הנגיף מת מצחוק

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן (צילום: Shlomi Cohen-FLASH90)
Shlomi Cohen-FLASH90
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן

נגיף הקורונה עוד לא יודע אבל אנחנו יודעים. המקום שהכי קל להדביק בו אוכלוסייה שלמה בלי שום בעיות הוא בארץ הקודש. ישראל.

זה לא עניין של מזג אוויר ולא קרבה גיאוגרפית לסין. נגיף הקורונה הזריז יתפשט בישראל בקלות בגלל הטבע הישראלי. בגלל שיטת הסמוך. בגלל תרבות החפיף. בגלל שבישראל אין אפילו שר בריאות במשרה מלאה, סגנו מאמין בבורא עולם ובפדופילית אוסטרלית, ורבניו מאמינים במנטוס כמרפא סרטן ולא בתרופות או הליכים רפואיים סדורים.

נגיף הקורונה עוד לא יודע אבל המקום שהכי קל להדביק בו אוכלוסייה שלמה הוא בישראל. לא בגלל מזג אוויר או קרבה גיאוגרפית לסין. הוא יתפשט בישראל בקלות בגלל הטבע הישראלי. שיטת הסמוך. תרבות החפיף

בישראל איש לא יעמוד בתור לבדיקות. כולם ינסו לעקוף, לקצר, לצפור, להידחף ולצעוק יאללה תעופו לי מהעיניים עם המסיכות והחלוקים שלכם כי על ה_ין של פפו קורונה שמורונה.

בישראל אין מצב להכריח אוכלוסיה שלמה להיכנס להסגר. מאז מלחמת המפרץ איש לא ילבש שוב מסיכות על הפנים ומכסימום אם יבקשו ממנו להסתגר בבית ולאטום את הדלת עם סמרטוט הוא יפרוץ בצחוק לעגני וימרח כף יד פתוחה על פרצופו של מנכ"ל משרד הבריאות.

בישראל אין נגיף בעולם שימנע מהבוחרים לצאת לקלפי בעוד שבועיים. לנהור, לדהור, לזייף, לחפף ולהביך את מינה צמח עד שתשתעל ותקיא את נשמתה על קלפיות המדגם.

בישראל אין מצב להכריח אוכלוסיה שלמה להיכנס להסגר. מאז מלחמת המפרץ איש לא ילבש מסיכות על הפנים, ואם יבקשו ממנו להסתגר בבית ולאטום את הדלת עם סמרטוט הוא יפרוץ בצחוק וימרח כף יד פתוחה על פרצופו של מנכ"ל משרד הבריאות

בישראל הרי אין בתי חולים סטריליים ואלה שפועלים כבר הורגים אלפי חולים כל שנה בלי עזרת הנגיף החדש.

הקורונה יכול לרקוד הורה במחלקות טיפול נמרץ והנהלות בתי החולים יסלקו משם את החולים. לא אותו.

בישראל אי אפשר להכניס צוותי רפואה לשכונות חרדיות בשבת והנגיף הרי לא שומר שבת וכושרו לעבור מאדם לאדם לא מוגבל לימי חול ולא כפוף להוראת מועצת גדולי התורה. יותר נכון הנגיף עלול למות מצחוק כשהרבנים הללו יאיימו עליו בפולסא דה נורא.

בישראל אי אפשר להכניס צוותי רפואה לשכונות חרדיות בשבת והנגיף הרי לא שומר שבת וכושרו לעבור מאדם לאדם לא מוגבל לימי חול ולא כפוף להוראת מועצת גדולי התורה

בישראל צוותי מטוסים לא יסתגרו עם חזרתם מסין כי הוועד לא ירשה. הממשלה לא תתכנס לתכנן מאבק בנגיף, כי ראש הממשלה כבר הודיע שהוא עצמו הנחה למצוא חיסון ולהקים מיד מפעל לחיסונים. לא פחות. מי צריך בכלל לפחד אם ראש הממשלה החזק הנחה?

פה זה ישראל לא סין. פה לראש יש מילה והתחייבות היא התחייבות. רפורמה היא רפורמה ושום נגיף לא יפריע לנו להתפרע בחופשיות.

אוי אוי כמה הקורונה יהנה פה. אני מתחיל לקנא בנגיף הגמיש הזה. מדינה שיש לה פצצות אטום לא מתמודדת עם בלונים מעופפים אז איך תתמודד עם נגיף ננומטרי? מדינה ששלחה חללית לירח לא מצליחה לבחור פרלמנט ולהקים ממשלה כבר יותר משנה. איך היא תילחם בנגיף בלתי נראה.

אוי אוי כמה הקורונה יהנה פה. אני מתחיל לקנא בנגיף הגמיש הזה. מדינה שלא מתמודדת עם בלונים מעופפים, לא מצליחה לבחור פרלמנט ולהקים ממשלה כבר יותר משנה, איך תילחם בנגיף בלתי נראה?

אפשר להרחיק את אניית הקורונה מחופי יפן, אפשר לסגור את גבולות סין. אבל ברגע שנגיף מיקרוסקופי אחד יצליח להגיע לחופי ישראל הוא יחגוג כאן על תרבות שלמה. הרי ראש הממשלה לא יגיד את האמת ואיש לא יזהר והנגיף יחגוג על עם ישראל וירבה ויפרוץ כחול אשר על שפת ים המוות.

הקורונה הוא סימן אזהרה לתרבות שלמה. הוא דורש משמעת עצמית אישית ולאומית. אי אפשר להבריא אוכלוסייה שלמה בלי שתישמע למערכת רפואה מודרנית, מתקדמת, משכילה ומפותחת. פשוט אי אפשר.

לא ניתן להתגבר על הנגיף אם הממשלה אינה מסוגלת לנהל תהליך מניעה זהיר ואחראי. הנגיף הזה דורש ממשלה היודעת את מלוא כובד המשימה המוטל עליה כדי למנוע מגיפה שעלולה לגרום למוות המוני במדינה שתחת אחריותה.

אפשר להרחיק את אניית הקורונה מחופי יפן, אפשר לסגור את גבולות סין. אבל ברגע שנגיף מיקרוסקופי אחד יצליח להגיע לחופי ישראל הוא יחגוג כאן על תרבות שלמה. הרי ראש הממשלה לא יגיד את האמת ואיש לא יזהר

אבל זו מדינה ששריה מאמינים בחוקי הלכה מלפני אלפי שנים, בבתי ספר לנבואה, בשקרים אין סופיים ויומיומיים של ראש ממשלה שנגדו הוגש כתב אישום חמור והוא ממשיך לשקר לציבור שלם ולשריו. ממשלה כזו יכולה רק לגרום לנגיף הקורונה לגחך בציניות ולוותר בזלזול עמוק על הכניסה לארץ הזו. אולי רק זה מה שיציל אותה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 674 מילים
סגירה