סקר אחרון בהחלט: גוש הימין מתחזק

נתניהו לקראת משפטו: "ממש לא מתכוון לבקש עסקת טיעון" ● פרץ: "נקים ממשלה עם כחול לבן ותמיכה של ישראל ביתנו והרשימה המשותפת"​ ● נתניהו בתגובה: "האמת נחשפה, גנץ סגר ממשלה בתמיכת המשותפת וליברמן" ● גנץ פיטר את יועצו הבכיר ישראל בכר שקרא לו "סכנה לישראל"

גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
גנץ ונתניהו
07:19 עריכה

בוקר טוב! במקביל לקמפיין הבחירות המנומנם, ראש הממשלה נתניהו נערך למאבק התקשורתי הגדול והחשוב באמת מבחינתו – המאבק מול מערכת אכיפת החוק שילווה את משפטו שמתחיל ב-17 למרץ.

עיתון "הארץ" מדווח הבוקר כי נתניהו "ואנשיו" אוספים מידע שלילי על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לפי כתבתו של גידי וייץ: "מקורבי ראש הממשלה ביקשו להשיג תמלילים חסויים של שיחות הקשורות לפרשת הרפז". בלשכת נתניהו מסרו תגובה שלא ממש סתרה את הנאמר בכתבה: "פרסום התמלילים הוא הדרך היחידה לוודא שהיועץ לא פעל ממניעים זרים".

מנדלבליט ונתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
מנדלבליט ונתניהו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
07:29 עריכה

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של "זמן ישראל", כתב הבוקר כי : "ליברמן מפזר פייק הערכות והתקשורת קונה אותן".

לפי הפרשנות של ירושלמי: "יו"ר ישראל ביתנו מקבל זמן אוויר יקר-ערך בתוכניות פופולריות בערוצי התקשורת בזכות הצהרות ונבואות, לצד סקופים ביטחוניים שאסורים בפרסום. עד כה ליברמן הבטיח שנתניהו יפרוש, שלא תהיה ממשלה עם החרדים, לא תקום ממשלה בתמיכת הערבים, ולא יהיו בחירות רביעיות".

"ליברמן גם הצהיר גנץ לא בשל לראשות הממשלה", מציין ירושלמי, "אז מי כן? ליברמן, כמובן".

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
07:47 עריכה

ירידה קלה לליכוד לעומת הסקרים של הימים האחרונים – אף שהוא עדיין חזק ממה שהיה ברוב הסקרים, שתי המפלגות הגדולות הגיעו לשוויון ביניהן ובשורה התחתונה התיקו המשתק בין הגושים נשמר. כך עולה מסקר הבחירות האחרון שמפרסם עיתון "מעריב" לפני הבחירות, שנערך על ידי מכון פאנל פוליטיקס.

לפי הסקר הליכוד מקבלת 34 מנדטים וגם גם כחול לבן. הרשימה המשותפת מקבלת 13 מנדטים, ש"ס והעבודה-גשר-מרצ 9 כל אחת,  ימינה, ישראל ביתנו ויהדות התורה – שבעה מנדטים כל אחת. "עוצמה יהודית" וכל שאר הרשימות, לפי הסקר כמו כל הסקרים שלפניו, אינן עוברות את אחוז החסימה.

לפי הסקר, הגוש הימני-חרדי הוא עדיין הגוש הגדול והמגובש ביותר, עם 57 מנדטים, אך אינו יכול להרכיב ממשלה צרה בלא תמיכתו של אביגדור ליברמן.

גוש השמאל-מרכז, הכולל למעשה רק את כחול לבן והעבודה-גשר-מרץ, מגיע ל-43 מנדטים בלבד. יחד עם "ישראל ביתנו" גוש המרכז הנוטה לתמוך בבני גנץ מגיע ל-50 מנדטים בלבד.

יחד עם הרשימה המשותפת, שנספרת בתקשורת כחלק מגוש השמאל-מרכז למרות שגם ב"כחול לבן" וגם ברשימה המשותפת עצמה מכחישים כל כוונה שתתמוך בממשלה, מגיע בלא ישראל ביתנו ל-56 מנדטים – שכמובן לא מספיקים כדי להרכיב את הממשלה שגנץ ממילא אינו מתכוון להרכיב.

