יעלון: אם גנץ יהיה ראשון, יש אפשרות לממשלת אחדות

גנץ: ההסתה עוברת כל גבול, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה ● נתניהו: מנסים לגנוב את הבחירות ● לפיד: גם לימין יש זכות להפגין ולהשמיע את דעותיהם, גם זה לא נעים ● עמיר פרץ: נמליץ על גנץ להרכבת הממשלה ● אחמד טיבי רמז על יצירת "בלוק, לא של שותפים" מול נתניהו, אבל עופר כסיף ממפלגתו אומר כמעט להיפך

משה יעלון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
משה יעלון
08:04 עריכה

בוקר טוב! התקשורת עסוקה הבוקר בהתפשטות נגיף הקורונה, לאחר שהתגלה החולה ה-17 בנגיף, בנוסף לשבעה פלסטיניים מבית לחם, והרכבת הקואליציה נדחקה לשוליים. המערכת הפוליטית עסוקה עדיין בהצעת החוק לפיה מואשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה – כמו, למשל, בנימין נתניהו.

ח"כ ייבגני סובה מישראל ביתנו התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל לכוונת ישראל ביתנו לתמוך ב"חוק נגד מינוי נתניהו", שנחשפה לראשונה בזמן ישראל. לדברי סובה: "הבטחנו שלא יהיו בחירות רביעיות ואנחנו מקיימים":

 

08:05 עריכה

פעילי ימין התקיפו את מאהל המחאה של התנועה לאיכות השלטון ותנועות נוספות הקוראות להדחת נתניהו מול בית הנשיא בירושלים. כך מציינים הבוקר בגלי צה"ל. אחד הפעילים ששהה במאהל נחבל בראשו ונלקח לטיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים. 

למאהל הגיעו אלמונים שניסו לפרק את האוהל ותקפו את המאבטח לאחר שסירב לאפשר להם לגעת באוהלים והתעמת איתם. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע, תוך בדיקת מצלמות אבטחה, זאת בניסיון להתחקות אחר עקבותיהם של החשודים בביצוע המעשה.

 

08:09 עריכה

שר בכיר בליכוד אמר לפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי: "הפסדנו בבחירות, אנחנו הולכים לאופוזיציה". הפרסום הבלעדי בזמן ישראל הוא ככל הנראה ההודאה הראשונה של הליכוד בכך שלמעשה הפסידה בבחירות ותתקשה להרכיב ממשלה כל עוד נתניהו בראשה, יומיים אחרי שחגגה את ניצחונה על רקע תוצאות המדגמים שחזו לגוש הימין 60 מנדטים ולא 58 כפי שיש לו בפועל.

לדברי אותו שר, הניסיון למצוא עריקים שיעברו משורות האופוזיציה לממשלה נכשל, אין פרטנרים מעבר לגדה השמאלית. עם זאת, השר מבטיח כי "ראש הממשלה נתניהו יהפוך לראש האופוזיציה ובעוד שנה יהיו בחירות וננצח בהן".

בנימין ושרה נתניהו חוגגים את תוצאות הבחירות ב-2 במרץ 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
בנימין ושרה נתניהו חוגגים את תוצאות הבחירות ב-2 במרץ 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
08:32 עריכה

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת רמז הבוקר בראיון לרשת ב' שהרשימה היא חלק מבלוק חוסם שמגבשת האופוזיציה כדי להפיל את נתניהו. כדי להחליש את ההתנגדות משני הצדדים לשיתוף פעולה כזה, טיבי מדגיש שזה "לא בלוק של שותפים לדרך אלא בלוק אחר":

 

08:36 עריכה

ח"כ קארין אלהרר מתפתלת בראיון לכאן רשת ב' כדי לא לומר דבר על המגעים להרכבת ממשלה חלופית:

 

11:10 עריכה

איך שגלגל מתהפך: הליכוד הודיעה כי תעתור לבג"צ בבקשה לאפשר לה לבדוק מחדש את בדיקת הקולות. 

