אין שום פלונטר פוליטי. רק תודעתי

החלילן מהמלין, איור: קייט גרינוואי, ויקיפדיה
החלילן מהמלין, איור: קייט גרינוואי, ויקיפדיה

כבר שנים כולם רוקדים לפי החליל של נתניהו:

קודם הוא חילל ימין-שמאל. בחיי שאני לא מבין מה ביבי מוסר-השטחים, משחרר-המחבלים ומשלם-הפרוטקשן קשור לימין אבל שויין, הקהל שלו קנה את זה. זה התחדד והפך לחלוקה ציוניים-לא ציוניים. בחיי שאני לא מבין מה ציוני בחרדים שלא תורמים לא לכלכלה ולא להגנה של ישראל אבל שויין, הקהל שלו קנה את זה. עכשיו אנחנו בואכה יהודים – לא יהודים, כאשר גם ה"רוסים של ליברמן" לא מספיק יהודים. קודם הם היו סבבה.

קודם חילל ימין-שמאל. מה ביבי מוסר-השטחים, משחרר-המחבלים ומשלם-הפרוטקשן קשור לימין? שויין, הקהל שלו קנה את זה. זה התחדד לציוניים-לא ציוניים. עכשיו אנחנו ביהודים – לא יהודים

הנרטיב תמיד מתעדכן כדי שנתניהו יציג את התוצאות כאילו יש לו רוב, הוא תמיד המקופח, "העם איתו" וזה רק השמאל שנגדו, ובשמאל הרי נעזרים בבתי המשפט עם השופטים השמאלנים שהולכים לקונצרטים שמאלניים עם נגנים שמאלניים כדי "לחבל ברצון הבוחר".

"העם איתו", זה רק מי שלא ציוני נגדו, או מי שלא יהודי נגדו, עם הערבים והדרוזים האלה שעוד מעזים לבקש זכויות שוות וייצוג במדינת הלאום היהודי! הרי פרט אליהם, הנה, יש לו רוב. במקביל עובדת גם צריבת התודעה בכיוון ההפוך, שמי שלא מצביע עבורו הוא בהכרח לא ציוני ו"שכח מה זה להיות יהודי" במקרה הטוב, או לא יהודי בכלל – שהרי "שמאל זה נגד התורה" כדברי הצדיק אריה-מעשיהו-דרעי.

למחלה שמתפתחת במדינה כבר שנים רבות, עם הפירכוסים של השנה האחרונה, יש פיתרון אחד והוא פשוט: כל מה שצריך לעשות זה להפסיק לרקוד לפי החליל של נתניהו.

החלוקה היא בין דמוקרטיה ליברלית ושלטון חוק, לבין דיקטטורה משיחית ושחיתות. לא מתאים לך? זבש"ך. או איך שמעריצי נתניהו אוהבים להגיב: קחו דרכון וטוסו. לטורקיה במקרה שלהם.

אותנו, הרוב האמיתי, לא מעניין דת, העדפה מינית, מאיפה ומתי עלית, כתובת והעדפה קולינרית. בחלוקה הזאת, בינתיים, יש לנו רוב. 4 מנדטים פער זה לא מעט, והרוב הוא יותר גדול מכפי שהוא בא לידי ביטוי בבחירות, מפני ששוחרי הדמוקרטיה ושלטון החוק לצערי מצביעים פחות מהצד שכנגד.

הנרטיב תמיד מתעדכן כדי שנתניהו יציג את התוצאות כאילו יש לו רוב. "העם איתו" וזה רק השמאל שנגדו, ובשמאל הרי נעזרים בבתי המשפט עם השופטים השמאלנים שהולכים לקונצרטים שמאלניים כדי "לחבל ברצון הבוחר"

אבל עוד קצת קמפיין שנאה מצד אחד, ועוד קצת יאוש מנגד, וגם פה לא יהיה לנו רוב. אם היו שוברים לנתניהו את החליל לפני כמה חודשים כבר הייתה פה מזמן ממשלה יציבה (לדעתי עם חלק ניכר מהליכוד) ונתניהו והחבורה שלו היו במקומם הראוי בפח ההיסטוריה.

החליל של נתניהו מוביל אותנו אל התהום. כל מה שצריך לעשות זה לגלות מנהיגות, להפסיק ללכת שבי אחר הנרטיב שלו, לקחת את המושכות ולהגיד: תודה רבה, אנחנו נמשיך מכאן.

*מעדכנים אותי באוזניה שכבר אמרו את זה. אז יאללה, עכשיו לממש.

ד"ר זיו יקותיאלי הוא מהנדס אלקטרוניקה וחוקר מוח. מנכ"ל ומייסד של חברת מונפורט המספקת בדיקות נוירולוגיות ע"י שימוש בסמארטפון. אוהב פירות יער וגלישת רוח, בינתיים מסתפק בצהוב של ביצה וקיפול כביסה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
חבל שאתה לא יודע להפריד בין פטפוטי בחירות לשנים שבנימין נתניהו מכהן כראש ממשלה , במקום לזלזל בבנימין נתניהו ובבוחרים שלו תנסה להבין את התופעה , בשביל זה כדאי שתפסיק לשנוא ולזלזל ולהתחיל... המשך קריאה

חבל שאתה לא יודע להפריד בין פטפוטי בחירות לשנים שבנימין נתניהו מכהן כראש ממשלה , במקום לזלזל בבנימין נתניהו ובבוחרים שלו תנסה להבין את התופעה , בשביל זה כדאי שתפסיק לשנוא ולזלזל ולהתחיל בסקרנות לבחון את העובדות

יפה כתבת. הנה אני "שמאלן" שעושה חקלאות בבקעת הירדן מזה יותר מארבעים שנה. "שמאלן" ששירת הצנחנים ועשה אי אילו מלחמות ופעולות (גם מעבר לקווים". "שמאלן" שרוצה את הארץ שלו בחזרה שפויה ודמוק... המשך קריאה

יפה כתבת. הנה אני "שמאלן" שעושה חקלאות בבקעת הירדן מזה יותר מארבעים שנה. "שמאלן" ששירת הצנחנים ועשה אי אילו מלחמות ופעולות (גם מעבר לקווים". "שמאלן" שרוצה את הארץ שלו בחזרה שפויה ודמוקרטית. הווה אומר ללא ביבי וללא חבורת העבריינים (שפוטים וכאלה שבדרך). יאללה שרה'לה, הולכים הביתה

עוד 417 מילים ו-3 תגובות
סגירה