בימין תוקפים את השעיית סג"ל: "כמה צביעות וסתימת פיות"

אראל סג"ל הושעה מתאגיד כאן בעקבות סרטון שבו שר עם נתניהו, מגל וריקלין ● סקר 12: הקיפאון בין הגושים נמשך ● נתניהו רוצה את ניר ברקת כשר האוצר הבא ● עופר שלח: אין כיסוי לתר"ש ● נפתלי בנט: "התר"ש תאפשר צה"ל מהיר, חזק וקטלני" ● היועמ"ש ביקש לדחות הופעה של ראש מח"ש בפני ועדת בדיקה וסורב ● ליברמן לא שולל ממשלה עם מרצ

גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
גנץ ונתניהו
21:46 עריכה

בימין תוקפים את החלטת כאן להשעות את אראל סג"ל לאחר הסרטון שלו שר עם נתניהו, מגל וריקלין.

21:34 עריכה

ספינות של הצי האמריקאי פשטו והחרימו משלוח טילים איראניים שהיו בדרכם לתימן.

20:34 עריכה

גנץ בשידור חי בכפר הירוק.

20:32 עריכה

כאן מפגינים הומור עצמי, לאחר השעיית אראל סג"ל.

20:29 עריכה

כחול-לבן מאחלים לברקת בהצלחה עם קבלת האשמה על הגירעון, בעקבות הניסיונות להטיל את האחריות לגירעון הנוכחי על שר האוצר משה כחלון, שפורש מהחיים הפוליטיים.

חתן השמחה עצמו, ברקת, "מודה על האמון" של ראש הממשלה בו. נתניהו הצהיר הערב שהוא רוצה לראות את ברקת שר האוצר בממשלה הבאה בראשותו, אם וכאשר.

20:21 עריכה

סקר חדשות 12: שני הצדדים רחוקים מהקמת ממשלה, 56 מנדטים לימין, 7 מנדטים לליברמן, והשמאל עם 57%.

42% בעד נתניהו לראשות ממשלה, וגנץ זוכה ל-36% תמיכה.

כחול לבן 35, הליכוד 33, המשותפת 13, העבודה-מרצ-גשר 9, ש"ס 8, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו יורדת במנדט ל-7 וימינה ויורדת ל-7. עוצמה יהודית בחוץ.

מעל מחצית מהנשאלים רוצים ממשלת אחדות. מבין מצביעי כחול-לבן, יש מעל שליש שמסרבים לממשלה עם נתניהו.

19:58 עריכה

נתניהו רוצה את ברקת כשר האוצר הבא שלו, אם וכאשר.

19:31 עריכה

אראל סג"ל הושעה מתאגיד השידור כאן בעקבות הסרטון שלו שר עם נתניהו, ינון מגל ושמעון ריקלין.

19:26 עריכה

נתניהו מתחייב לא לפגוע בנהגי המוניות. בשבועיים הקרובים הוא ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לא ישנו את תעריפי המונה ולא יכניסו לישראל מוניות שיתופיות של אובר. אחר כך אין לדעת.

18:55 עריכה

אחרי שתי תקלות בשבוע, משרד האנרגיה מגביל את הפקת הגז בלווייתן עד שיתוחקרו האירועים.

18:48 עריכה

מירי רגב ויואב גלנט (ליכוד) מחממים את ההופעה הצפוייה של נתניהו בראש העין. במחנה הנגדי, עופר שלח חושש שהתכנית הרב שנתית של צה"ל חסרת כיסוי.

18:39 עריכה

בסרטון המקורי נתניהו ושלושת העיתונאים שרו את שבחי ירושלים.

18:02 עריכה

שר ההגנה האמריקאי מייק פומפאו זועם על הרשימה השחורה שפירסם האו"ם כנגד חברות הפועלות בשטחים. "מוכיח את ההטייה נגד ישראל באו"ם". התחייב שארה"ב לא תספק נתונים על חברות כאלה.