הסקר נערך אתמול והשתתפו בו 534 איש, יהודים וערבים, במסגרת הפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט.

לפי סקר אחר שבוצע על ידי מכון סמית, הליכוד  אמור לקבל 35, כחול לבן 34, הרשימה המשותפת 14, ש"ס – 9, העבודה־גשר־מרצ – 8, יהדות התורה וימינה – 7 מנדטים כל אחת וישראל ביתנו – 6 מנדטים בלבד.

הסקר של סמית נותן לגוש הימני-חרדי יותר – 58 מנדטים, אבל השורה התחתונה שלו זהה: שמצליבים בין ההצהרות וההבטחות של כל המפלגות ומחברים אותן יחד, אף מועמד לא יוכל להרכיב ממשלה, ואנחנו בדרך לבחירות רביעיות.

08:02 עריכה

עוצמה יהודית מידרדרת בסקרים, ואולי זה נובע, בין השאר, מקשיים שהרשימה של איתמר בן גביר נתקלת בהם מול הרשת החברתית שבה מתקיים חלק גדול ממערכת הבחירות:

08:20 עריכה

השר זאב אלקין מחזק את קמפיין "גנץ לא בשל" של הליכוד:

08:46 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, החליט הבוקר להדיח את יועצו הבכיר ישראל בכר. זאת, בעקבות ההקלטות שפורסמו ב"חדשות 12", בהן נשמע בכר מדבר נגד גנץ ואף מכנה אותו "סכנה לעם ישראל".

בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב כי "מהבירור הראשוני עולה, כי בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה – שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב. יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין. גנץ הנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים".

09:07 עריכה

ד"ר אחמד טיבי איבחן פוביה מסוג חדש שלה קרא על שם עצמו: טיביפוביה. "לביבי יש טיביפוביה והיא מתפשטת כמו הקורונה", התפייט טיבי בראיון לג'רוזלם פוסט.

11:30 עריכה

במקביל לקמפיין "גנץ מבולבל וחסר נסיון" המחודש, נתניהו ממשיך בכל הכוח בקמפיין "גנץ יחזור לערבים".

בציוץ של נתניהו מהבוקר מופיעה "הוכחה" חדשה לתוכנית שיש לגנץ, כביכול, להרכיב קואליציה עם הרשימה המשותפת היא ההבטחה העמומה של כחול לבן למחוק את המילה "יהודית" מהסעיף "עידוד התיישבות יהודית" בחוק הלאום ולהפוך אותו ל"עידוד התיישבות" באופן כללי. אבל למעשה, למה צריך הוכחות? גנץ ירכיב קואליציה עם הרשימה המשותפת, עובדה, הרי זה מה שנתניהו אומר.

11:55 עריכה

יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את הליכוד ש"מוסר שטחים לערבים" ונכנס למלחמת ציוצים ומאמרים עם גלעד שרון, בנו של אריאל שרון ז"ל:

12:04 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ מנסה להסביר את פליטת הפה של יועצו הבכיר ישראל בכר שבגללו פוטר. בראיון לגל"צ אמר גנץ "בכר נקלע למארב מתוכנן".

12:34 עריכה

איילת שקד מצהירה ש"ימינה" הם "האישה המוכה" של ראש הממשלה נתניהו. כך עולה מראיון שהעניקה שקד לנסים משעל ברדיו 103FM, שבו נשאלה פעמיים אם "ימינה" אינם מתנהלים מול נתניהו ב"תסמונת האישה המוכה" וענתה "נכון" ו"כן". "ימינה", הסבירה שקד, חוטפת מנתניהו "כי זה מה שטוב למדינת ישראל".

בראיון אמרה שקד: "אני חושבת שבליכוד מנסים לשתות מאתנו קולות אבל לא מצליחים כי הציבור כבר בוגר של כמה מערכות בחירות. מבינים היטב שגודל המפלגה לא חשוב בכלל. אני רוצה שאנשים מהליכוד יעברו אלינו כי הם מבינים שאם הם מצביעים ימינה זה כמו 2 פתקים בפתק אחד, כי אנחנו הולכים עם נתניהו והליכוד, אבל גם מקבלים ימין אידאולוגי, אמיתי, שמשנה ועושה".

