נתן אשל: רגב בהמה, השנאה מאחדת את המחנה שלנו

נתניהו: לא אחתום על עסקת טיעון, אעמוד למשפט ● גנץ: נתניהו ישבש את הבחירות, לא נקים ממשלה בתמיכת המשותפת ● בנט פוצץ ראיון עם רינה מצליח ● ליברמן: "נראה אותך ברמאללה", עודה: "נמר של נייר" ● עמיר פרץ: ממשלת מיעוט היא הדרך למנוע בחירות רביעיות ● ליברמן: נקים ממשלה בלי המשותפת וש"ס, נתניהו הבטיח לירדנים שלא יהיה סיפוח

נתן אשל (צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90)
נועם מוסקוביץ', פלאש 90
נתן אשל
14:54 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "נתניהו העביר מסר למלך ירדן עבדאללה לפיו סיפוח בקעת הירדן לא ייצא לפועל". 

בשבתרבות בחולון אמר ליברמן: "התברר לי לפני כמה ימים שבמקביל לכל סיפורי סיפוח בקעת הירדן, נתניהו העביר מסר למלך עבדאללה – 'אל תדאג, זה רק בחירות, לא יהיה סיפוח'. ראש הממשלה שלח מסר, והשתמש במערכת הביטחון כדי להעביר אותו".

בליכוד אמרו בתגובה: "לא היה ולא נברא. רק ראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות בזמן שליברמן מחזיק ידיים עם הרשימה הערבית המשותפת. השקרים המגוכחים של ליברמן חצו כל גבול".

14:55 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, התייחס לדברים שאמר על כך שתקום ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת וישראל ביתנו.

"קודם השבעת ממשלה של העבודה-גשר-מרצ עם כחול לבן, ואם ליברמן והמשותפת ימשיכו בפסילות הדדיות הם יצטרכו לתמוך מבחוץ עד שתורחב הממשלה", הסביר פרץ בשבת תרבות בתל אביב.

עוד הוסיף: "צריך ואפשר לנצח את הבחירות, אסור להרים דגל לבן. המירוץ בין הגושים צמוד, וכל פתק אמת יביא לניצחון מחנה השלום והשינוי".

עמיר פרץ, אורלי לוי וגנץ בפגישה (צילום: אופק אבשלום)
עמיר פרץ, אורלי לוי וגנץ בפגישה (צילום: אופק אבשלום)
14:57 עריכה

ח"כ עמר בר-לב (העבודה-גשר-מרצ): "לראש הממשלה בנימין נתניהו לא אכפת שלא לסיים את האיום מעזה כי זה לא הילדים שלו שמרטיבים במיטה".

בשבתרבות בחולון הוסיף בר-לב: "עכשיו בנט שומע את ראשי מערכות הביטחון אומרים שאין מהלך צבאי בלי מהלך מדיני, אבל הוא גם לכוד ברטוריקה שלו ולכן נכנס לקיפאון כמו נתניהו".

14:58 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בכנס בחירות בטייבה: "אנחנו מוכנים לעשות הרבה כדי להביא לשינוי במדינת ישראל שיוביל לחיים משותפים ללא הסתה וללא הסדרה".

"נתניהו הוא אבן הנגף שיש לסלקה. המשותפת מתקרבת ליעד של 15-16 מנדטים ויש התעוררות ברחוב הערבי", דברי טיבי.

14:59 עריכה

ח"כ אבי ניסנוקרן (כחול לבן): "אין אדם ראוי מבני גנץ להנהיג את מדינת ישראל. עבדתי קרוב עם כל בכירי המערכת הפוליטית, ויותר מכל אני סומך עליו שיוביל את מדינת ישראל למקום טוב יותר".

15:26 עריכה

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) בשבתרבות בתל אביב: "נתניהו לא מתכוון להגיע למשפט – אם יהיו לו פחות מ-61 תומכים, הוא ישיג עסקת טיעון". על כחול לבן אמר אבידר: "חולמים בחרדית. מצהירים על תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים בעת שאשכנזי וגנץ דוהרים לקואליציה עם דרעי וגפני".

