לוי-אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת"

בפוסט שפרסמה כתבה יושבת ראש גשר: "אינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ" ● עמיר פרץ הופתע מדבריה של לוי-אבקסיס ● הליכוד נמנע מלאשר את תוצאות הבחירות לכנסת בהצבעה של ועדת הבחירות ● נדחתה בקשת נתניהו לדחות את פתיחת משפטו ● היחידה לאבטחת אישים תאבטח את גנץ ● הוקפאו דיוני ועדת ההיתרים בבקשת נתניהו למימון הוצאותיו

אורלי לוי-אבקסיס. ינואר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אורלי לוי-אבקסיס. ינואר 2020
08:41 עריכה

ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת עדיפה על הליכה לבחירות נוספות. כך כתב הבוקר ח"כ יאיר לפיד, בחשבון הפייסבוק שלו. מדובר בפעם הראשונה שלפיד מתייחס בחיוב לאפשרות של ממשלה בתמיכת המשותפת.

הפוסט המלא של לפיד:

שתי אפשרויות קשות, ואחת לא קיימת

האפשרות הכי טובה היא זו שביבי פסל על הסף: ממשלת אחדות לאומית. זה מה שתמיד רצינו, זה מה שהיינו שמחים לעשות היום. אחדות עם רוטציה. בני גנץ ראשון מפני שביבי בבית המשפט. ממשלה טובה, רחבה, לאומית. הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. ביבי דחה על הסף. הדבר היחיד שמעניין אותו זה שלושת כתבי האישום שלו. הוא לא רוצה ממשלת אחדות, מפני שהוא יודע שלא יוכל להעביר את החוק הצרפתי, לא את חוקי החסינות, לא את החוקים שהורסים את בית המשפט העליון. בגלל זה הוא נצמד לבלוק. בגלל זה הוא דוחף לבחירות רביעיות. כדי לנסות שוב להשיג קואליציה שתציל אותו מהכלא.

אז אם אין עם מי להקים ממשלת אחדות, מה נשאר? רק שתי אפשרויות. אחת קשה, השניה אסון. הנה שתיהן:

1. להקים ממשלת צרה עם ישראל ביתנו והעבודה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ, המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. ביבי עשה איתם שיתופי פעולה כאלה אלף פעם. אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק.

– או ש:

2. נלך לבחירות רביעיות כמו שביבי רוצה. כן, זה נורא כמו שזה נשמע. עוד בחירות, עוד שנאת אחים, עוד הסתה, עוד אלימות, עוד מיליארדי שקלים מבוזבזים. מדינה שלמה מורידה את עצמה לתהום בגלל בנאדם אחד.

זו הברירה העומדת בפנינו. הייתי שמח אם היו עוד אפשרויות, אבל אין. מה עלינו לעשות? מה שטוב למדינת ישראל.

 

יאיר לפיד בביקור בכירי כחול-לבן בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)
יאיר לפיד בביקור בכירי כחול-לבן בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)
08:55 עריכה

ההתנגדות הפנימית ב"כחול-לבן" לאפשרות של ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת איננה רק של שני הסמנים הימניים של הסיעה, יועז הנדל וצבי האוזר.
כך כותב הבוקר הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי.

"אחרי שביקשו לפסול את היבא יזבק, יפגשו אותה היום נציגי כחול-לבן, כשישבו עם אנשי הרשימה המשותפת – כולל בל"ד", כתב ירושלמי, "בתוך כחול-לבן הרוחות סוערות, ההתלבטות קשה – וכולם מחכים לשמוע את אשכנזי. גם במשותפת לא מתכוונים להקל על כחול-לבן. אבל גנץ, יעלון ולפיד נחושים ללכת על כל הקופה: 'חצינו את הרוביקון ואין דרך חזרה'".

