נתניהו מזמין את גנץ לעימות טלוויזיוני לקראת הבחירות

גנץ: נגמר המנדט ומתחיל המשפט ● בצהריים פורסם שמשפט נתניהו יתחיל בעוד חודש, ובליכוד מגבירים הילוך במתקפה על היועמ"ש: אוחנה קורא לחשוף את קלטות מנדלבליט-אשכנזי, ואמסלם אומר שהוא "צריך ללכת הביתה" ● שקד לחקלאים: נבטל פנסיה לעובדים זרים ● נדחתה עתירה נגד אפליקציית "אלקטור" ● אולמרט ביקש מחיקת רישום פלילי

ראש הממשלה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו
07:09 עריכה

מחר ייערכו הבחירות בנציגויות ישראל בעולם. רשאים להצביע בחו"ל עובדי מדינה, עובדי הסוכנות היהודית, עובדי הקרן הקיימת לישראל, עובדי קרן היסוד ועובדי ההסתדרות הציונית העולמית – בתנאי שהם נמצאים במדינת חוץ מתוקף עבודתם. גם בני הזוג של העובדים וילדיהם – עד גיל 20 – רשאים להצביע בחו"ל.

ההצבעה תיערך ב-96 נציגויות, בהן וושינגטון, אדיס אבבה, לונדון, אטלנטה, ורשה, קהיר, שיקגו, איסטנבול ולימה. שתי הערים היחידות שבהן יש שני מוקדי הצבעה הן ניו יורק וברלין. ראשונה לבחור תהיה ניו זילנד, שההצבעה בה תחל  היום בשעה 22:00 (שעון ישראל). כעבור שעתיים, בחצות, תחל ההצבעה באוסטרליה.

07:15 עריכה

מס' 2 בכחול לבן יאיר לפיד ייפגש היום עם יושב ראש ארגון נהגי המוניות שי דיין ממפלגת צומת וישוחח עימו על המשבר בענף. השבוע הודיע יושב ראש צומת משה גרין על פרישת הרשימה ותמיכה בליכוד. הצעדים נעשו ללא הסכמתו של דיין, המשובץ במקום השני ברשימת צומת לכנסת.

יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
לפיד בתל אביב, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
07:23 עריכה

מחרתיים – המועד האחרון לחתימה על הסכמי עודפים. בשבוע שעבר חתמו כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ על הסכם עודפים. קודם לכן חתמו הליכוד וימינה על הסכם עודפים. במערכות הבחירות הקודמות חתמו ש"ס ויהדות התורה על הסכם עודפים, וההערכה היא שכך יהיה פעם הפעם.

מי שלא צפויות לחתום על הסכם עודפים כלשהו הן הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו ועוצמה יהודית.

07:30 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ, אתמול: אם לא תהיה הכרעה ברורה, נלך לבחירות רביעיות – כך דיווח הבוקר מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. מהדברים השתמע ששיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת לא עומד על הפרק.

08:39 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' התעמת אתמול עם חבר הכנסת משה גפני על רקע פתיחת מטה הפונה לציונות הדתית ביהדות התורה. "כל היום אתם תוקפים אותנו. אתה רוצה עימות? גם אנחנו יודעים. יש לנו מספיק חומרים לגביך", אמר יושב ראש האיחוד הלאומי. כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

בראיון לקלמן ליבסקינד ולאסף ליבסקינד בכאן ב' תקף סמוטריץ' את המטה שנפתח ביהדות התורה וכינה אותו "מטורלל".

09:14 עריכה

הליכוד פרסם מודעות נגד עוצמה יהודית ללא הזדהות שהוא זה שעומד מאחוריהן – כך טוענים במפלגתו של איתמר בן גביר. אחרי שבעוצמה יהודית פנו לליכוד בעניין – נוסף שמו של הליכוד למודעות, שפורסמו באתר של ערוץ 20 וב"ניוז 1".

09:59 עריכה

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר בהר הבית. לדבריו, הוא נעצר כי "הלך לאט מדי". גליק פועל למען הרחבת זכותם של יהודים להתפלל בהר הבית. הוא פונה בכוח מהמקום מאחר שלדברי המשטרה, פעל בניגוד לנהלים.