17:46 עריכה

"לא נרכיב ממשלה שבתוכה המשותפת, ירצו יתמכו לא ירצו לא יתמכו", כך אומר הערב ח"כ מאיר כהן לגלי צה"ל, בהקשר למבוי הסתום הפוליטי. כהן משוכנע, גם לאחר שתי מערכות בחירות, שניתן לסדוק את הבלוק של החרדים עם נתניהו ושיש דברים שאומרים לפני הבחירות ויש מה שקורה לאחר מכן.

17:15 עריכה

צה"ל משיק את התכנית הרב שנתית "תנופה" שכוללת בין היתר הקמת אוגדה חדשה ובתוכה חטיבת כפיר, רכש טנקים חדישים, הקמת פיקוד איראן בראשות אלוף ועוד. שר הבטחון מגבה את הרמטכ"ל ותומך נלהב בתכנית.

 

17:04 עריכה

בכירי מערכת האכיפה מבקשים לדחות את הופעתה של ראש מח"ש בפני ועדת הבדיקה הממשלתית.

16:31 עריכה

צרורות בלונים אותרו לפני מספר דקות ליד בית ספר בשדרות. אין נפגעים.

16:26 עריכה

שלושה עיתונאים שרים יחד עם ראש הממשלה.

16:22 עריכה

עדכון קורונה: מערכת הבריאות מגבירה את הדריכות להתפרצות מגיפה, ישראל כץ מבטיח לפעול להחזרת הישראלים שתקועים על אוניה לחופי יפן וזהבה גלאון לא מאחלת להם את מה שעבר על נעמה יששכר.

15:23 עריכה

"תבואו! הליכוד חשמללל!". נתניהו יופיע בפני קהל ב-16:00 בראש העין ולאחר מכן ב-17:30 באור יהודה.

14:37 עריכה

רשת בפייסבוק, הכוללת לפחות 261 עמודים ו-126 קבוצות, מפיצה מסרים מתואמים של הליכוד – כך נמצא בבדיקה של "העין השביעית". רבים מהעמודים ומהקבוצות מוצגים באופן מטעה, ובניגוד לכללי הרשת החברתית, ככאלה העוסקים בחדשות.

בניסיון לאתר רשת דומה של כחול לבן נמצאו 162 דפים רלוונטיים, לעומת 387 של הליכוד. בניגוד לרשת של הליכוד, מרבית הדפים של כחול לבן מזוהים בשמם עם הרשימה או מועמדיה, ומקצת מהדפים מזוהים בשמם ככאלה המתנגדים לראש הממשלה נתניהו. רבים מהדפים של הליכוד קשורים זה בזה ומנוהלים בידי אותם מפעילים.

הרשת של הליכוד, כך נמצא, יצרה בחודש האחרון למעלה מ-12 מיליון אינטראקציות עם גולשים, לעומת פחות מארבע מיליון אינטראקציות שיצרה הרשת של כחול לבן.

מומחה לקמפיינים דיגיטליים, המרואיין בכתבה, אומר: "מדובר בשיטת פעולה סופר אפקטיבית. הפיד שלך מוצף בבת אחת באותו מסר. והעדות הכי חזקה לקיומה של רשת כזאת היא הסנכרון במסרים, שחוזרים על עצמם ומתואמים מבחינת תזמון. כך מסר שמתגלגל בקבוצות הלא רשמיות בבוקר, מגיע בערב למהדורות החדשות".

מפייסבוק מסרו בתגובה ש"מיסאינפורמציה לא עומדת בניגוד לכללי הקהילה שלנו ועל כן איננו מסירים תוכן שכזה מן הפלטפורמה".

אתמול דיווח חיים לוינסון ב"הארץ", שראש הממשלה נתניהו יצר קשר עם מארק צוקרברג והתלונן בפניו על היחס של הרשת החברתית לתומכיו.

14:22 עריכה

בכירים בכחול לבן אומרים שמבדיקות שנערכו על ידם עולה שקמפיין הליכוד מעלה את שיעורי ההצבעה בקרב הציבור הערבי ומחזק את הרשימה המשותפתכך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן. בקמפיין הבחירות של הליכוד נטען שבני גנץ לא יוכל להקים ממשלה ללא הרשימה המשותפת.

