"ביבי השתתף בקמפיין שלנו, לא אנחנו בקמפיין שלו"

השעייתו של אראל סג"ל מתאגיד השידור הציבורי הגיעה אתמול, כך נראה, לסיומה הסביר ● הפרשייה עצמה הצליחה להזריק מעט אדרנלין למערכת הבחירות המתישה והמיותרת בתולדות המדינה ● רגע לפני שהסיפור גווע ונשכח, סג"ל עצמו מסכם את מסקנותיו בשיחה עם אמיר בן-דוד ● "הכוונה שלנו הייתה להרים את הדבר הזה, לנו, בשבילנו. פנינו לכל מיני פוליטיקאים. גם אם היינו מצטלמים עם בני גנץ או עם יאיר לפיד היינו פועלים באותו אופן בדיוק״

שמעון ריקלין, בנימין נתניהו, ינון מגל ואראל סג"ל בסרטון השיר "שבחי ירושלים" (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
שמעון ריקלין, בנימין נתניהו, ינון מגל ואראל סג"ל בסרטון השיר ״שבחי ירושלים״

השעייתו של אראל סג"ל מתאגיד השידור הציבורי הגיעה אתמול, כך נראה, לסיומה הסביר: שיחת בירור של סג"ל עם מנהל חטיבת החדשות בתאגיד, ברוך שי, סוכמה בהודעה על חזרתו של סג"ל לשידור אחרי ש"הובהר לסג"ל כי הסרטון שצולם עם ראש הממשלה בתקופת בחירות עשוי להתפרש כתעמולת בחירות בהשתתפותו, זאת בניגוד לכללי האתיקה של התאגיד".

סג"ל, המגיש ב"כאן 11" תכנית אקטאוליה מדי ערב עם העיתונאי קלמן ליבסקינד, הופיע בסרטון כשהוא מנגן ושר את "שבחי ירושלים" עם חבריו שמעון ריקלין וינון מגל – ואליהם מצטרף בשירה ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הפרשייה הצליחה להזריק מעט אדרנלין למערכת הבחירות המתישה והמיותרת בתולדות המדינה, אך רגע לפני שהסיפור גווע ונשכח, סג"ל עצמו מסכם את מסקנותיו:

"ההודעה שהתאגיד הוציאו מדברת בעד עצמה. ברוך שי ואני שוחחנו והם הוציאו הודעה, שמקובלת גם עלי: הסרטון 'עשוי' להתפרש כתעמולה פוליטית והתקנון האתי של השידור הציבורי 'חודד' איתי. כולנו הבנו שאנחנו רוצים לרדת מהעץ הזה. הסיפור הזה נגמר בקול ענות חלושה. הוא החזיק מעמד שלושה ימים רק כי אלה בחירות שלא מעניינות אף אחד.

"איך זה נולד? לינון (מגל) שמעון (ריקלין) ולי יש מיזם כזה, שאנחנו מתכוונים להעלות אותו בהמשך גם כמופע. התחלנו את זה ברשת והבנו שאנשים אוהבים את מה שאנחנו עושים. אנשים אוהבים שירים חסידיים. אני ברוקנרול 15 שנה (בלהקת העתונאים נאג' חמאדי, אב"ד) ובחיים לא היו לי כל כך הרבה צפיות.

אראל סג"ל בתוכניתו ב
אראל סג"ל בתוכניתו ב"כאן 11" (צילום: צילום מסך/כאן 11)

"זה אפילו קצת מבאס. אתה יכול להופיע בבארבי, להוציא אלבום ובסוף אתה שר 'שבחי ירושלים' וכל המדינה מתהפכת. בעיני זו גם אמירה על התרבות הישראלית היום. אני חושב שגם זה חלק מהעצבים של כולם על מה שקרה.

"הכוונה שלנו הייתה להרים את הדבר הזה, לנו, בשבילנו. פנינו לכל מיני פוליטיקאים, כי אתה יודע, זו תקופת בחירות. שמעון פנה לכמה פוליטיקאים וביום חמישי ביבי אמר לנו 'אתם יודעים מה, בואו'. וכשביבי אומר בואו, אז ברור שבאנו אליו, לבית ראש הממשלה, וצילמנו.

"ברגע שהוא הסכים להצטלם איתנו אז מבחינתנו, מבחינת השלישיה, זה הטופ של הטופ. כמובן שהלכנו לעשות את זה. צילמנו את הסרטון, הראינו לו אותו, שיראה שהכל בסדר, הוא אישר והעלינו את הסרטון.

"פנינו לכל מיני פוליטיקאים, כי אתה יודע, זו תקופת בחירות. שמעון פנה לכמה פוליטיקאים וביום חמישי ביבי אמר לנו 'אתם יודעים מה, בואו'. וכשביבי אומר בואו, אז ברור שבאנו אליו, לבית ראש הממשלה, וצילמנו"

"גם אם היינו מצטלמים עם בני גנץ או עם יאיר לפיד או עם נפתלי בנט או איילת שקד או עם אריה דרעי, היינו פועלים באותו אופן בדיוק. פנינו לעוד אנשים. מבחינתנו שיבואו, סבבה. אני לא רוצה להסגיר עכשיו מי השר שהיה אמור להגיע ולשיר איתנו, כי היה בכלל סגור מישהו אחר.

"אבל ברגע שביבי אמר שהוא רוצה, אז אמרנו 'יאללה, מעולה'. זה הכי גבוה. כי מבחינתנו, באמת של הדברים: ביבי השתתף בקמפיין שלנו, לא אנחנו בקמפיין שלו. אנחנו רוצים לעשות מזה בסוף מופע. מבחינתנו, זה העניין.

"אז צילמנו את הסרטון באייפון של ינון והפצנו ברשתות. אפשר לראות ולשמוע, זה צילום של טלפון. זה לא מערכת מקצועית שעובדת על קמפיין ומצלמת סרטון. הייתי בטוח שזה יעשה קצת בלגאן, ואנשים ידברו, זה ברור, אבל לא האמנתי שיקרה מה שקרה.

"מה, מישהו תוהה למי אני מצביע? מישהו לא יודע מה אני אומר? אני האיפכא-מסתברא של רוב החברים שלי בתקשורת. זה לא איזה סוד. אני הרי אומר דברים הרבה יותר בוטים בתוך הערוץ עצמו, כמו שגיא זהר הראה. אתם באים אלי דווקא כשלא אמרתי מילה ושרתי שיר? זה מצחיק".

"מה, מישהו תוהה למי אני מצביע? מישהו לא יודע מה אני אומר? זה לא איזה סוד. אני הרי אומר דברים הרבה יותר בוטים בתוך הערוץ עצמו. אתם באים אלי דווקא כשלא אמרתי מילה ושרתי שיר? זה מצחיק"

אני מתקשה להאמין שכשהעליתם את זה, לא קרצתם אחד לשני ואמרתם 'ווי ווי, איזה בלגאן הולך להיות עכשיו'.

"ברור שרציתי שיהיה עם זה בלגאן. אני לא מטומטם. אני לא בעסק הזה יום-יומיים. אבל לא העליתי בדעתי שזה יגיע להשעיה, לקריאות לפיטורים. הרי לא עומד פה בנאדם שלא ידעתם מיהו. אתם יודעים בדיוק מי אני, או מי זה שמעון וינון. זה לא שאנחנו מפתיעים פה מישהו. אנחנו אומרים את זה בריש גלי".

ומה חשבת על הציוץ הזה של התאגיד בטוויטר, שגיחך על השעייתך?

"אינפנטילי".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 637 מילים ו-1 תגובות
סגירה