יהודה גליק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
גליק בתל אביב ב-2018 (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
10:46 עריכה

יושב ראש סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, הגיש תלונה במשטרה בשל הפצת תעמולה שקרית נגד מפלגתו. לדבריו, חברת סייבר ששכרה המפלגה קבעה שמדובר בעבודה מקצועית.

11:22 עריכה

במשרד החוץ תכננו שהקלפיות באסיה, שבהן יצביעו נציגי ישראל בחו"ל, יגיעו לתאילנד ומשם לישראל, אולם התפשטות הקורונה עשויה לשנות זאת, ואפשר שהמעטפות יגיעו לישראל אחרי הזמן הקבוע בחוק – כך אמר הבוקר בכאן ב' הממונה מטעם משרד החוץ על הבחירות, יצחק בחמן. המועד הקבוע בחוק הוא יום הבחירות – 2 במרץ 2020. לדברי בחמן, נמצא פתרון שיאפשר את הגעת הקלפיות בזמן, אך המציאות כעת מאוד דינמית.

11:45 עריכה

תיעוד: מעצרו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק בהר הבית.

12:21 עריכה

בריניש זהבה בק, שהשליכה תפוח לעבר ראש הממשלה נתניהו בכנס בנתניה, תזומן, בהנחיית שר החינוך רפי פרץ, לבירור במשרד החינוך. בק, עובדת הוראה, השוותה בראיון בין נתניהו להיטלר.

פרץ אמר שלא יקבל התנהגות אלימה של מורים, המהווים דוגמה אישית. "המורה שזרקה תפוח לעבר ראש הממשלה והשוותה אותו בשידור חי להיטלר – חצתה קו אדום, גם מילולי וגם פיזי. יש גבול, והוא עובר בדיוק כאן".

12:26 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, דחה את העתירה של עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם להוציא צו מניעה לשימוש של הליכוד וש"ס באפליקציית "אלקטור". בעתירה נטען שהמפלגות פעלו להעלות פרטים אישיים של ציבור המצביעים ליישומון.

בהחלטתו כתב הנדל שדין העתירה להידחות על הסף בהיעדר סמכות עניינית. העותרים חויבו בהוצאות בסך 1,500 שקלים. יושב ראש ועדת הבחירות כתב שישקול להקים, אחרי הבחירות, ועדה ציבורית שתבחן "נושאים בדיני הבחירות המקיימים ממשק עם דיני הגנת הפרטיות".

13:13 עריכה

ראש הממשלה נתניהו קרא לפרסם לפני הבחירות את כל החומרים שיש בעניינו של גבי אשכנזי. "מה יש שם להסתיר? אם לא נפל רבב במעשיו של אשכנזי ושל אף אחד אחר – יואילו בבקשה לפרסם עכשיו את כל החומרים הללו", אמר בראיון לאמיר איבגי בגלי צה"ל. נתניהו התייחס בדבריו לפרסומים של ברוך קרא אתמול ושלשום בחדשות 13.

"אם יש שם דברים צבאיים או צנעת הפרט או דברים משפחתיים – שיוציאו אותם. אבל הציבור רשאי לקבל את הכל. זה נכון ביחס לכולם, לכל מי שמוקלט שם – אשכנזי, מנדלבליט, כולם. אם אין להם מה להסתיר, שיפרסמו. צריך להסיר את צווי איסור הפרסום לפני הבחירות. אומרים שהכל נבדק, הכל פורסם – מבחינה ציבורית זה לא משנה. לא הכל נבדק. יש דברים חדשים שאני לא נחשפתי אליהם. הדברים האלו צריכים להיחשף".

ראש הממשלה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו בכנסת, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשנשאל כיצד יכהן בזמן שמתנהל נגדו משפט, השיב נתניהו שהוא פועל ביעילות, ומה שהוא מספיק לעשות ביום, אחרים לא מספיקים לעשות בשנה.

13:36 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט פנה בשבוע שעבר לנשיא ראובן (רובי) ריבלין בבקשה למחוק את הרישום הפלילי שלו. הבקשה נומקה, בין היתר, בתרומתו של אולמרט למדינה. כך חשף היום גידי וייץ ב"הארץ".

