על עיוורון והדחקה

MIDEAST ISRAEL PALESTINIANS INVESTMENT (צילום: AP-Photo-Muhammed-Muheisen)
AP-Photo-Muhammed-Muheisen
Palestinian youths are seen next to a wall painted by English graffiti artist Banksy in the West Bank city of Bethlehem, Wednesday, May 21, 2008. Bethlehem is hosting a three-day Palestinian business conference where nearly $2 billion in private investments were being sought. The conference brings together more than 1,000 business people and government officials from the Palestinian territories, the Arab world and beyond, and is an internationally backed push to revive the Palestinian economy after years of downturn. (AP Photo/Muhammed Muheisen)

גם הפלסטינים וגם היהודים לוקים בעיוורון. הפלסטינים (יחד עם השמאל הישראלי) עיוורים לטווח הקצר והימין הישראלי עיוור לטווח הארוך.

כאשר אתה מדבר עם פלסטינים משכילים, בדגש על נציגי הרש"פ או אלה שקשורים אליה, אתה מבין שהם פשוט לא רואים את המציאות כפי שהיא. הם משוכנעים שפיתרון שתי המדינות עדיין ריאלי, הולך להתממש מתישהו ורק צריך להמשיך ולעמוד על מימושו. מישהו כבר ידאג שזה יקרה. אז מסתבר שאין מישהו כזה.

כאשר אתה מדבר עם פלסטינים משכילים, בדגש על נציגי הרש"פ או אלה שקשורים אליה, אתה מבין שהם פשוט לא רואים את המציאות כפי שהיא. הם משוכנעים שפיתרון שתי המדינות עדיין ריאלי והולך להתממש מתישהו

לא רק שאין מישהו שיעשה את העבודה, יש גורמים חזקים שמחבלים במאמץ ובהצלחה רבה. קשה לפלסטינים להפנים שהפעילות הנמרצת של ישראל, גם בשטח וגם מול הממשל בארה"ב במתווה הפוליטי הקיים, מסכלת כל אופציה של שתי מדינות בפועל, וכי כל הדיבורים על פיתרון זה הם מס שפתיים. וגם זה בקושי.

השמאל הישראלי תורם לעיוורון הפלסטינים כאשר גם הוא ממשיך לדבר על פיתרון שתי המדינות כאילו באמת ניתן לממש אותו ורק צריך ממשלת שמאל וכבר זה יקרה.

הפלסטינים והשמאל הישראלי לא קולטים ולא קלטו שהימין הישראלי, כחלק מממשלת ישראל, עשה כאן מאמץ עילאי ומוצלח מאוד, יחד עם ממשל אוהד בארה"ב, לקחת לא רק את רוב האדמות המיועדות למדינה הפלסטינית אלא גם את עצם האפשרות להקים כאן מדינה פלסטינית בת קיימא, בבנטוסטאנים שיוקצו במסגרת תוכנית טראמפ, אם יוקצו.

לא רק שאין מי שיעשה את העבודה, יש גורמים חזקים שמחבלים במאמץ בהצלחה. קשה לפלסטינים להפנים שהפעילות הנמרצת של ישראל, בשטח וגם מול הממשל בארה"ב במתווה הפוליטי הקיים, מסכלת כל אופציה של שתי מדינות בפועל

והימין הישראלי? הוא בשיכרון כוח וניצחון, לוקה בעיוורון לטווח הארוך. הוא חוגג את תוכנית טראמפ כבסיס למו"מ, כאשר עוד היד נטויה וברור שנשיג יתרונות נוספים על חשבון הפלסטינים, כי מובטח לנו שהם יסרבו להצעת טראמפ. כי כך תכננו אותה. והפלסטינים תמיד מסרבים.

הימין אשכרה חושב שניתן לקיים כאן סוג של אוטונומיה לפלסטינים, להחזיק כ-2.5 מיליון מהם בגדה כתושבים בזכויות מופחתות בלי שמישהו יגלה שמדובר באפרטהייד מהסוג המוכר והמושמץ.

נציגי הימין ימציאו הסברים מכאן עד להודעה חדשה שלא באמת מדובר באפרטהייד, שזה רק ניראה כך ונשמע כך ועם ישראל בסבבה עם זה. נירמול האפרטהייד כבר החל ולציבור הישראלי אין בעיה עם המציאות הזאת שבדרך. הוא רק ממש אבל ממש לא אוהב שיקראו לזה בשם המפורש.