17:13 עריכה

במקביל לבחירות, מתקיים שיח נפרד של בהלת הקורונה. היום נחשף בפוסט בפייסבוק הנדבק השביעי בקורונה שנמצא בישראל, והוא בבידוד בתל השומר. בנוסף, אתמול הועברה לבידוד בשיבא גם תינוקת בת שנה וחצי, מחשש שנדבקה בנגיף. בבריטניה עלה מספר הנדבקים בנגיף ל-23 ובצרפת נאסר על כינוס של מעל 5,000 איש.

צהריים טובים לכולם. רציתי לשתף אותכם שביום שבת שעברה חזרתי מטיול משפחתי באיטליה בנפולי. קיבלנו הנחיות ברורות מהגורמים…

פורסם על ידי ‏‎Roni Bargill‎‏ ב- יום שבת, 29 בפברואר 2020

17:25 עריכה

ברק ממשיך בקמפיין נגד נתניהו, ("גלולת רעל לדמוקרטיה"), ומתריע מפני ניסיון לפטר את היועמ"ש אביחי מנדלבליט, אם ממשלת נתניהו הזמנית תמשיך לכהן.

לפי מוטי גילת אתמול בכאן 11, נתניהו חושש שהיועמ"ש יחליט שנתניהו לא יכול להטיל עליו את הרכבת הממשלה, ויורה על פתיחת חקירה רביעית נגדו בפרשת המניות. מהחשש הזה נובע, לכאורה, ניסיון לאסוף חומרים מכפישים נגד היועמ"ש והתובעת הראשית בתיקי נתניהו, ליאת בן-ארי ובעלה.

18:00 עריכה

"נתניהו ובנט הם לא ימין אמיתי", אומר הערב איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), לרינה מצליח בפגוש את העיתונות.

בן גביר מסרב לסגת מההתמודדות בבחירות אף שאינו עובר את אחוז החסימה. "הוא מדבר על אוסלו ב'? קודם שיגיד שהוא נגד אוסלו א', אני מפסיק את הפרוטקשן לחמאס, משנה את הוועדה למינוי שופטים … אי אפשר לקנות אותי בג'ובים ותופינים".

אחרי בן גביר מתראיין בתכנית עמיר פרץ. לדבריו, הוא המבוגר האחראי של הקמפיין, בכך שעשה איחוד עם מרצ והסכם עודפים עם כחול-לבן: "אני פועל כמי שמכיר את המערכת הפוליטית ויש לו את כל הניסיון … הדרך היחידה למנוע בחירות רביעית זה ללכת לממשלת מיעוט". פרץ מציע שליברמן והמשותפת יתמכו בממשלה של עבודה-גשר-מרצ עם כחול-לבן בשלב ראשון.

"אני לא אשב עם נתניהו בשום מצב", הוסיף יו"ר עבודה-גשר-מרצ. לדבריו, הוא סומך על אורלי לוי שלא תערוק לקואליציית נתניהו.

בהקשר לקמפיין כחול-לבן שמזהיר כי הצבעה לעבודה-גשר-מרצ תביא לממשלת ימין, פרץ הגיב כך: "אמרתי לגנץ שהקמפיין נגדנו יורד נמוך, אמשיך להיות המבוגר האחראי".

18:27 עריכה

"גנץ מדבר על רוב יהודי, אנחנו רוצים לנצח את 'הערבים נוהרים' ואת המונח רוב יהודי, מבלי שנהיה חלק לגיטימי לא יהיה שינוי" אומר איימן עודה בתשובה לשאלת רינה מצליח, האם המשותפת תיאמה תמיכה מבחוץ או הימנעות בהצבעת אמון על ממשלת גנץ.

ביחס לאפשרות שממשלת גנץ תתקוף בעזה, והמשותפת תצטרך להביע עמדה, אומר עודה כך: אנחנו רוצים להיות שותפים, נגיע ל-16 מנדטים".

