על מה הבחירות האלה?

אילוסטרציה (צילום: iStock-wildpixel)
iStock-wildpixel
אילוסטרציה

הבחירות הקרובות לא יתקיימו על סוגיית הסיפוח או הסכסוך. גם לא על קו העוני, או קריסת שירותי הרווחה והרפואה.

הבחירות האלה לא יהיו על השאלה מי יטפל באיום האיראני או העזתי, ולא על תקציב הביטחון ורמת החינוך. לא על הגירעון ולא על מחירי הדירות המושחתים.

הבחירות הקרובות גם לא יעסקו בפרשת מתווה הגז, בשערוריית הצוללות שלא נחקרת ואפילו לא בתיקיו הפליליים של הנאשם נתניהו.

הבחירות בתחילת מרץ 2020 ייערכו רק על נושא אחד: אמת או שקר!
אזרחי ישראל נקראים לקלפי להכריע אם את חייהם ינהל השקר או תנהל האמת.
ככה פשוט וחד.

הבחירות בתחילת מרץ 2020 ייערכו רק על נושא אחד: אמת או שקר! אזרחי ישראל נקראים לקלפי להכריע אם את חייהם ינהל השקר או תנהל האמת. ככה פשוט וחד

ההכרעה הזאת נוגעת לכל הנושאים האחרים החיוניים לקיומנו.
הבחירות הללו הן על היכולת הבסיסית של כל אדם לקבל החלטות קריטיות חיוניות על חייו על פי מידע אמיתי ועובדות אמיתיות.

האם לפניו נגיף קורונה או שפעת חורף רגילה? האם מותר לראש ממשלה להמשיך לכהן תחת כתב אישום או עליו להתפטר? האם בקלפי סופרים את הפתק שלו, או מרמים, מזייפים, ומוכרים את רצון הבוחר לשליטים?

האם הוא, האזרח, יכול להחליף דעות, לדון להתווכח, לשכנע להשתכנע, לנהל חיים נורמאליים, שפויים, או שהוא מובל בעל כורחו לתהום שהציבו בפניו סוכני השקר המשתלטים על חיינו.

באמת? או בשין קוף ריש? באמת הכריז כאן ראש הממשלה על הפיכה שלטונית ולמרות זאת הוא עדין מחזיק בשלטון?

באמת לא הייתה ברירה אלא ללכת לשלוש מערכות בחירות שבהן בוזבזו מיליארדים, או ניתן היה להקים ממשלה אילו אדם אחד היה מפנה את תפקידו?
באמת כל מערכות המדינה חייבות לכוף את ראשן בפני גחמתו של ראש ממשלה החשוד וכיום נאשם בשוחד, או ניתן היה לגייס מספיק שרים, חברי כנסת, פרקליטים פקידים, אנשי אקדמיה וממשל שיעמדו מול העוול שגורם אדם אחד למדינה שלמה?

באמת מבקר המדינה מבקש להפסיק לבקר את הממשלה ואת ניהול המדינה?
באמת היועץ המשפטי לממשלה בדק את העובדה המטורפת שראש הממשלה הודה בה – שהחליט לרכוש צוללות מיותרות ולאשר מכירת צוללות מתקדמות למצרים בלי להתייעץ או לקבל את הסכמת ראשי מערכת הביטחון – ולמרות זאת קבע היועמ"ש שרה"מ לא חשוד ולא ייחקר?

באמת טייקוני הגז מוכרים לנו את הגז שלנו, במחיר מופקע, בהסכמת הממשלה שאנחנו בחרנו על מנת שתשרת אותנו?

באמת היועמש בדק את העובדה המטורפת שרה"מ הודה בה – שהחליט לרכוש צוללות מיותרות ולאשר מכירת צוללות מתקדמות למצרים בלי להתייעץ או לקבל את הסכמת ראשי מערכת הביטחון – ולמרות זאת קבע היועמ"ש שרה"מ לא חשוד ולא ייחקר?