בשלב הזה העיר לשקד: "אתם מזכירים לי את תסמונת האישה המוכה, חוטפים מכות מנתניהו וממשיכים לחיות איתו".

שקד ענתה: "נכון, כי אנחנו עושים מה שנכון למדינת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל, ולמרות שנתניהו תוקף אותנו, אנחנו לא מתכוונים להיכנס לזה בכלל. אנחנו מסתכלים על מה שנכון למפלגה שלנו ולגוש הימין, וההתכתשויות האלה בתוך הגוש הן לא טובות ולא נכונות, אז אם אנחנו צריכים להיות המבוגר האחראי, אנחנו נהיה".

משעל לא הרפה ושאל את שקד: "כלומר, אתם מוכנים לחטוף ממנו מכות, ובלבד לשמור על הימין? ושקד ענתה: "כן. גורל לא פשוט. נכון, יש לנו משימה לא פשוטה, ואני חושבת שהציבור, דרך אגב, מבין את זה, מעריך את זה"

עוד אמרה שקד: "הציבור לא כל כך מתרשם מההתקפות האלה, וגם יודע שמי שרוצה באמת ממשלת ימין, זו רק ימינה. אחרי הסכם חברון, חבר כנסת מהימין שאל את נתניהו, 'למה נתת את חברון', אז הוא אמר לו 'כי לא לחצתם עליי מספיק'… אנחנו שינינו מציאות גם בעזרת לחץ. אם אנחנו לא נהיה כדי ללחוץ להחיל ריבונות, אז אני אומרת לך שלא תוחל ריבונות".

אם ככה, שאל משעל, בנימין נתניהו הוא אדם לחיץ. אתם לוחצים והוא הולך בדרככם? ושקד ענתה: "לא,. הליכוד מאוד תלוי בשותפות הקואליציוניות שלו. כשנתניהו ישב עם אהוד ברק, הוא נאם את נאום בר אילן, שחרר אלף מחבלים בעסקת שליט, והקפיא את ההתיישבות ביו"ש. כשנתניהו יושב איתנו, אז נכנס השיח של החלת ריבונות, התחלנו לעשות שינויים במערכת המשפט".

שקד, שכזכור שימשה כשרת המשפטים, נשאלה גם: "איך תחיי בשלום עם ראש ממשלה שבעוד שבועיים יחל משפטו בעבירות חמורות מאוד?.

שקד ענתה: "סיקור אוהד זו עבירה שהיא תקדימית. בנוסף, אם נתניהו נבחר על ידי הליכוד בפריימריז ברוב גדול, וייבחר על ידי הציבור ויוכל להרכיב קואליציה, החוק מאפשר לו את זה. אני לא מדחיקה, הציבור חשוף היטב לכל הפרטים. כתב האישום פורסם, הכול ידוע".בתשובה לשאלה: כלומר את מעדיפה ראש ממשלה עם כתבי אישום על פני בני גנץ? אמרה שקד: "אני מסתכלת על המכלול כולו, כן".

.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
13:16 עריכה

"פעילי ליכוד קיבלו הודעת SMS ייחודית שמשתלטת על מסך הסמארטפון, מחייבת את המקבל לצפות בה וללחוץ על כפתור כדי להעלימה ומסתירה את זהות השולח, וזאת תוך עבירה לכאורה על החוק".

כך חושף היום עיתון "כלכליסט". לפי העיתון: "המסר בהודעה מקדם את קמפיין הליכוד, אך בגלל אופיה אין דרך לדעת בוודאות האם נשלחה על ידי המפלגה".

לפי העיתון, אתמול בערב גילו תומכי ליכוד רבים לגלות שמסך הסמארטפון שלהם הופקע על מנת להציג מסרים כמו "ישראל כץ, כיו"ר מטה הבחירות אני פונה אליך להשתתף במבצע מדלת לדלת להבאת תומכי הליכוד שלא הצביעו. 1+1 = 61 ביחד ננצח". בחלק מההודעות הוצגה זהות השולח כ"הודעת SMS" ובאחרות כ-"LIKUD2020".

