גנץ הנחה את צוות המו"מ להיערך לשיחה עם הרשימה המשותפת

היועמ"ש והמשטרה על רקע האיומים על גנץ: לא תהיה סובלנות לאיומים או אלימות ● ליברמן על יו"ר הכנסת: נקבל החלטה אחרי החלטת הנשיא ● בליכוד מחתימים שרים וח"כים על הצהרת נאמנות לנתניהו ● גנץ מסכים לתנאי הסף של ליברמן, מחר השניים ייפגשו בכפר המכבייה ● נתניהו ביקש לדחות את תחילת משפטו ב-45 ימים ● כחלון מבקש לאפשר עבודה מהבית

בני גנץ בירושלים, 14 בינואר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ בירושלים, 14 בינואר 2020
07:06 עריכה

בוקר טוב! השבוע הראשון שאחרי הבחירות נפתח בדרמה, כאשר גנץ אותת אתמול בכפר המכבייה שפניו לממשלת מיעוט, ואמר שהוא "מנהל מגעים לחלץ את ישראל מהמשבר" וש"בישראל כל קול שווה".

ואילו נתניהו אמר אתמול בפתח תקוה שהציבור נתן לו ניצחון מזהיר בבחירות, ולא יאפשר גניבה של הבחירות.

ליברמן אמר אתמול ל-N12 כי הוא יפעל לכך שגנץ יקבל את המנדט ויו"ר הכנסת יוחלף. בדיווח באותו ערוץ נאמר כי ליברמן מאשים את נתניהו בכך שהוא אחראי לתלונות שהוגשו אשתקד למשטרה נגדו ונגד ילדיו של יו"ר ישראל ביתנו, והוא לא מתכוון למחול על כך בקרוב.

שלום ירושלמי כותב הבוקר ב"זמן ישראל", כי ריבלין צפוי להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ בתוך שבוע וחצי, אם וכאשר יהיו בידיו 59 המלצות.

לפי דיווח בכאן ב', צביקה האוזר ויועז הנדל מכחול-לבן יתנגדו להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת.

במקביל למשבר הפוליטי, נתניהו העריך אתמול שבתוך ימים או שעות תוכרז קורונה כמגיפה עולמית.

סביב גנץ תוגברה האבטחה בעקבות חשש הסתה כנגדו ברשתות החברתיות, לרבות קריאה של אלמוני לרצוח אותו. בכחול-לבן פנו לקצין הכנסת והציגו בפניו דוגמאות להסתה.

07:24 עריכה

"המטרה היא לתת סיוע תזרימי ולא פיצוי", אומר הבוקר שאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר לכאן ב', על הטיפול של הממשלה בפגיעה הכלכלית של הקורונה.

"ככל שנעמיק בטיפול במשבר וככל שהוא יימשך עוד ועוד שבועות לפן הכלכלי יהיו עוד ועוד משמעויות ולכן מה שאני חושב שיקרה זה שיותר שיקולים כלכליים ייכנסו להחלטות … אי הוודאות הרפואית גדולה, המטרה שלנו לעמעם את אי הוודאות הכלכלית".

 

07:29 עריכה

משפטו של נתניהו ייפתח בעוד 9 ימים ועורכי דינו צפויים לבקש דחייה בדיון הקראת כתב האישום, בנימוק שלא קיבלו את כל חומרי החקירה, כך לפי דיווח של חדשות כאן.

07:41 עריכה

יום האשה הבינלאומי מתקיים היום בצל הרצח והתקיפה של אב את בנותיו ואשתו בהוד השרון ביום שישי.

במה שנוגע למערכת הפוליטית, הכנסת הנוכחית תשקף נסיגה במעמד הנשים, כאשר אין אשה מנהיגת מפלגה אך שיעורן בקרב נבחרי הציבור הוא הגבוה מקום המדינה.

07:46 עריכה

"מה שקורה עכשיו הוא שנעשה כאן מעשה ההונאה הגדול ביותר", אומר שר הרווחה אופיר אקוניס, ביחס לחתירת כחול-לבן להקים ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת.