באמת המדינה שממנה יצאו כבר חתני פרס נובל בכימיה ופיזיקה לא מסוגלת לנהל מערכת בריאות תקינה יעילה? ובאמת בראש המערכת הזו עומד מי שתומך בפדופילית ומאמין בחוקי ההלכה? באמת שר החינוך של ישראל מתחבק עם גזענים, תומך בטיפולי המרה ומייחל לבתי ספר לנבואה? או שזהו חלום רע והזיה חולפת?

באמת איש לא יכול לעצור את רצף השקרים בהם מלעיט אותנו ראש הממשלה בוקר וערב?

באמת איראן עומדת להשמיד אותנו למרות שלנו יש מאות פצצות אטום ולה עוד אין אף אחת?

באמת מגיע לחמאס לקבל באישור הממשלה עשרות מיליוני דולרים, כל חודש, למרות שהוא ממשיך לירות רקטות ולשלוח בלוני נפץ ליישובי עוטף עזה?
באמת יש רכבת מירושלים לתל אביב למרות שהיא מגיעה רק עד נתב"ג? באמת יש עיתון שמחולק חינם כדי לעזור לראש הממשלה להיבחר שוב ושוב עד אין סוף וללא שום קשר לעיתונות וערכיה?

מה היא האמת בחיינו ומה שקר? מהי המציאות בה אנו חיים ומהו מקסם שווא בו עוטפים אותנו השקרנים?
על כך הבחירות.

באמת מגיע לחמאס לקבל באישור הממשלה עשרות מיליוני דולרים, כל חודש, למרות שהוא ממשיך לירות רקטות ולשלוח בלוני נפץ ליישובי עוטף עזה? באמת יש רכבת מירושלים לת"א למרות שהיא מגיעה רק עד נתב"ג?

כשראש הממשלה ונשיא אמריקאי מכריזים על תוכנית שלום במעמד צד אחד לפתרון סכסוך בן מאה שנים ומכנים אותה "היסטורית", זה שקר פשוט, ציני, מתוכנן, או אמת מתוחכמת שרק השקרן מאמין בה בעת שהוא מייצר אותה?

כשראש ממשלה סוגר ארבע קדנציות רצופות ומבטיח שרק אחרי הבחירות הבאות הוא יבצע שורה של רפורמות שאותן היה יכול לבצע במהלך עשר שנות כהונתו הרצופות – זו אמת, או שקר מתועב, ברור, קשה, שאפשר להגדירו כ"פשע השקר"? הפרת אמונים ומרמה של נבחר ציבור הבחיר ביותר.

לכן הבחירות האלה אינן על נושאים רבים, אך הן על דבר אחד שבו תלויים כל הנושאים הללו גם יחד. האם אפשר לנהל חיי מדינה בשקר יומיומי? רמייה? שרלטנות? הונאה?

לכן הבחירות האלה אינן על נושאים רבים, אך הן על דבר אחד שבו תלויים כל הנושאים הללו גם יחד. האם אפשר לנהל חיי מדינה בשקר יומיומי? רמייה? שרלטנות? הונאה?

שקרנות כפייתית שחודרת ללשד עצמותיו של כל אדם בר דעת, מרעילה את שורשיה של כל חברת בני אנוש. שטיפת מוח בה מעורבבים דברי הסתה ושקרים חולניים נגד יריבים פוליטיים נגד אוכלוסיות שלמות על כל נושא בכל עניין בכל תחום. ערב ערב ברדיו בטלויזיה ברשתות החברתיות. זמזום של שקרים.

שקרים מסכני חיים. שקרים בוטים, גסים, גלויים, חצופים, ללא בושה, ללא חרטה.
על כך הבחירות.
האם זה ימשך או יפסק.
האם האמת תנצח או השקר ירסק את שאריות חיינו המשותפים במדינת ישראל.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 771 מילים
סגירה