יועצו האסטרטגי של גנץ: "הוא סכנה לעם ישראל, אין לו אומץ לתקוף באיראן"

המשנה לראש המל"ל לשעבר ומקורבו יועמדו לדין בכפוף לשימוע ● לפיד פסל ישיבה עם רפי פרץ: "כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק תביא אותנו ל-61" ● בימינה גינו את דבריו של מס' 2 בכחול לבן: משווה לוחם בצה"ל לתומכת מחבלים ● יזבק: "הגזען מכחול לבן משווה אותי לגזען מימינה"

בני גנץ (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)
Tomer Neuberg/FLASH90
בני גנץ
07:06 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, קבע אמש שעל העבודה-גשר-מרצ להסיר היום, עד השעה 18:00, את פרסומיהם, שבהם נראית תמונתו של בני גנץ או, לחילופין, להוסיף הבהרה. בנוסף נדרשה הרשימה לשלם 4,000 שקלים לסיעת כחול לבן.

07:33 עריכה

ברוך גזהיי, מס' 11 ברשימת ש"ס לכנסת: "הליכוד לא עושים כלום בשביל האתיופים, לא יעשו כלום בשביל האתיופים. זה הכל דמיונות". דברים אלה מנוגדים לקמפיין המפלגתי של ש"ס המביע תמיכה בנתניהו. כך חשף הבוקר יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

גזהיי, יליד אתיופיה, מתח ביקורת על נתניהו שאחז בידיהם של אברהם נגוסה וגדי יברקן והכריז "אנחנו מחזירים את בני העדה האתיופית הביתה, לליכוד". "הראו לי סרטון, איזה אחד לוקח שניים – מפה אתיופי ומפה אתיופי, מרים את הידיים ואומר 'האתיופים חזרו הביתה'. מתי הייתי בחוץ? תמיד הייתי בבית שלי. מה זה 'האתיופים חזרו הביתה'? איפה הבית שלנו?".

07:44 עריכה

מחר יחול המועד האחרון שבו מותר לפרסם סקרי בחירות עדכניים.

זאת בהתאם לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) –

בתקופה שתחילתה בתום יום שישי שלפני פתיחת הקלפיות והמסתיימת במועד סגירת הקלפיות, לא ישדר ולא יפרסם אדם בכתב לציבור על תוצאותיו של סקר בחירות שלא שודרו או פורסמו בכתב לציבור לפני תחילתה של התקופה האמורה.

08:54 עריכה

גורמים בליכוד טוענים שברשות התנועה רשימה של אזרחים רבים שלא הצביעו בבחירות האחרונות. באמצעות מידע זה תוכל המפלגה לפנות באופן ממוקד למצביעים פוטנציאליים כדי לעודד אותם לצאת לבחור. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

מידע זה מתיישב עם קמפיין המפלגה, שלפיו, 61 מנדטים הם בהישג יד. בליכוד סירבו להתייחס לדיווח. לא ברור כיצד מידע פרטי זה הושג והאם נעשה הדבר באופן לא חוקי.

09:26 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, הסביר את צעדי המניעה, הדרסטיים יחסית לעולם, שנוקטת ישראל לגבי התפרצות נגיף הקורונה: "אנחנו לא רוצים שמשהו ישבש את תהליך הבחירות". בראיון לדב גיל-הר בכאן ב' אמר גרוטו שראש הממשלה נתניהו מעורב בקבלת ההחלטות.

לדבריו, ישראל משקיעה כרגע את מירב המאמצים במניעה של התפרצות נגיף הקורונה. "האפקטיביות של הצעדים שנקטנו הוכיחה את עצמה", קבע.

10:48 עריכה

ביום שלישי בלילה, בעודו חוזר מדרום הארץ, שם הוא מנסה לקושש שני מנדטים שיעבירו את עוצמה יהודית את אחוז החסימה, ניהל איתמר בן גביר חוג בית מקוון באחת מקבוצות הווטסאפ של המפלגה. להוציא דברי עידוד מעטים, השאלה היחידה כמעט ששאלו המשתתפים הייתה מדוע להמשיך בהתמודדות, אם ידוע בוודאות שהרשימה לא תעבור את אחוז החסימה ותפגע בגוש הימין.

