יוליה מלינובסקי: "בליכוד הציעו לי להתפצל מישראל ביתנו"

חברת הכנסת מסיעתו של ליברמן: "הליכוד מנסה לפצל אותנו. בסופ"ש הגיע אליי מבול של טלפונים. הציעו לי כל מיני דברים, מפה ועד הודעה חדשה"

יוליה מלינובסקי (צילום: נועם רבקין, פלאש 90)
נועם רבקין, פלאש 90
יוליה מלינובסקי

"הליכוד מנסה לפצל אותנו". כך אמרה בגלי צה"ל הבוקר (א') חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, על רקע העיכוב במשא ומתן הקואליציוני והאיומים של אביגדור ליברמן, מזה, ושל יהדות התורה, מזה, שלא להצטרף לממשלה אם לא יקבלו את מבוקשם בהסכם הקואליציוני מחוק הגיוס.

לדברי מלינובסקי: "במשך סוף השבוע התקשרו אליי מהליכוד, קיבלתי מבול של טלפונים, הציעו לי כל מיני דברים מפה ועד הודעה חדשה". מלינוסבקי סירבה לספר מי בדיוק התקשר אליה ומה הציעו לה.

בשבוע שעבר הצהיר ח"כ גדי יברקו מ"כחול לבן" שבליכוד הציעו לו תפקיד של סגן שר אם הוא יעזוב את סיעתו ויצטרף לליכוד ולקואליציה.

לראש הממשלה בנימין נתניהו נשארו שלושה ימים לסיום פרק הזמן השני שהוקצב לו להרכבת ממשלה ולראשונה מאז שנתניהו ניסה להרכיב ממשלה, הוא עדיין לא חתם על אף הסכם קואליציוני.

עיקר העיכוב במו"מ נובע ממחלוקת בין ישראל ביתנו והחרדים על סעיפים בהסכם הקואליציוני, ביניהם, בין השאר, חוק הגיוס. בסוף השבוע הציע ליברמן לנתניהו לאפשר לחרדים שלא להשתתף בהצבעה על חוק הגיוס, אך ביהדות התורה כבר הצהירו אמש שלא יסכימו לפשרה כזאת.

 

עוד 163 מילים
סגירה