בשל סכנת הקורונה יקיים ריבלין היוועצות מצומצמת בשאלה על מי להטיל את הרכבת הממשלה

גנץ שוחח עם ראשי הרשימה המשותפת, אך לא עם נציג בל"ד; מחר ייפגשו אנשי כחול לבן עם חברים ברשימה ● דיווח: בכחול לבן ישנן קריאות ליועז הנדל וצבי האוזר, המתנגדים להקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, להתפטר מהכנסת ● הפרקליטות הביעה התנגדות לדחיית מועד פתיחת משפטו של נתניהו, אך ישנה הסכמה שהקראת כתב האישום תידחה

ריבלין נפגש עם נציגי העבודה-גשר בבית הנשיא בספטמבר האחרון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
ריבלין נפגש עם נציגי העבודה-גשר בבית הנשיא בספטמבר האחרון
07:00 עריכה

ברשימה המשותפת מביעים כעס על כך שכבר שבוע עבר מאז הבחירות והם עדיין לא זכו לשיחת טלפון מיו"ר כחול לבן בני גנץ – כך דווח בחדשות 12.

בכירים במפלגה שצוטטו בדיווח הבהירו: "אנחנו נכנס למשא ומתן בדלת הקדמית, או שלא נכנס בכלל. שידברו איתנו כמו עם כל מפלגה, כשהכל על השולחן".

07:15 עריכה

טונים גבוהים בכחול לבן. שיחה קשה בטונים גבוהים התקיימה אתמול בין ח"כ משה בוגי יעלון המעוניין בממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, לבין הח"כים צבי האוזר ויועז הנדל המתנגדים – כך פורסם אמש בחדשות 13.

07:24 עריכה

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) בכאן רשת ב': "העמדה שמוסכמת על כל הסיעה, שאנחנו דורשים שתהיה פנייה רשמית ופומבית אלינו. עוד לא ראינו שזה קורה. כרגע זו הדרישה האולטמטיבית. אנחנו לא מדברים עדיין על תמיכה מבחוץ אלא על ההמלצה".

על ליברמן אמר כסיף: "מדובר באיש שבמשך שנים הסית נגד הציבור שלנו. אנחנו לא נתמוך בשום פנים ואופן בממשלה שהאיש הגזען הזה יושב בה. יש הרבה מאוד פעמים בשיטה הפרלמנטרית, שיריבים פוליטיים קשים לא משתפים פעולה אבל מרימים אצבע בעד או נגד".

07:52 עריכה

שר הכלכלה אלי כהן הכחיש בראיון ב-103FM: "מה שמחבר את כל 15 הח"כים של 'המשותפת' הוא שהם לא מסכימים לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית…הם מייצגים בכנסת את האינטרס הפלסטיני".

על האפשרות שבכחול לבן יקימו ממשלה בעזרת הרשימה, אמר כהן: "כל הקוקפיט של כחול לבן משקר במצח נחושה".

08:04 עריכה

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) התייחס בראיון לכאן רשת ב' למגעים להרכבת הממשלה ואמר: "הקו האדום שלנו הוא לעשות את מה שהתחייבנו, שלא יהיו בחירות נוספות. אנחנו עושים מה שטוב לנו. צריך להתייחס בפחות התנשאות לרשימה המשותפת. היא תתנהל עם מי שהיא רוצה, בלי להכניס אותנו לשיח שלה".

בנוסף, תקף אבידר את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מאז הנאום שלו בשבת, רף האלימות והשיח האלים ברשתות החברתיות קפץ פלאים, לאחר שראש הממשלה השתמש במילה גנבו. המסית מספר אחד במדינה הוא לא אחר מאשר בנימין נתניהו. בוודאי שזה יכול להוביל לרצח".

אלי אבידר (צילום: פלאש90)
אלי אבידר (צילום: פלאש90)
08:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש בקשה לבית המשפט לדחיית מועד פתיחת משפטו ב-45 ימים.

08:45 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגש היום בכפר המכבייה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כדי לבחון הקמת קואליציה משותפת.

