דיווח: גורמים במערכת אכיפת החוק סבורים שאין מנוס מחקירת המעקב אחר גנץ

ישראל ביתנו תומכת בחקיקה שתמנע מנתניהו לכהן כראש הממשלה ● דיווחים: יעלון תומך בממשלת מיעוט בתמיכת גורמים ברשימה המשותפת ● בשל משבר הקורונה השבעת הכנסת תיערך במתכונת מצומצמת ● אדלשטיין החליט שלא להאריך את כהונת היועץ המשפטי לכנסת איל ינון, ובמקומו תמונה ממלאת מקום ● נציב התלונות על שופטים: יש להעמיד את הרב הראשי יוסף לדין

גנץ בכפר המכבייה בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
גנץ בכפר המכבייה בשבוע שעבר
22:31 עריכה

ליברמן טוען בשיחות סגורות שחברי כנסת מהליכוד מברכים אותו על תמיכתו בחוק שימנע מנתניהו לכהן כראש הממשלה. כך דיווחה הערב דנה ויס בחדשות 12.

זאת המנה הראשונה. עכשיו נמתין בשקט, ניתן לדברים להתקדם. דבר אחד ברור: לא נאפשר לנתניהו ללכת לבחירות רביעיות. המטרה שלנו היא להקים ממשלה כמה שיותר מהר ולשלוח את נתניהו לפנסיה. גם חברי כנסת מהליכוד שמדברים איתי אומרים לי כל הכבוד על המהלך. הם רוצים לראות את נתניהו מסיים את תפקידו ועוזב את בלפור.

22:24 עריכה

כחול לבן תנסה לקבל ראשונה את המנדט מהנשיא ריבלין להרכיב ממשלה – כך פורסם הערב בחדשות 12. קבלת המנדט תאפשר לכחול לבן לשלוט בכנסת, דבר שיסייע לה משמעותית באפשרות לחוקק חוקים.

22:22 עריכה

יאיר נתניהו "מעורב מאוד" – כך סיפר ניר חפץ, ששימש לסירוגין מ-2009 עד 2017 כיועצו של ראש הממשלה נתניהו, בראיון לאילנה דיין. עוזרו של נתניהו, נתן אשל, הוא המקורב ביותר לבלפור. לדברי חפץ, אשל רואה עצמו כנאמן לנתניהו ולמשפחתו. הוא טען שכשאשל פונה לגורמים שונים, הוא עושה זאת ברשות ובסמכות.

ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
חפץ בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנובמבר האחרון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

חפץ, שחתם לפני כשנתיים עם הרשויות על הסכם, שלפיו ישמש עד מדינה, נמנע מלהתייחס לשורת נושאים שבעניינם נאסר עליו להתראיין. הוא סיפר שלא הופעלו עליו לחצים לומר בחקירותיו דברים שאינם אמת. הוא סיפר שנאלץ להסתובב במשך חודשיים עם אבטחה – שלא מרצונו – לאחר שנעשה לעד מדינה. על ההגנה שלה הוא זוכה מהרשויות אמר: "המדינה די מפקירה אותך".

"אני מבחינתי התחתנתי עם האמת. אני מחויב לאמת", אמר חפץ בראיון ששודר ב"עובדה". "עשיתי טעויות", אמר בהתייחס לעבודתו כיועץ תקשורת, והוסיף שיש דברים שכיום לא היה עושה.

חפץ אמר שאין בעולם הרבה קמפיינרים ברמה של נתניהו. לראש הממשלה יכולת רטורית, בכתב ובעל פה, בעברית ובאנגלית – יוצאת מהכלל. כמנהל קמפיין, אמר, נתניהו מאוד ריכוזי ויורד לפרטי פרטים. עוד אמר חפץ, שבכוונתו לפרסם בעתיד ספר על קורותיו.

21:56 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית דוחה את הטענות על חוסר שקיפות בפעילותה. בוועדה אמרו כי הם יוסיפו לפעול במקצועיות ו"יעשו את כל הנדרש לשמירה על טוהר הבחירות, אמינות התוצאות והבאת רצון הבוחר".

20:47 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לדרישת הליכוד לפתוח נגדו בחקירה פלילית –

20:38 עריכה

הליכוד פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד אביגדור ליברמן בשל מעורבותו בפרשת ישראל ביתנו.

