גנץ: "סמכו עליי - קחו את 'בלוק החסינות' בערבון מוגבל'

תל אביב הורתה להסיר שלטי חוצות בהם נראים מחמוד עבאס ואסמעיל הנייה על ברכיהם, כשעיניהם מכוסות וידיהם מונפות ● נתניהו הצטלם עם ניר ברקת: "הוא יהיה שר האוצר הבא" ● על טרור הבלונים: "ברוך השם, אלה לא אוטובוסים מתפוצצים" ● שינוי קל בעמדת ליברמן: מוכן לשבת עם מרצ בממשלה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ביום פיזור הכנסת, 11 בדצמבר 2019 (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
Flash90/יונתן זינדל
יו"ר כחול לבן, בני גנץ ביום פיזור הכנסת, 11 בדצמבר 2019
07:50 עריכה

הסרטון הוויראלי שבו כיכבו יינון מגל, אלעד ריקלין וארא"ל סגל לצד ראש הממשלה נתניהו (שאחר כך הוצא ממנו), שהביא להשעייתו של סגל מתאגיד "כאן", הפך למקור השראה למאות פרודיות, ממים וסרטוני-תגובה עוקצניים ברשתות החברתיות.

07:50 עריכה

כמדי יום שישי, עיתון "מעריב" ורדיו 103FM מפרסמים הבוקר סקר בחירות של מכון סמית – וכמדי שבוע אין חדש תחת השמש והיחס בין המפלגות והגושים, לפי הסקרים, כמעט ואינו משתנה.

לפי הסקר שפורסם הבוקר, כחול לבן נותרת הרשימה הגדולה ביותר, עם 34 מנדטים – מנדט אחד יותר מאשר בכנסת היוצאת. הליכוד מתחזק מעט ל-33 מנדטים, כנראה בשל ה"בליץ המדיני" של נתניהו מהשבועיים האחרונים, הכולל את פרסום עסקת המאה, שחרור נעמה יששכר, הפגישה עם נשיא סודן ועוד.

וש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן – תשעה ושבעה מנדטים בהתאמה. ישראל ביתנו של ליברמן מקבלת לפי הסקר שבעה מנדטים – שניים פחות מכפי שקיבלה בבחירות בספטמבר. ימינה מקבלת שבעה מנדטים. העבודה-גשר-מרצ מקבלת תשעה מנדטים – שהם שני מנדטים פחות ממה שקיבלו העבודה-גשר ו"המחנה הדמוקרטי" (מרצ) יחד בבחירות האחרונות.

הרשימה המשותפת עולה לפי הסקר ל-14 מנדטים – מן הסתם בשל פרסום "עסקת המאה" והניסיון לפסול את התמודדותה של היבא יזבק, שתי יוזמות שעוררו זעם בחברה הערבית-ישראלית וזכו לתמיכת "כחול לבן" ולתגובה עמומה של העבודה-מרצ.

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מקבלת רק אחוז וחצי מהקולות ואינה עוברת, לפי הסקר, את אחוז החסימה, ושאר הרשימות מקבלות פחות מ-1%.

בשורה התחתונה, לפי הסקר, אם כל המפלגות יעמדו בהתחייבויות המוצהרות שלהן לבוחרים אף מועמד לא יוכל להרכיב ממשלה ואנחנו בדרך לבחירות רביעיות.

גוש "בלוק 55" – המפלגות שמתחייבות להצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו והליכוד – מקבלות לפי הסקר 56 מנדטים (עלייה של מנדט אחד לעומת בחירות ספטמבר). כך שלממשלת ימין-חרדים צרה בראשות נתניהו יש את מספר התומכים הגדול ביותר גם בכנסת הבאה, אבל אם אביגדור ליברמן יעמוד במילתו שלא לתמוך בה, לממשלה כזאת לא יהיה רוב והיא לא תוכל לקום.

שתי המפלגות שתומכות במועמדותו של בני גנץ ומתחייבות שלא להצטרף לשום ממשלה של נתניהו – כחול לבן והעבודה-מרצ-גשר – מקבלות לפי הסקר יחד 44 מנדטים בלבד.