09:12 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על רקע האפשרות להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת: "הוא גאון. מצא את הדרך לחסל את הטרור החמאסי תוך 48 שעות, בלי להכניס חייל אחד לעזה, בלי ליצור כאוס, בלי משבר הומינטרי, בלי לחץ בינלאומי. פשוט רעיון גאוני: מקימים ממשלה עם מי שלא מוכן להגדיר את החמאס כארגון טרור, והופ – יש חמאס ואין טרור. איך לא חשבו על זה קודם?!".

09:43 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט אישר היום את פרויקט "כביש הריבונות", בו יוקם ציר תנועה נפרד לפלסטינים באזור E1. הכביש יחבר את הכפר הפלסטיני א-זעים הסמוך למעלה אדומים, עם הכפרים הפלסטינים שבצדו השני של האזור.

בנט: "הפרויקט ישפר את איכות החיים של התושבים באיזור ויאפשר את המשך הבנייה בהתיישבות".

09:55 עריכה

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, עם הגיגי בוקר נגד ליברמן וח"כים מכחול לבן: "ליברמן מוצא מכנה משותף עם הרשימה המשותפת ולא עם החרדים. רמז: "זה לא קשור לחרדים, לעיתים השנאה מעוורת".

"חברים, אנו עדים להתאבדויות פוליטיות המוניות. הם עושים היסטוריה. רק האהבה תנצח", קבע זוהר.

10:07 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי שלוש קלפיות שנמצאו בהן אי סדרים יועברו לחקירת משטרה בשל חשד לזיוף. יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, מסר כי מדובר בקלפי מספר 11 באכסאל, קלפי מספר 18 ברהט, וקלפי מספר 68 בלוד.

10:17 עריכה

ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר-מרצ): "שני היחידים במערכת הפוליטית שעוד לא הפנימו שנתניהו יקים ממשלה בתמיכת בל"ד ורע"מ בלי להניד עפעף הם הנדל והאוזר. חבר'ה, אתם עבדתם בשבי האיש, אתם מכירים אותו, תתאפסו ונקים כאן ממשלה בדיוק כמו שהוא היה עושה במקומנו".

10:35 עריכה

בכחול לבן הציבו לח"כים צבי האוזר ויועז הנדל שתי אפשרויות: להצביע בעד ממשלה צרה או להתפטר.

10:37 עריכה

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) נגד האוזר והנדל: "הזהרנו בקמפיין מפני הסוסים הטרויאנים הנדל והאוזר, אבל עכשיו המצב כל כך מקומם והזוי שאפילו אין לי חשק להגיד 'אמרנו לכם'. תנו לזה לשקוע: שני חברי כחול לבן רוצים למנוע באצבעותיהם את הממשלה של גנץ. ואפילו בלי מעורבות של נתן אשל".

10:51 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בעקבות בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את משפטו: "זה התחיל: דחייה – הימלטות – התגברות. לא יקרה".

10:59 עריכה

חברת הכנסת היבא יזבק מבל"ד, הבהירה כי מפלגתה תתנגד להמלצה על בני גנץ כמועמד להרכיב את הממשלה הבאה.

בראיון לאימאן אלקאסם סלימאן ברדיו מכאן סיפרה יזבק כי בל"ד היא לא המפלגה היחידה שמתנגדת לכך ברשימה המשותפת.

11:00 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, דחה את דרישת הליכוד לדחות את מועד פרסום תוצאות הבחירות ברשומות. הליכוד דרש לעשות זאת על מנת שיוכל לבחון את הפרוטוקולים של הקלפיות השונות לאחר שטען לאי סדרים בתוצאות.

11:40 עריכה

שר החינוך רפי פרץ בתגובה לח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שאמר כי "הביטוי ארץ ישראל הוא ביטוי קולוניאליסטי ואני לא מקבל אותו": "ארץ ישראל היא נחלת אבותינו, היא בטוי להתגשמות הציונות וחזון הנביאים. ואיתו גנץ, בוגי, שטרן, הנדל והאוזר הולכים לשתף פעולה. בושה. אכן, ימים קשים לישראל, מקווה שתתעשתו במהרה".

