נתניהו מגיב לתוצאות המדגמים: "זהו לילה של נצחון ענק"

עדכון למדגמי חדשות 12 ו-13: גוש הימין יורד ל-59 מנדטים ● במדגמים בכל הערוצים לליכוד 36-37 מנדטים, עם פער של 4 מנדטים מכחול-לבן ● השמאל הישראלי מתרסק: 6 מנדטים בלבד לעבודה-גשר-מרצ ● ליברמן איבד 2 מנדטים ● הרשימה המשותפת עם 14-15 מנדטים במדגמים ● בליכוד חוגגים ● גנץ: "זו לא התוצאה שרצינו, לא מפחדים מדרך ארוכה"

בנימין ושרה נתניהו אחרי תוצאות הבחירות, 3 במרץ 2020. טיוטת ההסכם עם כחול-לבן כוללת גם מעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
בנימין ושרה נתניהו אחרי תוצאות הבחירות, 3 במרץ 2020
22:07 עריכה

לכל העדכונים במהלך יום הבחירות – עד לרגע פרסום המדגמים – לחצו כאן ליומן הבחירות הקודם.

22:07 עריכה
22:08 עריכה

השרה מירי רגב (ליכוד) על תוצאות המדגם: "העם אמר את דברו באופן ברור, למרות כתבי האישום, למרות כל הנסיונות להפיל את נתניהו. הבסנו את כחול לבן. אמנם זה רק מדגם, נמתין לתוצאות האמת".

עוד הוסיפה רגב בחדשות 12: "אני מקווה שנגיע ל-61 מנדטים, ואם לא, כמו שאתה יודע, בפוליטיקה יש חיבורים. אין מצב לסיבוב רביעי. ראש הממשלה הבא זה בנימין נתניהו. אנחנו מעדיפים ממשלה לאומית עם השותפים הטבעיים שלנו".

22:10 עריכה

בנימין נתניהו לאחר תוצאות המדגמים בערוצים, שמראים כי מפלגתו קיבלה 60 מנדטים: "תודה 3>".

22:10 עריכה

יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט: "הימין ניצח, אנחנו נדאג שגם דרך הימין תנצח. כפי שהבטחנו לפני הבחירות, נמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצורך הקמת ממשלת ימין לאומית. סיעת ימינה תישאר מאוחדת, וכבר מחר נקיים ישיבת סיעה ראשונה. אנו מחויבים לבלוק הימין בראשות נתניהו כדי להקים ממשלה בה נמשיך לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, נמשיך להעניק גיבוי לחיילי צה"ל ונשמור על ארץ ישראל ועל ערכי הימין".

22:11 עריכה

בכיר כחול-לבן, אבי ניסנקורן, מגיב למדגם המאכזב, מבחינתו:

"עדיין לביבי אין את מספר הקסם של 61, צריך לחכות לתוצאות האמת, את המסקנות נסיק מחר, מחרתיים, זה מדגם, הוא מאכזב, עדיין אין לנתניהו 61. כחול-לבן מאוחדת, אנחנו לא רואים עריקות".

22:13 עריכה

ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) בעקבות תוצאות המדגמים: "זו הצבעה רגשית. זו הצבעה שאנשים רצו כדי להצביע. אתם בתקשורת לא רואים את החוץ. ארבע שנים רדפו אותו, תפרו לו תיקים – אני חושב שמה שקרה כאן עוד יילמד בספרי ההיסטוריה".

22:16 עריכה

ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) על תוצאות המדגמים: "נגיד את מה שנכון – צריך לסייג ולחכות לתוצאות האמת. אנחנו שומעים הרבה זמן שתכף 'כחול לבן' תתפרק. מספידים אותנו מהיום הראשון. זה לא נכון. בוודאי שרצינו תוצאות אחרות. זה תוצאות לא קלות. חבר'ה, עוד אין לו ממשלה. צריך לחכות".

22:16 עריכה

איילה חסון, פרשנית ערוץ 13 מעריכה שלא יהיה סבב בחירות נוסף: "לא יקחו, בגלל מנדט אחד או איזושהי אחדות שתתאפשר פה, את המדינה לבחירות רביעיות. החלום של ליברמן או הדיבור של פרץ על האפשרות של גנץ להקים ממשלה עם העבודה בתמיכה מבחוץ של המשותפת, לא יתאפשר".

אבישי בן חיים: "נתניהו קיבל חנינה או לפחות חוק צרפתי. לא רק הבלוק שלו, גם אתה מחויב, המשמעות המוסרית היא שאנחנו רוצים אותו ראש ממשלה".

22:17 עריכה

יאיר גולן, שלפי המדגמים לא יהיה חלק מהכנסת הבאה, בתגובה למדגמים:

"אני חושב שמה שעשינו היה מעשה נכון. אני חושב שהעובדה שפרץ, הורוביץ ולוי, הסכימו לעמוד בראש המחנה היא תעודת כבוד להם. אני חושב שיכול להיות בהחלט ששמרנו על איזשהו כוח למחנה השמאל הלאומי, זה הדבר הכי חשוב שנעשה בשנים האחרונות".

22:18 עריכה

בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הודעה לפעיליו: "הרוח הגדולה הזו תתורגם בעזרת השם לממשלה לאומית טובה לישראל. ממשיכים בכל הכוח ביחד קדימה!".

22:20 עריכה

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) בתגובה ראשונה: "אני חושב שנתניהו גמור. אני לא רואה איך הוא יכול להרכיב ממשלה. הוא לא יכול להעביר חוק צרפתי, הוא יילך לבית המשפט ב-17 במרץ – חלקנו נלווה אותו עם דרבוקות וחלקנו עם תופי מרים".

