זהירות זה מצוין. פאניקה זה גרוע

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס

82 אלף איש נדבקו בכל העולם בנגיף הקורונה. 78 אלף מתוכם בסין. 3000 איש נפטרו בכל העולם בשל פגיעת הנגיף. יותר מ-2750 מתוכם בסין.

נכון שהנגיף מתפשט מהר. נכון שהוא טומן בחובו סכנה. נכון שטרם נמצא חיסון. וגם נכון שמספר המתים גבוה יחסית למספר הנדבקים. ועדיין: מוקד ההתפרצות הוא סין. ליבת המגפה ממקומת בסין. ומרבית הנפגעים הם סינים. הזהירות (המבורכת) של משרד הבריאות בישראל, לא יכולה להצדיק קריאה לישראלים להימנע מטיסות לכל המדינות האחרות בעולם.

אפשר להבין הקפאת טיסות למילאנו. אפשר להבין בדוחק את הקפאת חניכת קו אל-על בין ת"א-טוקיו. אפילו אפשר להבין את ההחלטה להאריך בחודשיים את הקפאת טיסות אל-על לסין והונג-קונג.

מוקד ההתפרצות הוא סין. ליבת המגפה ממקומת בסין. ומרבית הנפגעים הם סינים. הזהירות (המבורכת) של משרד הבריאות בישראל, לא יכולה להצדיק קריאה לישראלים להימנע מטיסות לכל המדינות האחרות בעולם

השאלה היא אם באמת מוצדק לאסור לחלוטין טיסות לתאילנד ולאיטליה. ושאלה אחרת היא מדוע להמליץ להימנע מהשתתפות בטיסות למדינות נוספות שבהן כלל לא התפרצה המחלה ולכל היותר התגלו בהן מקרים בודדים שלה (גיאורגיה, פינלנד, יוון או רומניה).

זהירות היא דבר מצוין. פאניקה היא דבר גרוע. בטח כשהיא עלולה להביא לקריסתן הכלכלית של חברות תעופה ותיירות ולכל הפחות לאובדן מקומות עבודה של מאות ישראלים בחברות הללו.

והכי תמוה: טענת אורלי לוי-אבקסיס (מועמדת העבודה-גשר-מרצ לתפקיד שרת הבריאות) הן בגלי צה"ל והן במסיבת עיתונאים מיוחדת, כאילו מדובר בנגיף שהוא פועל יוצא של הנדסה גנטית במעבדות מסתוריות בסין ושנועד למטרת לוחמה ביולוגית. אמירה חסרת כל תשתית עובדתית. סתם קונספירציה מופרכת ומשוללת כל בסיס.

זהירות היא דבר מצוין. פאניקה היא דבר גרוע. בטח כשהיא עלולה להביא לקריסתן הכלכלית של חברות תעופה ותיירות, ולכל הפחות לאובדן מקומות עבודה של מאות ישראלים בחברות הללו

כמובן שיש מדינות שעלולות להצטייד במערך לוחמה ביולוגית (מקורות זרים טוענים שבידי מדינת ישראל מצוי מערך שכזה). ברור שלוחמה ביולוגית פוטנציאלית מטעם ארגוני טרור היא דבר מטריד. אבל טענות מופרכות ואנטי מדעיות שכל מהותן היא הפצת פאניקה, הן הדבר הכי מגוחך, הכי לא רציני והכי גרוע שניתן לעשות.

אלטרנטיבה לליצמן הכרחית. ולוי-אבקסיס החרוצה ודאי אכפתית מאד. מלאכת שיקום מערכי הרפואה הציבורית והרווחה הציבורית תהיה ארוכה וקשה אם בכלל תתחלף כאן ממשלה. אבל שום שיקום ותיקון לא ייתכנו כשמפיצים פייק ניוז. אמירות מופרכות. טענות בדיוניות שאין להן שום תשתית עובדתית.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 349 מילים
סגירה