ישראל כץ (צילום: תומר נויברג. פלאש 90)
ישראל כץ (צילום: תומר נויברג. פלאש 90)
14:00 עריכה

14:46 עריכה

עירית לינור התלוותה לביקור של נתניהו במגדל העמק וחזרה נפעמת. בטקסט, שהפך כבר לחלק מקמפיין הליכוד, לינור מתפייטת וקוראת ליחסיו של ראש הממשלה עם הציבור "נישואין ממושכים":

16:00 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, בכנס פעילים: "בהמשך להסכמות שלנו עם בני גנץ, ראשית נשביע ממשלה של העבודה-גשר-מרצ עם כחול לבן כאשר ישראל ביתנו והרשימה המשותפת יתמכו מבחוץ. אני אקח על עצמי את תפקיד המגשר, כמבוגר האחראי, ואפעל להרחבת הממשלה לאחר השבעתה"

עוד הוסיף פרץ: "הממשלה תתחייב לחדד את תהליך השלום, להעביר תקציב חברתי חדש ולמנות שר ערבי בממשלה, פרופ' עליאן אלקרנאווי, כחלק מהצורך להרגיע את המתח בין יהודים לערבים וליצור חיים משותפים".

הליכוד הגיבו לדבריו: "אמרנו לכם".

16:05 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "לאורך 38 שנות שירותי בצה"ל קיבלתי אלפי החלטות מבצעיות. להבדיל מנתניהו שמגמגם 10 שנים מול עזה ולא מסוגל לקבל החלטה אחת מכרעת בנושא האיראני, ממנה קבינט חובבני וסוחר בביטחון ישראל. אני אוביל קו בטחוני אחראי ותקיף שיחזיר את הביטחון לישראל".

עוד הוסיף גנץ: "המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים ונסיונות חיסול פוליטיים. חייבים להתעורר כדי להציל את ישראל. אמש גם אני נחשפתי להקלטות שפורסמו בטלוויזיה. הקלטות שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת – להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות. נתניהו משקר, מכפיש, מרמה, מסית, גונב דעת, מפרק את ישראל ומרעיל אותה".

המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. חייבים להתעורר כדי להציל את ישראל. אתמול בערב גם אני נחשפתי…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 28 בפברואר 2020

16:19 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "האמת נחשפה: גנץ סגר ממשלה עם מרצ, בתמיכת הרשימה המשותפת וליברמן. ממשלה כזאת היא סכנה לביטחון ישראל".

16:22 עריכה

יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט, הגיע לראיון מוקלט לקראת התוכנית "פגוש את העיתונות" שתשודר מחר ונטש את האולפן לאחר שסירב להתייחס לפער בין הנתונים שמסר על הירי מעזה, לנתונים הרשמיים של צה"ל.

16:28 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש השבוע את הרב גיא חבורה, שהיה שותף לשיחה עם היועץ האסטרטגי ישראל בכר שפרסומה אמש בחדשות 12, והובילה לפיטוריו מכחול לבן.

נתניהו פגש ביום רביעי את חבורה, המיודד עם עו"ד עמית חדד המייצג אותו, בישיבת תורה והוראה בתל אביב. בליכוד אמרו כי לא קיבלו את ההקלטה לידיהם בטרם פרסומה, אך לא הכחישו כי השניים שהו יחד באותו המקום.

16:38 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב על הצהרתו של עמיר פרץ על הקמת ממשלה בתמיכת ישראל ביתנו והרשימה המשותפת מבחוץ.

"הנהגת מפלגת העבודה ז"ל כל כך מפוחדת שהיא מוכנה לשקר ולהמציא כל דבר. אין לנו ולא יהיו שום סיכומים מוקדמים עם אף מפלגה, אלא אך ורק עם ציבור הבוחרים שלנו", דבר ליברמן.

