החזון על פי נוה דרומי

נוה דרומי, צילום מסך מ"ריקלין ומגל" בערוץ 20
נוה דרומי, צילום מסך מ"ריקלין ומגל" בערוץ 20

נוה דרומי משמשת כדתיית המחמד של עיתון הארץ.  היא נמצאת בין הימין המשיחי האומר ישירות שהוא רוצה בארץ ישראל השלמה לפי גבולות ההבטחה, במדינה יהודית הלכתית הנשלטת בידי רבנים ומורי הלכה ובבנית בית המקדש –  לבין הימין הלאומני-אמוני שמעדיף לערפל את מאוייו.

במאמר 'בסוף גם נחזור לגוש קטיף' (הארץ 29 ינואר 2020) היא כותבת על 'החזון לפי דרומי'.

נוה דרומי היא דתיית המחמד של "הארץ". היא נמצאת בין הימין המשיחי האומר ישירות שהוא רוצה בא"י השלמה לפי גבולות ההבטחה, במדינה יהודית הלכתית הנשלטת בידי רבנים ובבנית בית המקדש –  לבין הימין הלאומני-אמוני שמעדיף לערפל את מאוייו

לפי דרומי, תכנית המאה של טראמפ היא תכנית צודקת ומוסרית, תכנית למען ישראל, מתנה שלישראל אין פריבילגיה לוותר עליה. אמנם, לדעתה, המפה המפרטת את חלוקת השטחים בינינו לבין הפלסטינים אינה מספיקה, אך היא מתנחמת ומנחמת את אנשי הימין, שספק אם התוכנית תתקבל לאור הסרבנות הפלסטינית.

דרומי אינה מסתפקת במה שמוצע לה בתוכנית טראמפ, היא רוצה עוד, עד שיהיה נעים לעיניה. שכן לעיניה, לישראל הזכות ההיסטורית והחוקית בשטחי ארץ ישראל.

אבל יש בעיה, "ברור שארץ ישראל השלמה רחוקה מאיתנו ושמדינה פלסטינית בירדן לא נמצאת מעבר לפינה"  היא כותבת, אבל "שיפור העמדות שלנו הוא בוודאי אינו דבר רע וכאמור, הוא לא כולל הכרה במדינה פלסטינית".

דרומי אינה מסתפקת במה שמוצע לה בתוכנית טראמפ, היא רוצה עוד, עד שיהיה נעים לעיניה. אבל "שיפור העמדות שלנו הוא בוודאי אינו דבר רע וכאמור, הוא לא כולל הכרה במדינה פלסטינית"

אבל מהם שטחי ארץ ישראל השלמה שעליהם יש לישראל זכות היסטורית? ארץ ישראל ממערב לירדן? ארץ ישראל ממזרח וממערב לירדן? ארץ ישראל בגבולות ההבטחה מהנילוס ועד הפרת? על זה דרומי לא מדברת. ומה על הזכויות של הפלסטינים הגרים בארץ מעל אלף שנים? גם על זה דרומי לא מדברת, כי לדעתה אין להם כל זכות.

דרומי ממליצה לישראל להיות מוכנה להתפרעויות פלסטיניות במקרה הטוב ולמיני-אינתיפאדה במקרה הרע. מהכתוב נראה שהיא תשמח אם הפלסטינים יבחרו באופציה השנייה, שכן "אז תיפתח בפני ישראל אפשרות נוספת לשפר את מצבה". מה הכוונה בלשפר את מצבה? לכבוש עוד שטחים, לגרש בכוח את הפלסטינים? דרומי סתמה ולא פרשה.

דרומי רואה כבר את פעמי השלמת חזונה. ומתפייטת: "מי היה יכול לדמיין בימי אובמה, קלינטון או בוש שישראל תוכל להחיל ריבונות על בקעת הירדן ו-30% מיהודה ושומרון?", וחוזרת לתורת השלבים של הימין הלאומני. לדבריה, צריך לחתור להחיל ריבונות עכשיו, ולהתמודד אחר כך עם מה שיבוא. על ממשלת ישראל חלה החובה להתעלם ולהחיל ריבונות בהקדם האפשרי, לבנות כמה שיותר ולחזק את העובדות בשטח.

דרומי ממליצה לישראל להיות מוכנה להתפרעויות פלסטיניות במקרה הטוב ולמיני-אינתיפאדה במקרה הרע. מהכתוב נראה שהיא תשמח אם הפלסטינים יבחרו באופציה השנייה, שכן "אז תיפתח בפני ישראל אפשרות נוספת לשפר את מצבה"

בתמצית, ריבונות עכשיו על בקעת הירדן ועל 30% מיהודה ושומרון, ובעתיד על ארץ ישראל השלמה, זה ייקח זמן, אבל בסוף גם נחזור לגוש קטיף. תכנית המאה של טראמפ היא רק ההתחלה.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
נו מה אתה אומר עכשיו? דרומי לא צדקה? איזה זכויות אתה מעניק לתתי-אדם האלה מעזה? זכות לבנות מנהרות טרור מתחתינו שוב? ומה עם תתי-האדם מג'נין? צריך להעביר את כולם לירדן, סוריה, לשים אותם מע... המשך קריאה

נו מה אתה אומר עכשיו? דרומי לא צדקה? איזה זכויות אתה מעניק לתתי-אדם האלה מעזה? זכות לבנות מנהרות טרור מתחתינו שוב? ומה עם תתי-האדם מג'נין? צריך להעביר את כולם לירדן, סוריה, לשים אותם מעבר לגבול הצפוני בלי בג"ץ ובלי בצלם

עוד 444 מילים ו-1 תגובות
סגירה