איתמר בן גביר בירושלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בן גביר בהודעה לתקשורת בירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחת הגרסאות של השאלה הזאת נגעה לשיתוף פעולה אפשרי עם הרשימות החרדיות. בן גביר השיב: "שכחנו מה הם עשו לנו בגוש קטיף? שכחנו, כשאני ואשתי נסענו לגוש קטיף כדי להיאבק נגד הפינוי, שכחתי שבחדשות שמעתי את ליצמן אומר שהוא הולך לים המלח כדי לא להצביע נגד ההתנתקות?", תהה. כך חושף הבוקר כתב זמן ישראל נתי יפת.

"שכחנו את גפני, שכל היום מספר בכל מקום שהוא איש שמאל?", שאל בן גביר. "פתאום לפני הבחירות כולם מתחפשים. אני רואה את המודעות של המפלגות החרדיות ביהודה ושומרון וזאת פשוט בדיחה גרועה. הם אנשי ימין? הם אנשי ימין? ומה, ש"ס, שכחנו להם את אוסלו?".

כאן יישר בן גביר קו עם נפתלי בנט, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן והוסיף: "הדי-אן-איי של המפלגות החרדיות [הוא] שמוכרים כל דבר בשביל תקציבים. זאת המציאות. ואוי ואבוי, מי שמצביע מתוכנו למפלגות האלו ואחרי זה יפנו אותו מהבית, שלא יתלונן, שלא יבכה. אני מתריע, אני מזהיר".

11:23 עריכה

ראש רשימת העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ אמר שאחד התנאים של סיעתו להצטרפות לממשלה הוא מינוי של שר ערבי. פרץ נקב בשמו של עליאן אלקרינאוי, פרופסור במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כמועמד הראוי להתמנות לשר. אלקרינאוי, שכיהן כנשיא המכללה האקדמית אחוה, השיא משואה ביום העצמאות ב-2013. בכינוס, שבו הציגה הרשימה את אלקרינאוי, לקח חלק גם מס' 11 ברשימה, עיסאווי פריג'.

עיסאווי פריג' (מימין), עמיר פרץ ועליאן אלקרינאוי בתל אביב, 27 בפברואר 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
פריג' (מימין), פרץ ואלקרינאוי בתל אביב, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מקום המדינה כיהנו בממשלות ישראל שלושה שרים לא יהודיים: סאלח טריף, ראלב מג'אדלה ואיוב קרא. אם יתמנה אלקרינאוי לשר, הוא יהיה השר הבדואי הראשון.

ההערכה היא שפרסומו של תנאי זה נועד לקרוץ לציבור הערבי בניסיון לשכנעו להצביע ביום שני לעבודה-גשר-מרצ.

11:53 עריכה

איימן עודה הוא ראש המפלגה היחיד שהסכים לחשוף את הצהרת ההון שלו – כך פרסם תומר אביטל מגוף התקשורת "שקוף". כל חברי הכנסת נדרשים למסור ליועץ המשפטי לכנסת את הצהרות ההון שלהם, כך שפרסום ההצהרה לא אמור להצריך מאמץ רב. בנוסף, אמר אביטל בתוכניתם של תמר אלמוג ומוטי גילת בכאן ב', גם יעקב ליצמן ואביגדור ליברמן הסכימו לחשוף את הצהרות ההון שלהם, אך באופן חלקי.

12:24 עריכה

כחול לבן פנתה למבקר המדינה בדרישה לפתוח, לאחר הבחירות, בחקירה פלילית נגד הליכוד ונתניהו בגין עבירה על החוק למימון מפלגות. זאת על רקע הפרסום אתמול ב"דה מרקר", שבו נחשף שעורך הדין יוסי כהן, המקורב לנתניהו, פנה לחברת ריגול עסקי כדי שזו תאתר מידע מביך על בני גנץ. התשלום לחברת החקירות CGI Group נעשה באמצעות חברה פרטית. "נתניהו שוב מקבל תרומות אסורות", נמסר מכחול לבן.