20:07 עריכה

בכירים במערכת אכיפת החוק סבורים שאין מנוס מפתיחה בחקירת המעקב אחרי יושב ראש כחול לבן בני גנץ – כך פרסם הערב אביעד גליקמן בחדשות 13. לפי הדיווח, מעקב התבצע לא רק אחר גנץ, אלא גם אחר יועצו רונן צור, שמסר בתגובה שהוא מצפה שתתנהל חקירה בעניין. צור משמש גם כיועצם של כמה מעדי המדינה נגד נתניהו.

אחד החשדות שעל המשטרה לחקור – פריצה לטלפון הנייד של גנץ. חקירה עשויה להיפתח, ככל הנראה, רק אם תוגש תלונה על ידי צד בעניין.

רפי ויצמן, ששילם עבור החקירה שערכה קבוצת CGI נגד יושב ראש כחול לבן, שימש כאיש אבטחת המידע של הליכוד – כך דיווח הערב ברוך קרא. לויצמן הוקצה חדר, שממנו פעל, במשרדו של עורך הדין עמית חדד, פרקליטו של נתניהו.

19:44 עריכה

בליכוד הביעו התנגדות לפרסום תוצאות הבחירות עד שיקבלו לעיונם כל הפרוטוקולים הרלוונטיים.

חרף בקשות חוזרות ונשנות שלא נענו מוועדת הבחירות המרכזית, הליכוד פונה ברגעים אלו באמצעות היועץ המשפטי של המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות וכן במטרה לאמת שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן בכל הקלפיות. הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלו לא ימסרו לו כדין ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות.

19:22 עריכה

מס' 2 בכחול לבן יאיר לפיד: "נעשה כל מאמץ להקים ממשלה רחבה בראשות בני גנץ".

19:09 עריכה

מס' 3 בכחול לבן, משה (בוגי) יעלון, תומך בהקמתה של ממשלת מיעוט בתמיכה גורמים מהרשימה המשותפת. יושב ראש תל"ם – אחת משלוש המפלגות המרכיבות את כחול לבן – ביטא ביומיים האחרונים עמדה זו בדיונים פנימיים שערכו בני גנץ, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ויעלון עצמו. יעלון מוכן לקבל את תמיכתן של המפלגות חד"ש, תע"ל ורע"ם, אך לא את זו של בל"ד. כך דיווח הערב יוסי ורטר ב"הארץ". מאוחר יותר פורסם מידע זה גם על ידי יואב קרקובסקי בתאגיד השידור כאן.

18:57 עריכה

בשל התפשטות הקורונה בישראל, השבעת הכנסת, שתיערך ב-16 במרץ, תיעשה במתכונת מצומצמת. לראשונה ייערך האירוע ללא נוכחות של קהל ביציעים, להוציא מספר מצומצם של מוזמנים. סגל א', חברי כנסת לשעבר והסגל הדיפלומטי לא יוזמנו לטקס. כך דיווח כתב זמן ישראל, נתי יפת.

בנוסף, מיום ראשון הקרוב יבוטלו הסיורים של גורמים חיצוניים, כמו תלמידים, חיילים ותיירים, בכנסת. כל מבקר שאיננו קבוע יידרש לחתום על הצהרה שלא שהה בשבועיים האחרונים מחוץ לגבולות ישראל.

לא יותרו אירועים ומפגשי שדולות. במקומות מרכזיים במשכן יוצבו עמדות חיטוי.

18:42 עריכה

נתניהו וליברמן שולפים דיווחים מהעבר, שבהם מביעים יריביהם עמדות הסותרות את עמדותיהם הנוכחיות. יושב ראש הליכוד תקף את ליברמן, שבעבר לא התנגד להמשך כהונה של ראש ממשלה תחת כתב אישום, ובתגובה, יושב ראש ישראל ביתנו תקף נתניהו, שבעבר תמך בהצעת חוק הקובעת שנאשם בפלילים לא יוכל לכהן כראש הממשלה.

18:30 עריכה

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין החליט שלא להאריך את כהונתו של היועץ המשפטי לכנסת איל ינון ולמנות לממלאת מקומו את עורכת הדין שגית אפיק – כך מעדכן כתב זמן ישראל, נתי יפת. אפיק תיכנס לתפקידה עם סיום כהונתו בת עשר השנים של ינון, ב-1 באפריל.

ב-15 השנים האחרונות משמשת אפיק כיועצת המשפטית של ועדת הכספים. היא החלה את עבודתה המקצועית בשנת 1999, כעוזרת למשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ וחקיקה אזרחי).

