לראשי הערים בשרון נמאס: דורשים להחליף את חברת האוטובוסים מטרופולין

תושבי השרון מתלוננים כבר חודשים ארוכים על איחורים ושירות לקוי שמספקת חברת האוטובוסים מטרופולין ● בצעד חריג שיגרו ראשי הערים מכתב למשרד התחבורה בדרישה להחליף לאלתר את זכיינית התחבורה הציבורית באזור ● ״הובטח לנו שיחול שיפור בשירות הניתן לתושבים בטווח המיידי. לצערנו הרב, עד היום אין שינוי משמעותי״ ● מטרופולין בתגובה: ״בימים אלה משקיעה חברת מטרופולין משאבים רבים על מנת לשפר את השירות״

חיילים מחכים בתחנה לאוטובוס של חברת מטרופולין
חיילים מחכים בתחנה לאוטובוס של חברת מטרופולין

אחרי חודשים ארוכים של שירות לקוי ואין ספור תלונות מצד התושבים, פנו ראשי הערים בשרון במכתב משותף למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, ובו דרישה להחליף את חברת התחבורה הזכיינית "מטרופולין" שמשרתת את תושבי האזור. על המכתב חתומים אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, וחיים ברוידא ראש עיריית רעננה.

במכתב טענו ראשי הערים כי בחודשים האחרונים פנו אליהם תושבי הערים באין ספור תלונות על טיב השירות שמספקת חברת "מטרופולין", בדגש על אי עמידה בלוחות הזמנים של קווי האוטובוסים המופעלים על ידה.

"נפגשנו עם הנהלת החברה, וכן פנינו אליה בכל האמצעים העומדים לרשותנו פעם אחר פעם, במטרה לשקף את המצב הקיים ולסייע בשיפורו, והובטח לנו שיחול שיפור בשירות הניתן לתושבים בטווח המיידי. לצערנו הרב, עד היום אין שינוי משמעותי והתלונות ממשיכות להתקבל במשרדי העיריות חדשות לבקרים".

ראש הערים התייחסו לחשיבות שמייחס משרד התחבורה לעידוד המעבר מתחבורה פרטית לתחבורה ציבורית, בעיקר באמצעות הקצאת נתיבים ייעודיים לכך. עם זאת הם מציינים כי בהעדר חלופה אמיתי הולמת, כלומר שירותי תחבורה ציבורית אמינה ומדויקת, לא ניתן יהיה לעשות כן.

"הפגיעה ברווחת התושבים הינה בלתי נסבלת ולפיכך לא ניתן עוד להמשיך ולהתנהל בצורה שכזאת. לאור האמור לעיל, אנו דורשים לאלתר להחליף החברה הזכיינית הנותנת שירותי תחבורה ציבורית שבעירנו".

מכתב התלונה ששיגרו ראשי ערים בשרון למשרד התחבורה על חברת האוטובוסים מטרופולין
המכתב התלונה ששיגרו ראשי ערים בשרון למשרד התחבורה על חברת האוטובוסים מטרופולין

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, אמר לזמן ישראל: "לאחר ניסיונות הידברות רבים עם הנהלת החברה והבטחות לשיפור השירות שלא עמדו במבחן המציאות, יזמתי את הפנייה למשרד התחבורה, בעקבות מסכת של כשלים ואי עמידה בהתחייבויות של חברת מטרופולין.

"לא נוכל להשלים עם המצב שנוצר, שבו תושבי העיר שמשתמשים בתחבורה הציבורית נפגעים באופן יומיומי מרמת השירותים של החברה. הצטרפו אלי לבקשה ראשי הערים הרצליה, כפר סבא והוד השרון, הסובלים מאותן בעיות".

חיים ברוידא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים ברוידא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

התלונות על חברת מטרופולין הצטברו גם בקבוצות פייסבוק שהקימו תושבי השרון, בהם קבוצה ייעודית לנושא בשם: "נפגעי מטרופולין כפר סבא", המונה  כ-300 חברים.

לצד התלונות הרבות על איחורים במועד הגעת האוטובוסים, מתלוננים התושבים על אי עצירה של הנהגים בתחנות, נסיעה ברחובות מקבילים ואי איסוף נוסעים מתחנות מקוריות, וכן נהיגה פרועה ומסוכנת.

"היינו 5 חיילים בתחנה וירד עלינו מבול. האוטובוס הגיע אחרי שעה, והנהג אמר שאין לו מקום, אז חיכינו עוד 20 דקות. הגיע עוד אוטובוס וגם הנהג שלו אמר שאין מקום, אפילו שדווקא ראיתי שיש"

בפוסט שפרסם חייל תושב האזור הוא מתאר המתנה של שעתיים בקור ובגשם של חודש ינואר, בתחנת האוטובוס של קו 149, שאמור להגיע בכל 40 דקות. "היינו 5 חיילים בתחנה וירד עלינו מבול. האוטובוס הגיע אחרי שעה, והנהג אמר שאין לו מקום, אז חיכינו עוד 20 דקות. הגיע עוד אוטובוס וגם הנהג שלו אמר שאין מקום, אפילו שדווקא ראיתי שיש.

"אחרי 40 דקות הגיע עוד אוטובוס שאפילו לא עצר לנו ופשוט המשיך לנסוע. בכל השעתיים האלה עמדנו בתחנה רועדים מקור, סחוטים מגשם, ומתפללים שאולי באמת יהיה נס ויגיע קו 149 נורמלי שיעלה אותנו.
הגעתי לתחנה ב-14:30, עליתי לאוטובוס ב16:45", מסכם החייל.