"עם 58 בוודאי שאין לנו ממשלה למרות שהיה ניצחון של הליכוד מול כחול-לבן, מה שאתה עושה כרגע יחד עם קרקובסקי ומרביתם של העיתונאים, אתם נותנים לגיטימציה לשקר, שלא יקימו ממשלה עם הרשימה המשותפת, בני גנץ אומר את זה פחות מיממה לפני הבחירות, הקוקפיט אומר את זה, אנחנו הזהרנו מזה. ואני שומע אתמול את ההודעה הפתטית של מר גנץ, לכבוד פורים אני איתך, זה מעורר רחמים ההקראה מהטלפרומטר".

08:08 עריכה

מנכ"ל האוצר שי באב"ד ממשיך לדבוק במדיניות של המשרד מהימים האחרונים, לפיה המדינה לא תעניק פיצוי לעסקים בשלב זה, ותתמקד בעזרה תזרימית. בפרט, באב"ד אמר שאל על תצטרך לנקוט צעדי התייעלות מיידים לפני שהמדינה תיכנס לתמונה.

08:15 עריכה

שר התיירות יריב לוין אומר הבוקר לגלי צה"ל שלישראלים שירצו לשהות במלונות בארץ בפסח יהיה יותר מקום בעקבות ביטול הטיסות לארץ.

ביחס לדיונים על החלטה אפשרית של בידוד לחוזרים מארה"ב, אמר לוין כך: "כמובן שמול ארה"ב יש לנושא רגישות מיוחדת אנחנו לא נוהגים לפעול בלי תיאום וכמובן שנגיע להבנות … קבלת החלטה כזו יש לה גם משמעויות פנימיות בארה"ב, ישראל היא בעלת ברית … נכון לנהוג בזהירות בעניין הזה ולפעול בשיתוף פעולה".

לוין הוא גם יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד. ביחס לחתירה של כחול-לבן לממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת, אמר לוין שהליכוד לא מציע למשותפת הצעה נגדית: "לא ניהלתי שום משא ומתן ולא הצעתי שום הצעה לרשימה המשותפת ולא לאיזה מתווך מטעמם, אני גם לא חושב שזה יעזור … גנץ שיקר".

08:26 עריכה

האם בל"ד תמליץ על גנץ כמועמד להרכבת ממשלה? לא, אומר ד"ר מטאנס שחאדה, יו"ר המפלגה שהיא חלק מהמשותפת, בראיון לגל"צ:

"סביר להניח שלא אבל לא הגענו לשם וסביר להניח שלא נגיע, חוץ מהעמדה המסורתית של בל"ד שלא נמליץ ולא נתמוך, אני רואה בעיות בתוך כחול-לבן ואני מניח שלא נמליץ וגם הרשימה המשותפת לא תחזור על הטעות של הבחירות הקודמות, של להמליץ בלי התחייבות כתובה, כאשר אז המשותפת המליצה וגנץ שבר ימינה … עמדת בל"ד היא ברורה, נמליץ לא להמליץ … נתניהו לא רוצה שנהיה שווים לשאר המפלגות".

סיעת המשותפת תתכנס בצהריים בכפר קאסם כדי לדון בשאלה אם להמליץ על גנץ לקבלת מנדט להרכבת ממשלה. הערכות הן שבל"ד לא תמליץ, ואילו 12 החברים האחרים בסיעה כן ימליצו עליו, בכפוף לתנאים מסוימים.

08:40 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם מגנה את ההסתה נגד גנץ ואומר שגם הוא ונתניהו והימין בכלל סופגים הסתה ברשתות החברתיות. הוא הוסיף כי נתניהו הוא נכס אסטרטגי לישראל, וגם אם תקום ממשלת גנץ, היא תיפול בתוך חודשים ואז יחזור נתניהו להנהגה.

09:21 עריכה

"נכון להיום חובה לאבטח את גנץ", אומר שלמה הרנוי, לשעבר מפקד היחידה לאבטחת אישים בשב"כ ביחס לאבטחת גנץ, שנכון להיום לא מאובטח על ידי שירות בטחון כללי אלא על ידי הכנסת.

הרנוי התראיין לגלי צה"ל, והמליץ "לצאת מהשבלונות המוכרות", נוכח השיח ברשתות החברתיות, שלא היו קיימות בשנות ה-90:

"רמת האיום, למרות שאין ידיעות קונקרטיות, היא ברורה … להבנתי עכשיו, גם אם אין איום קונקרטי האיום ברור, צריך לצאת מהשבלונות המוכרות ולאבטח אותו".

