גנץ: ״גמלה בליבי ההחלטה להקים ממשלה״

נתניהו מאיים לתבוע את דנה ויס וחדשות 12 אחרי פרסום ציטוטים של אביגדור ליברמן ● רונן צור הגיש תלונה ליועמ״ש בפרשת החוקרים הפרטיים ● חשבון הטוויטר של שר הביטחון נפתלי בנט נפרץ ● ח״כ יואב גלנט מצטט באופן סלקטיבי את מגילת העצמאות ● יוצרי ״ארץ נהדרת״ משחררים סרטון תזכורת מהי גזענות

בנימין נתניהו ב"כנס חרום" (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
בנימין נתניהו ב״כנס חרום״
08:54 עריכה

מולי שגב, העורך של "ארץ נהדרת", פתח את השבת עם תזכורת איך נשמעת גזענות כשהיא מופנית כלפי מיעוט – נאמר, יהודי.

10:18 עריכה

חשבון הטוויטר של שר הביטחון נפתלי בנט נפרץ במהלך השבת, ככל הנראה על ידי אקטיביסטים מטורקיה.

13:34 עריכה

ח"כ אסף זמיר מכחול-לבן הופיע הבוקר ב"שבתרבות" במודיעין – כן, מסתבר שגם אחרי הבחירות, הפוליטיקאים מוותרים על שבת בבוקר לטובת המשך מסעות ברחבי הארץ – והצהיר כי כחול-לבן לא תשב בממשלה תחת הנהגת הליכוד. הוא גם הודה במובן מאליו: לא את כל הבטחות הבחירות הם מתכוונים לקיים.

16:40 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ ימסור הערב הצהרה ב-19:30 בכפר המכבייה. כך מדווחת בטוויטר הכתבת הפוליטית של "גלובס", טל שניידר.

17:38 עריכה

כאילו לא נגמרו הבחירות, ואחרי שבני גנץ הודיע כי ימסור הצהרה לתקשורת ב-19:30 בכפר המכביה – הודיע כעת בנימין נתניהו כי גם הוא ימסור הצהרה, חצי שעה קודם לכן, בשבע בערב, בפתח תקוה.

18:48 עריכה

הפרשן המשפטי של חדשות 13 אביעד גליקמן מדווח כי עורכי הדין של בנימין נתניהו עומדים להגיש בקשה לדחות את תחילת משפטו, המיועד להיפתח ב-17 במרץ, בעוד 10 ימים.

18:53 עריכה

יואב גלנט מהליכוד מגייס את מגילת העצמאות כדי להצדיק את גזענות מפלגתו, שכופרת בזכות של הרשימה המשותפת – המייצגת חמישית מאזרחי ישראל – מלהשפיע על זהות הממשלה הבאה.

גלנט מצטט את ההכרזה על מדינת ישראל כמדינה יהודית – אבל שוכח נקודה חשובה לא פחות המופיעה במגילת העצמאות: "מדינת ישראל…תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין", כמו גם ההבטחה ל"אזרחות מלאה" לערבים תושבי המדינה:

"אנו קוראים … לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים".

18:55 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ הודה לבנימין נתניהו על שהודה לישראל כ"ץ על ניהול מוצלח של מטה הבחירות של הליכוד. המעניין הוא שכ"ץ מקפיד לדייק בגודל ההישג: הוא מדבר על ניצחון מול כחול-לבן, ולא על ניצחון של גוש הימין-חרדים – או כזה שיאפשר לבנימין נתניהו להרכיב ממשלה.

18:59 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ יצא מביתו היום לשוחח עם אזרחים שבאו להפגין תמיכה מחוץ לביתו.

גנץ צפוי למסור הצהרה בעוד כחצי שעה לתקשורת בכפר המכביה, ובווידאו שהעלתה אחת האזרחיות עמן דיבר גנץ, בכוונתו לקרוא לקרוא להורדת מפלס השנאה. "זה מה שאנסה לעשות בכוחי הדל", אמר גנץ.