 

11:18 עריכה

נפתלי בנט "קבע" אתמול, על בסיס תפקידו "כשר הביטחון" שהממשלה שבני גנץ מנסה, לכאורה, להרכיב בתמיכת הרשימה המשותפת "מסכנת את ביטחון ישראל". איימן עודה עונה לו הבוקר:

11:34 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הבוקר הודעה רשמית ובה דחתה מכל וכל את טענות הליכוד לפיהן קיימת, כביכול, סחבת בהעברת הפרוטוקולים וגיליונות הספירה של הקלפיות בבחירות. בוועדה הוקיעו את האמירות שלטענתם "מייחסות מעורבות פוליטית בתוצאות". זאת, על רקע הודעת הליכוד כי יעתור לבג"ץ כדי לעיין מיידית בגליונות הספירה של כל הקלפיות בארץ.

בהודעת הוועדה נכתב כי מדובר ב"רמיזות שקריות אנונימיות המטילות ספק ביושרת יו"ר הועדה איננה מקובלת ופוגעת באמון הציבור". חברי נשיאות ועדת הבחירות נציגי כלל הסיעות (ליכוד, כחול לבן, שס וישראל ביתנו) מוקיעים ודוחים כל אמירה המייחסת ומרמזת ליו"ר הועדה כבוד השופט ניל הנדל מעורבות פוליטית כלשהי בתוצאות הבחירות. השופט הנדל יחד עם הנהלת הועדה ועובדיה פועלים במסירות והגינות למען ניהול הליך דמוקרטי והוגן".

"ועדת הבחירות, על עובדיה ומנהליה, בראשות כבוד השופט ניל הנדל, עמדה במערכת הבחירות הזו בצורה מעוררת כבוד תוך שמירה על הגינות וטוהר הבחירות. אנו מגנים כל כל ניסיון להטיל דופי בפעילותם".

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס (מימין) ויושב ראש ועדת הבחירות ניל הנדל בישיבתה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-23, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס (מימין) ויושב ראש ועדת הבחירות ניל הנדל בישיבתה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-23, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
11:38 עריכה

האקטיביסט הפוליטי אורי ברייטמן, מהפעילים המובילים של המאבק לחשיפת החשדות נגד נתניהו, הגיש תלונה במשטרה על הריגול, לכאורה, של הליכוד נגד בני גנץ, שאותו הוא מכנה "פרשת ווטרגייט הישראלית", לא פחות:

12:41 עריכה

הליכוד אולי לא סומך על מערכת המשפט, אבל משתמש בה הרבה: הליכוד הודיעה היום על הגשת מכתבי התראה לפני תביעה נגד מערכת חדשות ערוץ 13 והעיתונאים ברוך קרא ואביעד גליקמן, ונגד עיתון דה מארקר והעיתונאי גור מגידו בגין פרסום דברים שמהווים, לטענת הליכוד, לשון הרע.

הפרסומים שהעלה את חמתו של הליכוד היו אלה שנכתב בהם כי הליכוד או מי מטעמה שכרה את שירותיה של חברת ארמור כדי שתפרוץ לטלפון של בני גנץ, תרגל אחריו וכיוצא באלו.

בליכוד אומרים כי שלושת הכתבים ושתי מערכות התקשורת "עשו שימוש פסול בבמה התקשורתית שלהם כדי להציג אוסף של סימני שאלה מופרכים ועובדות שקריות תוך חיבור מאולץ. הציגו שקר גמור כאילו היה אמת, וביזו את שמה הטוב של הליכוד, עובדיה וספקיה…בימים האחרונים מנהל ערוץ 13 מסע הכפשה חסר כל יסוד במטרה להשחיר את הליכוד ואת קמפיין הבחירות שלה. הדיווחים שלכם שקריים מן היסוד".

רביב דרוקר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
רביב דרוקר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
13:06 עריכה

בזמן שח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת מפזר רמזים עבים על מגעים להקמת "בלוק של לא-שותפים" בין מפלגות האופוזיציה, ח"כ עופר כסיף ממפלגתו משדר מסרים הפוכים.

