גנץ לנתניהו: בעוד חודש ישראל תיגמל מהשקרים שלך

נתניהו משרטט את מפות הסיפוח, בנט קורא להחלת ריבונות עכשיו ● ריבלין פנה לנשיא פרו בבקשה לשחרר את הודיה מונסנגו ● אריה דרעי: גנץ צריך להבין שהוא לא יקים ממשלת מיעוט ● כבל חושב שליברמן יחבור לליכוד, שמעון שיפר מעריך שהליכוד יאבד קולות ● הליכוד תייג את יועז הנדל כ"גרבוז התורן" אחרי שהבדיל בין תרבות הקונצרטים לאנשי הדרבוקות

גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
גנץ ונתניהו
17:07 עריכה

שבוע טוב! שלושה שבועות לבחירות, וכחול-לבן מנדבת את הגרבוז התורן: יועז הנדל הבחין אתמול בראיון ל"הארץ" בין אזרחים שהגיעו לכאן עם תרבות של קונצרטים מוינה לעומת אלה שהגיעו עם תרבות הדרבוקות, ותייג את התרבות הערבית כנחותה במה שנוגע לזכויות אדם.

כצפוי, האמירות האלה הלהיטו את הרוחות: בליכוד מיהרו לקרוא לו להתבייש, עופר שלח ניסה לכבות את השריפה של חברו לסיעה, ואילו איציק שמולי (עבודה-גשר-מרצ) ניסה להוריד את הגזענות מהשולחן וטען שמדובר ב"השטחה" ורדוקציה תרבותית. אחמד טיבי אמר שהנדל גזען לבן נגד ערבים ומזרחים.

נתניהו מינה אתמול יועצת חדשה לעסקים קטנים, בניסיון למנף לטובתו את מחאת השולמנים, שהעלתה לסדר היום הציבורי את הבעיות של העצמאים הקטנים בישראל. מסתבר שהיועצת, צופיה נהון, הבעיה את דעתה בשנים האחרונות בעיקר על מיעוטים, ופחות על עסקים קטנים.

ככל שזה מבאס, שלום ירושלמי העריך אתמול ב"זמן ישראל", ("אפשר להתקדם לבחירות רביעיות"), שהמבוי הסתום הפוליטי עומד בעינו, אלא כן ליברמן יאות לחבור לליכוד, או שגנץ יחבור לליכוד ויפרק את כחול-לבן. קיימת גם אפשרות שנתניהו יוותר וילך לענייניו המשפטיים. אשרי המאמין.

אחרת, ישראל בדרך הבטוחה לסבב בחירות רביעי.

18:02 עריכה

עיסאווי פריג' ממרצ טוען שמטאנס שחאדה מבל"ד הבריז לשבתרבות בבאקה אל גרביה בגלל השתתפותו של איציק שמולי (עבודה-גשר-מרצ).

18:29 עריכה

צה"ל עצר אתמול פלסטיני שחשוד בהשלכת בקבוק תבערה בחברון. בלוני נפץ רבים עשו את דרכם לישראל בימים האחרונים ובחמישי היו שלושה פיגועים ב-12 שעות, (דריסת חיילים בירושלים, ירי בעיר העתיקה וירי מרכב חולף מצפון לרמאללה). השר יואב גלנט תקף השבוע את שר הבטחון נפתלי בנט על אוזלת יד, כביכול, של הצבא מול משליכי הבלונים, בדיוק באותו אופן שבו בנט נהג לתקוף את קודמו בתפקיד, אביגדור ליברמן, שנהג לתקוף את קודמו בתפקיד, משה יעלון.

הח"כ מוסי רז ממרצ טוען שזה הזמן למגעים ישירים מול הפלסטינים.

18:49 עריכה

נתניהו מודיע על נאום פייסבוק בשידור חי הערב ב-20:00, עם הבטחה ל"גילויים חשובים".

19:19 עריכה

מה יכול לשבור את המבוי הסתום הפוליטי? זו כותרת הפאנל של פגוש את העיתונות בערוץ 12.

היועץ הפוליטי משה קלוגהפט חושב שאנחנו בדרך הבטוחה לבחירות רביעית.