נציגי הימין ימציאו הסברים שלא באמת מדובר באפרטהייד, שזה רק ניראה ונשמע כך. נירמול האפרטהייד כבר החל ולציבור הישראלי אין בעיה עם המציאות הזאת שבדרך. הוא רק ממש לא אוהב שיקראו לזה בשם המפורש

ברור שכל מי שחושב שזה באמת אפרטהייד הוא בעצם אנטישמי שלא מפרגן ליהודים את האפרטהייד לייט שאנחנו מכינים כאן. אז כן, זה אפרטהייד, לעולם זה ברור וכפי שהעולם עשה חרם על דרום אפריקה, הוא יעשה חרם גם עלינו.

נכון, זה יקח זמן, זה יהיה קשה לעולם כי יש לנו כמה מוצרים מדהימים שאין לאף אחד אחר אבל לטווח הארוך החרם יפגע בנו כפי שהוא הכריע את דרום אפריקה, אחרי כמה שנים טובות. בדרך נאבד גם את יהדות התפוצות, בדגש על יהודי ארה"ב אך לא רק הם ועליית היהודים ארצה תצטמצם. וסוף סוף הימין יכול לנשום לרווחה כי הרבה שמאלנים יעזבו את המדינה. כי ככה זה.

והדחקה? כולנו בארץ ישראל מדחיקים, הפלסטינים הכי פחות. השמאל וגם הימין בישראל לא מסתכלים למציאות בעיניים. אנחנו מנסים בכל הכוח להדחיק שאין מנוס אלא להקים כאן מדינה אחת של כל אזרחיה, יחד. כי חלקת האדמה הזאת היא של כולנו, כל אלה שחיים כאן ואף אחד לא יעיף מכאן אף אחד ולאף אחד אין כאן זכויות יתר.

ברור שמי שחושב שזה באמת אפרטהייד הוא בעצם אנטישמי שלא מפרגן ליהודים את האפרטהייד לייט שמכינים כאן. אז כן, זה אפרטהייד, לעולם זה ברור, וכפי שהעולם עשה חרם על דרום אפריקה, הוא יעשה גם עלינו

ומי שחושב שזה בלתי אפשרי אז שיחשוב שוב, כי גם הקמת מדינת ישראל בפעם הראשונה נחשבה למשימה בלתי אפשרית ועשינו את זה. הקמת המדינה המשותפת היא לא פחות מאתגרת כאשר היום אנחנו חזקים פי כמה וכמה אבל אנחנו מלאי פחד. מי שמאמין לא מפחד. גם הפעם, אם נרצה אין זו אגדה.

עמנואל שחף הוא חבר מועצה ב"תנועה ישראלית". הוא מהנדס, מנהל, איש מוסד, פעיל פוליטי וחברתי, בעל ניסיון רב תרבותי יוצא דופן, מעוניין במיוחד בחלופות מדיניות ומקדם היום פדרציה בארץ ישראל. חי עם שוש באזור השרון, אבא לשנים וסבא ל-8

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
מי שמאמין הוא מטומטם, ומי שלא מפחד הוא עוד יותר מטומטם. ככתוב במשלי וקוהלת: "חָכָם יָרֵא וְסָר מֵרָע וּכְסִיל מִתְעַבֵּר וּבוֹטֵחַ"; "אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד וּמַקְשֶׁה לִבּוֹ י... המשך קריאה

מי שמאמין הוא מטומטם, ומי שלא מפחד הוא עוד יותר מטומטם. ככתוב במשלי וקוהלת:

"חָכָם יָרֵא וְסָר מֵרָע וּכְסִיל מִתְעַבֵּר וּבוֹטֵחַ"; "אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד וּמַקְשֶׁה לִבּוֹ יִפּוֹל בְּרָעָה"; "כִּי מְשׁוּבַת פְּתָיִם תַּהַרְגֵם וְשַׁלְוַת כְּסִילִים תְּאַבְּדֵם"; "בּוֹטֵחַ בְּלִבּוֹ הוּא כְסִיל וְהוֹלֵךְ בְּחָכְמָה הוּא יִמָּלֵט"; "טוֹב יֶלֶד מִסְכֵּן וְחָכָם, מִמֶּלֶךְ זָקֵן וּכְסִיל אֲשֶׁר לֹא-יָדַע לְהִזָּהֵר עוֹד" וגו' וגו'…