שתי המפלגות שמתחייבות להצטרף רק לממשלת אחדות של הליכוד ו"כחול לבן" ולא לממשלת ימין או שמאל-מרכז צרה – כחול לבן ו"ישראל ביתנו" מקבלות יחד 42 מנדטים בלבד. שתי המפלגות שמוכנות לתמוך בממשלת שמאל-מרכז צרה – הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ – מקבלות יחד 25 מנדטים בלבד, והרשימה המשותפת הודיעה לאחרונה שלא תתמוך בבני גנץ.

על השאלה "מי מהמועמדים הבאים מתאים להיות ראש הממשלה" ענו 49% מהנשאלים "בנימין נתניהו", עלייה חדה ביחס לסקר הקודם. 40% ענו "בני גנץ". החדשות המעניינות והחשובות ביותר הן שכמחצית מאזרחי ישראל, לפי הסקר, חושבים שהמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה הוא מנהיג שהוגשו נגדו שלושה כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים.

 

07:59 עריכה

מועצת יש"ע מכינה תביעה ייצוגית נגד "הרשימה השחורה" שפרסם האו"ם ושבה מופיעים שמותיהם של 112 עסקים הפועלים בהתנחלויות. כך הודיעו אתמול ראשי המועצה בכינוס של תעשיינים ופעילים פוליטיים שנערך אתמול כתגובה לכנס באזור התעשייה ברקן בשומרון, בהשתתפות שר הכלכלה אלי כהן. התביעה, לפי מה שנאמר אתמול בכנס, תתבסס על "חוק החרם" הישראלי.

לפי שעה, נראה שהרשימה אינה צפויה להשפיע בפועל על העסקים בישראל ובהתנחלויות כיוון שהכלכלות הגדולות אינן משתפות איתה פעולה. במקביל להודעת הגינוי החריפה שהגיעה מארה"ב, גורמים רשמיים במדינות המרכזיות באירופה מסרו אתמול לתקשורת כי "הרשימה שפרסם משרד הנציבה לזכויות האדם של האו"ם אינה מהווה בסיס משפטי לשום פעולה רשמית".

פארק התעשייה ברקן (צילום: Flash90)
פארק התעשייה ברקן (צילום: Flash90)
08:20 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הודיע אתמול כי ביטל את הרפורמה בתעריפי המוניות, שמעוררת זעם בקרב נהגי המוניות ואף גרמה לאחדים מהם להביע תמיכה ברשימה המשותפת כצעד של מחאה. נתניהו ושר האוצר משה כחלון חתמו השבוע על צו לביטול הרפורמה כדי להרגיע את המחאה.

ואולם, באתר ynet פורסם הבוקר כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מאיר לוין, הודיע למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כי "קיימת מניעה משפטית לחתימת השרים על הצו המבטל", כיוון שמדובר בממשלת מעבר בתקופת בחירות. לוין הודיע את הדברים לבאב"ד, לפי ynet, בתשובה למכתב שבאב"ד שלח לוועדת המשרדים הבין-משרדית המטפלת ברפורמה בתעריפים ובו ביקש לבטל אותה.

מוניות מחכות לנוסעים מחוץ לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
מוניות מחכות לנוסעים מחוץ לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
09:32 עריכה

ב"כחול לבן" מודיעים שוב ושוב שלא ירכיבו ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, כלומר, שהם תלויים בליכוד בהרכבת הממשלה. נתניהו רואה שהמלכודת עבדה ומגביר את הלחץ. גנץ, אגב, תמך בפסילת מועמדותה של יזבק לכנסת.

09:33 עריכה

נתניהו דואג שלא נשכח לרגע את תוכנית המאה:

09:35 עריכה

יאיר לפיד מתפתל מול הקמפיין המוצלח של "לגנץ אין ממשלה בלי המשותפת": "גם לנתניהו אין ממשלה" (בלי מי?)