בשולי הדברים יצוין, שישנה אפשרות אחרת, והיא שבכחול לבן נפגעים מהקמפיין של הליכוד, ובשל כך פעלו להעביר מידע לתקשורת – שלפיו הקמפיין מסייע לרשימה המשותפת – במטרה להביא לגניזת הקמפיין או לצמצומו.

14:04 עריכה

בליץ הראיונות של נתניהו בתקשורת נמשך. שלשום התראיין לבועז גולן בערוץ 20 ואתמול לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל. כמו כן התראיין לערוץ 9, הפונה לציבור דוברי הרוסית, ולערוץ IETV, הפונה ליוצאי אתיופיה. הערב ישוב נתניהו ויופיע בערוץ 20. מהראיונות ששודרו עד כה, וכפי שהיה ידוע גם בעבר, ראש הממשלה מבכר מראיינים שנוטים פחות לאתגר אותו.

13:37 עריכה

הערב תקיים מועצת יש"ע בירושלים עצרת תחת הכותרת "ריבונות עכשיו". בעצרת, שתיערך ב-19:00 בכיכר פריז, ישתתפו, בין היתר, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני וראש מועצת בנימין ישראל גנץ.

מחר, 19:00, כיכר פריז.כולם מגיעים!

פורסם על ידי ‏מועצת יש"ע Yesha Council‏ ב- יום רביעי, 12 בפברואר 2020

13:22 עריכה

אחרי שבליכוד הצמידו כיפה לראשו של אברהם אדן (ברן) בתמונה האיקונית של הנפת דגל הדיו באילת – התנועה הקיבוצית עושה שימוש באותו צילום כדי לגייס מתנדבים לכחול לבן ולעבודה-גשר-מרצ. אדן, יליד קיבוץ כפר גלעדי, היה ממייסדי קיבוץ נירים.

קיבוצניקים, זהו צו גיוס! זהו הרגע להתייצב ולתת כתף כדי שהבחירות הקרובות תהינה הבחירות האחרונות בסבב הבלתי נגמר…

פורסם על ידי ‏התנועה הקיבוצית‏ ב- יום חמישי, 13 בפברואר 2020

קיבוצניקים, זהו צו גיוס! זהו הרגע להתייצב ולתת כתף כדי שהבחירות הקרובות תהינה הבחירות האחרונות בסבב הבלתי נגמר…

פורסם על ידי ‏התנועה הקיבוצית‏ ב- יום חמישי, 13 בפברואר 2020

13:05 עריכה

קבוצה של עורכי דין הגישו גם הם עתירה לבג"ץ נגד פעילותה של ועדת בדיקה ממשלתית למחלקה לחקירות שוטרים. בין העותרים – עורכי הדין נדב ויסמן, גיורא ארדינסט, צביקה בר נתן, עמית בכר וברוריה לקנר.

קודם לכן פורסם כי העמותה משמר הדמוקרטיה הישראלית הגישה לבג"ץ עתירה בנושא.

12:00 עריכה

העמותה משמר הדמוקרטיה הישראלית עתרה לבג"ץ נגד פעילות של ועדת הבדיקה הממשלתית למחלקה לחקירות שוטרים. השבוע הקימה הממשלה, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, את הוועדה, וזו החלה את פעילותה. בעמותה מבקשים צו ביניים להפסקת עבודתה של הוועדה.

בעתירה נכתב ש"קיימת מניעה משפטית להקים את הוועדה, נוכח כללי הריסון והאיפוק החלים על פעולת ממשלת מעבר, הרשאית לקבל רק החלטות חיוניות ודחופות".

גילוי נאות: עו"ד יובל יועז, מחברי "משמר הדמוקרטיה הישראלית", הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל

11:17 עריכה

לחובבי הז'אנר: אתר הכנסת פרסם חידון בן 15 שאלות על הבחירות בישראל.

11:05 עריכה

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פרידמן פלדמן, שאתמול פורסם שתשמש כראש הרכב השופטים במשפט נתניהו, עומדת כיום כראש הרכב פשעים חמורים במספר תיקים המתנהלים בפניה. ייתכן שבשל מינויה החדש תיאלץ פרידמן פלדמן לפרוש מהרכב השופטים העוסק בפשעים חמורים, דבר העשוי להביא להימשכות ההליכים בתיקים אלה. סוגיה זו נלקחה בחשבון כשמונתה השופטת לראשת ההרכב במשפט נתניהו. כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13.

