בנט סייע לנו לקבל תעדוף בתקציבים במשרד החינוך

דוידי בן-ציון טען בחוג בית של ימינה אמש בהתנחלות לשם, כי מאז שבנט מונה לשר החינוך, לפני חמש שנים, המועצה האזורית שומרון זוכה ל״הרשאות בעשרות מיליונים, בקצב אחר מכל רשות אחרת בארץ״ ● ״בנט הרים טלפון לסמנכ"ל הפיתוח של משרד החינוך ואמר לו 'תקשיב, השומרון בתיעדוף גבוה מבחינתי'. זה עובד עד לרגע זה ממש, למרות שהוא כבר לא שר" ● בנט סרב להגיב

נפתלי בנט (צילום: פלאש90)
פלאש90
נפתלי בנט

סגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן-ציון, טוען כי נוכחותו של נפתלי בנט במשרד החינוך סייעה למועצה לקבל יחס מועדף.

בן-ציון, שהוצב בחירות הקודמות במקום ה-16 בימינה מטעם הבית היהודי, אמר את הדברים אמש בחוג בית של ימינה בהתנחלות לשם, בהשתתפות של איילת שקד ועידית סילמן. זאת, לאחר שחלק מהמשתתפים בארוע סיפרו כי הם שוקלים להצביע לכחול-לבן או לליכוד.

דוידי בן-ציון (צילום: פייסבוק)
דוידי בן-ציון (צילום: פייסבוק)

"השבת היה מאמר במקור ראשון של פרופ' אומן, שכתב על הצבעה אסטרטגית", אמר בן-ציון. "הוא כתב שבארה"ב, בשנת 2000, אל גור הפסיד באחוזים ספורים לג'ורג' בוש, בגלל שאנשים שיותר קרובים לאל גור בתפיסה הצביעו למועמד אחר, ראלף ניידר, כי הם רצו איזה סעיף מסוים.

"אני חושב שההצבעה עכשיו למפלגה שהיא לא מפלגה בדיוק לפי הזווית שלנו, היא דבר מאוד רגשי ואני יכול להבין אותו. אבל התשובה השכלית היא כזאת. גם מי שרוצה ממשלת אחדות של כחול-לבן ליכוד וגם מי שרוצה ממשלת ליכוד, חייב להוסיף את הגוון הזה של הציונות הדתית.

"אני אתן לכם דוגמה. בית ספר אורים על שם אורי אורבך שנמצא ממש כאן, בית ספר מדהים של 24 כיתות, ובעזרת ה' יהיה עוד בית ספר, ואולפנה וישיבה תיכונית, כל הנושא הזה; אני יכול לומר שבחמש השנים האחרונות, מאז שבנט נכנס למוע… לא למועצה, אני מרגיש שכאילו למועצה – אבל מאז שהוא נהיה שר החינוך, אפשר לאהוב ואפשר לא לאהוב, אבל תקשיבו טוב:

"אני אחד מסגני ראשי המועצות היחידים, שכל פעם שהייתי נכנס לתמיר בן-משה, סמנכ"ל הפיתוח של משרד החינוך, הייתי מקבל הרשאות. הרשאות בעשרות מיליונים, בקצב אחר מכל רשות אחרת בארץ – ויש לי חברים לעשות רפרנס.

"אני אחד מסגני ראשי המועצות היחידים, שכל פעם שהייתי נכנס לתמיר בן-משה, סמנכ"ל הפיתוח של משרד החינוך, הייתי מקבל הרשאות. הרשאות בעשרות מיליונים, בקצב אחר מכל רשות אחרת בארץ"

"איך זה קרה? זה קרה בגלל שכשנכנסתי לתפקיד בנט הרים טלפון לתמיר ואמר לו 'תקשיב, השומרון בתיעדוף גבוה מבחינתי'. זה עובד עד לרגע זה ממש, למרות שהוא כבר לא שר".

מנהלת אגף החינוך עד לאחרונה באחת הערים החזקות במרכז הארץ, שבה מתגוררת בעיקר אוכלוסיה חילונית, אמרה לזמן ישראל כי ניסיונה בגיוס תקציבי פיתוח ממשרד החינוך – המשמשים בעיקר לבינוי גנים ובתי ספר – מלמד כי הדבר נעשה תמיד על פי נוהל מסודר, בו מעורבים גם חשבות המשרד והייעוץ המשפטי. לדבריה, אף שלעתים תקציבים עברו בקצב איטי מהרצוי, ההתנהלות של בן-משה וצוותו היתה תמיד תקינה ובהתאם לצרכים.

לזמן ישראל אין ראיות להפרות הנוהל במקרה של המועצה האזורית שומרון, אך אם כטענת בן-ציון המשרד זירז באופן שיטתי את הטיפול בפניות המועצה, יש בכך לכל הפחות בעיה של מראית עין.

בנט סירב להגיב לדברים, ובן-ציון, הנמצא בתרגיל בדרום הארץ במסגרת שירות מילואים, לא מצא זמן לשלוח תגובה. גם משרד החינוך לא מסר תגובה עד לפרסום ידיעה זו.

עוד 420 מילים
סגירה