בראיון לרשת "כאן ב'" אמר כסיף: "הכדור נמצא בידיים של בני גנץ ואנשי 'כחול לבן'. אם הם רוצים לדבר איתנו, הם צריכים לפנות באופן פומבי. הרשימה המשותפת תתנגד לכל ממשלה שאביגדור ליברמן יהיה חבר בה. ואולם, לא נתנגד ליוזמה לחוקק חוק לפיו נרשם בפלילים לא יהיה ראש ממשלה".

עופר כסיף (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
עופר כסיף (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
13:51 עריכה

לאחר שהליכוד איימה על ועדת הבחירות המרכזית בעתירה לבג"צ כדי שתאפשר לה לעיין בגיליונות של תוצאות הבחירות, תוך פיזור רמזים על טענה לאי-סדרים, הוועדה מנסה להנמיך את האש ומצהירה:

 

13:55 עריכה

משה (בוגי) יעלון מגיב באיחור קל לאירוע שהתרחש הבוקר שבו פעילי ליכוד תקפו פעיל של התנועה לאיכות השלטון באוהל המחאה של התנועה בירושלים:

14:35 עריכה

כצפוי, העבודה-גשר-מרצ בכיס של "כחול לבן" במו"מ להרכבת הממשלה הבאה:

14:36 עריכה

בני גנץ מצדו מודה לפרץ על התמיכה הלא-מפתיעה:

14:37 עריכה

14:50 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "ביבי, דירבאלק עם ההסתה. בתור ראש ממשלה יש לך אחריות לדברים שאתה אומר. הקריאה שלך 'לצאת לרחובות' ו'גניבת בחירות על ידי ועדת הבחירות המרכזית' יכולה להיגמר רע מאוד. לא ניתן להיסטוריה לחזור שוב".

15:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "הליכוד העביר דרישה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח"כ אביגדור ליברמן בשל מעורבותו לכאורה בפרשת 'ישראל ביתנו' כפי שעולה מעדויות שנשמעו במהלך המשפט המתנהל בנדון".

כמו כן נכתב כי "הליכוד דורש לבדוק ובמידת הצורך לחקור את נסיבות פגישתם של שני בניו של ח"כ ליברמן עם היזם משה ישעיהו במוסקבה אשר סמוך לאחריה הסיר משרד הביטחון בראשות שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן את התנגדותו משינוי סיווג הקרקע שבבעלותו של מר ישעיהו משטח המוגדר כשטח אש לשטח שניתן לבנות בו".

16:36 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה". 

"השבוע נחתמה מערכת הבחירות שהגדירה מחדש את תהומות השפל והביזוי. אחרי שנכשל כישלון חרוץ בפעם השלישית ברציפות בניסיון להשיג בלוק 61 שייתן לו את חוק ההימלטות, נתניהו ואנשיו מתדלקים בכוונת תחילה שיח אלים וקיצוני תוך רמיזה על שבירת כל המסוכמות – רק כדי להימנע ממשפט. נתניהו מתעלם מתוצאות הבחירות, ומוכן לשרוף הכל בדרך להימלטות ממשפט", דברי גנץ בחשבון הפייסבוק שלו.

עוד הוסיף והשווה להסתה שקדמה לרצח רבין: "ביבי, ראינו מה קרה כשההסתה השתוללה ואף אחד לא עצר אותה ב-1995. אם אתה חושב שאתה מאיים או מרתיע אתה טועה טעות קשה. אתה רק מוכיח כמה חשוב להחליף אותך- בראש ובראשונה כדי לשנות את הדרך ולהפסיק את השיסוי והפילוג".

ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה.כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם. חשוב לי…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 6 במרץ 2020

17:07 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה), בתגובה ליו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "בתור חבר קואליציה עתידי, במקרה של ירי מעזה, אתה תאשר לגנץ לצייץ נגד חמאס בטוויטר או שגם זה לא?".

17:24 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מנסים לגנוב את הבחירות בשתי דרכים – דרך אחת זה לחוקק חוק אנטי דמוקרטי שלא קיים בשום ספר של אף דמוקרטיה, אפילו לא קיים באיראן, מנסים לפסול פרסונלית ורטרואקטיבית מועמד שכבר נבחר, לא יאומן".