09:37 עריכה

הוולנטיין דיי חל היום וכמו כל רשת אופנה שמכבדת את עצמה, גם "ישראל ביתנו" עולה עם קמפיין ליום האהבה: תמונות וסרטונים של נתניהו מחובק, לוחץ ידיים ומחליף ברכות לבביות עם ראשי הרשות הפלסטינית בעבר ובהווה, מעביר כספים לחמאס ולהבדיל, נפגש עם ראשי הרשימה המשותפת ובכירי המגזר הערבי בישראל:

09:55 עריכה

נפתלי בנט מצייץ מחדש את סרטון השקת הקמפיין של "ימינה"

09:57 עריכה

כל אחד ויום האהבה שלו: אביגדור ליברמן מתרגש מהאהבה בין נתניהו לאבו-מאזן, ואילו עמיר פרץ חוגג את אהבתו לאשתו אחלמה, ללהקת הדודאים, לבוטנים ולאזרחי ישראל.

10:00 עריכה

הבלוגר הסעודי מחמוד סעוד, תומך ידוע של מדינת ישראל וממשלתה, קורא לערביי ישראל להצביע לליכוד ולא לרשימה המשותפת:

11:43 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מוכיח שגם עמימות יכולה להפוך לבדיחה טובה – ששווה לא מעט הון פוליטי.

11:56 עריכה

תקשורת מאוזנת והגונה? ראש הממשלה נתניהו פרסם היום מאמר דיעה ב"ישראל היום" שכבר מככב בתעמולת הבחירות של הליכוד

12:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפגין הבוקר רגישות גבוהה במיוחד למצוקתם של תושבי עוטף עזה שחיים תחת טרור הבלונים. לאחר שהבוקר התגלה צרור בלונים קשור לחפץ חשוד בנתיבות ונוטרל על ידי חבלנים, נתניהו התראיין לרדיו חיפה ואמר: "ברוך השם שמדברים על בלונים ולא על אוטובוסים מתפוצצים".

עם זאת, נתניהו חזר באותו ראיון גם על הבטחתו להילחם בארגוני הטרור "עוד לפני הבחירות": "חמאס וארגוני הטרור מבינים שאם הם לא יחדלו, הם יספגו מכת מחץ שתהיה שונה מכל מה שהם חוו עד עכשיו. זה יכול להיות גם לפני הבחירות. שקט ייענה בשקט ואי-שקט יענה בעוצמה שהם לא מתארים".

בלונים על חוף הים (צילום: Canetti/iStock Photos)
בלונים על חוף הים (צילום: Canetti/iStock Photos)
12:47 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מוכן להצטרף לקואליציה יחד עם מפלגת העבודה-מרצ-גשר. כך הצהיר היום ליברמן בתשובה לשאלה שקיבל מאתר וואלה!.

מדובר בשינוי מסויים בעמדתו של ליברמן, שלפני הבחירות הקודמות הצהיר שלא ישב בממשלה ש"המחנה הדמוקרטי" (מרצ) נמצאת בה. עם זאת, לפי הסקרים, קואליציה בהשתתפות כחול לבן, העבודה-מרצ-גשר ו"ישראל ביתנו" ללא תמיכת הרשימה המשותפת וללא מפלגות ימין או מפלגות חרדיות מגיעה ל-51 או 52 מנדטים בלבד ואינה מספיקה כדי להרכיב ממשלה.

ליברמן נשאל על כך לאחר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו בפעם המי-יודע-כמה שאינו מוכן להצטרף לקואליציה עם הרשימה המשותפת. נזכיר גם שח"כ אורלי לוי-אבקסיס, מספר 2 ברשימת העבודה-מרצ-גשר ויו"ר גשר, הייתה בעצמה שנים רבות חברת כנסת ב"ישראל ביתנו".

אביגדור ליברמן ובני גנץ בתמונה משותפת נדירה יחסית, ארכיון, 2012 (צילום: פלאש 90)
אביגדור ליברמן ובני גנץ בתמונה משותפת נדירה יחסית, ארכיון, 2012 (צילום: פלאש 90)

 

13:17 עריכה

בסרטון ויראלי שמפיץ הליכוד בימים האחרונים נראה נער ששואל את בני גנץ: "מה הכישלון הכי גדול שלך ומה ההצלחה הכי גדולה שלך"? גנץ, בסרטון, מגרד בפדחתו ולא עונה, גבי אשכנזי שעומד לידו אומר לנער ש"אתה בטח מאלה ש'רק ביבי'" וגנץ מעביר את רשות הדיבור לשואל הבא.