12:43 עריכה

השר נפתלי בנט נגד כחול לבן: "שמעתי שהתכנית של כחול לבן נקראת 'גשר לאחדות'. יקימו ממשלת מיעוט בקולות תומכי מחבלים, ואז בשלב השני יקראו למפלגות הימין להיכנס פנימה, כדי 'להציל את ישראל'. שכחו מזה. ימינה לא תכנס לשום ממשלה שנולדה בחטא של קולות תומכי המחבלים ברשימה המשותפת. אות קלון יוטל על מקימי ממשלה זו".

13:34 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיע לכפר המכביה לקראת פגישתו הצפויה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

13:36 עריכה

שר התיירות יריב לוין ביקר את הרשימה המשותפת וכינה את חבריה "תומכי טרור שעובדים עם חיזבאללה".

בראיון ל-ynet, השר לוין, המופקד גם הפעם על המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, סירב לקבל את הטענה שהמערכת הפוליטית נקלעה שוב למבוי סתום – והטיל את האשמה על כחול לבן וסירובה לשבת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ח"כ אחמד טיבי מחה על דבריו וכינה אותם "בדיחה גרועה – והסתה חמורה".

13:50 עריכה

נתניהו קיים הבוקר שיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה ודן עמם באתגרים ובשיתופי הפעולה האפשריים בין המדינות בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

13:52 עריכה

הביקורת בתוך מפלגת כחול לבן על הח"כים האוזר והנדל באה לידי ביטוי בתוך קבוצת הנשים של יש עתיד.

14:02 עריכה

החלה פגישת בני גנץ ואביגדור ליברמן בכפר המכבייה.

14:04 עריכה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לבקשת ראש הממשלה לדחות את מועד דיון הקראת כתב האישום בעניינו. בתגובה שהוגשה לבית המשפט נאמר כי המדינה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה במועד הדיון הקבוע, אך מבקשת כי במועד הדיון יתקיים דיון תזכורת בנוכחות הצדדים לצורך קביעת מועדי הדיונים בתיק.

14:34 עריכה

הקרע בכחול לבן. ח"כ יעלון אמר אתמול לח"כים הנדל והאוזר, כי אם מתכוונים להצביע נגד עמדת הסיעה על ממשלת מיעוט – הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת.

14:38 עריכה

השרה גילה גמליאל מהליכוד בפנייה להנדל והאוזר: "מנהיגות נמדדת ברגע האמת. מנעתם בסיבוב הקודם קואליציה עם הרשימה המשותפת כיוון שלנגד עיניכם עמד האינטרס הלאומי. אני סמוכה ובטוחה שגם הפעם לא תתנו יד לכך".

15:11 עריכה

הסתיימה פגישתם של גנץ וליברמן. בפגישה הראשונה שערכו השניים דנו יושב ראש כחול לבן ויושב ראש ישראל ביתנו בניסיונות לכונן ממשלה. השניים הגדירו את פגישתם כ"טובה".

גנץ (מימין) וליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
גנץ (מימין) וליברמן בכפר המכבייה, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
15:19 עריכה

על רקע הדיווחים על התנגדותם של חברי סיעת כחול לבן, צבי האוזר ויועז הנדל, להקמת ממשלה תוך שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, אמר בני גנץ, כי בכחול לבן "יש רק עמדה אחת והחלטה אחת – של יושב הראש".

15:44 עריכה

אחרי שכתב שבכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות, אך רק עמדה אחת – זו של יושב הראש, מוסר בני גנץ "חידוד" לדבריו: מדובר בתגובה לדיווח כי גורמים בכחול לבן אומרים שהנדל והאוזר סיימו את דרכם בכחול לבן".

15:51 עריכה

מסתמן שראש הממשלה נתניהו לא יגיע לדיון שבו ייפתח משפטו, בשבוע הבא. מעיון בתגובת הפרקליטות לבקשתו של נתניהו לדחות את מועד פתיחת משפטו, עולה שהמדינה אינה מתנגדת לכך שהקראת כתב האישום תידחה, ועומדת על כך שיתקיים דיון, שבו ייקבעו מועדי הדיונים הבאים. המשמעות היא שהדיון שייערך ב-17 במרץ יהיה טכני, לכן אין צפי שנתניהו יופיע בבית המשפט.

מסמך: תגובת הפרקליטות לבקשת הדחייה של נתניהו.