הפתרון הסופי של מדינה דו-לאומית אחת לא יהיה שונה, בסופו של דבר, מהפתרון הסופי שהציעו הנאצים בוואנזה. סופו הוא בכך שלאחר שיהיה בארץ שלטון רוב פלסטיני, גורל היהודים יהיה גרוע מזה של היזידים בעירק – והם יהפכו למיעוט נרדף, מושמד ומוכחד… מי שחושב שאפשר אחרת הוא מה שמכונה באיוב: "אֱוִיל מַשְׁרִישׁ", ככתוב: "אֲנִי-רָאִיתִי אֱוִיל מַשְׁרִישׁ וָאֶקּוֹב נָוֵהוּ פִתְאֹם"; "כִּי-לֶאֱוִיל יַהֲרָג-כָּעַשׂ"…

הסביר זאת יפה עמוס עוז בנאומו:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5435926,00.html

מבחינת הימין, כפי שתיאר זאת פה יפה ביני כפיר, מדובר בכסילות ואיוולת המעורבים בחמדנות ורשעות: הם גוררים אותנו אל ההשמדה הדו-לאומית כי הם באמת חומדים את האדמה ללא התושבים, ובאמת מפנטזים שהם יוכלו לקיים פה מדינת אפרטהייד עם "בנטוסטנים"; עד שמתישהו ואיכשהו החבר הדמיוני יעזור להם להעלים מפה את הערבים – כמו שהוא עזר לנו בימי חורבן בית ראשון וחורבן בית שני ובימי השואה (ואני מניח שלהם לא יהיה הרבה על מה להתלונן ביום שבו הם יגלו שדווקא הערבים הם אלו שמעלימים אותנו מפה)… מבחינת השמאל הכסילות והאיוולת היא שהם חושבים שניתן להיפרד מהפלסטינים במסגרת איזה "הסכם שלום", ולא מבינים שאין באמת פרטנר לפנטזיה הזו, ושהדרך היחידה להציל את עצמנו מהשמדה דו-לאומית היא רק על ידי נסיגה חד-צדדית מ-91% משטח יו"ש (לרבות רוב הבקעה) והקמת מדינת אויב פלסטינית עם רצף טריטוריאלי פנימי ורצף טריטוריאלי לירדן…

http://www.7th-day.co.il/hipardut/ma-she.htm

רק שלא הסברת איך זה אפשרי. כי מה שגם אני, ימני ומתנחל, מסכים עם השמאל הציוני, זה שאי אפשר לאזרח כאן עוד 2.5 מליון ערבים. כי אז לא תהיה לנו מדינה יהודית. אתה טועה וצודק לגבי עיורון הימי... המשך קריאה

רק שלא הסברת איך זה אפשרי. כי מה שגם אני, ימני ומתנחל, מסכים עם השמאל הציוני, זה שאי אפשר לאזרח כאן עוד 2.5 מליון ערבים. כי אז לא תהיה לנו מדינה יהודית.
אתה טועה וצודק לגבי עיורון הימין. הימין יובע לאן הוא רוצה להגיע. הוא אבל לא יודע איך להגיע לשם (לעומת השמאל שיודע להכין תוכניות ואיך להגיע, רק שהוא לא יודע לאן).
הימין רוצה את כל הארץ, בלי הערבים. זו המטרה. אבל הוא לא יודע איך להגיע לשם. הוא רק יודע איך לא לעשות החלטות שיקברו את המטרה הזאת, אבל מצפה שאלוהים יעשה את החלק השני.
אבל הימין יתעשת, ויבין שהוא צריך לנצל את הטרורו הערבי כדי ליצור מצב שהערבים ירצו לצאת. לדאוג שיהיו להם פחות אפשרויות כאן, אבל יותר אפשרויות בחוץ. זה ריאלי לחלוטין. אם נמנע כניסת פועלים מהשטחים. אם נסגור את אזור התעשייה בברקן. אבל נפתח אותו בירדן עם הבטחה ל 50 אחוז מקומות עבודה לפלשתינים שיעזבו לירדן. נוכל לייצר בירדן איזורי תעשייה שצריכים ידיים עובדות וזולות. והם יתנו עבודה לירדנים (אחרת למה שיסכימו), ולפלשתינאים, שכבר לר יהיה להם עבודה אצלנו, וגם נקנה מהם את הבית.

עוד 643 מילים ו-2 תגובות
סגירה