עימות או לא, הנה 25 שאלות שהתקשורת צריכה להציג לנתניהו

ריקלין ומגל מראיינים את נתניהו, צילום מסך מ"טרו ניוז"
ריקלין ומגל מראיינים את נתניהו, צילום מסך מ"טרו ניוז"

נתניהו כבר בישורת הלפני-אחרונה של עוד מערכת בחירות, וככל שזה תלוי בו, אולי לא אחרונה. הוא כבר פועל כמעט על אוטומט, ויוצא לבליץ ראיונות בשבועיים האחרונים, בינתיים רק למראיינים אוהדים. הראיונות מתפשטים כמו הקורונה, ואיכשהו עוד לא יצא שהוא נשאל ולו שאלה קשה אחת.

נתניהו כבר פועל כמעט על אוטומט, ויוצא לבליץ ראיונות בשבועיים האחרונים, בינתיים רק למראיינים אוהדים. הראיונות מתפשטים כמו הקורונה, ואיכשהו עוד לא יצא שהוא נשאל ולו שאלה קשה אחת

אז לטובת מראיינים אובדי-דרך, או אזרחים מודאגים שיצליחו להשחיל שאלה באחד מהכנסים של נתניהו או בפייסבוק, הנה 25 שאלות לדוגמא, מוגשות כשֵירות לציבור 

1

בעבר אמרת שאתה בעד הגבלת כהונה של ראשי ממשלה. אמרת שמה שלא עושים בשתי קדנציות, כבר לא עושים בכלל. מדוע שינית את דעתך?

2

כמה אתה שווה? האם הצהרות ההון שלך למבקר המדינה מדויקות? אם לא, מדוע?

3

מדוע אינך מממן מכיסך את הגנתך המשפטית? באיזה עולם מימון ע"י בעלי הון מקורבים איננו שוחד, הפרת אמונים ופעולה בניגוד עניינים?

4

מדוע לא החזרתם, אתה ורעייתך, כל אחד את הכספים שהוא מחויב להחזיר על פי חוק? היא בפרשת הבקבוקים ואתה בהוראת ועדת ההיתרים?

מדוע אינך מממן מכיסך את הגנתך המשפטית? באיזה עולם מימון ע"י בעלי הון מקורבים איננו שוחד, הפרת אמונים ופעולה בניגוד עניינים? מדוע לא החזרתם, אתה ורעייתך, את הכספים שחויבתם להחזיר כחוק? היא בפרשת הבקבוקים ואתה בהוראת ועדת ההיתרים?

5

מהי גירסתך המלאה בפרשת מכירת הצוללות למצרים, ומדוע היא איננה נתמכת ע"י כמעט אף אחד משותפי הסוד?

6

מה התמורה שהובטחה לפוטין בשתי העסקאות שעשית איתו, עסקת באומל ועסקת יששכר?

7

מה עמדתך *העקרונית* לגבי הקמת מדינה פלסטינית? כיצד היא מתיישבת עם תוכנית טראמפ?

מהי גירסתך המלאה בפרשת מכירת הצוללות למצרים, ומדוע היא איננה נתמכת ע"י כמעט אף אחד משותפי הסוד? מה התמורה שהובטחה לפוטין בשתי העסקאות שעשית איתו, עסקת באומל ועסקת יששכר?

8

מה עמדתך לגבי הפרדת הרשויות בישראל? האם יש לחזק את הכנסת? כיצד? האם יש לחזק את בית המשפט העליון? או אולי להחלישו? אמרת לאחרונה שאתה בעד יבוא השיטה האמריקנית. מערכת המשפט שם עומדת תחת מתקפה חסרת תקדים. גם אמון הציבור בקונגרס נמצא בשפל, והקיטוב הפוליטי בשיאו, ומפלגה אחת מחקה את עצמה לטובת פולחן אישיות. מה בדיוק בשיטה הזו נראה לך רצוי?