אהוד אולמרט (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
אולמרט בכנס של "הג'רוזלם פוסט" בניו יורק ביוני האחרון (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

אולמרט, ששוחרר מהכלא ב-2018, ביקש ב-2018 למחוק את הרישום הפלילי שלו, אך משהבין שבקשתו עתידה להידחות – הוא משך אותה.

14:03 עריכה

התנועה לטוהר המידות עתרה לבג"ץ בדרישה להוציא צו מניעה שיקפיא את החסינות שניתנה אתמול לחבר הכנסת חיים כץ – כך מדווח כתב זמן ישראל תני גולדשטיין.

"החסינות שהוענקה לכץ אינה עולה בקנה אחד עם הוראות חוק החסינות ומרוקנת מכל תוכן את עבירות המרמה והפרת האמונים", נכתב בעתירה שהוגשה נגד ועדת הכנסת, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וכץ עצמו.

חיים כץ בדיון בכנסת בבקשתו לקבלת חסינות, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיים כץ בדיון במליאת הכנסת בבקשתו לקבלת חסינות, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד כתבו העותרים ש"מקריאת כתב האישום ברור שכץ הסתיר באופן שיטתי וביודעין את ניגוד האינטרסים שלו ואת האינטרס הכלכלי שהיה לו בקידום החוק. הוא אינו יכול לטעון שמדובר ב'סיכון טבעי', שיכול להעניק חסינות".

עתירה זו מצטרפת לעתירה של משמר הדמוקרטיה הישראלית, שהופנתה גם כן נגד הענקת החסינות לכץ.

14:14 עריכה

שחקני קט-רגל מליגת הקהילה האתיופית (איפ"ל) הוזהרו שיורחקו מהליגה עד סוף העונה, אם לא ישתתפו באירוע בנוכחות ראש הממשלה נתניהו.

בהודעה, שנשלחה לשחקנים, נכתב, שעל כל שחקן רשום שייעדר מהטקס לציון 20 שנה לליגה – תופחת לקבוצתו נקודה. בטקס, שייערך הערב, ישתתפו גם חבר הכנסת לשעבר גדי יברקן וראש מועצת גדרה יואל גמליאל.

יושב ראש הליגה, צחי עזריה, אמר שהתביעה לנוכחות חובה מונהגת באירועים נוספים והשחקנים נדרשו להתייצב בטקס עוד בטרם נודע שנתניהו ייקח בו חלק. מהליכוד נמסר שאין קשר בין ההודעות להשתתפות ראש הממשלה באירוע.

14:16 עריכה

שוחרר ממעצר חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, שנעצר היום בהר הבית, לאחר שלטענת המשטרה, עורר פרובוקציה.

14:29 עריכה

התנועה לטוהר המידות פנתה לוועדת הבחירות המרכזית ביוזמה להחתים את חברי ועדות הקלפי ומזכיריה ואת המשקיפים על מסמך, שבו יתחייבו אישית לשמור על טוהר הבחירות ולדווח על זיופיםכך חשף היום תני גולדשטיין בזמן ישראל. את המסמך חיבר הכלכלן הנודע דן אריאלי. בתנועה אומרים שאם פנייתם תידחה, ישקלו לעתור לבג"ץ.

15:41 עריכה

שירלי פינטו, מקום 9 (הלא ריאלי) בימינה, מדברת (בשפת סימנים) על קידום אוכלוסיות מוחלשות ואנשים עם מוגבלויות, ועל רצונה להפסיק את המונופול של השמאל על "חברתיות", לכאורה.

במקביל, הבכירה בימינה, איילת שקד, מדברת על רצונה להפסיק לשלם פנסיה חובה לעובדים זרים. ממש כך.

בסיור בדרום, במושב עין יהב אמרה: "חקלאי ישראל קורסים תחת הנטל של העסקת העובדים הזרים. אנחנו בימינה מתחייבים לשנות את התנאים. נתחיל מביטול הפנסיה. למה חקלאים צריכים לשלם פנסיה לעובדים שבארץ המוצא שלהם לא מקבלים פנסיה? ושהם מרוויחים פי 5 ו-7 מארץ המוצא שלהם?. יש עוד הרבה מה לתקן. זאת רק דוגמא. תצביעו ימינה ואנחנו נפעל עבורכם".