22:21 עריכה

ח"כ עודד פורר, עלה לשידור בחדשות 13, ולא השיב באופן ישיר לשאלה האם ישראל ביתנו תלך לממשלה עם נתניהו: "לא נאפשר הליכה לבחירות נוספות, אבל האפשרויות רבות ממה שרואים כרגע ולא נוותר על האג'נדה שנלחמנו עליה, לא נתפשר על העקרונות שלנו".

מירי רגב באותו ערוץ: "הפסד גדול לשמאל, צריך להקים ממשלה ציונית עם החרדים, הם שותפים שלנו לדרך, אנחנו מאמינים שהממשלה הזו היא הטובה ביותר לעם ישראל, ראש הממשלה הבא הוא נתניהו. ניצחנו וניצחנו בגדול והנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו".

רגב על נתן אשל: "נתן אשל התנצל, הדברים יצאו מהקשרם".

22:22 עריכה

ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי ואלה סיכמו להקים "ממשלה לאומית חזקה לישראל בהקדם".

22:24 עריכה

עופר שלח מתראיין בחדשות 13, וחושב שצריך להציג אלטרנטיבה רעיונית, ולא רק בניקיון כפיים:

"התוצאות אומרות דבר אחד, צריך להציע אלטרנטיבה לנתניהו גם בדרך ובמהות ולא רק בניקיון כפיים כי הציבור הסתכל על ראש ממשלה שיש לו שלושה כתבי אישום ונתן לו רוב. זה מתחיל בלא להיכנס לממשלה אחדות ולהציג אלטרנטיבה שתגיד לציבור שיש דרך אחרת כי הוא ימשיך לבחור בנתניהו למרות השחיתות".

22:26 עריכה

ח"כ ניר ברקת, מי שהובטח לו תיק האוצר לו הליכוד תעלה לשלטון: "העם אמר את דברו. ברור שלחלוטין שראש הממשלה נתניהו קיבל גיבוי מהעם. כולם עסוקים באתמול. אני רוצה להזכיר לכולם – יש לנו אתגרים לאומיים גדולים מאוד".

עוד הוסיף: "האתגר הגדול שלנו הערב זה להחליף דיסקט – להתרכז באתגרים. אני אהיה שר האוצר הבא. האתגר שלנו זה שכל המפלגות יכבדו את התוצאות ויעזרו לנו להרכיב ממשלה".

22:31 עריכה

בליכוד צוהלים מתוצאות המדגמים

22:34 עריכה

ניר ברקת התראיין לחדשות 13 ממטה הליכוד: "צריכים להחליף דיסקט, עומד בפנינו תקציב, גרעון, אתגרים ביטחוניים וכולי תקוה שכולם ישנסו מותניים ויעזרו להקים ממשלה יציבה. צריך לכבד את רצון העם, שנה שלמה אנחנו סביב הזנב ותושבי ישראל רוצים ממשלה יציבה. אין ספק שקודם כל הגוש, צריך ללכת ביחד אבל אני מאמין שלא צריך לעצור שם".

שאלה: האם תתמוך בפסקת התגברות וחוק צרפתי שידחה את העמדתו לדין?

"נגמרו הבחירות, לא שמעתי את נתניהו מבקש את זה ואם יבקש אז נדון".

ברק רביד, הפרשן המדיני של חדשות 13: "גנץ נחל כשלון חרוץ … הערב בנאומו בהמשך הערב בני גנץ צריך להתפטר וללכת הביתה כי הוא לא רק הפסיד את הבחירות אלא אפשר להגיד שריסק מחנה שלם".

22:35 עריכה

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ממפלגת העבודה-גשר, בעקבות תוצאות המדגמים שמראים כי יחד עם מרצ הם מקבלים רק 6-7 מנדטים: "ראיתי אתכם היום – הולכים עד הסוף עם האמת שלכם. תודה שבחרתם בנו. תודה שאתם בוטחים בי שאייצג אתכם נאמנה. כולי תקווה שנקום מחר לעידן חדש של עשייה, בזכותכם".

22:37 עריכה

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי: "הכישלון הזה הוא כישלון של כחול לבן שצריכה להסיק מסקנות אודות ההתייחסות שלה לציבור הערבי ואמירות על 'רוב יהודי'".

ח"כ טיבי הוכסיף כי "הגזענות לא עבדה. הדרך היא שוויון וזקיפות קומה".

22:38 עריכה

השרה גילה גמליאל: "אין על העם שלנו בעולם. עשינו את זה ובגדול!".

22:42 עריכה

ישראל כץ (ליכוד), מי שהיה יו"ר מטה הבחירות של מפלגתו: "היה כאן ניצחון ענק לליכוד. אני שומע שאנשים ממשיכים את קמפיין הבחירות. הן נגמרו. הייתה כאן הכרעה גמורה. נתניהו יקבל את המנדט להרכיב ממשלה, והוא יעשה את זה. אני רוצה להישאר שר החוץ. אני חושב שזה דבר טבעי. אבל הדבר הכי חשוב זה שיאפשרו לו להקים ממשלה.