לאחרונה פורסם שבעוד שאדלשטיין תמך בהארכת כהונתו של ינון, בסביבת נתניהו התנגדו לכך.

"אפיק היא מועמדת ראויה ובעלת ניסיון עשיר בתחום הפרלמנטרי", אמר היום אדלשטיין. "בהתנהלות בין רשויות השלטון השונות הכנסת זקוקה לדמות חזקה שתשמור על כוחם של חברי הכנסת. אני בטוח שהיא תעשה זאת בהצלחה יתירה בדיוק כפי שהתנהלה עד כה", הוסיף.

18:10 עריכה

ועדת הבחירות פרסמה את תוצאות "כמעט סופיות" של הבחירות לכנסת ה-23.
• הליכוד – 36 מנדטים;
• כחול לבן – 33 מנדטים;
• הרשימה המשותפת – 15 מנדטים;
• ש"ס – 9 מנדטים;
• יהדות התורה – 7 מנדטים;
• העבודה-גשר-מרצ – 7 מנדטים;
• ישראל ביתנו – 7 מנדטים;
• ימינה – 6 מנדטים.

למפלגות התומכות בנתניהו – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה – יש 58 מנדטים; ליתר הסיעות – המתנגדות לנתניהו – יש 62 מושבים בכנסת.

תוצאות אלה אינן כוללות קלפיות שבהן היו 5,500 בעלי זכות הצבעה, בשל חשדות בענייני טוהר המידות.

מסמך: הודעת ועדת הבחירות המרכזית.

17:58 עריכה

בית משפט השלום בראשון לציון הרחיב את צו איסור הפרסום בעניינם של עדי המדינה בפרשה 1803, שבמסגרתה זומן לשימוע חבר הכנסת דוד ביטן.

לפי הצו, שהוציא השופט גיא אבנון, אין לפרסם כל פרט שעלול להביא לחשיפת זהותם של עדי המדינה בתיק ומי מבני משפחתם.

17:50 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית צפויה לפרסם את התוצאות הסופיות של הבחירות בסביבות השעה 18:00 בערב.

17:00 עריכה

חבר הכנסת יבגני סובה מישראל ביתנו אמר שמפלגתו הבטיחה למנוע מערכת בחירות רביעית, וזאת הסיבה לתמיכתה בחוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות ובחוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש הממשלה.

בראיון לאי אילדיס ומירי נבו בחדשות 13 אמר סובה שמפלגתו טרם החליטה האם תמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ. לדבריו, ישראל ביתנו תתכנס בשבוע הבא ותקבל החלטה בעניין.

יבגני סובה (צילום: פלאש 90)
סובה בשבתרבות בבאר שבע בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
16:19 עריכה

מסתמן שישראל ביתנו תמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ – משום שבכוחו של מהלך זה לסייע לחקיקת החוק שימנע ממי שנאשם בפלילים לכהן כראש הממשלה. כך פורסם בחדשות 13.

15:40 עריכה

נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם, מתח ביקורת חריפה על הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, שכינה עולים ממדינות ברית המועצות "שונאי דת" וקומוניסטים". שהם קבע שיוסף, המכהן כדיין, הפר את כללי האתיקה החלים עליו ויש להעמידו לדין משמעתי בשל התבטאויותיו החוזרות ונשנות בנושאים שנויים במחלוקת.

יצחק יוסף (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יוסף בבית כנסת בירושלים בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

דבריו של יוסף פורסמו בינואר האחרון, ובעקבותיהם הגישה ישראל ביתנו תלונה נגד הרב הראשי.

13:42 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי, חוגג יום הולדת 61 וקיבל שיחת טלפון מראש הממשלה בנימין נתניהו

13:10 עריכה

ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ) מברך את החלטתו של ליברמן. "אין כוונה לקבל שיעורים על דמוקרטיה מנאשם בפלילים שמתאמץ לרסק אותה 365 יום ולילה. חותרים להכרעה וממש לא מתנצלים על זה".

12:54 עריכה

גורמים בכחול לבן: "כדי לקדם את החוק, שכעת ליברמן הודיע על תמיכה בו, יהיה צורך לבחור יושב ראש כנסת חדש מכחול לבן במקום יולי אדלשטיין. המועמד הוא ח"כ מאיר כהן".

12:53 עריכה

אחמד טיבי בתגובה להודעת ליברמן: "מעניין. זה מצב חדש. נשקול את ההשלכות".