ביחס לפנייה הישירה של נתניהו למצביעים הערבים בשבועיים האחרונים, עודה אומר כך: "הוא מדבר אל האזרחים הערבים בהתנשאות כחסרי ישע, הוא זה שהעביר את חוק הלאום, את חוק קמיניץ … נתניהו מתייחס לאזרחים הערבים דרך הכסף, כל ראשי המועצות המקומיות יעזרו לנו ביום שני כדי להוציא את האנשים ולהדיח את נתניהו, זה שנגיע ל-16 מנדטים ימנע מנתניהו להקים ממשלה … גנץ בחודש האחרון זז ימינה".

ולבסוף הגיעה הסיטואציה המביכה, כאשר אביגדור ליברמן נכנס לאולפן, עודה אמר שהוא 'קשקשן מנייר' וליברמן סנט בחזרה: "במסגרת חילופי שטחים ניפרד גם מאיימן עודה, נראה אותך ברמאללה".

18:29 עריכה

ליברמן ב"פגוש את העיתונות": "הדבר היחידי שמעניין את עמיר פרץ זה להגיע לנשיאות". לדבריו, "פרץ ימכור את כולם, יש הבנות בינו לנתניהו".

"נקים ממשלה בלי המשותפת וש"ס, 90 ח"כים זה מספיק כדי להזיז את נתניהו … לא אשב עם נתניהו בשום מצב, הוא איבד את כל הבלמים, איזה סיבוב הוא עשה על תושבי בקעת הירדן, אני מקווה שליכוד יהיה חלק מהממשלה הבאה … הוא יכול לדבר מכאן עד באב אל וואד, זה ברזל, יש כמה עיתונאים במערכת שמכירים את זה מאותו מקור, אני יכול להגיד בצורה וודאית שהועבר מסר בהול מנתניהו (לירדן) שלא יהיה סיפוח".

ביחס לנפתלי בנט ואריה דרעי אמר ליברמן כי הם "נמוכים מים המלח". מבחינת קווי היסוד שלו, אמר ליברמן ש"לא ייכנס לממשלה בלי תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים".

18:50 עריכה

חילופי הדברים שקדמו לפיצוץ הראיון עם נפתלי בנט, שר הבטחון. בשורה התחתונה, היא ניסתה להציג לו נתונים על הירי מעזה מאז כניסתו לתפקיד, והוא לא אהב את זה, כי רצה להוכיח שיש שינוי פרדיגמה מאז שהוא בתפקיד.

מצליח: "לפני שהיית שר הביטחון ירו והרגו בדמשק … באוגוסט תקפו כוח איראני בסוריה, ביוני היו שלוש תקיפות נגד בסיסים איראנים בדמשק"

בנט: "לא לא, את טועה, הגברנו את הקצב כדי לדחוק את איראן מסוריה, אני מדבר על זה שיורים מעזה ואנחנו מחסלים מחבלים בדמשק … את טועה עוד פעם, זה מה שתמיד את עושה בראיונות, את תמיד רוצה לדבר ולקלקל, מעניין אותי אם גם לגנץ את עושה ככה אבל בסדר התרגלנו לסגנון הזה … לזה את רוצה להקדיש את הכל, לאן את חותרת גברת רינה?"

מצליח: "אמרת בשבוע שעבר שירדו ב-80% …"

בנט: "את רוצה לחפש אותי, מה שתמיד קורה באולפן הזה, כל הזמן החיפוש הזה, אני אורח שלך תשאלי מה אני מתכנן, אבל אם את רוצה לחפש אותי לא נמשיך את הראיון הזה".

מצליח: "בפעם הקודמת אמרת שאני בורה אז הנה אני מראה לך נתונים של השיגורים לפני כניסתך לתפקיד ומאז כניסתך".