22:45 עריכה

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת בחדשות 12: "אנחנו מבחינתנו זה לא רק 14 מנדטים, אני מקווה שבבוקר זה יעלה בעוד מנדט, הציבור שלנו נוהר לקלפיות בשעתיים האחרונות. בכל זאת, זו הפעם הראשונה שאנחנו מגיעים ל-14 מנדטים. גם אחוז ההצבעה אצלנו עלה – הגבוה ביותר מאז 1999. יש פה ציבור אחראי שהבין את צו השעה. הבעיה היא הגישה הגזענית של כחול לבן".

עוד הוסיף: "בכל פעם שהמרכז-שמאל נהיה חיקוי חיוור של הימין, הם מפסידים. אנחנו ניצחנו, ואנחנו נמשיך להוביל את הציבור שלנו. כבר שבוע אנחנו אומרים לציבור שלנו שביבי מתקרב ל-61, אנחנו עשינו את שלנו – כחול לבן צריכים לתת דין וחשבון לציבור כולו. הם נכשלו בגלל הגישה הגזענית נגדנו בעיקר".

22:46 עריכה

הודעה מטעם נתניהו: נאום הניצחון של ראש הממשלה בשעה יתקיים ב-23:45".

22:49 עריכה

נתניהו בתמונת ניצחון, כששרה, בניו ויועציו בסביבתו

22:50 עריכה

רונן צור, יועצו האישי של בני גנץ, אמר בחדשות 12, כי "יצטרכו לבדוק אם הייתה חבלה מכוונת בקמפיין כחול לבן". הוא אמר זאת על פרסום ההקלטה של היועץ ישראל בכר שאמר כי גנץ הוא "סכנה לישראל".

22:51 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "תודה רבה מכל הלב לכל מאות אלפי מצביעי ומצביעות ש"ס שהביעו היום פעם נוספת בתנועת ש"ס. אני מתחייב שנציגי ש"ס ימשיכו לעבוד בשל עם ישראל באמונה שלמה. אני אוהב את כולכם. תודה רבה!".

22:54 עריכה

בליכוד ממשיכים להודות למצביעים: 

22:56 עריכה

אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, מעריך שאביחי מנדלבליט יקבע שאין מניעה שהנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. רביב דרוקר מוסיף כי עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו צפוייה להיות מוגשת לנשיא, והעליון יצטרך לדון בסוגיה הזו בהרכב מורחב. מעל כל זה מרחף האיום של אנשי הליכוד לפטר את היועמ"ש לאחר הבחירות.

22:58 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לאחר שעל פי המדגמים מפלגתו לא עברה את אחוז החסימה: 

"אני לא יודע אם המדגמים נכונים, אבל ככל שהם כן ומה שחסר לנתניהו זה 61 הרי שאנחנו עשינו הכל כולל הכל כדי להתאחד להתחבר, הלכנו למהלך מול הבית היהודי אך הם תקעו סכין בגב, ניסנו להתחבר אך נפתלי בנט זרק אותנו. גם השבוע ניהלנו משא ומתן אחראי עם הליכוד ויהדות התורה אבל ממשלת הימין לא באמת עניינה אותם. אין להם להלין אלא רק על עצמם ואם המדגמים נכונים אז לצערי שוב בנט מנע ממשלת ימין", דברי בן גביר.

"זה המקום להודות שוב לכל הפעילים והפעילות הנפלאים שלנו, לכל התומכים והמצביעים שלנו שעשו הכל כדי להמשיך את הדרך האמיצה והברורה הזו".

23:01 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן): "נכבד את התוצאות בכל מקרה. המשימה החשובה ביותר עכשיו היא לרפא את החברה הישראלית משנאת חינם".

23:05 עריכה

שבחי ירושלים בביצוע נתניהו ומקורביו

23:06 עריכה

ליברמן במטה הבחירות של ישראל ביתנו, מודה לתומכיו שהצביעו את הפתק ל' ולא יוצא בהצהרה נחרצת. אם נתניהו בונה על הצטרפות של ליברמן אליו, זה לא נשמע כך:

"הסתכלתי על כל המדגמים ששונים מהותית מהסקרים האחרונים שפורסמו על ידי אותם סוקרים … גם כשאתה מסתכל על הגוש החרדי משיחי, וכל מנדט יכול להיות קריטי, אני חושב שלא תהיה ברירה אלא לחכות לתוצאות האמת ואחר כך לעשות הערכת מצב, קשה מאוד כשהפערים כל כך גדולים בין הערוצים, וכשאחד הגושים כל כך קרוב ל-61, כדאי לחכות לתוצאות האמת".

"אנחנו לא מתכוונים לזוז מילימטר מכל מה שהבטחנו לבוחרים שלנו. לגבי תוצאה עצמה ו-60 מנדטים לגוש נתניהו, ראינו אותה תוצאה באפריל 2019, כשגוש חרדי משיחי הגיע ל-60 מנדטים … אין לי פה הרבה מה להוסיף, נעשה הערכת מצב ביום רביעי חמישי אחרי שנראה תוצאות אמת. אנחנו מפלגה עם עקרונות, כל מה שאמרנו לפני הבחירות תקף גם אחרי הבחירות, מבחינת עמדה עקרונית שלנו לא יהיה שום שינוי".

שאלה: האם ישראל ביתנו הולכת לאופוזיציה?

לכל מנדט יש משקל כבד מאוד, לא רוצה לצאת עם הכרזות עד שלא אראה את תוצאות האמת. בכל מקרה, ראינו כבר באפריל 2019 אותם 60 מנדטים, גם זה לא הביא לגוש של נתניהו את השלטון. לכן אני אומר, אנחנו עומדים בכל ההתחייבויות ובכל ההבטחות".