לפי הפרשנית מזל מועלם, (אל מוניטור) התשובה היא "כלום … אין כמעט מתלבטים … גג 5% שמתלבטים בין הגושים". לדעתה, רק אחוזי ההצבעה יכולים לשנות את המפה והאופציה המובילה נכון לעכשיו היא ממשלת אחדות.

שמעון שיפר (ידיעות אחרונות) חושב שכלום לא תקוע ולא נגיע למועד ד', "קשה לפענח כרגע את הרוב הדומם שהחליט ולא יאפשר לקיים בחירות נוספות ומה שאנחנו עדים כרגע וזו הטרגדיה של הליכוד, שמועמד בפעם השלישית החליט שעד שהעם ילמד, הוא (נתניה) יעמוד בראש … הליכוד יאבד את השלטון … אי אפשר לזהות את אותו שינוי … מנהיג אחד מעלים את הליכוד, והוא יכול לרדת ל-28 מנדטים".

שמעון ריקלין (ערוץ 20) חושב שצריך להוציא את מצביעי הליכוד החוצה, ומעריך את מספרם ב-300 אלף קולות. "לראש הממשלה יש הזדמנות מצוינת להדליק את השטח ולהודיע על ריבונות".

איתן כבל מציג דעה שונה. "לא יהיו בחירות רביעית, עדיין אנחנו שוכחים שהימין בסך הכל הכללי יש לו רוב … נכון לרגע זה, אומרים תקוע, זה ככה כבר כמה שנים טובות … אני מאלה שסבורים שליברמן בבחירות הבאות ילך עם הליכוד ליברמן רואה את הסוף של נתניהו שנמצא בדרך למשפט. ויחפש את הדרך להיות חלק מהליכוד או הימין".

19:32 עריכה

משה יעלון (כחול-לבן) לא חושב שיש בעיה עם ההתבטאות של יועז הנדל. בראיון ל"פגוש את העיתונות" אומר יעלון כי "יועז מדבר על חיבורים מספיק עם השיסוי, מי שעשה מזה שיסוי ועשה מזה מניפולציה פוליטית, זה מי שאמר על חיילי גולני שהם בסדר כל עוד יש להם קצינים לבנים … להצמיד לו גזענות? נו באמת".

"נתניהו מצליח להסיט את סדר היום מהדברים שחשובים לאזרחים, מתווה טראמפ, אנחנו אימצנו אותו, היינו שותפים בצורה זו או אחרת, בני גנץ אמר 'כן' תוך תיאום בינלאומי … יש לנו כמה הסתייגויות אבל בסך הכל תכנית טובה. טראמפ אמר לא לפני הבחירות, למחרת נתניהו יצא ובסוף יש לנו פייק החלת ריבונות".

19:39 עריכה

ישראל כץ נשאל על ידי רינה מצליח מה קורה עם תכנית המאה?

"יש כאן הישג ענק לראש הממשלה. כשנשיא ארה"ב עמד בווינשגטון ואמר שארה"ב מכירה בזכותה של ישראל בבקעה וביהודה ושומרון … היתה סוגיה מתי מחילים את הריבונות, עובדים על מפות וזה יכול לקרות לפני וזה יכול לקרות אחרי אבל כשמדברים על ראש הממשלה בטוח שזה יקרה … אם הפלסטינים יסרבו נספח באופן חדד צדדי".

19:53 עריכה

"אם יהיה תיקו וגנץ לא יסכים לממשלה רחבה, נצטרך לראות מה עושים", אומר אריה דרעי בראיון לרינה מצליח הערב ב"פגוש את העיתונות". דרעי תקף את ליברמן ש"שלוש פעמים השנה הוא הוליך שולל את כולם … אמר שתומך בנתניהו ואחר כך אמר שהוא תומך בממשלה רחבה".

"אני מקווה מאוד שלא נגיע לבחירות רביעית … הקמפיין שלנו זה מדינה יהודית ושומרים על ביבי, אנחנו חושבים שכדי לשמור על הצביון היהודי נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להיות ראש הממשלה הטוב ביותר היום".

מצליח אומרת שזה חיבוק דב ושש"ס מנצלים את חולשת נתניהו כדי לקחת לו קולות. דרעי השיב שהם נותנים לו גיבוי מוחלט. "עובדים ביחד, אני לא יודע אם נתניהו אוהב את הקמפיין".