עוד אמר למפגינים כי "ממשלת אחדות זה פתרון עדיף ונכון, אבל אם אי אפשר יהיה להגיע לאחדות, ויהיה פתרון פוליטי חוקי אחר, אז נלך על פתרון אחר".

פורסם על ידי ‏‎Dalit Binschtock‎‏ ב- יום שבת, 7 במרץ 2020

19:24 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ברגעים אלה "כנס חירום", כהגדרתו, המשודר מפתח תקוה – ומאשים את יו"ר כחול-לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כי הם מנסים "לגנוב את הבחירות" באמצעות חקיקה אנטי-דמוקרטית, ועל ידי שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת.

"זהו כנס חרום למנוע את גניבת בחירת הציבור על ידי גנבת דעת הציבור על ידי שקרים וחקיקיה אנטי דמוקרטית", הצהיר נתניהו בפתח דבריו. "קיבלנו מיליון ו-350 אלף קולות – יותר ממה שקיבלה הליכוד בתולדות המדינה. הליכוד עלה מ-32 מנדטים ל-36. כחול-לבן נשארה במקום, עם 33 מנדטים.

"זהו ניצחון מזהיר לליכוד בהנהגתי, ניצחון מזהיר לגוש הימין. וברור לגמרי מה המצביעים רצו. עכשיו גנץ וליברמן מנסים לבטל את החלטת הבוחר בציניות שאיננה יודעת גבולות.

"ואיך הם מתכוונים לעשות זאת? באמצעות חוק פרסונלי שנוגד את העקרונות הבסיסיים ביותר בדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות, אנחנו נפעיל את כל הכוח המוסרי שיש לנו בכדי שזה לא יקרה. הציבור יתחשבן היטב עם מי שיפר כך את הבטחותיו".

נתניהו הוסיף עוד כי אין בכוונתו לפרוש בכל מצב. "אני מבטיח לכם – אני לא הולך לשום מקום. אני נשאר".

19:55 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ הצהיר בכפר המכביה הערב: "גמלה בליבי ההחלטה להקים ממשלה חזקה ויציבה, שתאפשר לכולנו להתקדם. רוב העם לא רוצה את המשך שלטון נתניהו ואת זה העם יקבל."

גנץ, שהופיע אחרי שבנימין נתניהו הצהיר קודם לכן כי יו"ר כחול-לבן ואביגדור ליברמן מנסים "לגנוב את הבחירות", השיב לראש הממשלה: "העם אמר את דברו בשלושה סבבי בחירות שהסתיימו ברוב מוחלט למפלגות שאינן תומכות בנתניהו. תם עידן שלטונו של נתניהו.

"על בסיס הכרעת הציבור, גמלה בליבי ההחלטה להקים ממשלה חזקה ויציבה, שתאפשר לכולנו להתקדם. אעשה כל מאמץ שלא יהיו בחירות רביעיות. בשלושה סבבי בחירות הראה העם לנתניהו את הדלת. רוב העם לא רוצה לראות את המשך שלטון נתניהו, ואת זה העם יקבל.

"אנחנו אחרי מערכת בחירות שריסקה את כל הנורמות המקובלות בין אדם לחברו, שבה הופעלו אמצעים לא חוקיים ומפוקפקים כדי לשמר את השלטון. הצלחנו להתגבר על כל אלו ולשמור על רוב שרוצה בשינוי.

"הקולות שעולים בימים האחרונים מביאים אותי להזהיר את נתניהו: לא אאפשר לך לזרוע שנאה. ממש כמו זו שקיבלתי בדרך לכאן. לא אאפשר לך לשסות איש באחיו. לא אאפשר לך להתחיל מלחמת אחים עבור כרטיס יציאה מהמשפט שלך".