23:11 עריכה

בני גנץ בתגובה לראשונה לתוצאות המדגמים: "תודה לאלפי הפעילים וללמעלה ממיליון המצביעים שבחרו כחול לבן. אמשיך להיאבק על הדרך למענכם".

23:13 עריכה

איילת שקד, יו"ר ימינה: "ההישג האדיר הגדול יהיה 61 מנדטים לגוש הימין. אני מציעה שנחכה לתוצאות האמת. אני חושבת שמאוד מוקדם לדבר ומקווה שלא יהיה צורך בלקחת מישהו מהגוש השני. צריך לברך את ראש הממשלה שהביא הישג אדיר".

לשאלה האם בנט ימשיך לכהן כשר הביטחון, ענתה שקד לחדשות 12: "אני מאוד מקווה שכן".

23:19 עריכה

השר גלעד ארדן (ליכוד): "הישג אדיר, שמלמד על התמיכה הרחבה בעמדות המחנה הלאומי ובמנהיגותו של ראש הממשלה. תודה מכל הלב לכל פעילות ופעילי הליכוד שעשו היום מאמץ אדיר כדי להבטיח את נצחוננו. אוהב אתכם".

23:25 עריכה

ח"כ גדי יברקן שערק מכחול לבן לליכוד: "שלושה מנדטים מהקהילה האתיופית חזרו יחד איתי הביתה. עכשיו גם בליכוד מבינים שבלעדינו הם לא יכולים להרכיב ממשלה ולנצח בבחירות. אני גאה על כך שהקהילה עמדה מאחורי. אנחנו כבר לא מחכים לשינוי, אנחנו יוצרים אותו".

23:26 עריכה

רונן צור, יועצו של בני גנץ לאחר ששוחח איתו הערב: "בני גנץ מן הסתם מאוכזב מתוצאות המדגם. אנחנו נצטרך לחכות לתוצאות האמת. הוא אמר בכל מקרה שהוא הגיע לפוליטיקה למסע של לפחות 10 שנים. וזו רק השנה הראשונה".

23:28 עריכה

אריה דרעי מתקבל במטה ש"ס בקריאות "ליברמן הביתה" ו"מדינה יהודית". שר הפנים אמר ש"היום אנחנו יכולים לברך על המוגמר, מחר ב"ה, יום שלישי, נשב אנשי גוש הימין, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניישם את הכרעת העם ונקים ממשלה מיידית".

23:29 עריכה

השר אמיר אוחנה מהליכוד לאחר תוצאות פרסום תוצאות המדגמים: "סביר להניח שבבחירות האלה הליכוד קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר שמפלגה קיבלה אי פעם בישראל. אין מילה אחרת זולת ניצחון אדיר כדי להגדיר את הדבר הזה. באשר לתוצאות האמת – אני אופטימי אפילו יותר".

23:32 עריכה

יו"ר ימינה נפתלי בנט באום במטה מפלגתו: "היום אפשר לומר בקול ברור, מחנה הימין ניצח. ואנחנו נדאג שגם דרך הימין תנצח. בעזרת השם היום קמה ממשלת ריבונות לישראל. הבאנו ניצחון לימין מבלי לירות בתוך הנגמ"ש. אנחנו מאחדים את הציונות הדתית המופלאה, עם אחינו המסורתיים והחילוניים".

23:43 עריכה

בוועדת הבחירות חוששים לבדוק את קלפיות הקורונה.

23:47 עריכה

השר צחי נגבי (ליכוד): "כל הקמפיין של יריבי הליכוד אמרו תם עידן נתניהו. אכן תם עידן, תם עידן האשליה שתם עידן נתניהו. גם תמה האשליה נוספת שאם הבוחרים לא והכנסת לא, אז בית המשפט העליון לא יוכל, כשהפסיקה של הציבור היא כל כך חד משמעית".

23:54 עריכה

71 אחוזי הצבעה לעומת 69.7 אחוזים בבחירות הקודמות. הנתון הסופי מכלל הקלפיות שנסגרו ב-22:00.

23:55 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "אני חושב שהתוצאה המדהימה הזאת פותחת לראש הממשלה הרבה מאוד אפשרויות להוציא את המדינה מהמבוי הסתום שהיא נקלעה אליו. זה לא הזמן לדבר על המשפט. ראש הממשלה נתניהו הבהיר את עמדתו שיש לו אמון מלא בבתי המשפט. המשימה כרגע היא להרכיב ממשלה ימנית חזקה.

23:58 עריכה

יריב לוין, שר התיירות מהליכוד, מתראיין לחדשות 13:

"זה ניצחון של אהבה לשנאה אל מול מחנה שכל מה שליכד אותו זו שנאה תהומית לבנימין נתניהו. אני מוכרח לומר, מי שחושב שלהרכיב ממשלה זה קל הוא טועה, יש הבדל ענק אם זה 59, 60 או 61 ובכל מקרה הדלת שלנו תהיה פתוחה … בני גנץ היה יכול להיות ראש ממשלה לפני חודשיים, הציבור אמר דבר ברור אחרי שראה את כל הדברים כולל כתבי האישום, אנחנו מאמינים בו ובדרך שלו, יש תוצאות ואני מקווה שכל המערכות יכבדו אותם. הסוגיה של חוק צרפתי לא על השולחן, לא עוסקים בה, מערכת המשפט זקוקה לרפורמות ושינויים אבל צריך לראות איזה ממשלה תקום אני חושב שעדיין מוקדם".