17:03 עריכה

נתניהו וגנץ, הליכוד וכחול לבן בהתאמה, בהתכתשויות בלתי פוסקות ברשתות החברתיות. 

גנץ: "אפילו את הקשר האמוני שבין אדם לרבו מצליח נתניהו להשחית בדרכו לחוק ההימלטות, הכל בשביל הקלטה ערוכה ומבושלת בניסיון לפגוע בי. נתניהו, הלחץ מהמשפט מוציא ממך התנהגויות שפלות אפילו בשבילך – איבדת את המעצורים".

הליכוד: "הצבעה לגנץ או לליברמן היא הצבעה לממשלה מסוכנת לביטחון ישראל".

17:13 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (כחול לבן): "אין גבול לשפל ולעומק ביב השופכין אליהם גורר נתניהו את אזרחי ישראל רק כדי לברוח, כעבריין נמלט מספסל הנאשמים. הנאשם נתניהו מריח את מעשיהו ודואג לעצמו על חשבון כולנו".

18:12 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בתגובה לדבריו של פרץ: "לא היו דברים מעולם".

18:16 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם יצא נגד הביקורת שנשמעת על העלאת יהודי הפלשמורה בעיתוי זה: "העלאת יהדות אתיופיה, זו משימה ציונית שלא קשורה בזמן. התחלתי אותה לפני עשר שנים. זה לא קשור לקמפיין בחירות. זה לא מעניין אותי – הם צריכים להיות כאן בארץ" – את הדברים אמר בראיון לאופירה וברקו בערוץ 12.

18:19 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש כי הוא מתכוון לבקש עסקת טיעון. "ממש לא. העסקה היחידה שאני רוצה להגיע אליה זו 'עסקת המאה', שמביאה ברכה ובשורה ענקית למדינת ישראל".

בראיון ל-וואלה! NEWS נתניהו הוסיף: "מסרבים בתוקף לחשוף את קלטות אשכנזי-מנדלבליט מפרשת הרפז", אמר. "עד לאחרונה סירבו גם לחקור את פרשת השחיתות של 'הממד החמישי' של בני גנץ. לא חקרו את יואב סגלוביץ' ששיבש הליכי חקירה כשהיה ראש אגף החקירות עם ידידו גבי אשכנזי. אני דורש שיסירו את צווי איסור הפרסום מיד. זכות הציבור לדעת – לכולם".

על גנץ אמר נתניהו: "אם מישהו הולך להיות ראש ממשלה, הוא צריך להיות קודם כל במצב שהוא יכול לעמוד מול דברים כאלה. בכל מקרה הציבור צריך לדעת". הוא הכחיש כל קשר להקלטות או לרב שביצע אותן, למרות שהיום פורסם שנתניהו פגש אותו השבוע. "מי שבישל את הדייסה הזאת, זה בני גנץ עצמו. בחולשה שלו, בהססנות שלו, בחומר המנהיגות שלו".

18:43 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, התראיין לתוכנית אופירה וברקו בערוץ 12 והתייחס לנגיף הקורונה שמאיים על אחוזי ההצבעה: "כל הדבר הזה אין לו שום תקדים – אין תקדים לבחירות שלישיות ואין תקדים לנגיף הקורונה. אני רוצה שאנשים ייצאו מהאדישות. כמו ב-2015 הם יקומו בבוקר ויקבלו עוד ארבע שנים של נתניהו".

עוד הוסיף לפיד: "המדינה היום הרבה יותר טובה מהשלטון שלה. נכון, לא רע פה במדינה. אבל יש לנו משטר עם ראש ממשלה שהורג כל חלקה טובה".

עד כמה אתה מתואם עם ליברמן? 
אני מדבר עם כולם. אף אחד שלושה ימים לפני בחירות לא מתאם. אנחנו נחכה לתוצאות.

יש סיכוי שליברמן יצטרף לביבי? 
אני קם כל בוקר ומתפלל שלא.

על ההקלטה שפורסמה אמש בה נשמע היועץ האסטרטגי ישראל בכר אומר שגנץ "מסוכן לישראל", אמר לפיד: "הוציאו הקלטה מבושלת. אני לא יודע אם ביבי עשה את זה. זה נורא מוזר ששלושה ימים לפני בחירות יוצאת הקלטה כזאת, מעניין מי מרוויח את זה".