"והדרך השנייה היא על ידי הונאת הבוחר", הוסיף נתניהו על רקע ניסיון החקיקה נגדו. "אני פונה לבני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון, שלושה רמטכ"לים לשעבר, אתם עושים דבר לא יאומן. אתם מפקידים את גורל המדינה ומפתחות הממשלה בידי תומכי הטרור שברשימה המשותפת".

19:01 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "זכותו של הימין לצאת לרחובות. זכותו להביע מחאה ברשתות החברתיות".

"לפני כשנה עמדו עשרות אלפי פעילים של כחול-לבן בהפגנה ברחבת המוזיאון. רבים מהם חבשו תרבושים אדומים וקראו לנתניהו 'ארדואן'. זו היתה מחאה צורבת, תוקפנית. אני מניח שהיא הכעיסה מאוד את תומכיו של ביבי. אני לא זוכר שזה עצר בעדנו. רצינו מאוד שאנשים יזדעזעו ממה שנראה לנו כהתקפה חמורה על הדמוקרטיה. רצינו שהם יידעו שאנחנו שם. זה מה שעושה אופוזיציה", אמר לפיד.

לדבריו, אלה לא קשורים להסתה והאיומים ברצח שממלאים את הרשת. "המשטרה והשב"כ צריכים לטפל בהם באופן נחרץ ובכל האמצעים. זה נראה רע, וזה עלול להגמר רע. מצד שני, אסור להשתמש במאיימים ובמסיתים כתירוץ שנועד להשתיק את מי שרוצה להביע מחאה. לא כל אמירה בוטה היא הסתה. מותר לאזרחים לתלות סמרטוט שחור על האוטו. מותר להם לצעוק את דעתם. ברור שהבטן מתכווצת, אבל אני לא מוכן שיסתמו לאף אחד את הפה רק כי זה לא נעים. זה לא אמור להיות נעים". 

זכותו של הימין–אנשי ימין לא מעטים אמרו ביממה האחרונה שהם ייצאו לרחובות. התגובות המזועזעות לא איחרו לבוא. הנה, שוב…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שישי, 6 במרץ 2020

19:47 עריכה

ח"כ בוגי יעלון (כחול לבן) בראיון ראשון לתוצאות הבחירות בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12: אנחנו נמצאים במשבר פוליטי. משבר מנהיגות. נתניהו ניסה להגיע ל-61 מנדטים כדי לשנות את המשטר במדינת ישראל". 

"זה נכון שהוא קיבל יותר מנדטים", אמר יעלון. "אבל גם פה – על איזה שקרים הוא ביסס את זה? על זה שגנץ הוא מושחת? זה שקר. גם זה שטיבי יחליט החלטות בתוך הממשלה? הכל מבוסס על שקרים. כל מה שמתגלה כרגע – ההקלטות, המניפולציות – זה המון שקרים. כולל עכשיו".

על האפשרות לממשלת אחדות, אמר יעלון: "אנחנו מנסים כבר הרבה מאוד זמן לפעול לממשלת אחדות. אם מישהו אחר מחליף אותו בליכוד, יש ממשלה תוך 10 דקות. כבר לפני 3 שנים קראתי לו להתפטר – הוא בעוד 11 יום הולך למשפט".

האם יש סיכוי לשבת עם נתניהו? 
"אם בני גנץ ראשון, עכשיו".

האם אתם בדרך לממשלת מיעוט עם הערבים?
"אנחנו מעדיפים ממשלת אחדות. אבל בנימין נתניהו. הדבר השני שאפשרי, זה ממשלת אחדות בשלבים. אם אנחנו נצליח להקים ממשלה, כשמי יתמוך בה מבחוץ זה לצורך העניין זה ליברמן. לערבים אנחנו נדאג מבלי שהם בממשלה. הליכוד ירוצו אלינו. בליכוד מתים להיפטר ממנו".

20:39 עריכה

משלחת ישראלית הגיעה לוושינגטון אתמול בחשאי כדי לסכם על מאבק ישראלי-אמריקני משותף נגד בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כך פורסם הערב בחדשות 13.

בראש המשלחת עמד השר יובל שטייניץ שמונה על ידי הקבינט כשר האחראי על התיאום בין משרדי הממשלה בכל הנוגע להתמודדות עם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

סגירה