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
חברי הכנסת של הרשימה המשותפת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
09:12 עריכה

אחרי שמספר חולי הקורונה בישראל הוכפל תוך יומיים ואחרי שהממשלה החליטה על חובת בידוד כוללת לשבים מחו"ל – שמשמעותה המעשית היא הפסקת תנועת התיירות מישראל ואליה – שר האנרגיה, יובל שטייניץ, מנסה להרגיע את הבהלה. בראיון לגל"צ אמר שטייניץ הבוקר:

 

09:13 עריכה

ואילו מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב חושב שהצעדים החריגים שביצעה מדינת ישראל כדי למנוע הדבקה בקורונה – כנראה המחמירים בעולם – עדיין אינם מספיקים:

09:29 עריכה

אחמד טיבי מצטט ממגילת אסתר לאחר שגילה שישיבת הסדר הפכה אותו ל"המן":

10:05 עריכה

יאיר לפיד הכריז הבוקר על תמיכתו בהקמת ממשלת מיעוט של כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת – וח"כ איילת שקד מ"ימינה" ממהרת לשפוך מים קרים על התוכנית. בראיון בתוכניתם של ארא"ל סגל וג'ודי ניר מוזס שלום ברדיו 103FM אמרה שקד הבוקר: "אני לא חושבת שיהיה להם רוב להקים את ממשלת המיעוט המסוכנת שהם רוצים להקים".

לדברי שקד: "ההיתכנות להקמת ממשלה כזאת שואפת לאפס, אבל עצם זה שהם עובדים בשביל להקים ממשלה כזאת זה בעיני פשיטת רגל מוסרית אמיתית, כי בסופו של דבר … אנשי הרשימה המשותפת רובם לא מאמינים שישראל צריכה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית, ממש חותרים תחת עצם קיומה".

מוזס-שלום שאלה את שקד: "גם ביבי רצה להקים ממשלה בתמיכתם של אנשי המשותפת. יו"ר רע"ם אומר שהצוות של נתניהו ניהל איתו משא ומתן לתמיכה בממשלה של 60 ח"כים , אז למה ל'כחול לבן' אסור". שקד לא השיבה לשאלה.

בתשובה לשאלה "האם נראה אותך בליכוד בבחירות רביעיות?" ענתה שקד: "אני מאוד מקווה שהפוליטיקאים ייקחו אחריות באמת וימנעו מאיתנו מערכת בחירות רביעית. יש שתי אפשרויות: או שכחול לבן תתעשת תקום ממשלת אחדות בראשות נתניהו ראשון מכיוון יש לו 58 מנדטים מאחוריו, או שעמיר פרץ יתעשת ויקים ממשלת אחדות".

לדברי שקד: "אני לא מבינה למה מפלגת העבודה צריכה להיות האסקופה הנדרסת של כחול לבן? אני חושבת שגוש הימין יכול להקים ממשלת אחדות גם עם מפלגת העבודה, סך הכול, הם יקבלו גם תפקידים בכירים וכמובן זכות וטו על כל חקיקה כמו ממשלת אחדות. הציבור בחר בנתניהו כראש ממשלה, אלה תוצאות הבחירות ולכן אחד מהם צריך להוציא את המדינה מהפלונטר הזה".

שקד התחמקה מלהשיב לשאלה "האם נפגשת עם יועז הנדל וצביקה האוזר?" וכשסגל העיר לה על התחמקותה, ענתה: "אני אמשיך להתחמק, אני לא מספרת בתקשורת פגישות שאני עושה עם פוליטיקאים אני לא עושה את העסקאות האלה מעל גלי הרדיו"

"הם הודיעו שהם בכחול לבן. זה לא סוד, אנחנו רצינו בעבר שהם יעברו אלינו. כמובן שאני חושבת שזה המקום הטבעי שלהם, אבל כרגע הם נמצאים בכחול לבן".

איילת שקד (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
איילת שקד (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
11:17 עריכה

"מטרת הפגישה המתוכננת היום בין הרשימה המשותפת ל'כחול לבן' היא הקמת גוש חוסם לנתניהו". כך אמר הבוקר יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, בראיון לרדיו א-שאמס לקראת הפגישה.

לדברי עבאס: "המשא ומתן עם כחול לבן הוא מעבר להמלצה על בני גנץ כמועמד לראשות הממשלה, ומטרתו לגבש הסכם רחב יותר, שיכול להוביל להקמת גוש חוסם, עם הסכמות רחבות בסוגיות אזרחיות ומדיניות. הפגישה המתוכננת היום היא תוצר של משא ומתן ומגעים וגישושים שהתרחשו בימים האחרונים.

כחול לבן מסרה לעיתון "מעריב" בתגובה לפרסום ב"א-שאמס" שתורגם ופורסם ב"מעריב": "בשיחות, חזר גנץ על כוונתו להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל,יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית". ח"כ עבאס מסר בתגובה ל"מעריב": "מדובר בצעד חיובי, חשוב ובכיוון הנכון".