בתגובה להתפשטות הסרטון ברשתות החברתיות, בני גנץ פרסם בעמוד הפייסבוק שלו סרטון שמראה כי סרטון הליכוד ערוך בצורה מגמתית.

בסרטון שפרסם גנץ נראה הנער שואל את אותה שאלה בדיוק, לאחר שהוא מבהיר שהוא "מתרשם יותר מכחול לבן", וזוכה מגנץ לתשובה ארוכה ומנומקת שבה הוא אומר שהכישלון הגדול ביותר שלו היו חיילים שנהרגו תחת פיקודו, ובמיוחד נפילתם בשבי (?) של שני חיילי צה"ל שאול אורון והדר גולדין ב"צוק איתן".

כך נראה הסרטון שפרסם גנץ.

וכך נראה הסרטון שהפיץ הליכוד.

בני גנץ מכריז על נסיעתו לוושינגטון (צילום: AP Photo/Oded Balilty, File)
בני גנץ מכריז על נסיעתו לוושינגטון (צילום: AP Photo/Oded Balilty, File)
14:26 עריכה

בנימין נתניהו מצטלם לסרטון בחירות בקניות בסופרמרקט של רמי לוי בירושלים. נתניהו מבשר בסרטון על ניר ברקת כ"שר האוצר הבא של ישראל" ומבטיח (שוב) רפורמה שתבטיח ירידה דרמטית במחירי המזון.

אבל החידוש האמיתי בסרטון הוא מה שאפשר לראות בעיניים: אמנם לא רואים בסרטון שלנתניהו יש ארנק, והוא מחזיק בידו גם כרטיס אשראי וגם שטר שבו הוא מבצע את הקנייה, אבל לכאורה הוא מבצע את הקנייה מכספו!

14:53 עריכה

כחול לבן נגד נתניהו בעניין מחירי המזון: "אילו רק היית מכיר מישהו שבשלטון כבר יותר מעשור שיכול היה לטפל בזה".

14:54 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, השיב לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו שהציע לו להתערב על מיליון שקלים שהוא מוכן לתת לו אם יעבור את אחוז החסימה: "יאיר, אכן חסר לנו כמנדט ואנחנו עובדים על זה. אבל אם גוש הימין היה מעניין את הליכוד, הוא היה עוזר לנו במקום להוריד לטימיון שלושה מנדטים. לי יש הצעה אחרת: בוא נתערב על מיליון שקל שהליכוד לא מספח ולא מחיל ריבונות ולא מפסיק את הפרוטקשן לחמאס".

15:14 עריכה

נתניהו תוקף את כחול לבן על סמך מאמר ב"הארץ": "בכחול לבן רוצים להחזיר אותנו לימי מפא"י. לפנקס האדום. לשליטת ההסתדרות. לגזענות ולהתנשאות על בני עדות המזרח, על מצביעי הליכוד, על כל מי שהוא חלק מה'שבט הלבן'".

 

15:42 עריכה

ברביעיית צמרת כחול לבן החליטו לקחת את הפורמט של "סליחה על השאלה" בכאן, ולהפוך אותה לסרטון קמפייני מלא בהומור. למשל, נשאלו הארבעה – גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי – מה שם הקבוצה הוואטסאפ (התשובה – הקוקפיט, כמובן), מי הכי 'חופר' בה, ומה המנהג הצבאי שנותר עד היום.

סליחה על השאלה- גרסת כחול לבן.

איזה מנהג נשאר לנו מהצבא ומי מנצח בהורדות ידיים בקוקפיט?סליחה על השאלה- גרסת כחול לבן.

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 14 בפברואר 2020

 

15:44 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, לאחר ההחלטה להחזיר את אלמאזה ג'שי לישראל, לאחר שנמנע ממנה לצאת מתורכיה: "מברך את משפחת ג'שי ומעריך מאוד את ההיענות והמאמץ של הרשויות התורכיות בשבוע האחרון. אופטימי שעוד נראה תוצאות בקרוב".