בנט: "אני באתי לפה כדי שתעצרי את ימינה ותתפסי אותי בדברים הקטנים … הכל בסדר אני לא עובד אצלך אני עובד אצל עם ישראל ואם את רוצה לעשות אמבוש ולחפש אותי … זה הראיון תודה רבה, נגמר, אם ערוץ 2 זה מה שאתם רוצים לעשות תודה רבה, תראו פה מראיינת שכל מה שהיא רוצה זה לפגוע אותנו ולעצור אותנו".

18:59 עריכה

אריה דרעי ב'פגוש את העיתונות': "ננסה להקים ממשלה בכל מחיר, אם הצלחנו לחסום ממשלת שמאל אני מאמין שנוכל להקים ממשלה".

ביחס לכחול-לבן: "הם שכחו שיש כאן מדינה … נשאר יומיים שלושה תכריעו בעד גוש הימין ושתהיה הכרעה ולא נצטרך לחזור לכאן פעם רביעית".

ביחס לשמאל והיהדות: "קחי קלפיות ותראי איפה המעוזים שלהם ואיפה המעוזים של הליכוד, האידאולוגיה של השמאל היא נגד התורה, תפרשי את זה איך שאת רוצה, אם אנחנו מתפארים היום שתל אביב היא העיר הכי מתירנית וליברלית יותר מאמסטרדם וסן פרנסיסקו, זה לא היהדות של ההורים שלך ושל הסבא וסבתא שלך".

19:03 עריכה

ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) עונה ליאיר לפיד (כחול-לבן): מי אתה בכלל?

https://twitter.com/dudiamsalem/status/1233796066182606849

19:22 עריכה

בפתח הראיון עם גנץ, מצליח משמיעה לו את הדברים של יועצו הקרוב, ישראל בכר, כאילו לגנץ אומץ לתקוף באיראן וכיו"ב.

גנץ: "זה נשמע לי כמו הקלטה מניפולטיבית שמנצלת מצב רגיש של אדם, טיפלתי בזה משמעתית אבל זה לא רלבנטי, ישראל בכר לא יודע איפה זה איראן על המפה ולא מבין בזה דבר וחצי דבר".

בתשובה לשאלה האם יפנה את מקומו בהנחה שתוצאות הבחירות יהיו זהות לפעמים הקודמות, גנץ אמר שימשיך להוביל את כחול-לבן. "אמשיך להוביל את כחול-לבן, אני מקווה שתוצאות הבחירות יאפשרו לי להקים ממשלת אחדות … אם כחול-לבן תהיה המפלגה הגדולה ותוביל את ממשלת האחדות הבאה נתניהו לא יוכל להיות ראש ממשלה".

גנץ הכחיש שסגר עם עמיר פרץ קווי יסוד לממשלה הבאה: "לא נכון". האם ישב עם המשותפת: "לא נקים ממשלה עם המשותפת ולא נקים ממשלה בתמיכת המשותפת".

"רפי פרץ נכנס לסמטאות אין מוצא מבחינת הקיצוניות שלו, הוא לא יוכל להיות שר חינוך בממשלה שלי".

"אין בטלפון שלי כלום ושום דבר ושנתניהו יסתכל על בני ביתו וירגיע את העניין הזה".

המימד החמישי: "אני מכיר את דו"ח מבקר המדינה שקבע שאין בזה כלום … אני יודע מה מסרה החברה למשטרה … אני בניגוד לנתניהו שמח על החקירה".

בשורה התחתונה, גנץ ממשיך להצהיר שלא ישב תחת נתניהו כראש ממשלה.

19:46 עריכה

בפתח הראיון עם נתניהו, רינה מצליח מראה לו את ששת ראשי השב"כ והמוסד שאומרים שאיבד את שיקול דעתו ואינו ראוי להיות ראש הממשלה בישראל.

נתניהו: "אלה אנשים שיש להם עמדה פוליטית מוצהרת, עמי איילון שמאל חזק, חלקם התנגדו לתקיפה באיראן, להקמת הגדר עם מצרים, אבל היועץ הבכיר של גנץ, ישראל בכר, אומר בהמיית ליבו בחדרי חדרים שגנץ הוא סכנה לבטחון ישראל".