00:01 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, בנאום במטה לאחר תוצאות המדגמים: "יש רגעים שבהם אתה בוחן כל תהליך ואת המשמעות של ההחלטות שקיבלנו. אני יכול בהחלט לומר שכשהתחלנו את המסע המשותף, ידענו כולנו שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו. אך הכמיהה של תומכנו ובוחרינו שנקים את האיחוד העבודה-גשר-מרצ הייתה גדולה ומרגשת".

"החלטנו ללכת למהלך הזה מתוך אחריות להבטיח גוש גדול שיצור סיכוי לשינוי, סיכוי לממשלה עם דרך חדשה. פעלנו מתוך אחריות ועשינו הכל כשעתידה של מדינת ישראל יהיה מולנו", דברי פרץ.

כמו כן, התייחס לקריאותיהם של ח"כים מכחול לבן שלא להצביע למפלגתו של פרץ: "דווקא ברגעים הקריטיים התחיל קמפיין חסר אחריות שפגע במחנה כולו. אין לי כוונה לדבר על 'אכלו לנו, שתו לנו', להפך – אני אמשיך לנהוג באחריות ולקיים את תפקידי כמבוגר אחראי במחנה השלום והצדק החברתי".

00:08 עריכה

מספר המצביעים הסופי – 4,579,931

00:09 עריכה

שלמה מומו פילבר, עד מדינה בתיק 4000 ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר: "אני לא יכול להתייחס למשפט. את מה שהתחייבתי לעשות למען מדינת ישראל אני אעשה. אני אמרתי אמת לפני, אמרתי אמת למשטרה – אמרתי אמת תמיד", דברי פילבר בחדשות 12.

00:09 עריכה

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "אנחנו שמחים עם התוצאות". גפני הוסיף כי "אף אחד לא יסכים ללכת לסיבוב נוסף, אני מעריך שיהיו יותר מ-60 מנדטים. זה יהיה אסון".

00:12 עריכה

דובר חמאס, פרוסי בגנום, התייחס לתוצאות הבחירות: "לא בונים על שינויים בתוך החברה הישראלית, שכן כולם תוצאה של פרויקט כיבוש ציוני שמטרתו לחזק את הישות על חשבון הזכויות הפלסטיניות".

00:13 עריכה

איימן עודה בחדשות 13: "זה הישג חסר תקדים מאז הכנסת הראשונה, מספר המנדטים הכי גבוה היה 13 ושברנו שיא, גם אחוז ההצבעה עלה, והוא הכי גבוה מ-99, כל ההערכה לציבור שלנו, למרות העליה באחוז ההצבעה הכללי".

"מי שנכשל זה כחול-לבן, פשוט מאוד, בגלל שהציבור רוצה את המקור ולא את החיקוי, סיפוח חד צדדי, רוב יהודי, כל הקמפיין הזה הוא גזעני. המלצנו על גנץ ונקטנו בצעד אמיץ והיסטורי כי רצינו להדיח את נתניהו. כל פעם שהמרכז-שמאל נהפך לחיקוי חיוור של הימין, הציבור בוחר במקור ולא בחיקוי החיוור, ניסינו לדבר איתם ולהגיד לאן אתם הולכים … כחול-לבן, עבודה-מרצ, הם נכשלו, לא אנחנו. אני מדבר על לבנות חזית ערבית יהודית מהשטח ולעבוד יום-יום להקים אותה, אנחנו נהווה את האלטרנטיבה הדמוקרטית במדינה הזו".

00:15 עריכה

ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן): "אני שומע שכבר ממליכים. אנחנו נחכה לתוצאות מחר בבוקר. התוצאות לא טובות, אנחנו לא מכחישים את זה. מי שחושב שבגלל זה אנחנו נבדוק את הערכים שלנו, שיחפש אותנו בסיבוב. אנחנו כן נבדוק את ניהול הקמפיין ואת הדרך, יש מה לבדוק כמו כל דבר. אנחנו חיילים, אנחנו יודעים לעשות תחקיר גם אחרי הצלחות וגם אחרי כשלונות".

בחדשות 12 התייחס שטרן להמשך דרכה של כחול לבן: "כחול לבן הוקמה כדי להעלות את המדינה על דרך אחרת – לא על שנאה, אלא על חיבורים. בטח שהיא תישאר. אנחנו אזרחים ציונים, אוהבים את העם ואת המדינה – נבדוק איך העקרונות האלה יכולים להתנחל במספר גדול של לבבות האזרחים".

00:17 עריכה

השר יואב גלנט (ליכוד) התייחס לקמפיין של הסיבוב השלישי של הבחירות: הסיפור האמיתי זה שהליכודניקים יצא להצביע. הסיבה לכך היא שנתניהו יצא אל השטח והעבודה המצוינת של שאר השרים. הכל יכול להיות, נמתין לתוצאות. דבר אחד ברור – הציבור אמר בצורה הכי מפורשת שהוא מקבל את דרכו של נתניהו", דברי גלנט בחדשות 12.

00:18 עריכה

ח"כ אסף זמיר מכחול לבן מצליח למצוא הומור גם על רקע התוצאות הלא מחמיאות של מפלגתו לפי המדגמים

00:21 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ (העבודגה-גשר-מרצ): "תודה למאות אלפי הבוחרים שהצביעו אמת ותודה ענקית לאלפי המתנדבים והפעילים שלנו. לא נאכזב אתכם ונילחם עבורכם ועבור התומכים שלנו שהצביעו כחול לבן…על פי המדגמים צפויה לנו הרבה עבודה בכנסת, ולא נוותר על שום מאבק".