"מי שמאיים למעשה זה קיצונים משני הצדדים ומספיק אקדם אחד ואדם שפוי או לא שפוי אחד וההיסטוריה מלאה בדוגמאות כאלה".

09:38 עריכה

"הפתרון הוא ממשלת אחדות, אפשר להיכנס לחדר ולמצוא פתרונות לכל דבר", אומר זאב אלקין לגל"צ, ביחס למגעים לקבלת המלצה למנדט להרכבת ממשלה מהנשיא.

"ליברמן אמר שזה לא בגלל החרדים, 'יש לי מלחמה אישית נגד נתניהו', לחשוב שבגלל דברים כאלה הלכו לבחירות שלוש פעמים? … הכל בגלל נקמה אישית … בסוף לא יהיה חוק רטרואקטיבי, הם הולכים לממשלה שנסמכת על הרשימה המשותפת".

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, התראיין אף הוא לגל"צ, ואמר ש"זאב אלקין צריך להתבייש על מה שהוא אמר, האיש הזה היה בקדימה עשה פליפ-פלופ ובגד … הוא צריך להתבייש לו שהוא מלבין אלימות ברשתות, ראש המפלגה שלו חוזר בכל משפט שני על המילה 'גנבו גנבו גנבו' … זה מלימודי התעמולה החשוכים ביותר".

בהקשר לדיווח על אמירה של ליברמן, כאילו נתניהו אחראי לתלונות נגד משפחתו במשטרה, אבידר אמר שלא שמע דברים כאלה מליברמן. "נתניהו גורם לבית הקלפים להיראות סדרת אנימציה לילדים …יש עוד הרבה סיבות מוצדקות למה לא לשבת איתו, האיש הזה לא מצליח להקים ממשלה וגורר את המדינה למערכת בחירות רביעית".

"אני מבקש לא להכניס את המשותפת ובל"ד לשיח כי מעניין אותנו לעשות מה שטוב לבוחרים … הגיע הזמן שאנשים בליכוד יבינו סוף סוף ויגידו לו לך הביתה".

09:48 עריכה

ליברמן מפרסם הבוקר את תנאי הסף שלו להצטרפות לממשלה. בין היתר, סמכות לתחב"צ בשבת לשלטון המקומי, חוק גיוס תלמידי ישיבות וגיור על ידי רבני עיר.

תנאי הסף של ישראל ביתנו להצטרפות לקואליציה הבאה:1. הכנסת מינימום של 70% משכר המינימום במשק לכל הגמלאים החיים מהבטחת…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 7 במרץ 2020

 

10:33 עריכה

הבורסה בתל אביב פותחת את שבוע המסחר בירידות חדות בצל משבר הקורונה. מדד 35 המניות הגדולות נופל כ-5% ומדד תל אביב 90 קורס בכמעט 8%. בכירי האוצר אמרו הבוקר בראיונות לרדיו שנכון לעכשיו אין כוונה לפצות את העסקים הגדולים או הקטנים על נזקי הקורונה, לכל היותר יש נכונות לסייע מבחינה תזרימית.

10:37 עריכה

שר האוצר משה כחלון מבקש ממעסיקים לאפשר עבודה מהבית ומתחייב לבקש מהממשלה לאשר קו אשראי לעסקים במצוקה, וכן להנחות את רשות המסים להתחשב במצב.

10:47 עריכה

עאידה תומא סלימאן אומרת שאין צורך בחוק השבות ונתניהו ממהר למנף את האמירה הזו. המשותפת תתכנס בצהריים כדי להחליט אם להמליץ על גנץ.

11:20 עריכה

משבר קורונה מפיל את הבורסה בתל אביב: מדד 90 המניות הגדולות צונח בכ-9%, כאשר כל ענפי המניות רושמים ירידות חדות בהובלת הגז והנפט, שיורדות ב-11%. קבוצת דלק מתרסקת בכמעט 20%, וגם מניות המלונאות כמו פתאל ואיסתא נופלות ב-7%. עקב הירידות החדות, המסחר נפתח ב"פתיחה אנגלית", שהאריכה את שלב הטרום מסחר ב-3 דקות. המפולת של היום היא בהמשך לירידות חדות של 10% בשבוע החולף.