האם נאמנות לנתניהו תישאר גם במחיר של בחירות רביעיות? "אני מאוד מקווה ופוגש את האנשים והם רוצים הכרעה … זה גוש של 61, אף אחד לא חולם שהוא יכול להביא 61 לבד, אם לא יהיה לו את ש"ס שתשמור על הגוש הזה הוא לא יכול להקים ממשלה, המאמץ קטן אפשר להשיג את זה … אם נעלה את אחוז ההצבעה".

"התכנית שלהם שהרשימה המשותפת תימנע והם יקימו ממשלת מיעוט … כשגנץ יבין שהוא לא יכול להקים ממשלת מיעוט הדרך היחידה היא להקים ממשלה רחבה … יש לו אחריות".

בהקשר למתיחות הבטחונית אמר דרעי ש"מעולם לא היה טוב לתושבי הדרום כמו בחמש השנים האחרונות. אני נעלבתי ממנו, אני רק אומר שחבל שיש כזאת בורות מי הביא את הרמב"ם?".

20:04 עריכה

פצצת מרגמה בשער הנגב בשעה האחרונה. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח ואזעקת צבע אדום לא הופעלה. בגדה המערבית היו ביומיים האחרונים מעט הפרות סדר ביחס למה שיכול היה להיות. אמש נתפס חשוד ביידוי בקבוק תבעה בחברון בתחילת השבוע. במערכת הבטחון עדיין לא מדברים על צפי לגל טרור והפלסטינים אומרים שזה בהחלט ייתכן.

20:12 עריכה

גנץ מבטיח לחשוף מחר את "תיק 5,000" של נתניהו.

20:33 עריכה

ריבלין פנה לנשיא פרו בבקשה לתת חנינה להודיה מונסנגו שכלואה שם בחשד להברחת סמים.

20:48 עריכה

נתניהו נואם באירוע בחירות במעלה אדומים. לדבריו, אחרי הלווייה של שמעון פרס, "אישיות אמריקאית בכירה" אמרה לו שאם הוא רוצה הלווייה מכובדת כזו הוא צריך "להתחיל לוותר", ונתניהו השיב שאינו דואג ללווייה שלו אלא למנוע לווייה של המדינה שלו.

בנוסף, נתניהו הפציר בגנץ לפטר את היועץ שלו רונן צור שהישווה בעבר בין טראמפ להיטלר. "אני לא סומך על בני גנץ, ברור שלא", אמר נתניהו בהתייחס להחלת ריבונות והוסיף ש"אם זה תלוי בבני גנץ … הממשלה שלו שתהיה בת ערובה של אחמד טיבי, זה לא יהיה במקום תכנית המאה זה יהיה החמצת המאה … גנץ כמובן מסתיר את זה … הוא מוכן להחלת ריבונות אבל רק בהסכמה בינלאומית … ממי בדיוק הוא יביא את ההסכמה?".

נתניהו טען שהחל הליך המיפוי של השטחים כפי שפורסמו בעסקת המאה ומה שנשאר הוא שארה"ב תאשר זאת.

20:59 עריכה

טנקים של צה"ל תקפו עמדות חמאס בתגובה לירי הרקטה לשטח פתוח.

21:15 עריכה

נפתלי בנט רוצה החלת ריבונות בשטחים עכשיו.

21:23 עריכה

ש"ס השיקה הערב קמפיין בחירות שמגייס את התמונות והקולות משחרור הכותל תוך הבטחה שרק ש"ס תשמור על הצביון היהודי.

לעומתה ישראל ביתנו העלתה סרטון שמדבר על הכשלים במערכת הבריאות, (שאותה מוביל השר יעקב ליצמן מיהדות התורה).

21:26 עריכה

גנץ מגיב לדברי נתניהו.

22:11 עריכה

בני גנץ יסע מחר בערב צפונה לאבו סנאן, וידבר בפני קהל ב-19:30. כחול-לבן זכתה ביישוב הזה ל-14% מהקולות, המשותפת לכמעט 70% וליברמן ל-7%.

מוקדם יותר מחר, ב-11:00, עבודה-גשר-מרצ תקיים מסיבת עיתונאים במטה העבודה ביגאל אלון בתל אביב, בהשתתפות עמיר פרץ, אורלי לוי וניצן הורביץ.

סגירה