בחירות או לא להיות

בנימין נתניהו ואריה דרעי באזכרה בכנסת לרב עובדיה יוסף. 4 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
בנימין נתניהו ואריה דרעי באזכרה בכנסת לרב עובדיה יוסף. 4 בנובמבר 2019

בעוד כשבוע ישראל תצא לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. מצב בלתי נורמלי ולא הגיוני במדינה דמוקרטית.

כשבועיים לאחר הבחירות השלישיות ייכנס ראש הממשלה היוצא אל בית המשפט המחוזי בירושלים, ומשפטו יתחיל. גם זה מצב בלתי נורמלי במדינה דמוקרטית.

אז בואו נעשה סדר קצר בניסיון למנוע בחירות בפעם הרביעית:

ישראל נמצאת במצב חירום מתמשך ומיידי. הבחירות האלה יותר מאי־פעם הן על בחירה בין שתי מדינות: מדינת נתניהו המלוכנית, המושחתת, המשיחית, הגזענית וההומופובית או מדינת ישראל היהודית, הדמוקרטית והליברלית.

מה שהיה ברור בשתי מערכות הבחירות הקודמות התעצם ביתר שאת במערכת הבחירות הזאת: מדינת ישראל נלחמת על קיומה. סכנת קיומה אינה חיצונית מאויב זר ואכזר, אלא פנימית ונובעת מתוך הממשלה שאמורה להגן עליה.

מה שהיה ברור בשתי מערכות הבחירות הקודמות התעצם ביתר שאת במערכת הבחירות הזאת: ישראל נלחמת על קיומה. סכנת קיומה אינה חיצונית מאויב זר ואכזר, אלא פנימית ונובעת מתוך הממשלה שאמורה להגן עליה

אדם אחד חזק ומסוכן השתלט על כל מוקדי הכוח והשליטה במדינה והוא מאיים להחריב אותה ולבטל כל סממן דמוקרטי בה. אם חלילה יינתן לו הכוח הזה לקדנצייה נוספת הוא לא יבזבז זמן ויסיים את מלאכת החורבן שהחל בה לפני כשלוש שנים.

במצב החירום הזה אין הרבה ברירות ואין הרבה אפשרויות. מי שבוחר במדינת ישראל היהודית, הדמוקרטית והליברלית מחויב להצביע לאחת מארבע מפלגות: כחול לבן, הרשימה המאוחדת עבודה־גשר־מרצ, ישראל ביתנו או הרשימה המשותפת.

הצבעה לכל מפלגה אחרת, משמעה הצבעה למדינת נתניהו המלוכנית, המושחתת, המשיחית, הגזענית וההומופובית.

כל אזרח ואזרח בבואו להצביע ביום שני הבא חייב לחשוב היטב איזו מדינה הוא רוצה לראות כאן בעוד שנה, שנתיים, חמש שנים ועשר שנים. להיעדר מהצבעה לא בא בחשבון.

צר לי לומר אבל לאחר כל השנים האלה והשנה האחרונה, רק טיפשים עדיין מאמינים לנוכל, הרמאי והשקרן נתניהו. אפילו העבריינים והמושחתים מזמן כבר לא מאמינים לו, הם תומכים בו רק מתוך אינטרסים – עבריין קטן תומך בעבריין גדול, לכאורה. ראו את תמיכתו של אריה דרעי, עבריין מורשע שישב בכלא ובימינו עומד לפני כתב אישום נוסף, שמפציר בנו לשמור על ביבי. אנחנו צריכים לשמור על ה"מנהיג" ולא הוא עלינו. הוא שאמרתי: עבריין קטן תומך בעבריין גדול, לכאורה.

ראו את תמיכתו של דרעי, עבריין מורשע שישב בכלא ועומד לפני כתב אישום נוסף, שמפציר בנו לשמור על ביבי. אנחנו צריכים לשמור על ה"מנהיג" ולא הוא עלינו. עבריין קטן תומך בעבריין גדול, לכאורה

אני עצמי בוחר בכחול לבן בראשות בני גנץ וממליץ לכל מכריי וקרוביי לעשות כן. מכל הסיבות שבעולם. ובעיקר מפני שרק כחול לבן מציעה חלופה אמיתית לשלטון האימה המושחת של נתניהו, ורק בני גנץ מתגלה כמבוגר האחראי שבכוחו לעשות סדר בבלגן הנורא שמשאיר הנאשם נתניהו במדינה. רק בני גנץ ממלכתי, רציני ולא נגרר לשטויות הילדותיות והמסיתות שהנאשם נתניהו עוסק בהן יום ולילה.