13:24 עריכה

מס' 2 בכחול לבן יאיר לפיד שלל את האפשרות שיושב ראש הבית היהודי, השר רפי פרץ, יהיה חלק מממשלת כחול לבן. "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ, בוודאי החבירה שלו, ניסיון החבירה שלו לבן גביר הוציא אותו מתחום הלגיטימיות", אמר לפיד בראיון לשבועון "מצב הרוח".

המראיין, נחמן שפירא, ניסה להקשות על לפיד ושאל אם יפסלו את פרץ אם הקול שלו יהיה הקול ה-61, דהיינו הקול שיכריע האם תקום ממשלה בראשות כחול לבן. יושב ראש יש עתיד התמיד בסירובו: "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק תביא אותנו ל-61".

את התנגדותו לפרץ תלה חבר הכנסת בברית שכרת עם איתמר בן גביר, כשסלון ביתו הייתה תלויה תמונתו של ברוך גולדשטיין, שטבח ב-1994 ב-29 מתפללים מוסלמים במערת המכפלה.

עוד נשאל לפיד בראיון האם יסכים לשבת בממשלה יחד עם יושב ראש האיחוד הלאומי – תקומה, השר בצלאל סמוטריץ'. "יהיה קשה מאוד", השיב.

13:29 עריכה

חברת "דיירקט פולס" פרסמה סקר, שבו מוסיף הליכוד לזכות ביותר מנדטים מכחול לבן.

העיתונאי נדב איל ממליץ לקרוא את הסקר עם קורט מלח.

13:46 עריכה

מספר אזרחים, בעשור התשיעי, העשירי והאחד עשר לחייהם, שהצביעו בעשרות מערכות בחירות מאז קום המדינה, מספרים לעופר אדרת ב"הארץ" למי הם הולכים להצביע הפעם.

13:47 עריכה

בימינה מגנים את ההשוואה של לפיד בין היבא יזבק לרפי פרץ.

14:22 עריכה

אילן ישועה, ששימש כמנכ"ל "וואלה!" סיפר בחקירה של הרשות לניירות ערך שהבעלים, שאול אלוביץ', לחץ עליו לחתום על עסקה עם העיתונאי יואב יצחק, שלו אתר עצמאי המצדד בנתניהו. במסגרת ההסכם, "וואלה!" שילמה ליצחק תמורת לינקים, שיובילו אליה גולשים מאתרו. לדברי ישועה, אלוביץ' לא לחץ לבצע עסקאות עם גורמים אחרים לבד מיצחק. כך חשף היום רביב דרוקר בבלוג שלו.

כיום נתניהו ואלוביץ' מואשמים, לצד איריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס, במשפט שצפוי להיפתח ב-17 במרץ.

14:27 עריכה

העיתונאית דפנה ליאל מחדשות 12 מפרסמת שאלה, שהוצגה למרואיינים בסקר דעת קהל.

השבוע הודיע יעקב ליצמן שלא יסכים לשבת עם ליברמן, אך זמן קצר אחר כך סתר אותו משה גפני.

14:37 עריכה

מיהו המתלבט עד הרגע האחרון? על פי רוב זוהי אישה, בת 35 פחות או יותר, בעלת הכנסה מתחת לממוצע, עם השכלה על-תיכונית (כלומר, לימודי תעודה), ממוצא מזרחי, המגדירה עצמה חילונית-מסורתית. כך נמצא במחקר ממושך שערכו החוקרים גדי וולפספלד, קרין נהון ושותפיהם בקרב 1,900 מצביעים מתלבטים. ממצאי המחקר יפורסמו היום בכתבה של טל שניידר ב"גלובס", שאת עיקריה הציגה בכאן רשת ב'.

14:40 עריכה

במסיבת העיתונאים שערך היום סיפר עמיר פרץ, ששוחח אתמול עם בני גנץ על הקמפיין של כחול לבן נגד העבודה-גשר-מרצ.

14:45 עריכה

ב"העין השביעית" פרסמו, שבמקביל למודעות שרכש הליכוד ב"פאנט" החל אתר האינטרנט לסקר באופן חיובי את נתניהו ומפלגתו. ב"פאנט" הכחישו שיש קשר בין הדברים.

14:49 עריכה

יושב ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר בכנס של מנהלי מחלקות חינוך, שאם תהיה מערכת בחירות רביעית, שנת הלימודים הבאה לא תיפתח.

