כתב אישום הוגש נגד קבלן על מותו של מנופאי באתר בנייה

הפרקליטות הגישה כתב אישום בגרימת מוות ברשלנות נגד מוניר דראושה, מנהל עבודה באתר בנייה, המואשם כי בשל רשלנותו נגרם מותו של המנופאי ויטלי אסף שהעסיק באתר בנייה באלעד ● אסף ועובדים נוספים שהו בגובה כ-9 מטרים במקום לא מגודר ללא רתמות בטיחות הגנה, ואסף נפל ● "הנאשם לא דאג לשמור על חייו של העובד המנוח"

מנוף, צילום אילוסטרציה בלבד (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
יונתן סינדל פלאש 90
מנוף, צילום אילוסטרציה בלבד

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ג') כתב אישום בגרימת מוות ברשלנות נגד מוניר בן ג'מאל דראושה, מנהל עבודה בחברת בנייה מאכסל, בגין חלקו במותו של המנופאי ויטלי אסף בתאונת עבודה שאירעה ב-2016 באתר בנייה באלעד.

דראושה שימש כמנהל עבודה בחברת "ולד מדרכי קבלן לבריכות מים ולבניין בע"מ" שבנתה בריכת אגירה עירונית למי שתייה באלעד, ושכרה את שירותיה של "חברת מנופי אבי" שבה עבד אסף.

אסף עבד באתר ביום שבו אירעה התאונה בהפעלת מנוף נייד לצורך הרכבת התקרה של הבריכה באמצעות פלטות טרומיות, בגובה 9 מטרים מהקרקע.

"תוך כדי הרכבת התקרה, נוצרו פתחים וחללים בהם לא הונחו פלטות טרומיות והם לא גודרו מפני סכנת נפילה", נכתב בכתב האישום, "הנאשם ידע כי הליכה על התקרה במהלך הרכבתה הינה מסוכנת וכי קיימת סכנת נפילה, וידע שאין אפשרות לרתום את העובדים לרתמת בטיחות ובכל זאת איפשר לאסף לעלות לתקרה ולדרוך עליה כשהוא יודע ומכיר את כלל הסיכונים הכרוכים בכך".

לפי כתב האישום, אסף ודראושה עלו לתקרה ב-18:30 בערב חורפי כדי לבדוק את תקינות המרחק בין כבלי חשמל של המנוף לבין כבלי חשמל המצויים על התקרה, ללא רתמות בטיחות שיבטיחו אותם מפני נפילה.

"המקום היה חשוך (אבל) דראושה  איפשר את המשך העבודה, לא הודיע לאף גורם על המשך העבודה בשעת חשיכה ולא דאג לתאורה נאותה ותקינה. דראושה הבחין כי אסף המשיך ללכת על התקרה ולא מנע זאת ממנו", נכתב בכתב האישום.

אסף החל ללכת על התקרה, דרך באחד הפתחים שלא גודרו מפני נפילה ונפל דרכו כ-9 מטרים ארצה. למקום הוזעק אמבולנס שפינה את אסף מהמקום בזמן שפראמדיק ביצע בו החייאת ALS מלאה הכוללת הנשמה ועיסויים. בחלוף כ- 25 דקות הופסקו פעולות ההחייאה ובשעה 19:08 נקבע מותו.

"בניגוד לתקנות, הנאשם בהיותו מנהל העבודה, לא דאג לכך שסביב פתחים בתקרה יותקן גידור נאות…לא התקין לעובדים בגובה נקודת עיגון לקשירת המערכת לבלימת הנפילה… לא דאג שהעובדים הנמצאים על תקרה כולל המנוח יהיו מצוידים בציוד מגן אישי למניעת נפילה, לא דאג לכך שלאחר שקיעת השמש משטח העבודה יהיה מצויד בתאורה נאותה", נכתב בכתב האישום.

"הנאשם לא מסר למנוח מידע על הסיכונים בעבודה – וכל זאת בניגוד לתקנות", נכתב בכתב האישום, "הנאשם לא נהג כפי שמנהל מן הישוב היו נוהג במקומו בנסיבות העניין".

 

 

 

                                                                                          

עוד 379 מילים
סגירה