המצב מדאיג, מפחיד ומסוכן. ממש. הנאשם נתניהו משחרר בכל רגע נתון חדשות כזב כאלה ואחרות, שקרים, כזבים, חצאי אמיתות, סרטונים ילדותיים ומביכים, תמונות מבוימות וערוכות – ומכתיב סדר יום שנועד לנטרל יריבים פוליטיים ובעיקר להשכיח מהציבור שב־17 במרץ הוא ייכנס בשערי בית המשפט המחוזי בירושלים להקראת כתב האישום בפניו.

לנו, שוחרי הדמוקרטיה ואוהבי ישראל, אסור להיכנע לסחרירים (ספינים) שלו. אסור לנו להאמין לשום מילה שיוצאת מפיו וממקלדתו, האיש שקרן כפייתי, סדרתי וחולני, נוכל־על שיעשה הכול כולל הכול להמשיך להיאחז בהגה השלטון כמה שיותר זמן, גם אם זה אומר להישאר ראש ממשלה זמני של ממשלת מעבר וגם אם זה אומר לצאת לבחירות שוב ושוב עד שיהיה מרוצה מתוצאות הבחירות.  ברגע שירפה מהגה השלטון ישוב להיות "כאחד האדם" – ומזה הוא פוחד פחד מוות.

המצב מדאיג, מפחיד ומסוכן. הנאשם משחרר בכל רגע נתון חדשות כזב כאלה ואחרות, שקרים, חצאי אמיתות, סרטונים ילדותיים ומביכים, תמונות מבוימות וערוכות – ומכתיב סדר יום שנועד לנטרל יריבים פוליטיים

אנחנו, שוחרי הדמוקרטיה ואוהבי ישראל, צריכים להתכונן לימים הבאים עד הבחירות, להכין את עצמנו לכמות הרפש, הסחי, הגועל, השקרים והזיופים שיֵצאו מבית מדרשו של הנאשם נתניהו – ולא להאמין לשום מילה שיוצאת ממנו ומשופריו.

אנחנו כבר מכירים את יכולותיו במיטוט יריבים פוליטיים, והפעם אסור להיכנע ואסור ללכת שבי אחרי שקריו. הפעם זה או מדינת ישראל או מדינת הנאשם נתניהו. ואנחנו ממש לא רוצים לחיות במדינת הנאשם נתניהו.

לסיום, עוד שתי הערות בעקבות האירועים האחרונים:

שר הפנים העבריין המורשע אריה דרעי איים שבכל מחיר הם ידאגו שנתניהו יהיה ראש הממשלה גם אם בג"ץ יפסול אותו. על כך הגיב בני גנץ בצדק, שמערכת המשפט גוברת על המערכת הפוליטית ויש לכבד את פסיקותיה.

וגנץ אכן צודק. במדינה דמוקרטית המערכת הפוליטית אינה העליונה, את זה יש רק במדינות דיקטטוריות. הפרדת הרשויות חיונית וקריטית לדמוקרטיה, גנץ מכיר בכך ומכבד את זה, בניגוד לממשלה שאוחנה שר המשפטים הזמני שלה, שבטוחה שהשלטון מעל הכול, כמו בדיקטטורה.

שר הפנים העבריין המורשע אריה דרעי איים שבכל מחיר הם ידאגו שנתניהו יהיה ראש הממשלה גם אם בג"ץ יפסול אותו. על כך הגיב בני גנץ בצדק, שמערכת המשפט גוברת על המערכת הפוליטית ויש לכבד את פסיקותיה

הרשות השופטת היא המכריעה כשלרשות המבצעת או לרשות המחוקקת אין מענה. לכן בהקשר זה היא העליונה. יש לכבד את פסיקותיה ולא לתקוף אותה.

בפועל יש כרגע רק רשות אחת, הרשות המבצעת. הרשות המחוקקת מנוטרלת והרשות השופטת מאוימת עד אימה ושיתוק. כחול לבן בראשות בני גנץ תחזיר את הפרדת הרשויות שנתניהו ביטל.

לכן עכשיו יותר מאי־פעם כל שוחרי הדמוקרטיה מחויבים להצביע לכחול לבן בראשות בני גנץ. אפשר גם להצביע למפלגה המאוחדת העבודה־גשר־מרצ, אבל חייבים לחזק את כוחה של כחול לבן דווקא בגלל השקרים והסחרירים של נתניהו, חייבים להחליף את שלטון השחיתות. זה עכשיו או לעולם לא.

הפעם כולנו מצביעים נכון ומבערים את שלטון הרוע והאימה.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 842 מילים
סגירה