00:23 עריכה

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, בתגובה לתוצאות הבחירות כי "הכיבוש, הסיפוח והאפרטהייד הם מי שניצח בבחירות בישראל. נתניהו החליט שהכיבוש והמשך הקונפליקט הוא שיביא פיתוח ושגשוג לישראל".

00:33 עריכה

השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר לפעילי מפלגתו כי "הניצחון הזה הושג דרך הרבנים ודרך האחדות שהייתה בינינו. אני בטוח שגוש הימין ימשיך הלאה גם בקדנציה הבאה".

ליצמן תקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואמר כי "שמעתי שיש לו שם חדש עבורנו – משיחיים. אם הוא מתכוון שאנחנו מצפים למשיח אז בסדר, אבל אני מניח שהוא לא מבין את המילה".

00:41 עריכה

רונן צור, יועצו של בני גנץ, מתראיין לחדשות 13 ואומר כך: "נצטרך לחקור אם היו גורמים שחיבלו בקמפיין באופן מכוון … זה לא הזמן להיכנס לאותם דברים, הקוקפיט עבד בהרמוניה מוחלטת".

בהקשר להקלטות בכר ואשל: "היתה פה חציית קו אדום בנושא של מערכת יחסים בין יועצים לפוליטיקאים".

בהקשר לעתידו של יו"ר כחול-לבן: "בני גנץ פה לעשר שנים, הוא אשם מאוד חזק עם יכולת עמידה ואני חושב שנראה אותו מפגין את העמידות הזאת באתגרים נוספים".

00:47 עריכה

בדרך לנאום הניצחון של נתניהו עוצרים לעשות סלפי

00:54 עריכה

ח"כ תמר זנדברג (העבודה-גשר-מרצ): "ערב לא פשוט לשמאל הישראלי. אבל גם בימים כאלה אסור לנו להתייאש לרגע. מחר יום חדש, בו עלינו להשקיע את המאמצים בבניית שמאל אידיאולוגי, לוחמני וגדול".

00:59 עריכה

ערוץ 13 עדכן את תוצאות המדגם. גוש הימין ירד ל-59 מנדטים, כחול לבן עלתה בשניים – גוש המרכז-שמאל עומד על 55.

01:13 עריכה

גם בחדשות 12 עדכנו את המדגם. ירידה במנדט לגוש הימין, כחול לבן מאבדת מנדט על חשבון הרשימה המשותפת שעולה במנדט אחד.

 

01:14 עריכה

צחי הנגבי בחדשות 13: "ממשלת אחדות נדחתה על הסף, הציבור אמר את דבר, האם כחול-לבן מסוגלים להפנים את זה. אני מאמין שבתוך כחול-לבן יהיו מספיק אנשים שלא מצפצפים על רצון העם … השיטה הזאת של פסילת נתניהו היא לא מתכון בלעדי שלא כחול-לבן, אני מקווה שיימצאו מספיק אנשים שיאמרו די!".

צבי האוזר: "תמיד הייתי בעד אחדות, זה לא רק כורח פוליטי אלא גם צורך היסטורי, אלה לא התוצאות הטובות ביותר אבל גם לא הגרועות ביותר. שמעתי את נתניהו, צחי הנגבי וכל אנשי הליכוד בדיון שהיה לפני חודש וחצי על החסינות, אמר ראש הממשלה ובצדק אי אפשר לנהל ממשלה ביום א' וביום ב' לנהל דיונים בבית המשפט. אני לא רואה רוב בכנסת לשינוי החוקה הישראלית ולכן אני לא רואה אופציה שראש ממשלה שעומד בפני כתב אישום…".

01:19 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "עדיין לא ברור איזו ממשלה תקום, אבל חשוב לי להבהיר שתי נקודות. בחירות חדשות לא תהיינה, לא נצטר לשום ממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות ש"ס ויהדות התורה".

01:21 עריכה

יועצו הקרוב של נתניהו, יונתן אוריך בביקורת על הקמפיין של כחול לבן: "הקמפיין של כחול לבן היה כישלון קולסאלי. לא מבין איך הם מצליחים לריב שם אפילו על הכישלון. למעט שלום שלמה כל היועצים של כחול לבן היו חובבנים וראוי שיפרשו מהמקצוע עוד הערב".

01:23 עריכה

ח"כ צבי האוזר בראיון לגל"צ: "התוצאות מחייבות ממשלת אחדות". 

01:35 עריכה

השיירת של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחילה לעשות את דרכה מבלפור לתל אביב, שם הוא צפוי לשאת נאום ניצחון.

01:48 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בנאום לאחר תוצאות המדגמים: "צריך לחכות לתוצאות האמת. זו לא התוצאה שהיינו רוצים שתקרה". 

"אני מודה לכל חברי הכנסת, לפעילים ולמצביעים. תודה לכל מי שפעל במשך חודשים. אני מעריך שברגע שהספירה תסתיים נראה שאחוז ההצבעה גדל, ואני מאוד גאה בכל אחד מהמצביעים שלנו.

"אנחנו עומדים בסיומה של מערכת בחירות מהקשות שהיו במדינת ישראל. אני מבקש קודם כל להודות לכולכם מעומק הלב – על השותפות, ועל המאמץ האדיר שהשקעתם. אני גאה בכם, אני גאה בנו.

"אנחנו לא מחרטטים, ואנחנו לא מספרים סיפורים, אני אומר לכם ביושר, אני מבין ושותף לשותף האכזבה והכאב, כי זו לא התוצאה שאולי היינו רוצים שתקרה, זו גם לא התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך. 