אפשר לחלוק על השרה לשעבר בעניין רצונה לקחת את הפרשות הפנסיה מעובדים זרים, אבל הכל מסכימים שהחקלאים והעסקים הקטנים לא צריכים לשלם 200% לעובדים הזרים ביום הבחירות, שכן הם לא מצביעים. אלא שזה יקרה שוב, בפעם השלישית.

15:50 עריכה

משפטו של נתניהו יתחיל ב-17 במרץ ב-15:00, בבית המשפט המחוזי בירושלים, כלומר כשבועיים לאחר הבחירות. הדיון הראשון יהיה הקראת כתב האישום, (שוחד, מרמה והפרת אמונים), בפני השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה ברעם ועודד שחם.

16:35 עריכה

נתניהו מזמין את הצופים לראיון אתו בערוץ 20, הערב ב-22:00. "יהיה חשמל".

17:10 עריכה

נתניהו ממשיך בשלו, ורץ לבחירות האלה בכל הכוח, כאילו לא הודיעו היום על תחילת משפטו בעוד חודש. גם יעקב ברדוגו, פרשן גלי צה"ל, לא מתבלבל, ומאשים את המערכת המשפטית בהתערבות בפוליטיקה:

ברדוגו: "התערבות גסה של מערכת המשפט במערכת הבחירות, פליליזציה של הפוליטיקה … המערכת המשפטית רוצה לייצר בידי הציבור איזושהי אווירה, הגישו את הכתב האישום מהר המר ולאחר מכן כתב חיסיון … רואים את הלהיטות של מערכת המשפט להיות חלק משפיע וקובע במערכת הבחירות, האמירה שלהם היום, קביעת הרכב השופטים והגשת כתב האישום … יש יותר מדי סימני שאלה, סימנים ברורים …".

17:19 עריכה

בני גנץ יגיע הערב למתנ"ס "חוויות" בשכונת קרית משה ברחובות יחד עם פנינה תמנו שטה ויתייחס בין היתר למשפט נתניהו בשעה 20:00.

17:31 עריכה

השר דודי אמסלם ויעקב ברדוגו מהדהדים זה את זה בגלי צה"ל, בהתקפה על אביחי מנדלבליט, בגין מעורבותו בפרשת הרפז, שהקלטות שעוסקות בה פורסמו לפני מספר ימים בחדשות 13, (שיחות בין גבי אשכנזי, עוזרו ארז וינר ואביחי מנדלבליט):

אמסלם: "ב-2013 מנדלבליט היה מזכיר הממשלה, הוא החליף ארבע גרסאות במשטרה, זה מה שהרגיז את ויינשטיין, החומרה של העניין וזה למה לדעתי צריך לפתוח את הפרשייה מחדש … הם שיבשו חקירה, גילו סודות מדינה … ברמה של מה שנקרא שמור לאנשי סוד, אני מעריך שיש קומץ קטן בישראל שיודעים על זה, הוא מדליף את זה לעיתונאי … שלושתם חזרו לזירה הציבורית … לכן החומרה של העניין וצריך לבדוק את הדברים לעומק וממי אנחנו מצפים שיבדוק? ממנדלבליט? הרי הוא עצמו מעורב בעניין".

"אם יש לך כבוד עצמי ואינטגריטי … אתה יודע מה עשית, היות וזה יצא החוצה, תאשר לנו לשמוע את שאר הקלטות … על מה אנחנו מדברים? כשויינשטיין סגר להם את התיקים הוא כתב מכתב שיש בעיה ערכית ונורמטיבית. הוא אמר בלשון העממית, הוא שקרן, אז מנדלבליט יכול להיות שופט?".

17:45 עריכה

תנועת הרכבות בנתב"ג הופסקה לזמן קצר (והתחדשה) בעקבות נפילה של אדם מבית הנתיבות לשטח המסילה. אותו אדם לא נפגע על ידי רכבת.

18:07 עריכה

איילת שקד אמרה היום שאחרי הבחירות הקודמות כחול-לבן הציעו לה ולבנט את תיקי המשפטים והביטחון אך הם השיבו בשלילה.

