון עושים פוליטיקה זולה".

20:15 עריכה

גם כחול לבן עורכת הערב כנס בחירות – שידור חי מראשון לציון

ערב טוב ראשון לציון! הצטרפו אליי ולמאות שהגיעו הערב לשמוע, להשמיע ולהגיד: חייבים להתקדם.

ערב טוב ראשון לציון!הצטרפו אליי ולמאות שהגיעו הערב לשמוע, להשמיע ולהגיד: חייבים להתקדם.

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שלישי, 4 בפברואר 2020

20:25 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: נחיל את הריבונות לאחר הבחירות.

בכנס בחירות בבית שמש אמר נתניהו: "אם ננצח, כשננצח נמשיך לעשות היסטוריה. כאשר ננצח אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל היישובים היהודיים בבקעת הירדן ויהודה ושומרון".

כמו כן, תקף ראש הממשלה את יו"ר כחול לבן בני גנץ: "גנץ אומר שהוא מקבל את התוכנית, אבל הוא מוסיף תוספת קטנטנה. הוא אומר: 'אני אקבל את התוכנית אבל רק בהסכמה, בהסכמה בינלאומית'. זאת אומרת שכל מה שאמרתי, הפלסטינים צריכים להסכים לזה, האו"ם צריך להסכים לזה, האיחוד האירופי צריך להסכים לזה, אתם יודעים מי עוד צריך להסכים את זה? יעל גרמן, עופר שלח".

20:31 עריכה

בתום דיון סוער וברוב קולות, ועדת הכנסת החליטה להעניק חסינות לחבר הכנסת חיים כץ. ההחלטה תתקבל בהצבעה במליאת הכנסת.

20:35 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר-מרצ) לאחר הענקת החסינות לח"כ חיים כץ: "לתת חסינות על אישום בשחיתות זאת תקלה עמוקה וקשה. סוף עידן נתניהו חייב להגיע דחוף מאוד".

20:37 עריכה

גם כחול לבן וגם הליכוד הכנסו הערב לכנסים לקראת הבחירות ברחבי הארץ. יו"ר כחול לבן, בני גנץ בראשון לציון: "המדינה היקרה שלנו תקועה – ונתניהו מחתים דרכון. תושבי הדרום ישנים בממ"דים – והוא נוסע להצטלם באפריקה בנסיעה שביחס להישגיה הנמוכים כל כולה בזבוז כספי מיסים עבור קמפיין בחירות זול ולא מוצלח. ואולי הגיע הזמן שיפסיק את הנסיעות האלו לחו"ל, יסע לקריית שמונה ויבדוק איך נראים שירותי הבריאות שם, לא בסודן".

20:53 עריכה

הענקת החסינות לח"כ חיים כץ: התנועה לאיכות השלטון הודיעה שתעתור לבג"ץ.

21:04 עריכה

ח"כ חיים כץ לכאן חדשות על החלטת ועדת הכנסת לאשר את בקשת חסינותו: "לא חשבתי אחרת כי לא עברתי עבירה".

ועדת הכנסת, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ועדת הכנסת, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
21:20 עריכה

הפרקליטות על הפרסום בנוגע לקשר בין השר משה כחלון לשופטת אתי כרייף:  "לא קיים חשד סביר אשר מצדיק את חקירתו של השר באזהרה".

עוד נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר ש"נבחנו כלל חומרי החקירה ולאחר שקילת ההסברים שנתנו השופטת והשר בנוגע לטיב הקשר ביניהם, ונוכח העובדה שטיב הקשר ועוצמתו העולים מהמסרונים אינם מובהקים, ובעיקר נוכח העובדה שחלופת המסרונים שנתפסה התרחשה כחצי שנה לאחר בחירתה של כרייף לשיפוט".

22:49 עריכה

בדיון שנערך לאחר דיון החסינות, ועדת הכנסת החליטה להמליץ למליאת הכנסת להקים שלוש ועדות זמניות. הוועדה הראשונה לעניין נגיף הקורונה, הוועדה השנייה לעניין הרפורמה בחוק החינוך המיוחד והמוכר שאינו רשמי, והוועדה השלישית תדון בטיפול כוחות ההצלה והחירום בזמן הסופה.

בהצעה תמכו 10 חברי כנסת מסיעות כחול לבן וישראל ביתנו. ללא מתנגדים ונמנעים. חברי הכנסת של הליכוד והרשימה המשותפת החרימו את ההצבעה.

22:50 עריכה

אביגדור ליברמן ערך הערב חוג בית בביתו של ראש העיר לשעבר, רון קובי – כך פורסם בחדשות 12.

22:53 עריכה

ח"כ אחמד טיבי – "כחול לבן התנגדו כעת להקמת ועדת מיוחדת למאבק בפשיעה בחברה הערבי תאבל סגרו דיל עם ישראל ביתנו לתת להם ועדה. גם לליכוד הם הקצו ועדה, וכמובן לכחול לבן…הם בטח יציבו שלטים נגד אלימות לקראת הבחירות ביישובים הערבים".

22:55 עריכה

ח"כ איציק שמולי: "ההחלטה להעניק את פרס ישראל ליעקב אריאל היא חרפה ואות קלון למוסד הזה. כצעיר להט"בי בעירו גידופיו ונאצותיו כרב המקומי פצעו לא פעם והפכו אותו לנביא של שקר והונאה. המחשבה שיזכה לפרס הממלכתי החשוב מכל מזעזעת ובלתי מתקבלת על הדעת. טוב יעשו כל השאר אם יוותרו על הפרס כשהוא שם".

סגירה