חיים ביבס (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ביבס בכנס בתל אביב בשבוע שעבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
14:55 עריכה

בתאגיד השידור כאן דווח על קשיים שעימם מתמודדים הסנגורים בפרשת הצוללות.

עורך הדין איתן מעוז, המייצג את דוד שרן, אמר שלא ניתן לנהל בתנאים האלה את התיק.

בעניינם של שניים מהמעורבים, אבריאל בר יוסף ושי ברוש, טרם התקבלה החלטה האם יועמדו לדין.

15:19 עריכה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום למשנה לראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר-יוסף, ולמקורבו ואיש חיל הים לשעבר, שי ברוש, כי נשקלת העמדתם לדין בתיק הצוללות וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.

לבר-יוסף מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. לברוש מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון.

15:21 עריכה

בישראל ביתנו מזהירים מפני פייק ניוז שמופצים על ידי פעילי ליכוד, בהם נראים שלטים בהם נכתב לכאורה "כסף לבריאות וזוגות צעירים, ולא לספרדים ופרימטיביים".

15:35 עריכה

הדיון בוועדת ההיתרים בעניין בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל תרומה של 2 מליון דולר מספנסר פרטרידג' יתקיים ב-15 למרץ. חברי הוועדה כתבו לפרקליטי נתניהו כי "יצטרכו להציג בפני הועדה טיעונים מפורטים אודות הנסיבות המצדיקות הענות לבקשה, כן יידרשו להציג אסמכתאות ככל שישנן לביסוס הטענות".

15:42 עריכה

ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת) הגיבה לדבריו של מס' 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שהשווה בינה ובין יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ: "הגזען מכחול לבן משווה אותי לגזען מימינה שתומך בגזען מהליכוד".

"אז לפיד, בוא אני אעשה לך סדר – שוויון בין בני אדם זו דמוקרטיה. דה-לגיטימציה למיעוטים וכניעה למתנחלים זו קיצוניות. לפעול נגד הכיבוש, נגד המצור ובעד מדינה המכבדת את זכויות המיעוט הלאומי שלה זו מוסריות ודמוקרטיה", דברי יזבק.

עוד הוסיפה: "אנחנו כבר החלטנו מזמן – אנחנו עם גזענים, שעושים עלינו סיבוב ציני כדי להתחנף לימין, לא יושבים. אז מה עדיף מדינת כל גזעניה או מדינת כל אזרחיה? אנחנו נפגש אחרי הבחירות, עם הרשימה המשותפת גדולה וחזקה יותר מאי פעם".

15:49 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על ההחלטה להעמיד לדין בפרשת הצוללות: "פרשת הצוללות היא פרשת השחיתות הבטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה. אני מתחייב להקים ועדת חקירה ממלכתית כדי לוודא שלעולם לא יסחרו שוב בביטחון ישראל. נתניהו חייב להסביר לציבור איך הרוויח 16 מיליון שקלים בפרשת הצוללות והמניות".

מספר 2 במפלגתו, יאיר לפיד הצטרף לגינויים: "אבריאל בר יוסף, שיועמד לדין בפרשה, הוא איש של נתניהו. מלא מלא. היה המועמד שלו לראש המל"ל. לא זז מילימטר בלי אישור של ביבי".

16:12 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אזרחי ישראל, אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. כל מי שחזר ממדינה כלשהי בעולם ויש לו את תסמיני נגיף הקורונה – מד"א ישלחו פרמדיקים עד הבית שיבצעו לו שם את הבדיקה. אנחנו המדינה הראשונה בעולם שעושה זאת. זה דבר חדשני שיכול למנוע את התפשטות המחלה".

16:19 עריכה

שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הגיב לדבריו של יאיר לפיד, שהשווה בין רפי פרץ להיבא יזבק: "מסתבר שיאיר לפיד, האיש שהמציא את הדרת האחר ופסילת הזולת, עוד לא נגמל ממעשיו כשהחרים קואליציה עם החרדים ב-2013 רק כי יש להם זקן ופיאות…כעת הוא נטפל גם לדתיים הלאומיים באותן שיטות. מדובר בהשוואה מקוממת בין הרב רפי פרץ אדם עתיר זכויות, ירא שמים ואיש מעש לתומכת טרור מוצהרת. בושה וחרפה", אמר ליצמן.