שקד דיברה בכנס התנועה הקיבוצית: "בנט קיבל את תפקיד שר הבטחון כי אנחנו מכירים היטב את נתניהו ויודעים לנהל משא ומתן. כחול לבן הציעו ל"ימינה" לאחר הבחירות הקודמות את תיקי הביטחון והמשפטים. לא נכנסו איתם למשא ומתן, אמרנו שאנחנו לא מעוניינים. סיפוח הינו תנאי של ימינה לכניסה לממשלה. הפעלנו לחץ כדי להכיל את החוק הישראלי על היישובים ביוש ובבקעה. רצינו לפני הבחירות".

19:23 עריכה

עיתונאי הימין מגלים סולידריות אחד כלפי השני. שמעון ריקלין ספג ביקורת אחרי שאמר לאמנון לוי שרביב דרוקר כתב נאום לגנץ, וכעת אראל סגל (שהושעה לכמה ימים מהתאגיד), קורא תיגר על דרוקר.

19:28 עריכה

לאחר שהשר דודי אמסלם קרא אחר הצהריים למנדלבליט להתפטר, כעת מגיע תורו של שר המשפטים אמיר אוחנה. האחרון קורא "לפזר את עננת החשדות" ולהתיר את פרסום ההקלטות שתחת צו איסור פרסום.

"חשיפת הקלטות אינה מותירה ברירה אלא להסיר מיידית את צווי איסור הפרסום בחקירות אשכנזי – מנדלבליט במה שקרוי פרשת הרפז. הציבור חייב לדעת עוד לפני הבחירות – כדי לאפשר דיון ציבורי שקוף ופתוח – את כל העובדות על טיב הקשר בין אשכנזי למנדלבליט והאם ייתכן שהוא השפיע על החלטותיהם".

"אין המדובר על סודות צבאיים או דברים הנוגעים לביטחון המדינה אותם ניתן בקלות לצנזר, אין המדובר על נושאים אישיים משפחתיים – אין לציבור עניין באלה. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה ולחבר הכנסת גבי אשכנזי לפזר את עננת החשד מעל הפרשה ולהתיר את פרסום ההקלטות".

"מדובר בהקלטות שבוצעו בלשכה ציבורית – לא בביתו הפרטי של אף אדם.
בטוחני כי בני גנץ ויאיר לפיד שחרטו על דגלם את ערכי השקיפות, היושר וטוהר המידות – יתמכו בחשיפת הקלטות עוד לפני הבחירות, אלא אם יש להם מה להסתיר".

19:57 עריכה

בכחול-לבן מנסים למנף את ההודעה על תחילת משפטי נתניהו בעוד חודש. גנץ תיכף מתייחס לכך בכנס ברחובות.

"זהו ערב עצוב למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. גם לי כאזרח זהו ערב עצוב ברמה האישית. יום לאחר השבעת הכנסת, ב-17 במארס, נתניהו יתייצב למשפט פלילי.
ב-17 למארס: נגמר המנדט ומתחיל המשפט. נתניהו יעסוק אך ורק בעצמו. הוא לא יוכל לדאוג לאזרחי ישראל".

"כרמטכ"ל לשעבר אני יודע היטב שראש ממשלה חייב להקדיש את כל כולו לנושאים החשובים ביותר למדינה. הוא חייב להיות פנוי, ממוקד וחף מכל אינטרס אחר. אתם הייתם רוצים רמטכ"ל שהולך לבית משפט? וראש ממשלה שהולך למשפט?"

"נתניהו הולך למשפט, ואנחנו נמשיך מכאן. נדאג לביטחון, לבריאות, לחינוך ולשאר ענייני המדינה התקועים, לאחר שלוש מערכות בחירות. ובזבוז של שמונה מיליארד שקל. אנחנו ננצח ונוציא את ישראל לדרך חדשה."

20:15 עריכה

בחדשות 12 פורסמו הקלטות שיחות בין נתן אשל לאיתמר בן-גביר, מהם עולה שבסביבת נתניהו חוששים שימינה תחבור לגנץ לאחר הבחירות. בשיחות נשמע אשל מנסה לשכנע את בן-גביר לפרוש מהתמודדות בבחירות, אך לשווא. "ראש הממשלה היה שמח שאתה תעבור ובנט לו", אמר לו אשל.

נפתלי בנט לא תוקף בחזרה גם הפעם, אחרי שלאחרונה נתניהו כבר אמר שהמינוי של בנט נועד רק כדי למנוע חבירה שלו לגנץ.