"אבל בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה. בסך הכל לפני קצת יותר משנה יצאנו לדרך הארוכה הזאת, נאספנו מכל הארץ, יצרנו דבר מדהים שנקרא כחול לבן, חיברנו את המסמכים שלנו ואת העקרונות שלנו למקום אחד ואני אומר לכם שאנחנו לא נוותר לא על העקרונות ולא על הדרך שלנו.

"נתקלנו בקמפיין הנמוך ביותר בתולדות בעם ישראל. הפיצו עליי שקרים והשמצות רבות. חשבנו שאבהל, שאמצמץ, אני אומר לכם – זה לא קרה וזה גם לא יקרה הלאה. בשום פנים ואופן. ואני אומר לכם מה מדינת ישראל צריכה בזמן הזה – המדינה צריכה בזמן הזה החלמה, מנהיגות מחברת ואת זה אנחנו נמשיך להציע לציבור הישראלי שאותו באנו לשרת.

"תראו חברים, הציבור הזה שאנחנו מדברים עליו הוא ציבור מדהים, מכל הארץ. אנשים שנאמנים לעקרונות, לדרך, שרצו שיהיה פה חידוש במדינת ישראל. שאכפת להם. שהם רוצים לראות מקום ישר, מקום נורמלי, מקום מכבד, מקום משתף, אלה האנשים שלנו ואנחנו צריכים להיות גאים בהם לחלוטין. אני גאה בהם.

"צריך להרים את הראש ולהמתין לתוצאות האמת. בסופו של יום, ככל שדברים מתנדנדים לפה או לשם, התוצאות המסתמנות עלולות להיות זהות לתוצאות הבחירות שהיו באפריל לפני שנה. גם אז, שהלכנו לאופוזיציה, נשארנו חזקים ומאוחדים ונאמנים לדרכנו. אנחנו נמשיך לעשות כי דרכנו היא דרך טובה.

"אני מבקש להדגיש שבלי שום קשר לתוצאות הבחירות, הליכים פליליים מתבררים אך ורק בבית משפט. לא נשכח שבעוד שבועיים מהיום, בנימין נתניהו יישב על ספסל הנאשמים בבית המשפט הישראלי, עם שלוש עבירות חמורות. הדרך של כחול לבן רק התחילה. למרות כל הקשיים והאתגרים לאורכה של שנה, הגענו להישגים מדהימים, פעם אחר פעם. אני לא מפחד מדרך ארוכה, ואני לא מפחד בכלל.

"גם ליריבנו הפוליטיים נאמר – למען אחיי ורעיי, אדברנה שלום בך. אנחנו באים בשלום, באים לשלום, פועלים לשלום, נפעל למען שלום אחים בישראל. שלום בתוכנו, בכל אחד מהאתגרים שבהם אנחנו נמצאים. נעשה כל מה שאפשר למען שלום גם מול שכנינו, ככל שנוכל לקדם את העניין הזה.

"יכול להיות באסה, ככה בפשטות. יכול להיות קשה, ככה פשטות. אבל כל אחד ואחד מכם צריך להסתכל במראה ולדעת שהוא עשה כל מה שהוא היה יכול לעשות כדי לשכנע את הציבור. אנחנו מכבדים את בחירת הציבור. אנחנו נמשיך להוביל. כחול לבן רק התחילה".

01:51 עריכה

יונתן אוריך, יועצו של נתניהו, משחרר קיטור, עכשיו כשהוא ככל הנראה, לפי שעה, יכול לנשום לרווחה ולאחר זמן מה ששמר על מתינות בחשבון הטוויטר שלו:

"אין דבר כזה 'כחול לבן'. זו מפלגה שלא מייצגת כלום. הקשר בין גנץ לבוגי לאשכנזי וללפיד הוא אפס. זו אסופה אקראית של אנשים שנדבקו יחד לדבוקה שאין לה תכלית חוץ מ'רק לא ביבי'. זו לא תנועה. זו לא מפלגה. זה לא כלום. זה יעלם מדפי ההיסטוריה מהר יותר מהציוץ הזה".

01:58 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (כחול לבן): "גם אחרי קמפיין נבזי, שקרי ושפל, נכון לעכשיו, אין לנאשם נתניהו יכולת להקים קואליציה. 'כחול לבן' קמה כדי להחזיר את המדינה לשפיות, לערכים שגדלנו וחינכנו לאורם. לכן, אנחנו מגובשים ונחושים להמשיך בדרך, עד להשגת המטרה, גם אם הדרך ארוכה היא".

02:04 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "אני חושב שענייני הרוטציה, גם אם הם יקרו, ראש הממשלה צריך לקבל על זה החלטה. אני לא יודע אם רוטציה או לא. מה שכן, התוצאות מדברות בעד עצמן. קיבלנו אמון גדול יותר מהציבור".

"אני גאה יותר מדי שעמדתי לצד נתניהו ברגעים הכי קשים שלו. אנשים שחשבו שעידן נתניהו נגמר. האיש נרדף משפטית. אני מקווה שתקום קואליציה שאני אעמוד בראשה", דברי זוהר בחדשות 12.

עוד הוסיף: "גנץ הוא פוליטיקאי מתחיל. הסביבה הזאת היא סביבה מאוד קשה, והוא היה צריך להתמודד עם הרבה מאוד לחצים. אני חושב שהוא התחזק עם הזמן, אבל בסופו של דבר הציבור אמר את דברו".