18:49 עריכה

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר) התייחסה להתנהלות שר הבריאות על רקע התפרצות נגיף הקורונה: "אני חושב והערתי על זה, נדמה שהנהלים נכתבים תוך כדי. זה נדמה שאנחנו מחכים שיקרה משהו, ואז נראה איך מתמודדים. אני חושבת שלליצמן אכפת מהחולים, אבל יש עליו הרבה לחצים".

"אנחנו מרגישים בשטח את המצוקות של האנשים – גם השכבות החלשות וגם מעמד הביניים", אמרה לוי אבקסיס בראיון בתוכנית "אופירה וברקו" בערוץ 12. "אנחנו הבטחנו משהו לציבור – לא נשב עם נתניהו, גם אם הוא יציע לי את תפקיד שרת הבריאות".

19:11 עריכה

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) לעמיר פרץ: "מתי הוסמכת לנהל משא ומתן בשמנו? מבינה את הצורך שלכם להיות רלוונטיים אבל אל תדבר בשמנו".

19:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את הטענות לפיהן הליכוד עומד מאחורי הקלטת יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, ישראל בכר, על ידי רב שעמו בא להתייעץ.

"גנץ בישל לעצמו את הדייסה הזו", אמר נתניהו ל-ynet. "מה פתאום, זה שטויות. אף אחד לא בא עם אקדח לרקה של ישראל בכר. ישראל בכר אומר דבר מזעזע – האיש שאני מנסה למכור לכם כראש ממשלת ישראל הוא סכנה לעם ישראל. הוא מצטט את עומר ינקלביץ', ח"כ קרובה מאוד לגנץ, שאומרת שאסור שגנץ יהיה ראש ממשלה. זה עדות מבפנים".

19:30 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט על ההתקפות שהוא סופג מבכירי הליכוד ומראש הממשלה: "אני בוחר להיות המבוגר האחראי של הימין. החלום הרטוב של גדולי אויבנו זה ששר הביטחון יתקוטט עם ראש הממשלה – לא אתן להם את התענוג. ימני לא תוקף ימני. תקפו אותי, בסדר, אני לא הולך לתקוף חזרה".

עוד הוסיף בנט בראיון לאופירה וברקו, בערוץ 12, "יכול להיות שיש מחלוקות כאלה ואחרות, אבל כשאני נכנס לקבינט או לדיון בטחוני, אני משיל את הפוליטיקה ומתעסק רק בביטחון ישראל. רק בתחבולה, בהפתעה, איך להכות את האויב, ואיך לשמור על החיילים שלנו".

"אני לא אתן שימסרו סנטימטר ממדינת ישראל. הפתרון מול האויב הערבי הוא כוח. אני כשר הביטחון הולך להפעיל כוח מול האויב, לא מבולבל בעניין הזה", דברי בנט.

19:33 עריכה

ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר-מרצ): "בנט מאבד את קור הרוח ומול 'איום' חמור מאוד – רינה מצליח. וואו, אם זה שר הביטחון שלנו כדאי שנישן בממ"ד".

19:55 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע הערב לאולפן של אופירה וברקו בערוץ 12 והפגין תקיפות שלא נראיתה לכל אורך תקופת הקמפיין. כשנשאל על הגמגום, והביקורת על חוסר הכריזמטיות, אמר גנץ: "יש כל כך הרבה אויבים שהבינו את התקיפות שלי. אנחנו חיים בסביבה מאוד מורכבת וברגעים האלה צריך להיות מגה תקיפים. עשיתי את זה בצפון ובדרום. יש מאחוריי ארבעה עשורים של פעילות צבאית בכל החזיתות. שאף אחד לא ילמד אותי תקיפות".