16:57 עריכה

הליכוד: "כחול לבן בפאניקה. הדבר היחיד שצולל היום זה המנדטים של כחול לבן כי גם המצביעים שלהם יודעים שגנץ לא יכול להקים ממשלה ורק יביא לבחירות רביעיות. אנחנו במרק 2 מנדטים מניצחון שיעצור בחירות רביעיות ויביא ממשלת ימין".

בכחול לבן מיהרו להגיב: "הפאניקה היחידה שתהיה היא של נתניהו כשייכנס לחדר החקירות שם יצטרך להסביר על מה ולמה קיבל 16 מיליון שקל בפרשת הצוללות. שוחד, מרמה, הפרת אמונים ומי יודע מה עוד נגלה. מי שמוכר את ביטחון ישראל תמורת בצע כסף לא ראוי לכהן כראש ממשלת ישראל. זה או כחול לבן בקלפי או ארדואן בלפור".

17:17 עריכה

בצלאל סמוטריץ': "יאיר, למה אתה חושב שמישהו מאיתנו ירצה להקים איתך ממשלה?!…עדיף לסגור את הפה מאפשר לפתוח אותו ולהוכיח שאתה טיפש".

17:44 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (כחול לבן): "למעלה משלוש שנים אני אומר מעל כל במה: פרשת הצוללות היא פרשת השחיתות הבטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה! נתניהו חייב להיחקר ולהסביר איך קיבל 16 מיליון שקל? מדוע אישר בסתר מאחורי גבי כשר הביטחון ומהרמטכ"ל מכירת צוללות מתקדמות למצרים? מדוע הכחיש באוזניי שאישר זאת כששאלתי?".

18:13 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ: "לאחר הבחירות נדרוש למנות את פרופ' עליאן אלקרנאוי לשר בכיר. ישראל צריכה שר ערבי בתפקיד שייגע בחיים של כולנו, ובמקביל יתמודד עם השסע ההולך ומתרחב בין החברה היהודית לחברה הערבית".

18:42 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ על החלטת בג"ץ לאפשר לזוגות חד מיניים גישה לפונדקאות: "כבוד לבית המשפט שעשה צדק. בוז לממשלה שמרחה את זה כבר שנים. עוד ניצחון לקהילה הגאה שלנו, ולחברה ישראלית שפויה".

18:52 עריכה

ח"כ יעל גרמן (כחול לבן) על החלטת בג"ץ: "ברכות לאיתי פנקס וליואב ולאבות הגאים על הניצחון ההיסטורי בבג"ץ. בג"ץ הכיר בעיקרון הצדק והשוויון לזוגות גאים, עכשיו ממשלת ישראל והכנסת חייבים להעביר את התיקון לחוק הפונדקות, אותו ניסיתי להעביר בכנסת ה-19 וה-20".

19:04 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "הגיע הזמן לתקן את חוק הפונדקאות באופן שוויוני ולהפסיק לדבר עליו. השלב הבא – ברית זוגיות".

19:07 עריכה

כחול לבן עם דיבוב לסרטון של נתניהו בעקבות פרשת הצוללות

19:29 עריכה

דיווח בחדשות 13: ניר חפץ העיד במשטרה במסגרת תיק 4000, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אכלו ארוחה ב-100 אלף שקל במסעדת פושקין במוסקבה. 

19:31 עריכה

בתגובה להחלטת בג"ץ לאפשר פונדקאות לזוגות חד מיניים, מעוצמה יהודית נמסר: "שוב בג"ץ מתערב באופן בוטה ועושה עוד צעד שמקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל. הרוח השלטת בבג"ץ הייתה ונותרה שמאלנית קיצונית". עוד נמסר כי "עוצמה יהודית תדרוש מיד לאחר הכניסה לכנסת להוסיף לבית המשפט העליון 15 שופטים בעלי תפיסה יהודית-ציונית ואת שינוי השיטה לבחירת שופטים, כך שבג"ץ יהיה גוף שישמור על הזהות היהודית של המדינה, ולא כזה שיפגע בה".

