גנץ: לא אשב עם המשותפת, נתניהו: הוא משקר

עמר בר-לב: ממשלה בתמיכת המשותפת לגיטימית ונכונה ● אביגדור ליברמן מביע את משאלת לבו: אנחנו בתום עידן נתניהו, מקווה מאוד שיפרוש ● הליכוד: יצא המרצע מהשק, ליברמן הולך עם גנץ וטיבי ● איימן עודה קיבל את פניה של צעירה ישראלית שחזרה מטורקיה אחרי שעוכבה שם חצי שנה ● עמיר פרץ: לא משנה אם לכחול-לבן יהיו 4-5 מנדטים יותר מהליכוד ● תמר זנדברג ילדה בת

גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
גנץ ונתניהו
15:22 עריכה

שבוע טוב! שבועיים ויומיים לבחירות, המבוי הסתום הפוליטי ממשיך להשתקף בסקרים והאיש שאמור להחליט את מי הוא מושיב סוף-סוף על כסא ראש הממשלה מנסה לסמן היום את הדרך הרצויה, מבחינתו.

אביגדור ליברמן אמר היום באירוע שבת תרבות בשוהם ש"אם נתניהו יפרוש יהיה פשוט מאוד להרכיב קואליציה". יו"ר ישראל ביתנו הוסיף ש"אנחנו בתום עידן נתניהו, אני מקווה מאוד שהוא יעשה טובה לכולנו ויפרוש". לדעתו, נתניהו לא תמיד פעל עבור הימין, למשל כאשר ניהל מגעים עם עראפת בהסכם חברון או כשהצביע בעד ההתנתקות. בהקשר לגנץ אמר ליברמן שהוא "חלש ומבולבל" ולא ברור אם הוא בעד ריבונות בבקעה או לא.

בליכוד הגיבו בחריפות לדבריו של ליברמן, ואמרו כי צא המרצע מהשק, ליברמן הולך סופית עם השמאל יחד עם גנץ ואחמד טיבי".

איימן עודה אמר בשבתרבות בבאר שבע שאם לא תהיה ממשלת אחדות, לגנץ לא תהיה יכולת להרכיב ממשלה בלי המשותפת. עודה אמר עוד, כי הוא יהיה "שר תרבות יותר טוב ממירי רגב, אני קראתי צ'כוב".

16:34 עריכה

המפלגה הגדולה לא חשובה אלא גודל הגוש, אך אומר היום עמיר פרץ, יו"ר עבודה-גשר-מרצ, בשבתרבות בבאקה אלגרביה. במלים אחרות, פרץ מנסה לשתות קולות מכחול-לבן:

"שתי מערכות הבחירות האחרונות הוכיחו כי אין משמעות לגודל המפלגה, אלא לגודל הגוש. נשיא המדינה לא פונה למפלגה הגדולה וכל מי שטוען כך לא אומר אמת. לא ישנה דבר אם לכחול לבן יהיו 4 או 5 מנדטים יותר מהליכוד".

"רק העבודה גשר מרצ גדולה תבטיח שהממשלה הבאה בראשות בני גנץ לא תסתפק רק בהחלפת נתניהו, ותחליף גם את המדיניות של נתניהו. נהיה המצפון החברתי והמצפן המדיני, ונשיב את ישראל לדרכו של יצחק רבין, דרך הצדק החברתי והשלום".

17:01 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה קיבל את פניה את צעירה ישראלית שחזרה לישראל אחרי חצי שנה שבה עוכבה בטוריקה. אלמאזה ג'שי היא חולת כליות והעיכוב שלה באיסטנבול היה חלק מחקירת סחר באיברים של השלטונות הטורקים. עודה פעל לשחרורה ואומר שהוא מנסה לסייע בעניינם של עוד כמה ערבים-ישראלים שמעוכבים שם.

17:14 עריכה

ועידת הבטחון של מינכן עומדת השנה בסימן של מה שהם מכנים westlessness. המושג הזה אמור לסמן את חוסר הביטחון ושקיעת המערב, בערך. מבחינת המזרח התיכון, המונח נשען על החלטת נשיא ארה"ב להשיג את החיילים האמריקאים מהאזור, ככל שניתן. הנה למשל עמנואל מקרון, נשיא צרפת שאומר כך:

"אנחנו יכולים לראות שיש חולשה מסוימת במערב … הערכים השתנו, וכוחות חדשים עולים".

האיראנים והרוסים אמורים להיות מעודדים מהמגמה הזו, ושר החוץ האיראני שולח מסר לסעודיה, שלא תוכל להסתמך על הגנה אמריקאית, ושעדיף לה לשקם את יחסיה עם המדינות באיזור.