על דבריו של היועץ האסטרטגי ישראל בכר, שאמר כי הוא מהווה "סכנה לביטחון ישראל", אמר גנץ: "אני הצגתי לממשלת ישראל, במרץ 2011, את היכולת של צה"ל לפעול באיראן, ו'עכשיו תחליטו'. כמו שפנים, הם חזרו עם החלטה שלא עושים את זה. שלא יבלבלו את המוח. מי שלא תקף זה ביבי. הוא אולי יודע איפה איראן על המפה, אבל הוא לא מבין יותר מזה. אני מציע להקשיב לכל ראשי הביטחון ולראות איך הם מדברים עליי ואיך הם מדברים על ביבי".

ברקע פרשת "הממד החמישי" ופתיחת החקירה הפלילית במסגרתה, אמר יו"ר כחול לבן: "החקירה נפתחה בגלל שאני לא חשוד. אם הייתי חשוד, היו מחכים לאחרי הבחירות. הייתי יו"ר החברה הזאת, אני לא בורח מאחריות. המשטרה מכירה את החברה, ישבו אצלנו חודשים. קבעתי בתוכנית שלי, שנאשם שיש לו כתבי אישום ותאריכי משפט, לא יכול לכהן כראש ממשלה. כך בנימין נתניהו אמר על אולמרט – כך נכון לעשות".

איך תקים ממשלה? עם מי? 
"נקודה מאוד מטרידה. אני מאוד מאוד עסוק, וישן מעט מאוד בלילות, אבל הנקודה הזאת מטרידה אותי מאוד. אני חושב שהשוויון הזה עלול ליצור מצב שאנחנו לא נהיה גדולים. השוויון הזה מאפשר לנצח, וכל מה שצריך פה זה לקחת אחריות".

למה אתה צריך את כל הלכלוך הזה, בני? היית רמטכ"ל, כיבדו אותך. 
"מאוד קשה לי אבל אין רגעים שאני נשבר. אנחנו אנשים רציניים. אנחנו לא מוכנים לוותר שבגינן נכנסנו".

מה יש לך בטלפון? 
"לא פרצו לי לטלפון ואין לי שום דבר בטלפון. אני רואה שם חדשות. יש פה שם של שקרים. אני בדקתי את הטלפון שלי לפחות שלוש פעמים, הוא לא פרוץ".

20:15 עריכה

בסקר באולפן שישי, 7 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם שוקלים שלא ללכת להצביע בגלל החשש מנגיף הקורונה.

20:24 עריכה

סקר אחרון בהחלט לפני הבחירות. התחזקות לגוש הימין לפי סקר חדשות 12 שפורסם הערב באולפן שישי. לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מקבלת 35 מנדטים, כחול לבן 33, הרשימה המשותפת 14, העבודגה-גשר-מרצ 9, ש"ס 8, יהדות התורה 8, ימינה 7 וישראל ביתנו 6 מנדטים.

כמו כן, לשאלה מי הכי מתאים לכהן כראש הממשלה ענו הנסקרים – נתניהו עם 44 אחוז, וגנץ עם 32 אחוז. לשאלה מי הכי מתאים לכהן כשר הביטחון ענו – גבי אשכנזי – 32 אחוז, נפתלי בנט 21, יואב גלנט 11 מנדטים ואביגדור ליברמן 9 מנדטים.

21:11 עריכה

לפי סקר חדשות 13, גנץ ונתניהו בתיקו. גוש המרכז שמאל מוביל. אילו הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן והליכוד היו מקבלות כל אחד 33 מנדטים, הרשימה המשותפת 15, העבודה-גשר-מרצ 9, ימינה 8, ש"ס 8 , ישראל ביתנו ויהדות התורה 7 ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

21:16 עריכה

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו): "אלו שעובדים כל השבוע זכאים לנגישות ולחופש תנועה גם בסופי השבוע. חיה ותן לחיות".

ח"כ קושניר, יחד עם חברי הסיעה אלי אבידר ויוליה לינובסקי, נסעו בקווי השבת בגוש דן בעקבות דבריו של יו"ר סיעת דגל התורה משה גפני חקיקה שתאסור על תחבורה ציבורית בשבת.

21:22 עריכה

הרשימה המשותפת בתגובה לסקרים: "ביום שני – 16 מנדטים. בזכות המשותפת אין לנתניהו ממשלה".

סגירה