בית המשפט המחוזי ירושלים (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
בית המשפט המחוזי ירושלים (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
10:42 עריכה

הבוקר אמר יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בראיון בגלי צה"ל שאינו שולל ישיבה בממשלה עם העבודה-גשר-מרצ. דבריו אלה זכו לתהודה, ואף פורסמו בחדשות 12, בחדשות 13, במעריב ובישראל היום.

אלא שבאמירתו זו אין חידוש. במערכת הבחירות הנוכחית שלל ליברמן שלוש סיעות: הרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה. במערכת הבחירות הקודמת, כשפעל לכונן ממשלת אחדות, הביע יושב ראש ישראל ביתנו הסכמה שלבד מהליכוד ומכחול לבן, בקואליציה יהיו חברות גם העבודה-גשר והימין החדש. הוא שלל אז את המחנה הדמוקרטי, שבו הייתה חברה מרצ, ואת הבית היהודי והאיחוד הלאומי. השינוי בין שתי מערכות הבחירות הוא הרחבת השוליים מימין ומשמאל: מרצ, שחברה לעבודה-גשר, והבית היהודי והאיחוד הלאומי, שחברו לימין החדש, נעשו מקובלים על יושב ראש ישראל ביתנו.

10:28 עריכה

ביום רביעי הקרוב ייערכו הבחירות בנציגויות ישראל בעולם. רשאים להצביע בחו"ל עובדי מדינה, עובדי הסוכנות היהודית, עובדי הקרן הקיימת לישראל, עובדים קרן היסוד ועובדי ההסתדרות הציונית העולמית – בתנאי שהם נמצאים במדינת חוץ מתוקף עבודתם. גם בני הזוג של העובדים וילדיהם – עד גיל 20 – רשאים להצביע בחו"ל.

ההצבעה תיערך ב-96 נציגויות, בהן וושינגטון, אדיס אבבה, לונדון, אטלנטה, ורשה, קהיר, שיקגו, איסטנבול ולימה.שתי הערים היחידות שבהן יש שני מוקדי הצבעה הן ניו יורק וברלין.

10:05 עריכה

השבוע הסתיימו הדיונים באישור המועמדים בבחירות לכנסת ה-23. 1,106 שמות הוגשו לוועדת הבחירות המרכזית לפני כחודש, 1,094 נותרו בה כעת.

איתן כבל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
כבל בתל אביב בפברואר האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ארבעה מבין 1,106 המועמדים פרשו מיוזמתם מההתמודדות. הבולט שבהם הוא איתן כבל, שהוצב במקום סמלי ברשימת העבודה-גשר-מרצ, אך הודיע על פרישתו. שתי מועמדות פרשו מרשימת קול הנשים – המורכבת ממתמודדות בלבד – ומועמד אחד פרש מסדר חדש.

שמונה מועמדים נפלטו על ידי ועדת הבחירות, בשעה שזו בדקה ליקויים ברשימות. הבולט שבהם הוא עמוס סילבר, מייסד טלגראס, שהוצא מהרשימה עוצמה ליברלית-כלכלית. רובם ככולם של מי שנפלטו מצאו עצמם מחוץ להתמודדות על רקע פלילי (על פי רוב, משום שתקופת הקלון שלהם לא תמה). בקול הנשים נפסלו שלוש מועמדות, בהכח להשפיע – שניים, מועמד אחד נפלט מיהדות התורה ומועמדת אחת מקמ"ה – קידום מעמד הפרט.

לאחר הגשת הרשימות הודיעו מוטי יוגב מימינה והתמלילן יוסי גיספן מישראליסט – זכויותינו בקולנו, שיפרשו מהתמודדותם, אולם לפי הרישום באתר של ועדת הבחירות המרכזית, השניים עודם מועמדים לכנסת.

בסך הכל 30 רשימות מתמודדות בבחירות. הקצרה ביותר – פעולה לישראל – כוללת ארבעה מועמדים. ארבע רשימות – כחול לבן, הליכוד, ש"ס והרשימה המשותפת – כוללות את המספר הרב ביותר של מועמדים, 120.