מצד שני, יש לזכור שטראמפ השיק את תכנית השלום שלו לפני מספר ימים, והיום אף שוחח על העסקה והמצב בסוריה עם נשיא טורקיה רג'פ ארדואן בטלפון, כך שבמובן זה ארה"ב עדיין מאוד מעורבת במזה"ת.

17:20 עריכה

לח"כ עמר בר-לב מעבודה-גשר-מרצ אין בעיה עם ממשלה בתמיכת המשותפת:

"זו ממשלה לגיטימית, נכונה, ואם רוצים להחליף גם את ביבי וגם את המדיניות שלו זו הדרך היחידה בסופו של דבר תהיה קואליציה של מפלגות ציוניות גם יהדות התורה מפלגה לא ציונית ואנחנו שוכחים את זה".

18:05 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו יוצא הערב ליפן, כדי לפעול בעניינם של הישראלים השוהים בבידוד על הספינה שבה מספר נוסעים נדבקו בקורונה. הנוסעים האמריקאים (הבריאים) על הספינה ככל הנראה יורשו לרדת ממנה ולטוס לארצם עוד לפני תום תקופת הבידוד, שמסתיימת עוד ארבעה ימים.

18:35 עריכה

גלעד ארדן חוזר על המסר שלבני גנץ לא תהיה אפשרות להקים ממשלה בלי תמיכת הרשימה המשותפת.

19:10 עריכה

נתניהו משתף את המסר של איימן עודה, לפיו אין לגנץ ממשלה בלי תמיכת המשותפת, בהנחה שאין ממשלת אחדות.

19:13 עריכה

אריה דרעי פותח את השבוע בשיתוף סרטון מהקמפיין של ש"ס: פתקי הצבעה לליברמן, לפיד והורביץ מאיימים על שמירת השבת במרחב הציבורי.

19:22 עריכה

אביגדור ליברמן אמר היום שהוא מקווה מאוד שנתניהו יפרוש אחרי הבחירות. האם סביר שכך יהיה? לפי פרשנים בפאנל "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, אין מצב:

העיתונאי בן דרור ימיני מידיעות אחרונות: "הוא לא עשה את זה עד היום, יש לו אישיות מאוד ייחודית, לטוב ולרע, לא נראה לי שהוא עומד לפרוש … אני ואפסי, המדינה זה אני, וזה חבל מאוד כי הוא עשה דברים טובים".

יועץ התקשורת של ש"ס, ברק סרי: "נתניהו לא יפרוש, הוא מקווה לקבל 61 ואחר כך אלוהים גדול … הוא מלקט מהיקב ומהגורן, עולי אתיופיה, נהגי המוניות".

עיתונאי כאן, יגאל גואטה: "נתניהו חושב בוודאות שבלעדיו אין מדינה ואין כלום … הוא מאמין בזה באמת".

פרידה ג'אבר בראנסי, עורכת אתר פאנט: "יש לו קמפיין פוזיטיבי לחברה הערבית, הקמפיין מנסה להפריד בין ההנהגה של המשותפת לאזרחים וזה בעייתי … אנשים לא בטוחים ולא באמת מאמינים ומקבלים את זה כמשהו וודאי. המטרה שלו לצמצם את אחוזי ההצבעה בחברה הערבית".

19:24 עריכה

לא אשב בממשלה עם נתניהו ולא עם המשותפת, כך אומר הערב בני גנץ בראיונות לשלושת ערוצי הטלוויזיה שישודרו הערב. במקביל, נתניהו מופיע בפני קהל בנתניה.

19:35 עריכה

"הערכים המוספים שאני מביא כיזם, לכחול-לבן יש את זה? לבני גנץ שפשט רגל יש את זה?", כך אומר הערב ניר ברקת, (ליכוד), בראיון לחדשות 12. נתניהו הכריז השבוע שברקת הוא מועמדו לתפקיד שר האוצר הבא, אף שלא כיהן עד היום בתפקיד שר. לדבריו, מחר הוא ונתניהו אמורים להציג את התכנית הכלכלית שלהם.

ברקת אמר בהקשר למחירי הדיור שבכוונתו להגדיל את היצע הקרקעות: "אני רוצה להוציא קרקע של המדינה החוצה … דווקא שבה מישהו כמוני, יזם שחוב מחוץ לקופסא, כל פעם שבאנו אמרו למה לא עשו את זה קודם, אני בא עם רעיונות חדשים".