02:06 עריכה

בתום ספירת 5.4% מקולות הבוחרים, הליכוד זכה ב-31.56% מהקולות, כחול לבן ב-23.45%, ש"ס ב-8.83%, יהדות התורה ב-8.3%, הרשימה המשותפת ב-7.82%, ימינה ב-6.79%, העבודה-גשר-מרצ ב-6.12%, ישראל ביתנו ב-6.07% ועוצמה יהודית ב-0.57%.

02:11 עריכה

בכאן 11 עדכנו את תוצאות המדגם. גם כאן גוש הימין נחלש במנדט אחד ועומד על 59 מנדטים.

02:41 עריכה

סמוטריץ' חוגג ומתחיל את פורים מוקדם

02:45 עריכה

בנימין נתניהו הגיע למטה הליכוד יחד עם אשתו שרה. ברקע מתנגן שיר של אריאל זילבר, ("בנימין ידיד השם"). לאחר מכן נתניהו שר את "מי שמאמין לא מפחד" יחד עם הזמר רגב הוד ואמר שזה לילה של נצחון ענק.

תודה רבה לכם חברי וחברות הליכוד היקרים אנחנו אוהבים אתכם ומודים לכם מכל הלב. תודה שיוצאת מעומק ליבנו. אזרחי ישראל, משנכנס אדר מרבים בשמחה, ואיזה שמחה יש לנו הלילה! זה לילה של נצחון ענק! תודה רבה לכם! אני מבקש בשמי ובשם שרה להודות לכל אחד ואחד מכם.

תודות לראשי המטות הארציים, לישראל כץ ראש המטה הארצי, מירי רגב ראש מטה האירועים והכנסים שלנו, שניכם עשיתם עבודה בלתי תאומן, מול כל הרעשים וכל ההפרעות, איזה עבודה עשיתם, תודה למיקי זוהר ראש מטה המגזרים הארצי, יאיר רביבו האלקטור שלנו, שרי הליכוד וחברי הכנסת, עשיתם עבודה נהדרת.

יש לנו חברי כנסת חדשים בלי עין הרע ברוכים הבאים כי הגדלנו את רשימת הליכוד בצורה משמעותית, כל הכבוד לכם. אני מבקש להודות לצוות המקצועי המיוחד של קמפיין הבחירות, התקשורת, ההסברה, ההפקות, אהבתם את הכלבים? לעופר גולן, ליונתן אוריך, לטופז לוק, לנאור. לגיא בן ארצי, לבני חקק. לאהרון קליין שבא מארה"ב, ונתן עצות כל כך טובות. אני מבקש להודות לחני שלנו ולאשר חיון, הרל"ש שלי. ידידי הרבים, יש כאן אנשים שאני זוכר אותם מהרבה שנים.

במקרה שלך עוזי דיין אנחנו באמת צועדים הרבה שנים, גם אבי דיכטר. אני זוכר את הניצחון הראשון שלנו ב-1996, אבל הניצחון הפעם הוא אפילו מתוק וגדול עוד יותר, זהו ניצחון כנגד כל הסיכויים. צורי סיסו מנכ"ל הליכוד תודה רבה.

עמדנו מול כוחות אדירים, כבר הספידו אותנו, אמרו תם עידן נתניהו אבל הפכנו את הקערה על פיה, הפכנו את הלימון ללימונדה, עברנו עיר עיר שכונה שכונה רחוב רחוב, חרשנו את המדינה מצפון עד דרום, איזה כיף לפגוש את האזרחים הנפלאים שלנו, פגשנו אתכם פנים מול פנים.

מי ששכנענו ראו את האמת ונתנו בי ובנו אמון כי הם יודעים שהבאנו את העשור הטוב במדינת ישראל, בכלכלה, בחוץ, בביטחון ובאנרגיה … הפכנו את ישראל למעצמה, טיפחנו קשרים שלא היו לנו עם מנהיגי העולם וזה כולל מנהיגים רבים ממה שאתם יכולים לדמיין בעולם המוסלמי. כשאני אומר שנשיג הסכמי שלום עם מדינות ערביות נוספות זה לא דברים בעלמא, יש דברים בגו, רק אנחנו יכולים.

היום נסענו מירושלים לבת ים, המשכנו לפתח תקוה, נתניה, חדרה, רמלה, מעלה אדומים ובכל מקום אתם רואים את הפיתוח, הצמיחה הגדולה של מגדלים מאוד אסתטיים, איפה שפעם היו מעברות, בגבעת אולגה, היתה מעברה והיום מגדלים, כל המדינה שינתה את פניה, מדינה שטוב לחיות בה.

אנחנו לא מסתפקים במה שהבאנו: נביא החלת הריבונות, ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, חיסול האיום האיראני וכריתת ברית הגנה עם ארה"ב, כינון יחסי שלום עם מדינות ערביות מובילות, הבאת רפורמות ענק ליוקר המחיה … נעשה את כל זה.

נתכנס מחר כדי להקים ממשלה יציבה, ממשלה לאומית טובה לישראל … אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל של מצביעי הימין והשמאל, יהודים ולא יהודים, כל המגזרים … הגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה בישראל. לאחות את הקרעים, הגיעה עת פיוס.

נעשה הכל כדי להחזיר את השבויים והנעדרים. אני רוצה להודות לרעייתי שרה, ולספר לכם שלפני שלוש שעות חגגנו את יום הנישואים ה-29 שלנו, איזה מתנת נישואים יפה הבאתם לנו.

06:40 עריכה
סגירה