12:03 עריכה

קצין הכנסת הגיש הבוקר תלונה למשטרה תלונה נגד ישיבת הסדר בעיר שדרות, בעקבות סרטון שבו נראים תלמידים בישיבה מכים בובה בדמותו של ח"כ אחמד טיבי כחלק מחגיגות פורים. התלונה במשטרה הוגשה בעקבות תלונה של ח"כ טיבי אצל קצין הכנסת.

אחמד טיבי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אחמד טיבי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
12:06 עריכה

ראשי הרשימה המשותפת ייפגשו היום עם ראשי כחול לבן לפגישה שבה, לפי הצהרות יאיר לפיד ומנצור עבאס, הם ידונו בהקמת גוש חוסם נגד נתניהו – ונתניהו כבר "חוגג" על החיבור האפשרי נגדו:

12:09 עריכה

יאיר לפיד, שהצהיר הבוקר לראשונה שהוא מעדיף ממשלה צרה בתמיכה מבחוץ של המשותפת על הליכה לבחירות רביעיות, משאיר עדיין דלת פתוחה גם לליכוד:

12:11 עריכה

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, שתומך בהקמת ממשלת שמאל-מרכז צרה בהשתתפות הרשימה המשותפת, דוחק ב"כחול לבן" לפעול להקמת ממשלה כזאת כדי להפיל את נתניהו "אחרת אין לכחול-לבן זכות קיום":

12:13 עריכה

מירב מיכאלי רוצה להיות שרת המשפטים, סמוטריץ' עונה בעקיצה חגיגית:

12:18 עריכה

בפעם השנייה: בית המשפט הגבוה לצדק דחה שוב את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו.

13:25 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה היום את משרד החוץ להתחיל לעבוד במתכונת "חירום-קורונה" שתכסה את כל נציגויות ישראל בעולם. במשרד החוץ אומרים כי "יתקיימו חיתוכי מצב יתקיימו עם כל המרחבים הגיאוגרפיים על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי מצב התפשטות המגיפה בכל אחת מהזירו"ת.

"הועברו הנחיות מיוחדות לנציגויות הכוללות הנחיות הבידוד כפי שנקבעו ע"י משרד הבריאות בארץ. הנחיות ספציפיות מבחינת מיגון ניתנו לצוות הביטחון של הנציגות ולמחלקות הקונסולריות הבאות במגע עם אזרחים המגיעים לנציגויות לצורך קבלת מסמכי נסיעה, ויזות או אישורי מסמכים".

"ברוח הנחיות אלו הוחלט על צמצום פעילות במרחב הציבורי, כולל קיום טקסי יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל בצורה מצומצמת וביטול קבלות הפנים הגדולות של יום העצמאות. כמו כן הוחלט על צימצום נסיעות בתוך מדינות השירות. במדינות בהן קיימת התפרצות משמעותית של המחלה יאפשר משרד החוץ עזיבת משפחות הדיפלומטים.

שר החוץ כ"ץ אמר: "משרד החוץ מחוייב לשמור על שליחי מדינת ישראל בעולם ותנקוט בכל הצעדים הדרושים למנוע הידבקותם בנגיף ופגיעה בעבודת הנציגויות".

ישראל כץ (צילום: תומר נויברג. פלאש 90)
ישראל כץ (צילום: תומר נויברג. פלאש 90)
13:53 עריכה

14:06 עריכה

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחיית משפטו – וקבע כי הקראת כתב האישום בעניינו תיערך כמתוכנן ב-17 במרץ.

בהודעה שפרסמה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, שתהיה חברה בהרכב השופטים שידונו בעניין רה"מ, נכתב כי "נימוקי הבקשה שהוגשה מצד נתניהו לא הצדיקו את דחיית הדיון".

הבקשה הוגשה שלשום. עורכי דינו של נתניהו טענו כי עדיין לא קיבלו את כל חומרי החקירה בתיקי 1,000, 2,000 ו-4,000 – ועל כן יש לדחות את הקראת כתב האישום.

הפרקליטות התנגדה לבקשה של נתניהו ומסרה כי המדינה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה במועד הדיון הקבוע, אך מבקשת כי יתקיים דיון בנוכחות הצדדים לצורך קביעת מועדי דיונים בתיק.