11:23 עריכה

אריה דרעי מחתים את הח"כים מבלוק הימין על מסמך הנאמנות לנתניהו, שוב. במסמך מתחייבים הח"כים להתנגד ל"ממשלת מיעוט שנתמכת על ידי חברי כנסת התומכים בטרור והמתנגדים למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". החותמים מצהירים גם על התנגדות לחוק "פרסונלי" שלפיו אסור לחשוד בפלילים לקבל מנדט להרכבת ממשלה.

 

11:43 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר בפתח ישיבת הממשלה שעדיין לא התקבלה החלטה בהקשר לבידוד החוזרים מארה"ב וש"ייתכנו צעדים גדולים שנודיע עליהם בהמשך היום". משרד הבריאות אמור לקיים תדרוך ב-18:00 בעניין התפשטות הנגיף.

11:51 עריכה

נתניהו מתחייב להקים קרן לסיוע תזרימי לחברות במצוקה כתוצאה מנזקי התפשטות קורונה..

12:10 עריכה

אל על מדווחת לבורסה בדקות האחרונות על ההשפעה הדרמטית של התפשטות נגיף קורונה על פעילותה. בארבעת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, החברה מצפה לצניחה של כ-150 מיליון דולר בהכנסות, וזה עוד מבלי לקחת בחשבון את ההודעה של משרד הבריאות מיום חמישי שעבר, בדבר ההנחיות של בידוד למי שחוזר ממערב אירופה, (איטליה, גרמניה, ספרד, שווייץ ואוסטריה).

כדי לנסות לצמצם את הנזקים, החברה מדווחת על התאמות בפעילות ובנתיבי הטיסה לאור הירידה בביקוש, מפטרת מאות עובדים, פנתה למשרד האוצר "לשם קבלת תמיכה ומנהלת עמו שיחות בנושא". המניה מגיבה בנפילה של 10%.

במקביל, רשות שדות התעופה מוציאה לחופשה ללא תשלום 70% מהעובדים הזמניים, בעקבות הצניחה בהיקף הפעילות בשדות התעופה נתב"ג ורמון. החברה החליטה להעדיף יציאה לחופשה של רווקים על פני בעלי משפחות ולבטל שעות נוספות לעובדים.

12:43 עריכה

גנץ מסכים לקווי היסוד שפירסם היום ליברמן כתנאי להצטרפות לממשלה.

13:47 עריכה

ישראל כץ תוקף את הרשימה המשותפת בראיון לכאן ב' ואומר שהם "מחבלים בחליפות או תומכי מחבלים בחליפות … גנץ מדבר על ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, לא היה דבר כזה כולל רבין". היבא יזבק מהמשותפת אמרה בתגובה שמדובר בהסתה מסוכנת.

13:51 עריכה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אומר שמשבר קורונה מטריד מאוד, ועלול להוביל לקריסת אחת מחברות התעופה.

"הקורונה זה מגה אירוע. ניסו להמעיט בערכו אבל הוא ייצר לנו בעיה קשה בתיירות ובתעופה ואם לא יימצא פתרון אנחנו נראה את חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר, קורסות. זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו".

"אני פונה מבמה זו למנכ"ל האוצר, לשר האוצר ולראש הממשלה: זו העת לא לדבר ולא להקים ועדות, זו העת לשים רשתות ביטחון מתחת לתעשיות הקורסות של מדינת ישראל. על המדינה לתמוך בתעשיות הקורסות האלה, אחרת כל המדינה תקרוס ויחד איתה עשרות אלפי מפוטרים ומובטלים".

14:13 עריכה

פרקליטי נתניהו יבקשו לדחות את פתיחת משפטו בחודשיים. משפטו של ראש הממשלה אמור להתחיל בעוד תשעה ימים במחוזי בירושלים.

14:35 עריכה

אחד המהלכים הראשונים שאנשי גנץ וליברמן ירצו להוציא לפועל, הוא החלפת יו"ר הכנסת הנוכחי במאיר כהן מכחול-לבן. זה מצריך תמיכה של חברי הרשימה המשותפת, בדיוק כמו שגנץ צריך אותם כדי לקבל המלצה לקבלת מנדט להרכבת ממשלה מהנשיא.

14:41 עריכה

הרשימה המשותפת מתכנסת כעת כדי להחליט אם להמליץ על גנץ או לא, לקבלת המנדט מהנשיא להרכבת ממשלה.

