ברוך דיין האמת

קבר רחל המשוררת (צילום: אבישי טייכר, ויקיפדיה)
אבישי טייכר, ויקיפדיה
קבר רחל המשוררת

צריך להגיד את האמת. עם זה שצריך מפלגה שתהיה שם בשמאל הציוני – מרצ והעבודה משמשות בעיקר למטרה אחת: בית להרבה מאוד עסקנים, פונקציונרים פוליטיים שמתפרנסים מהאדים של מפלגות העבר המפוארות.

כל תכלית המפלגות האלו היא לסדר פרנסה לאלפי עובדים בקק"ל, מפעל הפיס, בנק ישראל ועוד וועדי עובדים שונים ומשונים. אתה לא יכול להוות אלטרנטיבה אמיתית לשחיתות אם אתה מייצג שחיתות מוסרית.

וצריך להיות חד: מה שהיה לגיטימי (גם אז לא) לפני 40-50 שנים במסגרת ה'שמור לי ואשמור לך' בסגנון 'הוא בחור טוב אני מכיר את אבא שלו' – לא לגיטימי יותר. שחיתות מוסרית לא גורמת פחות נזק משחיתות פלילית.

יש (בעיקר במרצ) אנשים ישרים שבאמת רוצים לתקן את העולם. חשוב שיעשו ניקיון יסודי במפלגה. בפרט להחליף את כל ההנהגה ולעבור למשהו חדש שמתאים ל2020. כן, גם החבר'ה הצעירים שנמצאים במרצ והעבודה חושבים בסגנון עסקנים של שנות החמישים, עם תכנונים על קביעות תעסוקתית וסידורים בכל מיני מנגנונים ממשלתיים.

פשוט להתחיל מאפס עם מבט מודרני. בעולם זה מתרחש. סנדרס לא בא ממנגנון המפלגה הדמוקרטית. כשתהיה אלטרנטיבה ישרה ונקייה, שבאה לשפר את חיי האזרח הפשוט ולא של פעילי המפלגה, ההמונים יצביעו

אז פשוט להתחיל מאפס עם מבט מודרני. בעולם זה כבר מתרחש. ברני סנדרס לא בא מהמנגנון של המפלגה הדמוקרטית, למשל. ברגע שתהיה אלטרנטיבה ישרה ונקייה מוסרית, שבאה לשפר את החיים של האזרח הפשוט ולא של פעילי המפלגה (זה נכון גם להסדר עתידי עם הפלסטינים) ההמונים יצביעו.

ישראלים הם עם של value for money. ברור כרגע שמטרת העל של מנהיגי המפלגה (כמו שאר המפלגות, נתניהו הרעיל את המערכת לחלוטין) היא לסדר משרות למקורבים. בשביל להזיז דברים צריך להיות מוכנים לצאת מאזור הנוחות ולהקריב קורבנות.

הלוואי שיגיע היום ויהיה אפשר להגיד שמדובר במפלגה טובה ולא רק באופציה פחות גרועה מהשאר.

איתי בן דן הוא חוקר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 270 מילים
סגירה