9

איראן קרובה היום לגרעין יותר מאשר בתקופת אובמה. בשעתך המלצת לקונגרס לצאת למלחמה נגד עירק, שהפכה לקטסטרופה ול'וייטנאם' השנייה. כיום אתה למעשה ממליץ לארה"ב ודוחף אותה בדרכים שונות לצאת למלחמת מפרץ שלישית, הפעם נגד איראן. מה לדעתך הסיכויים שהמלצתך תתקבל? כאשר ישראל תואשם – שוב – בדחיפת ארהב למלחמה, מה תגיד?

10

אתה מאיים שוב ושוב על איראן וגרורותיה, ומבטיח כבר שנתיים ויותר ש"תגרש" את איראן מסוריה. בפועל איראן רק מתבססת והולכת – בסוריה, בעירק, בתימן, בעזה וכמובן בלבנון. מתי להערכתך תצליח לגרש את איראן מסוריה? באיזה מחיר? לאור הכישלון עד כה, האם יש לך Plan B?

אתה מאיים שוב ושוב על איראן וגרורותיה, ומבטיח כבר שנתיים ויותר ש"תגרש" את איראן מסוריה. בפועל איראן רק מתבססת והולכת – בסוריה, בעירק, בתימן, בעזה וכמובן בלבנון. מתי להערכתך תצליח לגרש את איראן מסוריה? באיזה מחיר?

11

מלחמה מול איראן תהיה כרוכה בנזקים חסרי תקדים לעורף הישראלי, לכלכלה, לחברה ולמורל הלאומי. מהו היעד שאתה מציב למלחמה הזו? כיצד אתה מתכוון לנצח בה? איזו עבודת מטה נעשתה בנושא? איזה גורם בכנסת הוכנס בסוד העניינים?

12

בתשובה לשאלה על כשירותך לשמש כראש ממשלה וכנאשם תחת הליך משפטי בעת ובעונה אחת, אמרת ש"אתה מספיק בשעה מה שהם לא מספיקים בשנה". מאזינינו מבינים בוודאי שמדובר רק בבדיחה לא מוצלחת. יש לך תשובה? יכולה בכלל להיות תשובה סבירה לשאלה הזו? האם לא מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במישרה מלאה, שאינו חשוד בשוחד, מירמה והפרת אמונים, ושלא יפעל 365/24/7 תחת צל כבד ובלתי אפשרי למעשה של ניגודי עניינים? אתה היית זה שבטאת את החשש הזה לגבי אולמרט, כשרק היה תחת חקירה… ביננו, מר נתניהו, אתה הרי יודע שזה בלתי סביר באופן קיצוני. מה התוכנית האמיתית שלך, במידה ותצליח איכשהו לשרוד כראש ממשלה זמני?

בתשובה לשאלה על כשירותך לשמש כראש ממשלה וכנאשם תחת הליך משפטי בעת ובעונה אחת, אמרת ש"אתה מספיק בשעה מה שהם לא מספיקים בשנה". האם לא מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במישרה מלאה?

13

באילו תנאים תחליט לנסות ולבקש עיסקת טיעון? האם כבר היו פניות מטעמך בנושא? האם תשובתך האחרונה היתה אמת?

14

מהו התפקיד הבכיר ביותר שבו לשיטתך יכול לכהן אזרח ערבי במדינת ישראל? באילו תנאים תשב בקואליציה עם מפלגה ערבית?

15

האם אתה אדם מושחת? אם אתה טוען שלא, כיצד תסביר את ה'תן וקח' במליארדים שניהלת מול אלוביץ ומול מוזס?

האם אתה אדם מושחת? אם אתה טוען שלא, כיצד תסביר את ה'תן וקח' במליארדים שניהלת מול אלוביץ ומול מוזס?

16

אחרי ירידתך מהבמה, מה להערכתך יקרה עם 'ישראל היום'? ייסגר? יעביר את תמיכתו למועמד אחר? למי?

17

אתה מכיר בוודאי את החשדות לגבי פעולותיך במימד הסייבר וברשתות החברתיות. האם אתה מכחיש קטגורית שאין ולא היתה אף ישות ואף בעל הון שפעל/ פועל עבורך ברשת מבלי שפעילותו והוצאותיו דווחו כחוק לרשויות? לא בפייסבוק, לא בטוויטר ולא בשום פלטפורמה דיגיטלית אחרת? אנחנו מקליטים את התשובה כמובן.