סדר הישיבה מימין לשמאל: סונדוס סאלח, עופר כסיף, סמי אבו שחאדה, סעיד אלחרומי, אימאן ח'טיב יאסין, עאידה תומא-סלימאן, מטאנס שחאדה, אחמד טיבי, איימן עודה, מנסור עבאס, יוסף ג'בארין, ג'אבר עסאקלה, וליד טאהא, אוסמה סעדי, היבא יזבק.

חברי סיעת המשותפת היום בצהריים (צילום: ללא)
חברי סיעת המשותפת היום בצהריים (צילום: ללא)
15:14 עריכה

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, הפיץ נוסח מסמך נאמנות תחת הכותרת "מאבקנו המשותפת להבטחת רצונו של עם ישראל". 

"יש להודיע לכל מי שישתף פעולה בחקיקה הפרסונלית נגד ראש הממשלה, כי הוא פסול לכל משא ומתן קואליציוני כזה או אחר ובכל מקרה לא יוכל לשמש כחבר בכל קואליציה עתידית שבעזרת השם נקים", לשון המסמך.

15:33 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר-מרצ): "מפלגת העבודה ואני מקדמות כבר שנים את כל הסעיפים מרשימת דרישותיו של ליברמן וכבר הסכמנו עם כחול לבן על העלאת קצבת הזקנה כחלק מקווי היסוד. שמחה לראות שליברמן וגנץ החליטו להסכים על מה שעבורנו הוא המובן מאליו מאז ומעולם. רוב העם תומך בעמדות שלנו, בואו נרכיב איתן ממשלה של הרוב".

15:47 עריכה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צפויים להיפגש מחר בכפר המכביה.
15:54 עריכה

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני הצהיר כי מפלגתו לא תלך עם כחול לבן לשום קואליציה.

"בני גנץ חסר ניסיון פוליטי וציבורי. הוא מתהדר בכך שחותר לאחדות בעם, ובאותה העת מודיע שמקבל את הפילוגים הכי קשים בחברה הישראלית ואת התנאים ההזויים של איווט ליברמן".

גפני הוסיף "אנו דבקים בעמדתינו שלא נלך איתם לשום קואליציה ונישאר מאוחדים בבלוק הימין בראשות נתניהו".

16:24 עריכה

ליברמן מבהיר: "ההחלטה בנוגע ליו"ר הכנסת תתקבל רק לאחר שהנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד המועמדים".

16:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס. השניים סיכמו כי בשעות הקרובות יתקיימו שיחות בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה בין הצוות הישראלי לצוות האמריקני. זאת, מטרה לקדם שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי בנושא.

16:50 עריכה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בטקס פתיחת תחנת כיבוי האש החדשה בירושלים "האומה": "לפני כשעה קלה הסתיימה ישיבת ממשלה בה עדכנתי את השרים על היערכות המשטרה לאכיפת הבידוד הנדרשת כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ועל כך שבהתאם להחמרה במצב , אשקול את הצורך בהכרזה על 'מצב חירום אזרחי', שתקנה לגופי המשרד סמכויות רחבות יותר".

גלעד ארדן (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
גלעד ארדן (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
17:30 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ: "יש מסע הסתה ארסי לדה-לגיטימציה של כל מהלך להחלפת נתניהו. אז שיהיה ברור: יש חוק בישראל, ונתניהו לא מעליו" .

17:58 עריכה

ח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפת התייחס למגעים להרכבת ממשלה ואמר כי "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצהיר שהקול הערבי לגיטימי – יש לאן להתקדם".

18:35 עריכה

בעקבות העובדה שכחול לבן הודיעה כי היא מסכימה לתנאיו של ליברמן לכניסה לממשלה, אמר היום ח"כ משה בוגי יעלון בתוכנית "שש עם" בערוץ 12: "לנו ברור שצריך להוציא את המדינה מהתקיעות הזאת. אנחנו לא נקים שום ממשלה עם הרשימה המשותפת, למרות הקמפיין השלם שהתנהל סביב זה. אם הרשימה רוצה להמליץ על גנץ לראשות הממשלה, ודאי שלא נתנגד לזה. אנחנו היינו מעדיפים ממשלת אחדות, אבל ביבי לא מוכן לזה".

.

