הדס שטייף ערערה על הפסדה בתביעת הדיבה של נתן זהבי

הדס שטייף ערערה באמצעות הפרקליטות נגד החלטת בית משפט השלום שחייב אותה לשלם 390 אלף שקל על פרסומים שבהם טענו שמונה נשים שזהבי תקף אותן מינית ופגע בהן ● הדס שטייף בערעור: "ההחלטה מהווה עוול כלפי אותן נשים, שסיפורן לא הופרך, ועלול לגרום לקרבנות עבירות מין לסכור את פיהם ולא להתלונן"

העיתונאית הדס שטייף בבית המשפט, אפריל 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
מרים אלסטר/פלאש 90
העיתונאית הדס שטייף בבית המשפט, אפריל 2019

הפרקליטות הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור מטעמה של כתבת הפלילים של גלי צה"ל, הדס שטייף על פסק דינו של בימ"ש השלום שחייב את שטייף לפצות את השדרן נתן זהבי על הטענות שפרסמה לפיהן זהבי תקף מינית והתנהל באופן בלתי ראוי כלפי מספר נשים.

לפי הערעור, פסק דינו של בימ"ש השלום התבסס על פרסומים של שטייף שתיארו את התנהגותו הבוטה של זהבי כלפי נשים, שהוגדרו כלשון הרע על סמך הנחה ששטייף ייחסה לזהבי עבירות פליליות, כיוון שבית המשפט קבע שזהבי לא ביצע עבירה. ואולם, למעשה שטייף לא ייחסה לזהבי עבירות, אלא רק סיפרה את סיפורן של אותן נשים שבהן פגע. לכן, נטען בערעור, שטייף לא עברה עבירת לשון הרע כלפי זהבי.

"על מנת להוכיח את האמת שבפרסום, הוגשו לביהמ"ש 8 תצהירים של 8 נשים שונות (שזהבי פגע בהן) שגוללו בפירוט רב את סיפורן. 7 מתוכן הגיעו באומץ רב להעיד. עורך דינו של זהבי בחר שלא לחקור את העדות על האירועים עצמם, ומכאן שגרסתן העובדתית לא נסתרה – ויש לקבלה", נכתב בערעור.

"ביהמ"ש העדיף את עדותו של זהבי, ושל שניים מחבריו, אשר הרבה לא לזכור, אף שהוא בעל העניין הראשי בהליך", נכתב בערעור,  "גם אם ביהמ"ש סבר, לטעמנו בשגגה, כי המערערת לא עשתה את מלאכתה העיתונאית, אין משמעות הדבר כי אותן נשים שיקרו בעדותן – ואולם פסק-הדין מרמז למסקנה זו. הדבר מהווה עוול של ממש כלפי אותן נשים, ועלול אף לגרום לקורבנות עבירות-מין לסכור את פיהם מלהשמיע את קולם ולהתלונן".

"מהפכת 'metoo#' שגרמה לנפגעי ולנפגעות עבירות מין להעז ולחשוף את סיפורם לראשונה, אינם גורמים שניתן להתעלם מהם בהליך זה. הם היוו את הרקע לפרסומים, ולכן יש בהם כדי ללמד על העניין הציבורי באותם פרסומים. מהעדויות שנשמעו בביהמ"ש עלתה החשיבות הציבורית הראשונה במעלה שבפרסומים".

פיצוי של 390 אלף שקלים לזהבי

בית משפט השלום חייב את שטייף לפצות את זהבי בסכום של 390 אלף שקלים בגין לשון הרע על כך שפרסמה את עדותן של נשים שזהבי, לטענתן, תקף אותן מינית. לאחר ויכוח בנושא, הודיעה המדינה שתישא בהוצאות משפטה של שטייף כעובדת של גל"צ.

עוד 317 מילים
סגירה