מצליח: "דיברת עם הרב הזה שהקליט אותו? כי נפגשת איתו קודם".

נתניהו: "לא, הוא דיבר איתו".

לאחר מכן מצליח מראה לנתניהו גם את ההצהרה של בני בגין שלא יצביע ליכוד אלא כחול-לבן.

נתניהו: "בגין מזמן עזב את הליכוד וגם התנגד לתקיפה באיראן … הכי מדאיג בבני גנץ זה שהוא לא החליט דבר … אומר עמיר פרץ, הוא כבר ניסה להקים ממשלת מיעוט עם אחמד טיבי וטען אחרי הבחירות שזו היתה הטעות שלו שהוא לא עשה את זה".

מצליח: גנץ אומר שלא יקים ממשלה עם המשותפת.

נתניהו: "אין לו דרך להיות ראש ממשלה וכולם יודעים את זה. אני רואה מצביעים של כחול-לבן שמבינים את זה ובאים אלינו … גנץ לא יכול להקים ממשלה בלי התמיכה של איימן עודה אחמד טיבי והמשותפת".

מצליח שואלת האם זה מכובד שנתניהו קורא לגנץ חיקוי עלוב שלו שקונים בעלי אקספרס, שהוא בדיחה.

נתניהו: "הוא קרא לי ארדואן שמפציץ את בני עמו, הוא קרא לי אל דוצ'ה, מוסוליני … הוא היה ברירת מחדל שלישית לרמטכ"ל … הוא היה רמטכ"ל מאוד בינוני … גנץ לא ראוי להיות ראש ממשלה, הוא חלש … הם רוצים להסתיר את הקומבינה שהם עושים עם המשותפת".

"לא אפעל ולא אקדם חוק שימנע את העמדתי לדין … אני אלך ואנפץ את כל התיקים ההזויים והתפורים האלה כמו שאני עומד ערב ערב כאן למשפט …אנחנו רוצים לחשוף את הקלטות אשכנזי-מנדלבליט בפרשת הרפז.

מצליח: "האם היו לא מחשבות על עסקת טיעון?"

נתניהו: "לא, אני אקדם את עסקת המאה. אני מאמין בבתי המשפט אבל לגבי הפרקליטות והמשטרה, רובם מצויינים אבל כשלוקחים קומץ אנשים ומכריחים אותם להיות עדי מדינה זו בעיה קשה".

נתניהו מכחיש את האמירה של ליברמן, כאילו העביר לירדנים מסר שלא יהיה סיפוח של בקעת הירדן.

בהקשר לעזה: "אני מאוד זהיר לפני שאני הולך למלחמה, זה מוצא אחרון … צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם נגד איראן".

בהקשר לתביעה הנוספת של עובדת במשרד ראש הממשלה נגד שרה נתניהו, אמרה מצליח שהרופא האישי שלו התקשר לעובדת וביקש ממנה לא להעיד:

נתניהו: "אין לי מושג".

20:12 עריכה

לפי עמית סגל, פרשן פוליטי ב-N12, סימני השאלה העיקריים בבחירות הקרובות הם שיעורי ההצבעה במגזר הערבי ובקרב מצביעי הליכוד

כתבת הכנסת של הערוץ, דפנה ליאל, אומרת שפרץ התחייב לעשות מה שצריך כדי להקים ממשלת מיעוט של גנץ בתמיכת המשותפת. בכחול-לבן זועמים על כך ואומרים שזה "פיגוע" אבל "אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים כל האפשרויות האלה יהיו על השולחן".

בהקשר לאמירה של ליברמן, לפיו נתניהו הבטיח לירדנים שלא יהיה סיפוח של הבקעה, אמר אמנון אברמוביץ' ש"לליברמן יש מקורות מצוינים במשרד הבטחון. המלך עבדאללה יצא נגד תכנית המאה ואחרי יומיים שלושה הוא נדם, מה גרם לכך אני לא יודע".