18

אריק שרון המנוח אמר בשלהי כהונתו כי צחי הנגבי הוא היורש הראוי שלו. מי היורש הראוי שלך?

19

הכישלונות הקולוסאליים של מערכת החינוך, כפי שהם באים לידי ביטוי במבחני פיז"ה והמיצ"ב, ממה הם נובעים? מדוע ממשלותיך רק החמירו אותם? מה היית עושה אחרת אילו יכולת להחזיר את הגלגל לאחור?

הכישלונות הקולוסאליים של מערכת החינוך, כפי שהם באים לידי ביטוי במבחני פיז"ה והמיצ"ב, ממה הם נובעים? מדוע ממשלותיך רק החמירו אותם? מה היית עושה אחרת אילו יכולת להחזיר את הגלגל לאחור?

20

מה בדיוק הצעת לליברמן במשא ומתן הקואליציוני בבחירות אפריל? בבחירות ספטמבר? האם נכונים הדיווחים שהמשא ומתן ביניכם התפוצץ ברגע האחרון? הוא אומר שהצעת לו רוטציה בראשות הממשלה, תפקידי שרים ועוד. הוא משקר?

21

השלם את המשפט: לראש ממשלה בישראל אסור ל_________

22

השלם את המשפט – עונשו של ראש ממשלה ישראלי שלקח שוחד, שרימה והפר אמונים צריך להיות_______

23

במידה וחלילה תיפול למשכב/ תיפגע חלילה בתאונת דרכים וכיו"ב, או תיאלץ לצאת לנבצרות – מי מבין אנשי הליכוד יחליף אותך? באיזו פרוצידורה זה ייקבע? האם לא נכון לקבוע זאת כבר עתה ולמנוע משבר פוליטי ומשילותי קשה?

במידה וחלילה תיפול למשכב/ תיפגע חלילה בתאונת דרכים וכיו"ב, או תיאלץ לצאת לנבצרות – מי מבין אנשי הליכוד יחליף אותך? באיזו פרוצידורה זה ייקבע? האם לא נכון לקבוע זאת כבר עתה ולמנוע משבר פוליטי ומשילותי קשה?

24

במידה שאחרי הבחירות הבאות יווצר מצב דומה למצב שנוצר אחרי הבחירות הקודמות, והאופציות תהיינה –

  • ממשלת אחדות בלעדיך
  • פירוק הגוש שלך וחבירה כלשהי מתוכו לגנץ
  • ממשלת מיעוט בראשות גנץ

מה תעשה? האם תסכים לפנות את מקומך כדי למנוע בחירות רביעיות? אולי להיות שני ברוטציה? מה תדרוש בתמורה?

25

אחרי שתפרוש מהפוליטיקה, ובהנחה שלא תשב בכלא, או שתשב כמה שנים ותשוחרר – לאן תיפנה? מה תעשה? כולנו סקרנים!

ערן עציון הוא יזם מדיני ופוליטי, דיפלומט בכיר לשעבר, כיהן כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, וכראש התכנון המדיני במשרד החוץ. המוטו שלו הוא: Speak Truth to Power. מאמין שהמפתח לעתיד ישראל, והעולם החופשי, הוא מהפיכה בשיטה הדמוקרטית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
שאלות במקומם התשובות הן שאין מדינה בעולם שבה מנהיג שולט מעל שתם עשרה שנה באף והיא או גינת מלוכה או דיקטטורה זה קו מחשבתו של נתניהו וכך הוא פועל מגעיל דוחה ואני מבין כיצד ב 121 עדיין אנש... המשך קריאה

שאלות במקומם התשובות הן שאין מדינה בעולם שבה מנהיג שולט מעל שתם עשרה שנה באף והיא או גינת מלוכה או דיקטטורה זה קו מחשבתו של נתניהו וכך הוא פועל מגעיל דוחה ואני מבין כיצד ב 121 עדיין אנשים הולכים אחריו כצאן רפי

עוד 1,024 מילים ו-2 תגובות
סגירה