15:07 עריכה

חברי הכנסת מיקי לוי ויואב סגלוביץ' פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיורה למשטרה לחקור ביטויי הסתה לאלימות ורצח המופצים נגד חברי כנסת ברשתות החברתיות. הן לוי והן סגלוביץ' שירתו במשך שנים ארוכות במשטרה.

16:05 עריכה

ישראל ביתנו תקיים מחר בצהריים ישיבת סיעה. בפתח הישיבה, שיהיה ככל הנראה פתוח לתקשורת, יתייחס אביגדור ליברמן להקמת ממשלה צרה.

16:34 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, שואף להשביע ממשלה בראשותו ב-23 במרץ – כך טוען, לפי פרסום של חיים לוינסון ב"הארץ", גורם הבקיא בפרטי התוכנית.

בימים אלה פועל גנץ כדי להביא לידי כך שהרשימה המשותפת וישראל ביתנו ימליצו לנשיא ראובן ריבלין ביום ראשון הקרוב להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. למחרת תושבע הכנסת החדשה. לאחר שריבלין יטיל על גנץ להרכיב ממשלה, מתעתד יושב ראש כחול לבן להחליף את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בחבר כחול לבן, מאיר כהן.

לגבי יועז הנדל וצבי האוזר הוחלט על שינוי מדיניות מתוך ההערכה שבסופו של דבר יתיישרו לפי עמדת הסיעה.

16:53 עריכה

פגישתם של חברי כחול לבן, אבי ניסנקורן ועפר שלח, עם נציגי הרשימה המשותפת, שהייתה אמורה להיערך היום – נדחתה למחר.

17:00 עריכה

בבלוק של נתניהו – הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה – שואפים לקיים את מערכת הבחירות הבאה ב-8 בספטמבר, כך מפרסמת טל שלו מ"וואלה! ניוז".

17:27 עריכה

מליאת ועדת הבחירות המרכזית אישרה את תוצאות הבחירות לכנסת ה-23. עשרים חברים הצביעו בעד, ששת נציגי הליכוד נמנעו. נציגי ש"ס יצאו מהאולם ולא השתתפו בהצבעה.

בכחול לבן ביקרו את הליכוד על הימנעותם.

17:48 עריכה

הפגישה בין חברי כחול לבן לחברי הרשימה המשותפת תתקיים מחר בשעה 11:30. מטעם הרשימה המשותפת ייקחו חלק בפגישה יושב ראש תע"ל אחמד טיבי, חברת חד"ש עאידה סלימאן, חבר רע"ם מנסור עבאס ויושב ראש בל"ד מטאנס שחאדה; מטעם כחול לבן ישתתפו אבי ניסנקורן ועפר שלח.

17:52 עריכה

סיעת כחול לבן תפעל, עם כינוס מליאת הכנסת, להקמת ועדה פרלמנטרית שתיוחד להתפשטות נגיף הקורונה.

18:07 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, הציג את דרישותיו לקראת משא ומתן בין סיעתו לבין כחול לבן. בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו אמר עודה שהוא קורא להפסקת כניסתם של "מתנחלים קיצוניים" למסגד אלאקצא.

كشف حساب

كشف حساب.بفضلكم أنتم ليس فقط منعنا اليمين ونتنياهو من تشكيل الحكومة، وإنما أصبحنا محوَر الحديث الشعبي والسياسي بامتياز.ماذا بعد اتصال بيني جانتس طالبًا التوصية والدعم؟ماذا نريد وكيف نتعامل بهذا الأسبوع؟كل هذا بهذا الحديث الصريح معكم.

פורסם על ידי ‏Ayman Odeh – أيمن عودة‏ ב- יום שלישי, 10 במרץ 2020

18:57 עריכה

הערב נערכה פגישה בין יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, ויושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בהשתתפות חברי הנהגת כחול לבן, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי – כך מעדכן כתב זמן ישראל, נתי יפת.

בתום המפגש מסרו הצדדים הודעה משותפת: "הפגישה הייתה טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".

מימין: אשכנזי, לפיד, ליברמן, גנץ ויעלון (צילום: אלעד מלכה)
מימין: אשכנזי, לפיד, ליברמן, גנץ ויעלון, הערב (צילום: אלעד מלכה)

אתמול קיימו גנץ וליברמן פגישה ראשונה מאז נערכו הבחירות. מחר תקיים ישראל ביתנו ישיבת סיעה.