19:47 עריכה

ביבי ושרה הערב חוגגים ברחובות

20:04 עריכה

היועץ של גנץ נגדו: הערב פורסמה בחדשות 12 הקלטה של יועצו האסטרטגי של ישראל בכר כשהוא נשמע אומר "גנץ מסכן את ישראל, אין לו אומץ לתקוף באירן". כמו כן, בהקלטה נשמע בכר אומר כי ח"כ עומר ינקלביץ חושבת שהוא טיפש.

20:06 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה על החלטת בג"ץ: "שמח מתוכן הפסיקה – אך ההכרעה צריכה להתקבל בכנסת ואפעל כדי שכך יהיה. למותר לציין שאני תומך בכל ליבי בחופש לפונדקאות גם לזוגות בני אותו המין. יש לישראל הזדמנות להיות מהחלוצות, לצד ארה"ב וקנדה, המאפשרות חופש לכולם להקים משפחות".

20:20 עריכה

ח"כ מיקי זוהר בעקבות הדיווח בחדשות 12: "אסור למדינת ישראל שגנץ יהיה ראש הממשלה…בהתאם לדברים שנאמרו ע"י יועצו הקרוב, הוא בעצמו לא יוכל לתפקד כנדרש מראש ממשלה".

20:42 עריכה

ינקי דרעי, בנו של יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, הוקלט מתבטא נגד מצביעי ש"ס והמחנה הלאומי, ותוקף את משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הציבור שלנו נהיה ימני מפגר לא מבין כלום", אמר דרעי בהקלטה שנחשפה בחדשות 12.

הוא טען כי בבית ראש הממשלה יש "פרנויות" מצד משפחת נתניהו, ואמר כי "אפשר לעשות עם גנץ אותו דבר שאפשר לעשות עם ביבי".

21:03 עריכה

נתניהו הגיב להקלטה של יועצו של גנץ: "גם האנשים הקרובים ביותר לגנץ יודעים שהוא מסוכן לביטחון ישראל".

21:33 עריכה

נתניהו מזדרז לשתף את ההקלטה בה נשמע יועצו לשעבר של גנץ מדבר עליו כהססן שיחשוש לתקוף באיראן וכ"סכנה לעם ישראל". מנגד, גבי אשכנזי ויאיר לפיד נותנים גיבוי למועמד שבראש מפלגתם.

21:52 עריכה

7% מתלבטים, גוש הימין מתחזק ל-58 וגוש מרכז-שמאל נחלש ל-56. הליכוד עם 35 מנדטים, 1 יותר מכחול-לבן. סקר כאן 11:

22:36 עריכה

עדכון קורונה: בצה"ל מבודדים כעת 150 חיילים כדי לשלול הדבקה בנגיף, ועוד כמה מאות ייכנס לבידוד בהמשך.

מספר הנדבקים בצרפת הכפיל את עצמו בתוך יממה ל-38, התגלו מקרי הידבקות ראשונים בצפון אירלנד והולנד, וריינאייר מבטלת טיסות מאיטליה לישראל.

אל על הודיעה היום על היערכות לפיטורים של 1,000 איש, ואותתה לממשלה שהיא מצפה לסיוע. מניית חברת התעופה (הלאומית לשעבר), נפלה היום ב-7.5% ונסחרת בשווי שוק קטן מאוד של 350 מיליון שקל.

בהלת הקורונה חתכה היום את הבורסה בתל אביב בשיעור חד של כ-4.5% והבורסה בוול סטריט משלימה כעת ירידות חדות של כ-3% מאותה סיבה.

22:40 עריכה

עומר ינקלביץ' מכחישה את הדברים שיוחסו לה היום בהקלטה בחדשות 12, שם נשמע היועץ ישראל בכר אומר שהיא מכנה את גנץ "טיפש ואפס מאופס".

22:57 עריכה

ליברמן נשאר לשון המאזניים, ובמערכת הבחירות הנוכחית תוקף את נתניהו בכל הכוח. לפני שבוע אמר שנתניהו ינסה להשיג 61 מנדטים ואם זה לא ילך הוא ינסה להשיג עסקת טיעון. הערב הוא שוב אומר שנתניהו צריך ללכת הביתה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה