קריסת מערכות

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן (צילום: Shlomi Cohen-FLASH90)
Shlomi Cohen-FLASH90
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן

נכון אמנם שקמפיין כחול-לבן בדבר קריסת מערכת הבריאות אינו מדויק: 5000 איש מתו מדי שנה בשל זיהומים בשנת 2012, כך על פי נתוני משרד הבריאות, בעוד בשנת 2019 נע המספר בין 3000 ל-3500 מתים בשל זיהום.

אך העיקרון שטמון בו נכון ומבהיל: כיום לא מתים 5000 איש מדי שנה כנראה. אך גם 3000 עד 3500 שמתים מדי שנה בשל זיהום בבתי החולים, זהו נתון מזוויע.

כיום לא מתים 5000 איש מדי שנה מזיהומים כנראה. אך גם 3000 עד 3500 שמתים מדי שנה בשל זיהום בבתי החולים, זהו נתון מזוויע

ומדובר, נזכיר, בנתוני משרד הבריאות. לא בנתוני גוף ביקורתי וחשוב כדוגמת רופאים לזכויות אדם שאותם מנסים להציג כחתרנים במסורת הפאשיסטית המוכרת לעייפה.

את קריסת מערכת הבריאות אנו רואים במו עינינו. חווים על בשרנו כשאנו נאלצים להיעזר בשירותי הרפואה הציבורית. וחלקנו סובלים יותר מכל: קשישים, נכים וחולים כרוניים.

לכן כה מקומם כשמנכ"ל בית החולים איכילוב מכנה את יעקב ליצמן "שר הבריאות הטוב ביותר שהיה כאן" ומוסיף שקל להתגולל עליו מפני שהוא חרדי.

יש להיזהר מאד מקמפיינים אנטי-חרדיים שטומנים בחובם לעתים מימד מרתיע של הכללה ואף הסתה (היוש, ליברמן), אבל יש להיזהר גם מההפך הגמור. מהסתתרות מאחורי החרדיות (או מאחורי כל טיעון לא רלוונטי אחר) כשיש מקום לביקורת נוקבת.

לכן כה מקומם כשמנכ"ל  איכילוב מכנה את ליצמן "שר הבריאות הטוב ביותר שהיה כאן" ומוסיף שקל להתגולל עליו בשל חרדיותו. יש להיזהר מקמפיינים אנטי-חרדיים שטומנים בחובם לעתים הכללה ואף הסתה (היוש, ליברמן), אבל יש להיזהר גם מההפך הגמור

החשדות הפליליים נגד ליצמן (והוא בחזקת חף כמובן) חמורים מאד, התערבותו לכאורה למען נאשמת בפדופיליה באוסטרליה מקוממת מאד (לכאורה) וגם החשד שניצל את מעמדו הציבורי ותפקידו למען אינטרסים זרים ועתירי כוח, מטריד וחמור.

כך גם תמיכתו האיומה והשיטתית בנאשם בעבירות פליליות חמורות לראשות הממשלה, עמדותיו בנושאי להט"ב ובשורה האחרונה: מצבה החמור של המערכת בראשה הוא עומד לאורך שנים. מתמחים קורסים. אחיות שחוקות. רופאים מותשים. וחולים שממתינים ללא סוף, מתענים ולעתים אף מתים בשל קריסת המערכת.

הביקורת צריכה להיות עניינית. והביקורת העניינית מלמדת על כך שליצמן הוא שר בריאות שכשל בתפקידו. גם את ליצמן – כמו את כל הממשלה הרעה הזו – יש להחליף.

ובשורה האחרונה: מצבה החמור של המערכת בראשה הוא עומד לאורך שנים. מתמחים קורסים. אחיות שחוקות. רופאים מותשים. וחולים שממתינים ללא סוף, מתענים ולעתים אף מתים בשל קריסת המערכת

נתניהו ימשיך להסית נגד האזרחים הערבים. יפחיד אותנו מפני טיבי. אבל במדינה שבה המנהיגות אינה כה רקובה וגזענית, טיבי יכול היה להיות שר בריאות מבטיח. במציאות נקווה שלכל הפחות נזכה בשרת בריאות כמו אורלי לוי-אבקסיס.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 388 מילים
סגירה