19:02 עריכה

19:29 עריכה

בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון, בג"ץ הוציא צו המקפיא את דיוני הוועדה למתן היתרים בבקשת למימון הוצאותיו המשפטיות של נתניהו. הוועדה אמורה הייתה לדון בבקשת ראש הממשלה ביום ראשון הקרוב.

מסמך: הקפאת דיוני הוועדה למתן היתרים.

19:35 עריכה

יושב ראש סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, העביר לליכוד שורה של דרישות, המהוות תנאי סף להצטרפות של המפלגה לקואליציה בראשות נתניהו.
בין הדרישות –
• חוק נישואים אזרחיים;
• העברת חוק הגיוס במתכונת שנקבעה בכנסת ה-20;
• מתן סמכויות לרשויות המקומיות לגבי פתיחת עסקים והפעלת תחבורה ציבורית בשבת;
• הכנסה מינימלית לגמלאי – 70% משכר המינימום.

20:03 עריכה

יושבת ראש גשר, אורלי לוי אבקסיס: לא אתמוך בממשלה שנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת".

לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים.כולנו…

פורסם על ידי ‏אורלי לוי-אבקסיס‏ ב- יום שלישי, 10 במרץ 2020

20:30 עריכה

החל ממחר תחל היחידה לאבטחת אישים בשב"כ לאבטח את יושב ראש כחול לבן בני גנץ.

20:39 עריכה

הערב כתבה יושבת ראש גשר, אורלי לוי-אבקסיס, בחשבון הפייסבוק שלה, שלא תתמוך "בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת". בחודש שעבר אמרה לוי-אבקסיס בראיון ל-ynet, שאין לה בעיה עם ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת.

21:05 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג תקפה את יושבת ראש גשר, אורלי לוי-אבקסיס, שכתבה הערב שלא תתמוך בממשלה הנשעת על קולות הרשימה המשותפת ובל"ד.

22:06 עריכה

יו"ר מרצ קורא לאורלי לוי-אבקסיס להתפטר מהכנסת.

22:27 עריכה

על רקע המשברים הפוקדים את המרכז-שמאל, נזכר חבר הכנסת אסף זמיר בקריירה הקודמת שלו.

22:33 עריכה

לפי מספר דיווחים, ראש רשימת העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ הופתע מהודעתה הערב של אורלי לוי-אבקסיס, שאמרה שלא תתמוך בממשלה הנשענת על קולות הרשימה המשותפת. לפי הפרסומים, פרץ חש נבגד מהמהלך.

22:36 עריכה

לפי פרסומים אחדים, אחיה של אורלי לוי-אבקסיס, ראש עיריית בית שאן, פעיל הליכוד ג'קי לוי, מעורב מאחורי הקלעים במהלך של יושבת ראש גשר.

22:45 עריכה

סתיו שפיר – שבשבוע הבא תסתיים כהונתה כחברת כנסת, לאחר שמצאה עצמה מחוץ לרשימת העבודה-גשר-מרצ – הגיבה הערב להודעתה של אורלי לוי-אבקסיס, שאמרה שלא תתמוך בממשלה שתישען על הרשימה המשותפת –

22:53 עריכה

ראש רשימת העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ לא מצליח ליצור קשר עם אורלי לוי-אבקסיס – כך דיווח הערב אריק בנדר מ"מעריב", על סמך גורמים בעבודה.

22:56 עריכה

בכירים בעבודה מעריכים שאורלי לוי-אבקסיס מתכוונת לחבור לליכוד – כך דיווח הערב יובל קרני ב-ynet. ההערכה נסמכת בין היתר על כך שיושבת ראש גשר לא עדכנה את עמיר פרץ לפני שפרסמה את הודעתה.

23:02 עריכה

חבר הכנסת עמר בר-לב הגיב להודעתה של אורלי לוי-אבקסיס: "מעשה שלא ייעשה". עוד אמר: "לפגוע כך במאמציו של עמיר פרץ שנשכב למענה על הגדר והחזיר אותה להיות רלוונטית בפוליטיקה הישראלית – זה מאכזב וכואב".

סגירה