08:47 עריכה

אמש כתב העיתונאי עמית סגל שהסיבה לכך שעוצמה יהודית נשארת במירוץ ולא פורשת היא כלכלית. כשהמפלגה מקבלת אחוז אחד מהקולות היא זוכה למימון מפלגות בסך 1,384,000 שקלים – סכום שנחוץ לתחזוק פעילותה של המפלגה.

השיב לו מייסד ארגון להב"ה בנצי גופשטיין: "מערכת הראשונה הוצאנו ולא קיבלנו… אנחנו בהפסדים מהבחירות, האמן לי".

07:52 עריכה

על רקע המתקפה של הליכוד, שטוענת שכחול לבן לא תוכל להקים ממשלה ללא הרשימה המשותפת, ברשימתו של גנץ מחדדים את עמדתם: מעתה לא יטענו רק שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק מממשלה שיקימו, אלא יבהירו שגם לא יקימו ממשלת מיעוט בתמיכה של חברי סיעה זו. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

07:30 עריכה

אתמול חתמו כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ על הסכם עודפים. זהו הסכם העודפים השני שנחתם במערכת הבחירות הנוכחית; קדם לו ההסכם שחתמו הליכוד וימינה.

ישראל ביתנו הודיעה שלא תחתום על הסכם עודפים עם אף רשימה (במערכת הבחירות האחרונה חתמה המפלגה על הסכם עודפים עם כחול לבן). גם הרשימה המשותפת ועוצמה יהודית לא צפויות לחתום על הסכמי עודפים. ההערכה היא שבדומה למערכות הבחירות הקודמות, גם במערכת הבחירות הנוכחית ייחתם הסכם עודפים בין ש"ס ויהדות התורה. המועד האחרון לחתימה על הסכם עודפים יהיה ביום רביעי הקרוב.

07:20 עריכה

חמישה ימים לפני הבחירות יערכו משפחותיהם של חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול ומשפחתו של הנעדר אברה מנגיסטו עצרת מחאה תחת הסיסמה "הפסקנו לשתוק". ב-26 בפברואר תתקיים העצרת באמפי באר שבע בהשתתפות פוליטיקאים, זמרים ואנשי רוח – כך פורסם אתמול.

הפגנה בתל אביב למען שחרורו של מנגיסטו, ספטמבר 2019 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
הפגנה בתל אביב למען שחרורו של מנגיסטו בספטמבר האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
07:13 עריכה

ביום שני הקרוב יחלו שידורי תעמולת הבחירות בטלוויזיה וברדיו. בטלוויזיה תשודר תעמולת הבחירות בערוצים כאן 11, קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, ערוץ 20, ערוץ 24 ומכאן 33. ברדיו תשודר התעמולה בתחנות כאן רשת ב', גלי צה"ל, רדיו מכאן וכאן רקע.

לצד סרטוני התעמולה נדרשים כלי התקשורת להקרין את הסרטון "כוחו של קול", המצורף כאן.

06:59 עריכה

אתמול פורסם בהבלטה ב"ידיעות אחרונות" שמתנהלים מגעים בין גורמים בליכוד לאנשי עוצמה יהודית, כשעל הפרק היוזמה, שבליכוד יסייעו לאיתמר בן גביר גביר במערכת הבחירות הנוכחית תמורת התייחבות שלא יתמודד אם תהיה מערכת בחירות רביעית. בערב התראיין ראש הממשלה נתניהו בגלי צה"ל והכחיש את הפרסום: "לא הצעתי לו שום דבר". בן גביר הגיב לדברים ואמר ש"ראש הממשלה יודע היטב מי הגורם בסביבתו שדיבר על כך שנתניהו צריך לעזור לעוצמה יהודית".

הבוקר נחשף ב"ידיעות אחרונות" ש"המתווך בין נתניהו לבן גביר – נתן אשל". אשל לא הכחיש מפורשות את הטענה שתיווך בין השניים, אך מסר: דיברתי עם בן גביר. אני בקשר איתו שנים, אבל לא בענייני פוליטיקה".

סגירה