16:58 עריכה

שר החוץ ישראל כץ: "ישראל רואה בחיוב את העובדה שמדינות חשובות, מומחים בעלי שם וארגוני חברה אזרחית, מביעים עמדה ברורה לפיה אין לבית הדין הפלילי הבינלאומי סמכות לדון בסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני. זו עמדה אחראית המתיישבת עם המשפט הבינ"ל ומונעת פוליטיזציה של בית הדין".

17:05 עריכה

עיריית תל אביב הורתה להסיר שלטי חוצות בהם נראים מחמוד עבאס ואסמעיל הנייה על ברכיהם, כשעיניהם מכוסות וידיהם מונפות. 

ראש העיר, רון חולדאי: "התמונה מסיתה לאלימות ומזכירה את מעשי דאעש והנאצים – שאינו רוצים להימנות עמם. גם בתקופת בחירות יש קווים אדומים".

17:34 עריכה

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ: "בממשלה שלי יהיו חברות הרבה מפלגות. האמינו לי-אנחנו לא מחכים לתוצאות הבחירות וכבר מנהלים מגעים עם שחקנים ושחקניות לאורך כל המגרש הפוליטי. אני רוצה להמליץ לכם משהו: קחו את נושא 'בלוק החסינות' בערבון מוגבל".

עוד הוסיף גנץ: "ראשי הבלוק יצאו בהצהרות, יחתמו על מסמכים וינאמו בכיכרות – אבל עמוק בפנים ובחדרי חדרים, הם מבינים שחייבים להתקדם. הם מבינים שאסור לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת. הם רק מחכים לסיבה הנכונה לעשות את המעשה הנכון. הדרך שזה יקרה היא ניצחון בפער משמעותי מהליכוד. זה או כחול לבן בקלפיות-או בחירות רביעיות".

19:00 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "צריך להפריד בין מפלגת הרשימה המשותפת לבין הציבור הערבי בישראל שרוצה להיות חלק".

בראיון לתוכנית "אל-אוסבוע" בערוץ 12, הוסיף בן ברק: "הרשימה המשותפת צריכה להחליט – הבעיה שלנו איתם זה שחברי הרשימה לא מוכנים לקבל את זה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. וכל זמן שהם אל מקבלים את זה הם לא יוכלו לשבת איתנו בממשלה".

20:34 עריכה

במהלך ישיבת הממשלה ביום ראשון, בה הוחלט על הקמת ועדת חקירה למח"ש, חלק משרי הממשלה תקפו את היועמ"ש שנכח בה והתנגדו לתזמון המהלך – כך דווח הבוקר בידיעות אחרונות. בחדשות 12 פורסמו הערב ציטוטים מתוך הישיבה.

"אני מרגיש כל כך מוזר שממשלה מתכנסת כדי לדון בדבר טריוויאלי כמו האם הממשלה יכולה לבדוק את הגופים הכפופים לה", הטיח השר סמוטריץ'. "לא תשכנע אותנו בחיים שאין לנו זכות. ההתנגדות היחידה שלי היא שזה מצומצם למח"ש".

השר לוין אמר למנדלבליט: "מסתבר שאין בעיה לקבל החלטות פליליות תוך כדי בחירות; אין בעיה לקיים שימוע או להגיש כתב אישום תוך כדי בחירות; אפילו כשראש הממשלה בחו"ל, חייבים באותו יום. אם העמדה שלך הייתה עקבית לכל רוחב הגזרה, זה היה משכנע – אבל כך, זה בלתי מתקבל על הדעת, והתערבות לא ראויה בבחירות".

גם השר דוד אמסלם הצטרף למבקרים. "אתה עצמך קיבלת החלטות לגבי ראש הממשלה – מה התערבת במערכת הבחירות? מה חיוני בזה? מה דחוף לך?", תהה. "אגב, את ליאת בן ארי מינית גם כן תוך כדי בחירות. צריך לבדוק אתכם – אותי בודקים מלא, כל הפקידים וכל היועצים המשפטיים. אף אחד לא בודק אותך. זה לא קשור לבחירות, ויפה שעה אחת קודם".

סגירה