18:54 עריכה

שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר בתרגיל שערך פיקוד העורף בעניין נגיף הקורונה: "נגיף הקורונה הולך ומתרחב בישראל בימים האחרונים וזה מחייב את כולנו לקחת אחריות גם על אפשרות של מגיפה. במקרה של התפשטות הנגיף למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי, תיקח מערכת הביטחון את האחריות לניהול האירוע. מערכת הביטחון ערוכה באופן מלא לטיפול במצב של פנדמיה".

עוד הוסיף בנט: "חשוב להגיד שאנחנו עוד לא שם, ואנחנו מעריכים ומקווים גם לא להגיע לשם. אם כל אזרח במדינה יפעל לפי הנחיות משרד הבריאות, של שטיפת ידיים, של הימנעות ממגע אחד עם השני ושמירת הסדר הציבורי, אנחנו בהחלט נוכל לצלוח את המשבר. צריך לומר – משרד הבריאות מטפל במצב בצורה מצוינת, וככל שנצטרך אנחנו נסייע ונהיה ערוכים להעברת מקל".

19:22 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן שוחחו בעקבות הפרסומים ברשתות החברתיות אשר מכילים איומים בפגיעה פיזית כלפי פוליטיקאים.

בהודעה שפרסמו השניים נכתב כי "היועמ"ש ומ"מ המפכ"ל מתייחסים בחומרה רבה לכל פרסום שכולל איומים או הסתה לאלימות והם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות".

"לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות", דברי מנדלבליט וכהן.

19:31 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מיוחדת בה עדכן על הצעדים החדשים שיינקטו נגד נגיף הקורונה: "אנחנו לא מדברים על סגירת שערים, אלא על סגר על אזרחים, והגעת אזרחים זרים. הבריאות קודמת לכל, אלה החיים עצמם. הבריאות מבטיחה את הכלכלה, אם יש התפרצות גדולה של המחלה, יש קושי בקיום המחלה. אני חייב להגיד שאנחנו שוברים את מטה לחמם של הרבה אנשים. קשה להיות שבועיים בבית".

20:09 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ליותר מ-25 בני אדם: "אנחנו נוציא הודעה מסודרת בהמשך", אמר.

כמו כן, ציין ליצמן כי "המדיניות של משרד הבריאות הייתה כבר בהתחלה להחמיר. ראש הממשלה עודד מאוד ללכת לחומרה ולא להקלה, ועצם זה שעשינו את זה – הציל הרבה אנשים מהקורונה".

20:47 עריכה

הליכוד הוציאו הודעה לפיה הוא רואה בחומרה רבה את "הצבת האולטימטום של יועמ"ש ועדת הבחירות לכנסת להגשת פערים ובעיות בהליך ספירת הקולות עד הערב. כמו כן, ועדת הבחירות ממשיכה בסירובה שלא להעביר את הפרוטוקולים המלאים של ספירת הקולות". 

עוד נמסר: "מבדיקה ראשונית עולים פערים וסטיות חריגות בהליך הספירה. לא ייתכן שלא תינתן האפשרות לבדוק בזמן סביר האם הייתה פגיעה בטוהר המידות".

20:48 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיש הערב תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפתח בחקירה פלילית בפרשת החוקרים הפרטיים. גנץ טוען כי יש חשד כי פרצו לו לטלפון הנייד, כך פורסם הערב בחדשות 13.

21:23 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הנחה את צוות המשא ומתן של מפלגתו להיערך לשיחה עם הרשימה המשותפת, כך דווח הערב בכאן 11.

21:41 עריכה

יו"ר יהדות התורה שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני מבהירים כי לא יצטרפו לממשלת שמאל צרה בראשות בני גנץ.

"סיעת יהדות התורה לא תצטרף לממשלה המסוכנת בראשות בני גנץ ותפעל בכל כוחה להביא להפלת ממשלה שכזו אם וכאשר תקום, ולהקמת ממשלה בראשותו של בנימין נתניהו שתשמור על צביונה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית", מסרו.

"סיעת 'יהדות התורה' מתנגדת בתוקף לחוק הפרסונלי שבא בניגוד לרוב עצום בעם שהצביע בעד ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלה. זאת חקיקה אנטי דמוקרטית שאין לה שום מקום בישראל או בשום מדינה דמוקרטית", הוסיפו גפני וליצמן.

סגירה