20:16 עריכה

"קמפיין השנאה עובד, רגב מצליחה למרות שהיא בהמה" אומר נתן אשל ביחס לקמפיין הליכוד בהקלטה שנחשפה ב-N12. בשיחה הזו מציע מקורבו של ראש הממשלה לבן שיחו לעבוד כיועץ משפטי ופוליטי כאחד.

20:59 עריכה

כמה מאות פעילי כחול-לבן נאספו בהאנגר 11 שבנמל תל אביב לציין את סיום קמפיין #3. גבי אשכנזי, מספר 4 בסיעה, אמר שכחול-לבן לא תתן לשנאה ולגזענות לנצח, ורמז לקלטות נתן אשל שפורסמו היום, מהם עלה שהליכוד נקט בקמפיין שנאה שפנה למזרחים כנגד האלקטורט האשכנזי כביכול.

לאחר מכן גנץ הזהיר מפני הפרעות ליום הבחירות: "זה קרה, זה יכול לקרות גם היום. אנחנו נערכים לכל תרחיש, מבקש מכם להיות ערניים ולשדר אחורה כל חשד לזיופים וזה חשוב".

21:18 עריכה

הקלטות נתן אשל שפורסמו היום מהוות משקל נגד להקלטות ישראל בכר שפורסמו ביום חמישי, ופתחו את מהדורת חדשות N12. אשל מדבר על האסטרטגיה של הליכוד, להסית את המצביעים שלהם כנגד המצביעים של הצד השני. מבחינתו, מדובר באלקטורט שמונע משנאה לצד השני ומירי רגב היא האדם המתאים להלהיב אותם.

אנשי התקשורת מבקרים את עצמם על כך שההקלטה הזו זוכה לפחות חשיפה מהקלטת היועץ של גנץ ביום חמישי. עפיף אבו מוך עוקץ את העיתונאי אבישי בן חיים, שטוען שנתניהו מייצג את ישראל השניה, שעליה מדבר בבוז מוחלט אשל.

 

21:48 עריכה

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, התארס וזוגתו אמורה ללדת בקיץ. שיהיה בשעה טובה.

21:52 עריכה

נתניהו ממריץ את תומכיו לצאת להצביע, בשידור חי מחולון.

22:47 עריכה

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ישלם לעורך וואלה! לשעבר אבי אלקלעי סך של 250 אלף ש"ח פיצויים, כך קבע בית משפט השלום בתל אביב, אחרי שנתניהו נמנע מלהגיש כתב הגנה לתביעת לשון הרע שהגיש נגדו אלקלעי.

אלקלעי הגיש תביעת לשון הרע נגד נתניהו והבלוגר אבשלום זלינגר, אחרי שהשניים הפיצו, על פי התביעה, מידע כוזב נגד אלקלעי ברשתות החברתיות כאילו היה "שתול של קרן וקסנר". אלקלעי הוא אחד מעדי התביעה בתיק 4000.

נתניהו לא הגיש כתב הגנה לתביעה במשך שלושה חודשים, ולכן קבע רשם בית המשפט אבי כהן פסק דין המקבל את תביעתו של אלקלעי ומחייב את נתניהו הבן לשלם 250 אלף ש"ח פיצויים ומעל כ-36 אלף ש"ח הוצאות משפט.

התביעה נגד זלינגר נמשכת במקביל.

23:47 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את דברי מקורבו נתן אשל ואמר כי דרש מאשל להתנצל.

ערוץ 12 שידרו הערב הקלטה של אשל, בה הוא נשמע אומר כי האסטרטגיה של הליכוד היא להסית את המצביעים שלהם כנגד המצביעים של הצד השני, כי המדובר באלקטורט שמונע משנאה לצד השני ומירי רגב היא האדם המתאים להלהיב אותם.

סגירה