פרשנות אפשר להתקדם לבחירות רביעיות

פעילים של הליכוד הסתובבו אתמול בשוק מחנה יהודה, והכרוז בראש החבורה קרא להוציא מהבית את כולם ביום הבחירות - "גם את הרהיטים אם צריך" ● הרוכלים נראו קצת אדישים ● האבטחה בשוק, אחרי הפיגועים אתמול בירושלים, הזכירה ימים שכולם רוצים לשכוח ● שום דבר כבר לא ישנה את מפת הגושים - ויש רק שלושה תרחישים קיצוניים, כמעט בלתי אפשריים, שימנעו בחירות נוספות

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ (צילום: פלאש90)
פלאש90
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ

אנחנו 24 ימים לפני הבחירות הבאות וצריך להתחיל להתרגל. על פי המציאות בשטח ברגע זה והנתונים שעולים מן הסקרים, לא הולכת להיות הכרעה בין הגושים בבחירות. ממשלה בישראל תקום רק אם בנימין נתניהו לא יעמוד בראש הליכוד, כחול-לבן תתפרק, או שאביגדור ליברמן יכריע שהוא הולך עם הימין (כי עם השמאל הוא לא יכול ללכת). אם אחד מהתנאים הללו, או יותר, לא יתקיימו, אנחנו הולכים למערכת בחירות רביעית.

נתניהו עושה ויעשה מאמצים עליונים להשיג 61 מנדטים לגוש הימין בלי ליברמן. בכנסים שהוא עורך מדי ערב הוא ממלא אולמות, אבל האירועים שלו היו מפוצצים גם לפני הבחירות בספטמבר. נתניהו צריך את האקס פקטור שלו. הוא בנה על כך שתכנית המאה והחלת הריבונות יחשמלו את אנשי הימין באשר הם, ויטיסו אותם לקלפי. עד שקרה הפנצ'ר האמריקאי.

נתניהו צריך את האקס פקטור שלו. הוא בנה על כך שתכנית המאה והחלת הריבונות יחשמלו את אנשי הימין באשר הם, ויטיסו אותם לקלפי. עד שקרה הפנצ'ר האמריקאי

שובר השוויון של נתניהו הפך לשובר הלב הגדול של המתנחלים. ראשי מועצת יש"ע ופעילים בימין יושבים עכשיו מול המשרד של נתניהו באוהל הריבונות שהקימו, קופאים בקור הירושלמי ומתחננים להחיל את הריבונות על משהו. נתניהו לא יכול, גם אם הוא רוצה.

התמונה עגומה למדי. ברגע זה דיל המאה לא הוציא לשטח את הדחפורים שירחיבו ללא הכר את "ההתנחלויות החוקיות" אלא מאות פלסטינים במה שנראה כמו גל טרור טרום אינתיפאדה. לכו תדעו מהי יקרה היום, אחרי הנאום של אבו מאזן.

נתניהו אמר אתמול בכנס ברמלה כי "גנץ צריך שמונה מנדטים. אנחנו צריכים שניים-שלושה מנדטים, ויש לנו ממשלה". ברוח זו, פעילים של הליכוד הסתובבו אתמול בשוק מחנה יהודה עם דגלים גדולים, צעיפים ושלטים. הם התקבלו בלב פתוח ונפש חפצה, כי השוק הוא של נתניהו.

הכרוז בראש החבורה קרא להוציא מהבית את כולם ביום הבחירות – "גם את הרהיטים אם צריך". הרוכלים נראו קצת אדישים. האבטחה בשוק, אחרי הפיגועים אתמול בירושלים, הזכירה ימים שכולם רוצים לשכוח. זה לא נראה כמו נהירה של ליכודניקים לקלפי, אבל יש עוד 24 יום, כזכור.

גוש הימין מקובע. ראש הממשלה עצמו לא הולך לשום מקום, גם אחרי שהוגש נגדו כתב אישום. הליכוד לא משנה את פניו והגוש הימני-חרדי-דתי לא מתפרק. להיפך. ש"ס ויהדות התורה הפכו את נתניהו, האיש הפופולרי ביותר במגזר, לאבן שואבת קולות בקמפיינים שלהם. נפתלי בנט הודיע כי הוא ילך עם נתניהו גם לבחירות רביעיות וחמישיות.

ש"ס ויהדות התורה הפכו את נתניהו, האיש הפופולרי ביותר במגזר, לאבן שואבת קולות בקמפיינים שלהם. נפתלי בנט הודיע כי הוא ילך עם נתניהו גם לבחירות רביעיות וחמישיות

בני גנץ, מצדו, חייב יהיה להחליט אם הוא מפרק את כחול-לבן אחרי הבחירות והולך לממשלת אחדות רוטציונית עם נתניהו. השותפים הבכירים שלו, יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון, לא יסכימו לאירוע כזה בשום פנים ואופן.

יש פרשנים פוליטיים מקורבים לגנץ שמבטיחים שהוא ייקח את סיעתו, חוסן לישראל, ויחבור לנתניהו רק כדי שלא לגרור את המדינה לבחירות חדשות. קשה לקנות את האפשרות הזו, אבל צריך תמיד לזכור כי נתניהו מינה את גנץ לרמטכ"ל ואפילו העניק לו את השנה הרביעית בתפקיד.

ויש את אביגדור ליברמן, האופציה השלישית. יו"ר ישראל ביתנו יכול להכריע את הבחירות הבאות רק לצד אחד, הימין. אין לו שום אופציה במרכז-שמאל, כי הוא לא יקים ממשלה שנשענת על קולות ערבים. אפילו את מרצ ליברמן שלח לשבת ברמאללה. משום כך, ההבטחה של ליברמן להקים "ממשלה ציונית-ליברלית" אחרי הבחירות היא קשקוש דמיוני שנועד להשאיר אותו רלוונטי, בתוך כל הסערות מסביב.

יו"ר ישראל ביתנו יכול להכריע את הבחירות הבאות רק לצד אחד, הימין. אין לו שום אופציה במרכז-שמאל, כי הוא לא יקים ממשלה שנשענת על קולות ערבים. אפילו את מרצ ליברמן שלח לשבת ברמאללה

ליברמן יאלץ לחבור לקואליציה עם נתניהו שנוא נפשו, החרדים שהוא מתעב והמשיחיסטים של ימינה שהוא מקלל מדי יום. אם גם זה לא יקרה, אפשר לחשוב כבר על בחירות בקיץ הקרוב.

עוד 584 מילים
סגירה