דפנה ליאל מביאה את דבריו המלאים של גנץ:

20:19 עריכה

רונן צור, יועצו של בני גנץ, הגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות חשיפת גור מגידו מ"דה מרקר" וברוך קרא מחדשות 13 לפיה חוקרים פרטיים אספו מידע, אולי באמצעים לא חוקיים, כנגד גנץ וצור – כולל באמצעות עורכי דינו של בנימין נתניהו.

חדשות 13 דיווחו הערב כי פרקליטות המדינה תתחיל בבדיקה של הפרשה בימים הקרובים, כדי להכריע האם בוצעו עברות פליליות הדורשות חקירה משטרתית.

20:22 עריכה

ח"כ עאידה תומא סלימאן, מהרשימה המשותפת (חד"ש), הגיבה לנאומו של בני גנץ והבהירה: אם לא יפנה ישירות לרשימה המשותפת ויבקש את תמיכתה, לא יקבל המלצה להקמת ממשלה.

20:45 עריכה

דנה ויס חושפת הערב בחדשות 12 את מה שהפך לסוד גלוי: הסיבה שאביגדור ליברמן מבקש לנקום בנתניהו היא כי לטענתו, ראש הממשלה אחראי לפתיחת החקירות המשטרתיות נגדו, נגד בני משפחתו ומקורביו.

"בקודים שלי, מדובר בחטא שאין עליו סליחה ומחילה, גם לא ביום כיפור", ויס מצטטת את ליברמן כאומר למקורביו.

20:49 עריכה

בנימין נתניהו סיפר הערב ב"כנס החירום" שלו, כי איתמר בן-גביר הציע לפרוש מהבחירות ולהעביר את תמיכתו לליכוד, אם ראש הממשלה יתחייב לפתוח את הר הבית לתפילות יהודים. נתניהו סרב להצעה מתוך אחריות – שכן לדבריו, פעולה כזו "תבעיר את המזרח התיכון".

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, לא אהב את העמדה של נתניהו וביקש לדייק אותה מעט, לידיעת בלפור:

20:56 עריכה

תגובה ראשונה של אנשי הליכוד לחשיפת דנה ויס על דברי אביגדור ליברמן, מגיעה מיועץ הניו מדיה של בנימין נתניהו, טופז לוק.

גם העיתונאי יואב יצחק, שהוזכר בדברי ליברמן כמי שהיה מאלו שהעבירו תלונות לרשויות החוק נגד ליברמן ומשפחתו, הגיב לדברים:

21:02 עריכה

רביב דרוקר חושף הערב בחדשות 13 כי גורמים בליכוד פנו לאנשי הרשימה המשותפת וביקשו שלא יתמכו בחוקים נגד נתניהו ושלא ימליצו על גנץ לנשיא המדינה – וכל זה בתמורה לשורת הטבות.

הליכוד ונתניהו הכחישו את הדיווח.

21:20 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיים לתבוע לשון הרע את דנה ויס וערוץ 12, על חשיפת דברי ליברמן בחדשות הערב.

21:57 עריכה

משרד הביטחון הגיב הלילה לדיווחים על הפריצה לחשבונו בטוויטר של נפתלי בנט:

אמש, בסביבות השעה 2 בלילה, נפרץ חשבון הטוויטר של שר הביטחון, נפתלי בנט, למשך מספר דקות. התכנים נמחקו באופן מיידי, וכן הוחלפה סיסמת הגישה אל החשבון. הנושא הועבר לטיפול גורמי הסייבר המוסמכים במערכת הביטחון, אשר החלו בבדיקה מיידית שארכה מספר שעות. הבדיקה הסתיימה כעת ותימשך גם מחר.

על פי כלל האינדיקציות, אין מדובר בפעילות של גורמי טרור עוינים והפריצה לא הובילה לחשבונות המייל האישיים או לנייד של השר, אלא הסתכמה בהשגת סיסמת הטוויטר בלבד.

במקביל, שונו הסיסמאות לכלל החשבונות על מנת למנוע הישנות מקרים מעין זה.

סגירה