16:17 עריכה

גנץ ניסה להנמיך את הלהבות, אך בדרכו השלומיאלית רק הוסיף עוד שמן למדורה. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב, שבכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות, אך עמדה יש רק אחת – וזו עמדת יושב הראש.

"גנץ ברקע המחלוקות עם האוזר והנדל על הקמת ממשלת מיעוט: רק אני מחליט", נכתב ב"הארץ". גם בכלי תקשורת אחרים הבינו את דבריו של יושב ראש כחול לבן כניסיון לקרוא לסדר את חברי הכנסת הסוררים יועז הנדל וצבי האוזר.

אלא שלגנץ הייתה בכלל כוונה אחרת. העיתונאי עמית סגל סגל דיווח שלדברי "בכירים בכחול לבן", האוזר והנדל לא ייכללו בעתיד ברשימה לכנסת. יושב ראש כחול לבן ניסה לומר שדברי מפיהם של "מקורבים" ו"בכירים" לא משקפים את דעתו. הואיל ובתקשורת לא הבינו את כוונתו של גנץ, נאלץ יושב ראש כחול לבן להבהיר למה התכוון.

16:20 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ שוחח עם ראשיהן של שלוש מארבע המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת. גנץ שוחח עם יושב ראש חד"ש איימן עודה, יושב ראש תע"ל אחמד טיבי ויושב ראש רע"ם מנסור עבאס ואמר שברצונו למנוע מערכת בחירות רביעית ושבכוונתו להקים ממשלה שתפעל למען כל האזרחים. יושב ראש כחול לבן נמנע מלשוחח עם יושב ראש בל"ד, מטאנס שחאדה.

בני גנץ במהלך פגישתו עם איימן עודה ואחמד טיבי, 31 באוקטובר 2019 (צילום: אופק אבשלום)
גנץ בפגישתו עם עודה וטיבי, 31 באוקטובר 2019 (צילום: אופק אבשלום)
16:49 עריכה

לאחר שנתניהו ביקש לדחות את פתיחת משפטו, ביקשה ראש הרכב השופטים, רבקה פרידמן פלדמן, את עמדותיהם של יתר הנאשמים בתיק, שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס בעניין.

17:01 עריכה

סאמי אבו שחאדה, המכהן כחבר כנסת בסיעת הרשימה המשותפת מטעם בל"ד, תקף את יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, ששוחח עם שלושה מארבעת ראשי סיעתו. גנץ שוחח עם יושב ראש חד"ש איימן עודה, עם יושב ראש תע"ל אחמד טיבי, עם יושב ראש רע"ם מנסור עבאס, אך לא שוחח עם יושב ראש בל"ד מטאנס שחאדה.

17:17 עריכה

ביום ראשון הקרוב יקיים הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ביום ראשון הקרוב התייעצות עם נציגי שמונה הרשימות שנבחרו לכנסת. בשל התפשטות נגיף הקורונה יימשך סבב ההיוועצות יום אחד, מספר הנציגים של הסיעות יוגבל ורק אחד מנציגי הרשימה יוכל להציג את עמדת סיעתו.

17:22 עריכה

שאול ואיריס אלוביץ' לא מתנגדים לדחיית מועד פתיחת משפטם, כפי שביקש נתניהו. סנגוריהם של בני הזוג מסרו שהשניים מבקשים להתיר להם שלא להגיע לדיון, כי מדובר בדיון טכני. עורכי הדין גם מתחו ביקורת על הפרקליטות, כי, לדבריהם, נאמר להם רק שבועיים אחרי הגשת כתב האישום , שהם יכולים לצלם או לקבל תוך זמן קצר את חומרי החקירהץ

17:31 עריכה

יושב ראש בל"ד, מטאנס שחאדה, הגיב לכך שיושב ראש כחול לבן, בני גנץ, התקשר לראשי חד"ש, רע"ם ותע"ל, אך לא לשותפה הרביעית ברשימה המשותפת, בל"ד.

18:03 עריכה

מנהלת תיכון, שהתחפשה לשוטרת, זומנה לבירור אחרי שתועדה מדמה הפניית אקדח לעבר ראש הממשלה נתניהו. כמה מתלמידיה התחפשו לאסירים, ואחד מהם עטה מסכה בדמותו של נתניהו. המנהלת דימתה באצבעותיה אקדח וכיוונה אותו לעבר בן דמותו של נתניהו.