19:46 עריכה

אחרי שלושה חודשים בתפקיד שר הביטחון נפתלי בנט "שובר שתיקה", בראיון לערוץ 12. בנט חוזר על הסיסמאות לפיהן ישראל תוקפת ויוזמת, ונותן גיבוי גם לרמטכ"ל הקודם, "אבל אנחנו מסיטים את האנרגיה מטקטיקה לאסטרטגיה".

בתשובה לשאלה כיצד זה שנמשך שיגור הבלונים והרקטות, אמר בנט ש"הכל לא נכון, אני אדייק אותך … היקף ירי הרקטות ירד ב-80%, המהומות על הגדר נפסקו … אנחנו מפציצים בסיסים של חמאס עקב שיגור בלונים, הגישה שלי זה שכר ועונש, אם הם יהיו שקטים לא יהיה עונש … מאז כניסתי לתפקיד חיסלנו שלושים מחבלים שם אף חייל לא נפל, אף חייל לא נפצע … חמאס הודיעו בשישי שיפסיקו הפרחת בלונים, בואי נבחן אותם".

"נתניהו דיבר השבוע על הפתעה, לא אפרט מה ומי, אם נפעל זה יהיה בזמן שלנו כי תחבולה מוגשת קר … אם חמאס לא יתיישרו יהיה להם אביב מכאיב מאוד".

בהקשר לביקורת של יואב גלנט אמר בנט: "הוא קצת ממורמר זו בעיה שלו". בהקשר לאמירה של נתניהו לפיה מינה את בנט רק כדי לבלום זליגה שלו לגנץ, אמר בנט שהוא עצמו מתייחס לתפקיד "ביראת קודש". בנט טען עוד, שהחדשנות שלו במשרד הביטחון הם גם בלקיחת אנשי חמאס שחוצים את הגדר כקלפי מיקוח.

20:07 עריכה

נוכל להקים ממשלת אחדות בתוספת העבודה וליברמן, כך אומר הערב בני גנץ בראיון לדנה וייס בחדשות 12, במקביל לראיונות דומים שהעניק גם לכאן 11 ולחדשות 13.

"לא אשב עם הרשימה המשותפת ואני לא צריך את התמיכה של המשותפת … נהיה המפלגה הגדולה בפער משמעותי וננצח את הבחירות … שמעתי את ליברמן הבוקר שהוא ישב איתנו ועם מרצ ונתניהו סיים את תפקידו והוא מבין נכון … אנחנו עם העבודה מרצ ושותפים נוספים".

לדברי גנץ, יעקב ליצמן (יהדות התורה) לא יהיה שר הבריאות ויש לכחול-לבן תיאום עם ליברמן בעניין חוק הגיוס וסוגיות של דת ומדינה, (דבר שליברמן מכחיש).

20:21 עריכה

ילד בן תשע הועבר לבית חולים הדסה לאחר שספג כדור ספוג במהלך הפרות סדר בעיסאווייה שבירושלים. יש סכנה שיאבד את אחת מעיניו.

ובדרום, לפני מספר דקות הופעלה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

20:27 עריכה

נתניהו אומר הערב שגנץ משקר, ובלי תמיכת המשותפת אין לו ממשלה. "מי ששוקל להצביע לכחול-לבן צריך לדעת שהוא מצביע לממשלה שתהיה תלויה ברשימה המשותפת".

21:08 עריכה

"נתניהו סוחר בביטחון" לעומת "מה יש להם מרק לא ביבי". כחול-לבן והליכוד מחממים את קרב הסרטונים, 16 יום לבחירות.

21:23 עריכה

אשה עוכבה לחקירה לאחר שהשליכה תפוח לעבר נתניהו בכנס בנתניה הערב.

22:17 עריכה

עוצמה יהודית השיקה הערב את הקמפיין שלה בירושלים. מפלגת הימין לא עוברת את אחוז החסימה אך למרות ההצעות שקיבל מנתניהו לתפקידים, איתמר בן גביר לא מוותר על החלום, וינסה לשתות קולות מימינה.

מימין: בנצי גופשטיין, איתמר בן גביר וברוך מרזל, בירושלים הערב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
מימין: בנצי גופשטיין, איתמר בן גביר וברוך מרזל, בירושלים הערב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
22:52 עריכה

בעקבות הירי לדרום, בוטלו ההקלות לעזה, ובכללן הרחבת מרחב הדיג וכניסת מלט לרצועה.

23:12 עריכה

מזל טוב לח"כ תמר זנדברג ולבן זוגה אורי זכי, על לידת בתם אתמול (שישי). זו הבת השניה של יו"ר מרצ לשעבר.

סגירה