כח אדם על נעמה יששכר והמזל של כולנו

איור: חגית שדה
איור: חגית שדה

"המטוס אמור להמריא בקרוב. נותרו מעט מושבים ריקים. אחד מהם הוא זה שנמצא לצידי. יהיה לי מזל אם הוא ישאר פנוי. לא מזל גדול מהסוג שעליו הייתה מדברת אמא שלי. כזה מזל אין לי.

"לפגוש את רוברט לפני עשרים שנה אולי יכול להתפס כיוצא מן הכלל. בכל מקרה זה לא היה מזל, אולי הזדמנות אחרונה. הנסיבות שבהן הוא הכיר אותי – כן, אולי הן סוג המזל שיש לי, כמו זה שמתרחש ברגעים אלו: נכנסת אשה עם תינוק, ולשמחתי היא עוברת אותי" (מתןך "מזל קטן/ קלאודיה פיניירו")

הפוסט המאויר הזה מוקדש לאישה צעירה שנחטפה מחייה והִיטלטלה בין מזל אכזר למזל נהדר.

אבל הסיפור שלה חרג מהמימדים הרגילים. חרג משני הצירים של המזל הטוב והרע, הגדול והקטן, וחרג משש הפאות של קוביית המזל. חרג והתנגש במימד החמישי*.

אנחנו לא יודעים אם מזלה הטוב הוא מזלנו הרע, בעיקר כי אנחנו לא יודעים כיצד נקנה מזלה הטוב, ומה עוד ישולם עבורו. אנחנו לא יודעים אם התמורה היא נד"לן במרכז ירושלים, או צינורות נפט שעדיין לא הונחו בין יבשות. אנחנו לא יודעים אם נשלם על יששכר במלחמות או בפתקי הצבעה.

אנחנו לא יודעים אם מזלה הטוב הוא מזלנו הרע, כי לא ברור כיצד נקנה המזל ומה עוד ישולם עבורו. האם התמורה היא נדל"ן במרכז ירושלים, או צינורות נפט שעדיין לא הונחו בין יבשות, אם נשלם במלחמות או בפתקי הצבעה

דבר אחד אפשר להניח לנוכח פרשת המימד החמישי. נעמה יששכר סיפקה לנו הצצה לעתיד. אלו פניה של השׁרירוּת כשהיא פוגשת את שׁרירות ליבה של השׂרָרָה.

כך נראים חיי אזרחים כשמערכת החוק היא כלי פוליטי שנמצא בשליטת השלטונות.

לו יהי ונוכל לוותר על המזל ולדבוק בחוק וסדר ומנהל תקין.

*המימד החמישי הוא שם שניתן לפרשת שחיתות משטרתית. חקירת הפרשה קוּשרָה למתמודד על רשות הממשלה בני גנץ, למרות שאינו חשוד או מעורב בה, כדי ליצור מראית עין של סימטריה בין גנץ לבין כתבי האישום החמורים שהוגשו נגד הנאשם בנימין נתניהו

מעצבת, חושבת, מאיירת וכותבת. בעלת המותג B.Knit לטקסטיל ואפנת בית. פרסמה סיפורים קצרים בפלטפורמות שונות, בין היתר באתר המוסך, עברית ובכתב העת פטל. איירה עבור מוסף שישי של מעריב. גרה בתל אביב

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 293 מילים
סגירה