למקורביה אמרה כי לא התכוונה להפנות את ידה לעבר נתניהו והדברים נעשו ברוח החג. האחראית על העסקת המנהלת בעיריית רחובות זימנה אותה לבירור. כך דיווח ברהנו טגניה ב-N12.

18:11 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה אומר שארבע המפלגות המרכיבות את סיעתו – חד"ש, רע"ם, תע"ל ובל"ד – יפעלו יחדיו.

18:15 עריכה

חברי הכנסת אבי ניסנקורן ועפר שלח מכחול לבן ייפגשו מחר עם נציגות מהרשימה המשותפת, שתמנה חברים מחד"ש, תע"ל, רע"ם ובל"ד.

19:30 עריכה

למרות התנגדות של הליכוד, שמעוניין לבדוק זיופים וטעויות, מחר יתפרסמו, כמתוכנן, התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-23. אין צפי שיחול שינוי במפת המנדטים.

19:40 עריכה

בני גנץ וישראל כ"ץ נפגשו בבית הכנסת בכפר אחים.

19:42 עריכה

הרשימה המשותפת תקיים הערב ישיבת סיעה בכפר קאסם. מחר צפויה להיערך פגישה בין נציגי הסיעה לחברי כחול לבן, אבי ניסנקורן ועפר שלח.

19:51 עריכה

שלום שלמה ויורם טורבוביץ' אמרו אתמול לראשי כחול לבן שלא יושג הסכם אחדות טוב יותר מזה שהוצע בעבר, ולפיו, נתניהו יכהן שנה בראשות הממשלה, גנץ יכהן שנתיים, ואז נתניהו יכהן שנה נוספת. דבריהם התבססו, בין השאר, על שיחות שקיימו בסוף השבוע עם אנשי נתניהו. כך דיווח ספי עובדיה בחדשות 13.

20:22 עריכה

כל מי שייכנס לישראל מחו"ל יידרש להיכנס לבידוד. ההנחיות לא יחולו רטרואקטיבית. נתניהו החליט לנקוט בצעד זה אחרי ששוחח עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, וזה הביע התנגדות לכך שארצות הברית תוכנס לרשימה של מדינות מוכות קורונה, אך לא הסתייג מנקיטת צעדים ביחס לכל מדינות העולם. במשרד האוצר מעריכים שעלות הרחבת הבידוד תעלה יותר מארבעה מיליארד שקלים.

בהרחבת חובת הבידוד תמכו נתניהו, שר הבריאות ליצמן, שר האוצר כחלון, שר החקלאות כחלון ושר התחבורה סמוטריץ', בעוד ששר הפנים דרעי, שר הכלכלה כהן ושר המדע אקוניס הביעו הסתייגות מהצעד.

20:43 עריכה

מחר בבוקר יעלה קמפיין חוצות של הליכוד נגד ממשלה של כחול לבן בשיתוף הרשימה המשותפת.

20:53 עריכה

חבר הכנסת חילי טרופר, המקורב לגנץ, מתנגד להקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. לפי הדיווח, אם ממשלה כזו תובא לאישור הכנסת טרופר יצביע בעדה חרף התנגדותו או שיתפטר מתפקידו בכנסת.

21:02 עריכה

יועז הנדל וצבי האוזר מקבלים שלל הודעות הקוראות להם שלא להסכים להקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. מסתמן שחילי טרופר עתיד לקבל הודעות דומות גם כן.

21:20 עריכה

גבי אשכנזי מתנגד לממשלה שתקום בקולותיהם של חברי הרשימה המשותפת – כך דיווח הערב רביב דרוקר בחדשות 13.

22:26 עריכה

נתניהו תוקף את גנץ על ניסיונו להקים ממשלה בתמיכת בל"ד.

22:28 עריכה

פוליטיקאים חוגגים את חג פורים.

22:46 עריכה

בין הדרישות שצפויה הרשימה המשותפת לתבוע מכחול לבן: ביטול חוק קמיניץ, תקצוב החינוך בחברה הערבית, תקציבים למאבק באלימות בחברה הערבית. כך דיווחה הערב יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

סגירה