12:41 עריכה

בישיבת סיעת ישראל ביתנו שהסתיימה כעת, החליטה הסיעה לפעול לקידום שני חוקים: חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות, וחוק המונע מח"כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה.

12:10 עריכה

החלה ישיבת הסיעה הראשונה של הרשימה המשותפת. ח"כ עאידה תומא סלימאן: "ישיבת סיעה ראשונה עם 15 מנדטים. אנחנו מרגישים את הכוח שלנו ועכשיו הגיע הזמן שגם נתניהו יפנים אותו. הוא דואג בצדק".

11:31 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) נגד ח"כ עפר שלח (כחול לבן): "יש להוקיע את דבריו של עפר שלח שמרשה לעצמו לקרוא ל-2 ורבע מיליון אש אזרחי 'מדינת נתניהו'. הוא עושה זאת משום שמבחינתו הם כבר לא אזרחי ישראל מהרגע שהם תומכים בראש הממשלה שעשה לא מעט למען המדינה, בטח שקצת יותר משלח ולפיד. עופר, אתה צריך להתבייש בדבריך המתנשאים".

10:43 עריכה

ח"כ עפר שלח (כחול לבן): "האמירה של נתניהו אתמול, לפיה הוא ניצח בבחירות כי את הרשימה המשותפת לא סופרים, היא הכרזת המלחמה הרשמית שלו על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו. וכל אדם בבלוק נתניהו, ששמע אותו אתמול ולא מביע זעזוע עמוק ממה שאמר, צריך לדעת שמאתמול, הוא בצד הלא-נכון של המערכה".

10:41 עריכה

שר החינוך רפי פרץ במכתב לפעילי מפלגתו: "בחודשיים האחרונים שמרנו על הבית של הציונות הדתית למרות כל הניסיונות לפגוע בו. באופן אישי עשיתי מהלכים שפגעו בי ציבורית, אך כעת מתבררים כנכונים ואחראיים. הריצה המשותפת הייתה המהלך האחראי והנכון".

10:19 עריכה

יאיר נתניהו הגיש לבית משפט השלום בתל אביב בקשה לבטל את פסק הדין שניתן נגדו וקבע כי עליו לשלם לעורך אתר וואלה לשעבר אבי אלקלעי מיליון שקלים בשל פוסטים שהפיץ נגדו. נתניהו טען בבקשתו כי לא קיבל לידיו את כתב התביעה.

בבקשה נכתב כי "המשיב נהג בחוסר תם לב והטעה את בית המשפט".

10:17 עריכה

סיעת הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה תקיים היום ישיבה ראשונה לאחר הבחירות.

10:15 עריכה

חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד: "‏מיום ליום מתברר שהרשימה המשותפת מרגישה בעלת הבית".

"זה התחיל כשאיימן עודה התקרב לרה"מ עם הנייד בכנסת, המשיך כשאחמד טיבי קילל אותי ואיים על יועז הנדל בנושא הריבונות ועכשיו עופר כסיף מסית נגד רה"מ נתניהו ומשווה אותו לנגיף. מה השלב הבא? תגידו לי אתם".

09:45 עריכה

ח"כ יעל גרמן (כחול לבן): "אם מישהו עדיין מפקפק בכך שביבי הוא סכנה לדמוקרטיה, המופע אמש הבהיר את עמדותיו וכוונותיו. בהינף טוש מחק נתניהו את ההצבעה של הערבים והיהודים שהצביעו לרשימה המשותפת. זו היתה מחיקת זכות יסוד" .

09:15 עריכה

השר יעקב ליצמן (יהדות התורה): "אני מניח שנתניהו לא יעשה שום שטות. הוא צריך אותנו ואנחנו צריכים אותו. הוא הובין שאנחנו לויאלים. הווטו שלי על לפיד נשאר. על ליברמן? יש וטו, אבל לא נחרץ".

כמו כן, התייחס לאפשרות שיילקח ממנו תיק הבריאות: "אני לא חושב שיקחו ממני את תיק הבריאות, אם יציעו לי במקום זה את תיק האוצר – אתייעץ עם מועצת התורה ואקח".

08:42 עריכה

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל שוחח הבוקר עם העיתונאית אילנה דיין בגלצ על רקע פרסום הקלטות היועץ ישראל בכר: "אם זו הייתה הקלטה של יועץ של נתניהו, היו מדברים על זה שבועות. במקום להתעסק בסיפור עצמו, מתעסקים במוסריות ההקלטה, שפתאום התחילה לעניין את העיתונות הישראלית".

