הזמני שרוצה לשלוט לנצח

מעולם לא התנהלה בישראל מערכת בחירות שבה אחד מהצדדים פעל באופן כה מיומן, מתואם וזדוני ● יצחק שמיר כינה את נתניהו "מלאך החבלה של הליכוד", ולא ידע עד כמה רחוק נתניהו יילך ● היום יש הזדמנות לעצור אותו ● דעה

בנימין נתניהו (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
Ronen Zvulun/Pool via AP
בנימין נתניהו

מעולם לא התנהלה בישראל מערכת בחירות שבה אחד מהצדדים פעל באופן כה מיומן, מתואם וזדוני. לא מפלגת הליכוד מתמודדת בבחירות האלה, כי אם "ארגון נתניהו" – מבנה רב זרועות, מימון וחוקרים פרטיים, המפיץ שנאה, שקרים, השמצות והישגים מדומים.

בנימין נתניהו, מגלומן חסר מעצורים, השתלט בשנים האחרונות על עשרות אלפי שעות שידור לצרכיו האישיים, והפקיע אותן מאנשי המדינה הזאת. מהחולים, האחיות, ילדי הגן, הנשים הערביות, הקשישים, הנערים בעוטף עזה, תושבי שכונת שמשון באשקלון. מכל אלה הזקוקים לעזרה.

נתניהו השתלט על עשרות אלפי שעות שידור לצרכיו האישיים, והפקיע אותן מהחולים, האחיות, ילדי הגן, הנשים הערביות, הקשישים, הנערים בעוטף עזה, תושבי שכונת שמשון באשקלון. מכל אלה הזקוקים לעזרה

הנאשם אינו חש רגשות אשם. כמו חור שחור הוא בולע עוד ועוד תשומת לב, גונב מזה ובולס מזה, בתיאבון שאין לו שובע. דרך צבא דובריו, שופריו וצייצניו, הוא מטשטש את תודעת האזרחים בהפגזה חסרת רחמים של פרטי מידע מטופשים, מיותרים, שקריים, משמיצים, נגועים בשיגעון גדלות, ממציאים אויב, מטשטשים מחדל, מחמיאים לשרה, מרגיעים את יאיר. לאן שלא תלך – בנימין נתניהו. והכל מסריח מקומבינות. והנכים מתגלגלים שם בצומת וצועקים: אדוני, הקצבה לא מספיקה.

אימפריה. בטח שמעתם את זה. אנחנו אימפריה. המעצמה השמינית בעולם. הבסטי של דונלד טראמפ. כל אפריקה סוגדת לנו, מנהיגי ערב משתפכים. הוא כל כך חכם, מנוסה ומקושר, והוא גם חבר של פוטין. מה זה משנה שהרוב מופרך.

ישראל היא מהמדינות העניות והמקפחות ביותר את אזרחיה בעולם המפותח. השירותים ניתנים במשורה ובקימוץ, החינוך רק מתדרדר וכוח הקנייה של הישראלי הממוצע מדורג רק 34 בעולם. יוקר המחיה וצמצום השירותים הציבוריים ביטלו את עליית התוצר לנפש.

לזמני שרוצה לשלוט לנצח יש בעיה: שלושה כתבי אישום. קטנים כאלה. בנסיבות חבריות. משהו במסגרת מילוי תפקידו שהשמאל ניפח. שוחד. מרמה. הפרת אמונים.

הוא לא בוחל בהתנהלות מלוכלכת, בהשחתת השיח הציבורי, ברמיסת כבודם של עשרות ומאות אנשי ציבור בכירים, שלחמו למען המדינה הזאת במשך עשרות שנים, איבדו חברים, נפצעו והקריבו מעצמם.

הוא ניהל קמפיין דה-לגיטימציה נגד המשטרה, נגד עשרות חוקרים וחוקרות, ישראלים רגילים ממעמד הביניים, ואז עבר לקעקע את אמון הציבור בפרקליטות ובאנשיה, שאותם תקפו מקורביו בנבזיות. ועכשיו הגיע תורו של היועץ המשפטי לממשלה. על מתחריו בבחירות, שלושה רמטכ"לים, הוא אומר ש"משהו לא בסדר איתם", ומזהיר שיקימו ממשלת שמאל "מסוכנת", כאילו היו סוכנים כפולים בשירות חיזבאללה וחמאס.

הוא לא בוחל בהתנהלות מלוכלכת, בהשחתת השיח הציבורי, ברמיסת כבודם של עשרות ומאות אנשי ציבור בכירים, שלחמו למען המדינה הזאת במשך עשרות שנים, איבדו חברים, נפצעו והקריבו מעצמם

בנימין נתניהו מסוכן לציבור הישראלי משום שהוא חייב להיות אוטוקרט. אם לא יהיה אוטוקרט, ייכנס לכלא בתוך שנים. הוא חייב להכניע את מערכת המשפט. אם יאבד את האחיזה בשלטון, עלולים להיחשף עוד ועוד סיפורים שישחיתו את דמותו הציבורית. המורסה של פרשת המניות והצוללות עשויה להטביע אותו בסחי שאפילו הוא לא יודע לייצר.

