אמיר אוחנה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90

לראשונה הליכוד עוקף את כחול-לבן. הפרחים לאוחנה ואלדד

אחרי תקופה ארוכה שבה כחול-לבן הובילה על פני הליכוד, הן בתוצאות בחירות ספטמבר והן בסקרים מאז, אתמול חשפו סקרי ערוץ 12 ו-11 מהפך בפסגה ● בליכוד מאושרים ונותנים את הקרדיט לשר המשפטים אמיר אוחנה - ובעיקר למ״מ פרקליט המדינה דן אלדד ● ועדיין: בלוק הימין רחוק מ-61 מנדטים, והפוקוס עובר לעוצמה יהודית ● פרשנות

גבירותי ורבותי, מהפך!

אחרי תקופה ארוכה במהלכה כחול-לבן הובילה בסקרים על פני הליכוד, כמו גם בתוצאות האמת בבחירות בספטמבר האחרון, שני סקרים של הערוצים המרכזיים, 11 ו-12 – ואולי גם של ערוץ 13 הערב – מלמדים על היפוך המגמה: הליכוד מטפס ל-34 ו-35 וחולף על פני כחול-לבן עם 34-33 מנדטים.

את הפרחים צריכים ראשי הליכוד לחלק בעיקר לדן אלדד, ממלא מקום פרקליט המדינה, שהחליט על חקירה פלילית נגד חברת הממד החמישי, בראשה עמד בני גנץ.

ראשי הליכוד ידעו למנף היטב את הנגטיב שהשתלט על כחול-לבן בשבוע שעבר. זה התחיל עם קלטות פרשת הרפז שערבבו את גבי אשכנזי ואת פרקליט המדינה אביחי מנדלבליט במהלכים שנראו לא כשרים. זה המשיך עם ההחלטה השנויה במחלוקת של אלדד.

לפתע נראו כתבי האישום של נתניהו על שוחד, מרמה והפרת אמונים שווי ערך למכרז הבעייתי של הממד החמישי מול המשטרה. ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, התראיין בכל תחנת הרדיו והודיע כי "כחול-לבן היא המפלגה הכי מושחתת במדינה". מסתבר שיש אנשים שקנו את הסחורה, עזבו את כחול-לבן ועברו לעבודה-גשר-מרצ (לפי ערוץ 12), או שחצו את הקווים בחזרה לליכוד (לטענת ערוץ 11).

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, התראיין בכל תחנת הרדיו והודיע כי "כחול-לבן היא המפלגה הכי מושחתת במדינה". מסתבר שיש אנשים שקנו את הסחורה, עזבו את כחול-לבן ועברו לעבודה-גשר-מרצ, או שחזרו לליכוד

גיבור הליכוד ברגע זה הוא שר המשפטים אמיר אוחנה, מי שנתפס בעיני הליכודניקים כאחראי המרכזי לכל הטוב הזה. אוחנה הוא הלוחם בפרקליטות, מי שהטה את הכף והכניס את גנץ ואשכנזי למלכודת, כל אחד בתורו.

אוחנה הוא פוליטיקאי פיקח וחסר רסן, בעל כריזמה שקטה שמשכה אליו כמו במגנט את כל משתתפי הלאומיאדה באילת בשבוע שעבר. אילו היו מתקיימים היום פריימריז בליכוד, אוחנה היה תופס את אחד משלושת המקומות הראשונים ללא ספק. בפריירמיז הקודמים, אוחנה שובץ רק במקום ה-21.

בחזרה לסקרים של אמש. הליכוד עדיין רחוק מ-61 המנדטים שנתניהו מייחל לגוש הימין, אבל יש לו לאן לשאוף.

העבודה העצומה שמשקיע ראש הממשלה בשטח עשויה להביא מצביעים רדומים שיתעוררו לקראת יום שני בעוד שבוע. ונתניהו עושה הכול למען המטרה הזו. אמש הוא בירך והחמיא לגדעון סער באחד הכנסים שלו. לא פחות.

עיקר המאמץ יופעל בימים הללו על איתמר בן-גביר ועוצמה יהודית. לפי הסקרים שמחזיק נתניהו, בן-גביר שורף לימין קרוב ל-40 אלף קולות. "אנחנו הולכים לייאש את המצביעים שלו בשבוע הזה", אמר אחד משרי הליכוד. "להראות להם שהם לא מתקרבים אפילו ל-2 מנדטים, ואז הם יעברו אלינו".

עיקר המאמץ יופעל בימים הללו על איתמר בן-גביר ועוצמה יהודית. לפי הסקרים שמחזיק נתניהו, בן-גביר שורף לימין קרוב ל-40 אלף קולות. "אנחנו הולכים לייאש את המצביעים שלו בשבוע הזה", אמר אחד משרי הליכוד

כחול-לבן בצרות יותר גדולות. גוש המרכז-שמאל-ליברמן-ערבים מונה 64-63 מנדטים בשני הסקרים שפורסמו אמש, אבל רק 51-50 מנדטים רלוונטיים מבחינת גנץ. זהו הרוב היהודי או הציוני שהוא רוצה להקים אתו את הממשלה הבאה, אבל 50 זה לא מספיק.

האם גנץ יגייס ברגע האמת חברי כנסת מהרשימה המשותפת? האם אביגדור ליברמן יצטרף למהלך כזה רק כדי לסלק את שנוא נפשו נתניהו, ויקים ממשלת מיעוט זמנית? אלה השאלות הגדולות שבהן עוסקים בכחול לבן כמעט בכל ישיבה של הקוקפיט.

כאשר עפו אתמול הטילים מעזה על אשקלון, הגיע אחד התושבים לעמדת השידור של ערוץ 12 וצעק למיקרופון "רק ביבי". מסתבר שסדר היום המלחמתי שצפוי לנו בימים הקרובים עובד, כמו תמיד, לטובת השלטון והימין.

מעניין יהיה לראות את הסקר של פרופ' קמיל פוקס הערב בערוץ 13, כדי שנבין אם אנחנו באמת מתקרבים להכרעה ימנית, או לחוסר הכרעה ובחירות רביעיות. כך או אחרת, ניצחון של המרכז-השמאל נראה אתמול רחוק, רחוק מאד.

עוד 542 מילים
סגירה