סגל התייחס בנוסף לטענות על כך שהוא "שופר של נתניהו": "מנסים לחסל את התופעה המסוכנת של דעות אחרות בשידורים. שוכחים שאת הממשלה היחידה שהייתה יכולה להיות לנתניהו בשנה האחרונה, חיסלתי אני – כשחשפתי את ההצעות לאבי גבאי וטל רוסו".

עמית סגל (צילום: Hadas-Parush-Flash90)
עמית סגל (צילום: Hadas-Parush-Flash90)
08:32 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) התייחס בראיון ב-103FM לדבריו של ראש הממשלה נתניהו על כך שה"ערבים נוהרים לקלפיות".

"נתניהו טעה כשאמר את המשפט הזה וגם התנצל עליו. הרשימה המשותפת היא לא פרטנר להקמת ממשלה, אבל הציבור הערבי הוא ציבור לגיטימי. צריך לשכנע אותם להפסיק לתמוך במשותפת ולהתחיל לתמוך בנו", דברי זוהר.

07:41 עריכה

שר החוץ ישראל כץ תקף הבוקר בראיון בגל"צ את אנשי כחול לבן: "יש להם 62 מנדטים לחסימה, לא לממשלה. אם באמת היו להם 62 לקואליציה, שיהיו רגועים – שגנץ ישתה כוס מים", אמר כץ.

עוד הוסיף בראיון לכאן רשת ב': "היו שלוש מערכות בחירות שנתניהו נמצא במרכזן. התזה של פסילה היא יומרנית וטהרנית. בכחול לבן רוצים לפסול את רה"מ עוד לפני שהתחיל משפטו. הציבור מרגיש שהדבר לא סביר"

כץ התייחס גם לבהלת הקורונה והשלכותיה: "אין לנו עניין להקשות על היחסים עם אף מדינה, אבל מההתחלה איחדתי שורות עם משרד הבריאות. המשימה שלנו היא כפולה – להציל חיים ולמנוע בידוד. אנחנו נמצאים על סף התפרצות שלא נוכל לשלוט בה".

07:39 עריכה

בהלת הקורונה. ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) נדרש להיכנס לבידוד ביתי לאחר ששב בשבוע שעבר מאוסטריה, לשם טס כשליח של הכנסת לכנס נגד אנטישמיות. ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר כי אתמול, בעקבות החלטת משרד הבריאות להורות גם לשבים מאוסטריה להיכנס לבידוד ביתי, נאלץ הנדל להיכנס לבידוד בביתו שבמושב נס הרים.

במהלך שהותו באוסטריה הוא הספיק להיפגש בארבע עיניים עם יו"ר הפרלמנט האוסטרי ומיד עם שובו הצטרף במלוא המרץ לישורת האחרונה של קמפיין כחול לבן – הוא ערך סיורים בכל רחבי הארץ, שוחח עם אלפי אזרחים במפגשים ובחוגי בית, התחכך כמובן בכל צמרת רשימת כחול לבן, ומאז הבחירות הספיק גם לעשות יומיים מילואים בפיקוד הצפון.

באוסטריה התגלו עד כה 29 מקרים של אנשים שנדבקו בנגיף. 

07:33 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "כל מי שחוזר על השקר שנתניהו ניצח יוצא מתוך נקודת הנחה שיש רק 105 חברי כנסת ומוחק 1.8 מיליון אזרחים".

07:31 עריכה

שר הביטחון, נפתלי בנט, שוחח עם הוריה של רנה שנרב ז"ל, לאחר שצה"ל הרס הלילה את בתי המחבלים ואליד חנטשה ויזן מגאמס, שהיו חלק מהחולייה שהייתה אחראית לרצח.

השר בנט אמר להורים: "היום באנו חשבון עם המחבלים המתועבים שרצחו את רנה שנרב. אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, ולא נפסיק לרדוף אחרי מי שרוצה ברעתנו. מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר".

07:30 עריכה

ח"כ מיקי זוהר השיב לבני גנץ: "אם תהית, אנחנו עדיין חוגגים את הניצחון המוחץ: 1,350,000 הליכוד ונתניהו. 1,220,000 כחול לבן וגנץ. אני מודה, כואב לנו לראות את השנאה התהומית שלכם לנתניהו, זו שהביאה אתכם לשתף פעולה עם תומכי טרור כמו היבא יזבק. הזוי שאתם בכלל לא רוצים את השלטון אלא אך ורק להוציא את נתניהו מלשכתו".

סגירה