תושב כפר סבא אמר לזמן ישראל: "איחרתי המון פעמים לעבודה בגלל שהאוטובוס לא הגיע. הם בכלל לא מתואמים עם הלוח זמנים. אפשר להבין פעם-פעמיים, אבל זה כל הזמן קורה. או שהאוטובוסים יוצאים מוקדם, או שהם יוצאים מאוחר או שהם לא יוצאים בכלל, בקיצור סיוט מתמשך".

תושבת כפר סבא שמשתמשת בקו כפר סבא נתניה, כתבה: "הנהג שהיה אמור להגיע לתחנה בשעה 19:10, הגיע בסופו של דבר ב-19:30 (איחר ב-20 דקות כרגיל). הנהג לא טרח להסתכל בכלל לעבר התחנה שבה הייתי, אלא פנה פנייה חדה בבת אחת והמשיך הלאה ללא עצירה, זאת למרות שנופפתי לו וצעקתי וסיכנתי את חיי רק בשביל שהנהג יעצור לי. האם זה הגיוני שבשנת 2020 אזרחי ישראל יסבלו מזלזול והפקרות של נהגי האוטובוסים?"

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר: "תחבורה ציבורית אפקטיבית היא תנאי בסיסי בראייה עירונית בת קיימא' בוודאי באזורי פיתוח מואץ דוגמת הוד השרון. הכשלים החוזרים ונשנים בתחזוקת הקווים, ברמת השירות ובמספר הנסיעות, מהווים פגיעה באמון הציבור בתחבורה ציבורית ככלי אפקטיבי, ומגבירים את העומס בכבישים. נעשו מאמצים משותפים רבים אך ברור כי נדרשת התערבות משמעותית של הרגולטור והסדרה של הפיקוח והאכיפה לטובת שיפור מיידי בטיב השירות ואופיו".

מחברת מטרופולין נמסר: אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לציבור הנוסעים ולוקחים אחריות מלאה על הכשלים שהתגלו, חוסר שביעות הרצון של חלק מלקוחות החברה, והטיפול הלקוי בהם. בימים אלה משקיעה חברת מטרופולין משאבים רבים על מנת לשפר את השירות ולעמוד בסטנדרטים המתחייבים.

ממשרד התחבורה נמסר: במסגרת הפעלה מדורגת באזור השרון בשנה וחצי האחרונות, חלו שיפורי שירות שיזם משרד התחבורה בהיקף נרחב ביותר בקווי חברת מטרופולין. אנו מודעים לבעיות בתפקוד החברה, ולפיכך ביצענו לאחרונה שימוע להנהלת החברה, שבעקבותיו הציגה החברה התחייבות לשיפור מהיר של המצב. אנו מבצעים מעקב קרוב על מנת לוודא שהשיפור אכן מתבצע. במקביל מתבצעת אכיפה והטלת קנסות כבדים מדי חודש בגין אי ביצוע נסיעות ואיחורים.
אך העברת ההפעלה לחברה אחרת לא עומדת על הפרק בשלב זה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
אני נוסעת מידי יום ולצערי זה סיוט. או שהם יוצאים לתחנה מאוחר יותר... או שלא מגיעים כלל. הם רואים אותנו בתחנות או שכאשר אוטובוס אחר עוצר... והלך עלינו. הם מדלגים על התחנה. סיוט שאין לו ס... המשך קריאה

אני נוסעת מידי יום ולצערי זה סיוט. או שהם יוצאים לתחנה מאוחר יותר… או שלא מגיעים כלל. הם רואים אותנו בתחנות או שכאשר אוטובוס אחר עוצר… והלך עלינו. הם מדלגים על התחנה. סיוט שאין לו סוף

קו 149 מתל אביב אף פעם לא מגיע בזמן. אני ממתין בשעות אחר הצהריים יותר מחצי שעה . ואוטובוס שעל פי התכנית אמור לצאת, לא יוצא. ממש נהיה גרוע מיום ליום. תבדקו מה קורה עם הפיקוח שם בשוק הכרמ... המשך קריאה

קו 149 מתל אביב אף פעם לא מגיע בזמן. אני ממתין בשעות אחר הצהריים יותר מחצי שעה . ואוטובוס שעל פי התכנית אמור לצאת, לא יוצא. ממש נהיה גרוע מיום ליום. תבדקו מה קורה עם הפיקוח שם בשוק הכרמל במסוף

היום היה לי מקרה שהייתי בתחנה לבד והגיע קו 2 לאיזור התעשיה בכפר סבא רציתי לעלות עליו,הנהג אפילו לא הסתכל לכיוון שלי כשסימנתי לו והמשיך בנסיעתו מבלי להביט עלי אפילו שערוריה שאין התייחסות... המשך קריאה

היום היה לי מקרה שהייתי בתחנה לבד והגיע קו 2 לאיזור התעשיה בכפר סבא רציתי לעלות עליו,הנהג אפילו לא הסתכל לכיוון שלי כשסימנתי לו והמשיך בנסיעתו מבלי להביט עלי אפילו
שערוריה שאין התייחסות לאנשים שעומדים בתחנה

עוד 738 מילים ו-6 תגובות
סגירה