בהלת הקורונה: אפל הזמינה מסופר-פארם מסיכות במיליון שקל

פרסום ראשון המסיכות מיועדות לעובדי אפל באירופה, כחלק מההיערכות להתמודדות עם הנגיף ● ספק המסיכות נמצא באפריקה, וסופר-פארם משמשת כמתווך ● בישראל לא נרשמת בינתיים בהלה למסיכות, ולא ידוע על חברות מקומיות שמצטיידות בסיטונאות במסיכות עבור עובדיהן

אישה עם מסיכת הגנה לפנים (צילום: AP Photo/Frank Augstein)
AP Photo/Frank Augstein
אישה עם מסיכת הגנה לפנים

בהלת הקורונה: ענקית ההייטק אפל הזמינה מסופר-פארם עשרות אלפי מסיכות פנים בשווי של כמיליון שקלים עבור עובדיה באירופה, כך נודע לזמן ישראל. המסיכות שתמכור סופר-פארם לאפל מיובאות מספק במדינה אפריקאית.

השבוע דווח בתקשורת על חולה ראשון בקורונה בלונדון – למעשה, החולה הראשון באירופה – והחשש הוא מהתפשטות המחלה ליבשת. 

הביקוש הגובר למסיכות פנים הוא הזדמנות כלכלית עבור המשווקים שלהן בארץ ובעולם – אך כזו שהם מתקשים לנצל, שכן מרבית המסיכות הללו מיוצרות בסין ובמדינות נוספות באסיה, שהסחר העולמי עמן מוגבל מאז התפרצות הנגיף.

"שוק המסיכות רותח, ומשווקי המסיכות עושים עכשיו בוכטות שלא נעשו כבר הרבה שנים, אבל בה בעת הם נמצאים בבעיה", מסביר ישראלי המקורב לשוק המסיכות. "מצד אחד, יש התנפלות עולמית על מסיכות – למרות שהן לא ממש מונעות הידבקות בקורונה. מצד שני, השוק העיקרי לאספקת מסיכות, כמו למרבית מוצרי הצריכה, הוא סין, והשוק הזה חסום עכשיו".

הביקוש למסיכות פנים הוא הזדמנות כלכלית עבור המשווקים – אך כזו שהם מתקשים לנצל, שכן מרבית המסיכות הללו מיוצרות בסין ובמדינות נוספות באסיה, שהסחר העולמי עמן מוגבל מאז התפרצות הנגיף

לדברי אותו ישראלי, "ההיסטריה מהקורונה בישראל זניחה בהשוואה להיסטריה במדינות מערביות. יש יתרונות לבידוד היחסי שאנחנו חיים בו.

"בישראל יש התנפלות של לקוחות פרטיים על המסיכות, בעיקר של אנשים שנוסעים לחו"ל, אבל חברות מסחריות, שמזמינות לעובדים שלהן בצורה מאורגנת סטוקים של מסיכות, זה משהו שעדיין לא הגיע לארץ".

בשוק הישראלי שורר כעת מחסור חלקי במסיכות ובחלק מהרשתות הן אזלו לגמרי, אך בשבוע הבא צפוי להגיע משלוח חדש של כחצי מיליון מסיכות. מרבית מלאי המסיכות שהיה בארץ עד לשבוע שעבר הגיע באוניה שיצאה מסין זמן קצר לפני שהמדינה כולה נכנסה להסגר.

"בישראל יש התנפלות של לקוחות פרטיים על המסיכות, בעיקר של אנשים שנוסעים לחו"ל, אבל חברות מסחריות, שמזמינות לעובדים שלהן בצורה מאורגנת סטוקים של מסיכות, זה משהו שעדיין לא הגיע לארץ"

חלק גדול מהמלאי הקודם של המסיכות נוצל על ידי חברות מסחריות שחילקו אותן במסגרת מבצעים לטסים לחו"ל. אחת מחברות ביטוחי הנסיעות, "פספורט כארד", למשל, יזמה מבצע שבו העניקה לכל נוסע שרכש אצלה ביטוח גם מסיכה ביציאתם לחו"ל בנתב"ג, ולשם כך רכשה כ-100 אלף מסיכות.

עד כה לא התקבלה תגובת חברת אפל. בסופר-פארם לא הגיבו לידיעה.

עוד 332 מילים
סגירה