20:36 עריכה

לפי עמית סגל בחדשות 12, היועמ"ש צפוי לומר לבג"צ שראין מניעה חוקית לתת לנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה.

21:31 עריכה

120 בכירות ובכירים במשק, בעלי השקפות פוליטיות מגוונות, חברו יחד לפניה במכתב פתוח שנשלח היום (יום ג' ה-18.02.2020) ל-120 ח"כים עם עותק לנשיא המדינה, (רשימת החותמים המלאה).

במכתב קוראים הבכירים שלא לאפשר לנאשם בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית לקבל מנדט להקים ממשלה בישראל, אלה אם תוכח חפותו. הבכירים – ביניהם מנכ"לים, יושבי ראש, יזמים ומנהלים בכירים, שאחראים ביחד על רבבות רבות של עובדים – קוראים למקבלי ההחלטות להנהיג את אותן נורמות אתיות החלות על המגזר הפרטי. יוזמי המכתב הינם חברים הנמנים על נבחרת המנהלים והמנהלות לאחריות חברתית בהובלת פרופ' רונן אברהם מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א.

"לזכותו של כל נאשם עומדת חזקת החפות, אך זוהי חזקה שאינה מספיקה במישור הציבורי או העסקי הבכיר. בעולם העסקי בו אנו פועלים, לא יעלה על הדעת שנאשם בעבירות שחיתות חמורות יקבל מינוי לתפקיד בכיר בעודו תחת כתב אישום כזה. לא יתכן שעל תפקיד בכיר בשירות הציבורי – ולא כל שכן על התפקיד הבכיר ביותר במדינה – יחול סטנדרט אחר".

בין השמות הבולטים בקרב חותמי המכתב: אביגדור וילנץ, דן פרופר, חיים כצמן, מיכאל שטראוס, רפי גדרון, יהודית (דיתה) ברוניצקי, אברהם ביגר, גיל וייזר, ברק חכמוב, דב מורן, יואל קרסו, יצחק אנג'ל ועוד. על המכתב הנוכחי חתמו גם אישים חדשים, שעד כה לא היו חלק מיוזמות דומות. בין המצטרפים החדשים הבולטים: ישי דוידי, רמי דר, שולה רקאנטי, אייל בר דוד, קובי ריכטר, דדי פרלמוטר, אורני פטרושקה ושמעון אקהויז.

בכירי המשק מצטרפים בזאת לדרישה דומה שבוטאה שבוע שעבר במכתב מטעם 120 בכירות ובכירים מעולם המדע והאקדמיה בישראל. במכתב זה נכללו בין החותמים נשיאים ורקטורים לשעבר של האוניברסיטאות הגדולות (ירושלים, ת"א, הטכניון, באר שבע, מכון ויצמן וכו'), עשרות זוכי פרס ישראל, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים לשעבר, סגן הנשיא המכהן כיום, עשרות דיקנים וחוקרים מובילים בתחומי המדע השונים.

21:53 עריכה

הבחירות בנציגויות הזרות של ישראל בחו"ל יתקיימו מחר. 5,200 ישראלים יצביעו ב-96 נציגויות הפרוסות על פני 77 מדינות. הראשונים להצביע כבר בדקות הקרובות יהיו עובדי השגרירות בניו זילנד, בחצות (שעון ישראל) יצביעו באוסטרליה וביום חמישי בבוקר תסתיים ההצבעה בחוף המערבי של ארה"ב. מנהל הבחירות במשרד החוץ הוא יצחק בחמן, שידווח למנכ"ל משרדו יובל רותם.

22:18 עריכה

נתניהו בשידור חי בערוץ 20:

22:39 עריכה

נתניהו קרא לגנץ לבוא לעימות. במהלך ראיון שנערך בערוץ 20 בשעה האחרונה, נתניהו הצהיר שהוא "מוכן לבוא הנה או למקום אחר" וקרא לגנץ לבחור מנחה מוסכם. "נעשה עימות טלוויזיוני בלי טלפרומטר ונגיד את הדברים האמיתיים, אהלן וסהלן".

22:48 עריכה

החל ההצבעה בנציגויות בחו"ל.

סגירה