קץ הדמוקרטיה? או קץ השמאל?

המושג קץ הדמוקרטיה נולד ברגע מאוד ספציפי: הוא נולד ברגע בו השמאל הבין כי הוא לא יוכל להיות בשלטון בשנים הקרובות על ידי בחירות דמוקרטיות, אלא רק על ידי הפלת ראש הממשלה והשלטון. ובמעשיו מראה כי הוא אינו מכבד את חוקי הדמוקרטיה ואינו מקבל את תוצאות הבחירות.

אלא שבמעשיו בא השמאל לקלל ויצא מברך, ואם מקשיבים טוב טוב לזעקות על קץ הדמוקרטיה אפשר לשמוע את הדמוקרטיה עצמה מדברת מתוכן.

ונתחיל מהסוף: הפגנת השמאל שהתקיימה הערב בתל אביב, אשר העומדים בראשה הם מפלגות השמאל. הפגנה, אשר לדבריהם, מתקיימת כנגד 'קץ הדמוקרטיה' הבאה עלינו, מבטאת בדיוק את ההיפך. הפגנה אשר מופנית כנגד השלטון והמנהיג העומד בראשה, מה היא אם לא התגלמות הדמוקרטיה במלוא הדרה? הפגנה בה נואם אזרח ערבי אשר משמש כחבר כנסת בכנסת ישראל, מה היא אם לא הדמוקרטיה?

השמאל הבין כי להתמודד מול ראש הממשלה נתניהו לבדו לא יספיק ולכן התחיל לתקוף את משפחתו ולחפש בה פגמים, אלא שהפעם בחר בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שלא לשתוק ולהעמיד אותם על מקומם, ומשם קצרה הדרך מלהציג אותו כדמות מגוחכת וטיפשה. (שימוש בדמוקרטיה, כבר אמרנו?)

הדוגמאות עוד רבות, אך לא צריך אותן כדי לראות הרעיון העומד מאחוריהן. השמאל הבין כי לא יעלה לשלטון בדרכים המקובלות, ולכן החל לתקוף את השלטון הימני הדמוקרטי על ידי ניצול ציני של הזכויות הדמוקרטיות הקיימות במדינה עם שלטון אשר אינו דמוקרטי לטענתם, הבנתם את העניין….

לסיכום, הציבור אינו טיפש, ציבור הבוחרים ידע לפני הבחירות הדמוקרטיות מי הוא נתניהו, וידע על תיקי האלפים והחשדות נגדו, ובכל רצה אותו.

בבחירות האחרונות הציבור הראה כי רובו ימני, וכי הוא מעוניין בשלטון ימין לשנים הקרובות, וזו הסיבה האמיתית לזעקות השמאל.

והערה לסוף: אלו שצריכים לפחד באמת הם מנהיגי הימין אשר רוצים להיות ראשי ממשלה ימניים ביום מן הימים, כי רדיפת השמאל לא תסתכם בנתניהו; היא תעבור גם לראש הממשלה הימני הבא אחריו.

עיתונאי ויועץ תקשורת. ערוץ השטיבל בטלגרם, פרסומאי ברשתות החברתיות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 289 מילים
סגירה