נתניהו הודה בקולו שאישר לטינסקרופ מכירת צוללות אסטרטגיות למצרים, תוך מידור מכוון וחסר תקדים של שר הביטחון, הרמטכ"ל והדרגים המקצועיים. על פי החשד, האישור היה חלק מעסקה סיבובית שקידמו דוד שמרון ומיקי גנור, נציגי טיסנקרופ בישראל, שכללה עיוות צרכי הרכש הביטחוני, כך שישראל רכשה מהגרמנים ספינות כבדות ויקרות לתחזוקה, במקום ספינות מתאימות מדרום קוריאה, במכרז שבוטל בנסיבות מחשידות.

נתניהו כמובן לא ידע כלום. זה רק מקרה שהוא נזקק למידור שכזה כדי להחליק את העסקה עם המצרים. כך גם צירוף המקרים המדהים שאיפשר לו, בניגוד לכל הגיון מוכר בשוק ההון, להרוויח תוך שנים ספורות 16 מיליון שקל על מניות של חברה בנסיגה, רגע לפני שהיא משורשרת מעלה לחברה הנהנית ממכירות טיסנקרופ לישראל.

אם נתניהו ייבחר שוב לראשות הממשלה, הוא לא יידרש כמעט להתייצב בבית המשפט במשך לפחות חצי שנה של הליכים מקדמיים. כראש ממשלה מכהן הוא יקבל פטורים נדיבים גם בשלב ההוכחות. יהיה לו כל הזמן שבעולם לוודא ששופטי ההרכב יבינו שאינם יכולים להרשיע אותו.

ארגון הלכלוכים, האיומים והחוקרים הפרטיים עומד תמיד לרשותו, נכון לספק חומרים מרשיעים. שלשום אמר, בראיון לערוץ 12, "אני מקווה שמה שכתבו, שהשופטים שמאלנים שנבחרו בקפידה – אני מצפה להכחשה בעניין הזה". הכיוון ברור, ככה מתחיל קמפיין הדה-לגיטימציה: הדור הבא.

נתניהו ידרוס כל התנגדות בקואליציה. כל ההתחייבויות ייסגרו עוד בשלב ההסכמים הקואליציוניים. מי שיעז להרים ראש יותקף בחדות לבטן הרכה על ידי חטיבת המדיה של הארגון, עד להשגת המטרה: ביטול או דחיית משפטו של ראש הממשלה. תחוקק פסקת התגברות דרקונית, השלטון יבצע גל מינויים מטעמו במערכת המשפט, עד שתיכנע. נתניהו לא ישקוט עד שישיג עם השופטים את ההבנה השוררת בין ולדימיר פוטין והשופטים שלו.

נתניהו ידרוס כל התנגדות בקואליציה. מי שיעז להרים ראש יותקף בחדות לבטן הרכה על ידי חטיבת המדיה של הארגון, עד להשגת המטרה: ביטול או דחיית משפטו של ראש הממשלה

הציפיה שפקידים ושופטים אמיצים יעמדו כחומה בצורה נגד שלטון כוחני מתבררת לרוב כאשליה רומנטית. הודעתו הבהולה של פרקליט המדינה הזמני דן אלדד, רגע לפני הבחירות – ובעיצומן של חדשות הערב בטלוויזיה – על חקירת הממד החמישי, היא קדימון חביב יחסית למה שעושה הפחד.

המוטיבציה של אלדד לא היתה בהכרח מושחתת. הוא פעל על בסיס משפטי קיים, אך האימה השכיחה ממנו עילה שוות משקל לעיכוב ההחלטה. אפילו אביחי מנדלבליט נותר בחודש האחרון חסר אונים, כשראה בעיניים כלות איך ממשלת המעבר מתעלמת באופן חסר תקדים מחוות דעת שלו בשלושה מקרים. אם ינצח, נתניהו יהיה הרבה יותר דורסני.

ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר כינה את נתניהו "מלאך החבלה של הליכוד", ולא ידע עד כמה רחוק נתניהו יילך. איתרע מזלנו לחזות בעליית האוטוקרט הציוני הראשון, אך קיבלנו היום הזדמנות לעצור אותו רגע לפני שהוא צובר כוח בלתי מוגבל.

מערכת הבחירות הזו צריכה להיות האחרונה שבה בנימין נתניהו משתתף.

עוד 847 מילים
סגירה