נתניהו: התכנסויות יוגבלו ל-100 משתתפים, נשקול לדחות את שנת הלימודים האקדמית

ליברמן: אנחנו במצב חירום. נתניהו מפעיל מכונה של שנאה ● עוד הוסיף ליברמן כי עמדתו לגביי הרשימה המשותפת לא השתנתה ● דיווח: עמיר פרץ שוחח עם אורלי לוי-אבקסיס, שהכחישה שיש לה סיכום עם נתניהו ● ריבלין: המתווה שהצעתי אחרי מערכת הבחירות האחרונה עודנו בתוקף ● חברת כחול לבן פנינה תמנו שטה קראה לנתניהו לפעול להקמת ממשלת אחדות

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
בנימין נתניהו
07:14 עריכה

אמש, מעט לפני השעה 20:00 בערב, פרסמה יושבת ראש גשר, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, ובו כתבה שלא תתמוך בממשלה שתישען על קולותיהם של חברי הרשימה המשותפת ובל"ד.

אורלי לוי-אבקסיס, עמיר פרץ וניצן הורוביץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מימין: לוי-אבקסיס, פרץ והורוביץ בתל אביב בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

דבריה אלה של לוי-אבקסיס סתרו דברים שאמרה בראיונות לתקשורת לפני הבחירות וכן את דבריו של ראש הרשימה, עמיר פרץ, שלפי הדיווחים, הופתע מהודעתה של עמיתתו לסיעה. ברשימתה של לוי-אבקסיס לכנסת, העבודה-גשר-מרצ, קראו לה להתפטר.

התנגדותה של לוי-אבקסיס לממשלה שתפעל בשיתוף עם הרשימה המשותפת עשויה להביא לגניזת היוזמה להקמת ממשלה בראשות בני גנץ.

07:22 עריכה

היום בשעה 11:30 צפויה להתקיים פגישה בין חברי כחול לבן אבי ניסנקורן ועפר שלח לבין נציגי הרשימה המשותפת עאידה תומא סלימאן, אחמד טיבי, מטאנס שחאדה ומנסור עבאס. הפגישה בין חברי שתי הרשימות אמורה הייתה להיערך אתמול, אולם היא נדחתה להיום.

07:33 עריכה

ישראל ביתנו תקיים היום ישיבת סיעה, שבסיומה ימסור יושב הראש, אביגדור ליברמן, דברים לתקשורת.

אתמול שיגר יושב ראש הסיעה, עודד פורר, מכתב ליריב לוין מהליכוד, ובו תנאי הסף של מפלגתו להצטרפות לקואליציית נתניהו; ביניהם – אישור חוק נישואים אזרחיים, העברת חוק הגיוס במתכונת שנקבעה בכנסת ה-20 ומתן סמכות לרשויות המקומיות בעניין פתיחת עסקים והפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

לוין כתב לפורר שהופתע מהמכתב. הוא קרא לישראל ביתנו להודיע שהיא חוזרת בה מההצהרות נגד בנימין נתניהו, וכן להתחייב שתמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על יושב ראש הליכוד.

ליברמן נפגש אתמול עם ראשי כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי.

07:43 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, ימסור היום, בשעה 10:00, לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, את תוצאות הבחירות לכנסת ה-23, כפי שאושרו אתמול על ידי הוועדה. נציגי הליכוד בוועדה נמנעו בהצבעה מלאשר את התוצאות.

ביום ראשון הקרוב יקיים ריבלין התייעצות עם נציגיהם של שמונה הרשימות שנבחרו לכנסת, ואחר כך יודיע על מי מחברי הכנסת יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

07:49 עריכה

החל מהיום תאבטח היחידה לאבטחת אישים של שירות הביטחון הכללי את יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, זאת על ההסתה נגדו ברשתות החברתיות.

08:26 עריכה

פעילים שהצביעו לעבודה-גשר-מרצ מתכננים להפגין הערב מול ביתה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ברשפים, לאחר שאמרה אתמול שלא תתמוך בממשלה הנשענת על הרשימה המשותפת ובל"ד.

09:43 עריכה

חבר הכנסת עפר שלח אמר הבוקר: "יהיה לנו רוב גם בלי אורלי לוי-אבקסיס. אנחנו פועלים לרוב כדי שהנשיא ריבלין יטיל את המנדט על גנץ". עוד אמר שלח בראיון בכאן רשת ב' ש"גם אלה שאמרו שהם מתנגדים להקמת ממשלת מיעוט, ימליצו על גנץ".

10:03 עריכה

השר גלעד ארדן מהליכוד נדרש הבוקר לדבריה של יושבת ראש גשר, אורלי לוי-אבקסיס, שאמרה שלא תתמוך בממשלה הנשענת על הרשימה והמשותפת ועל בל"ד. בראיון בגלי צה"ל ארדן התייחס לספקולציות, שנגעו לכך שהמהלך של חברת הכנסת נעשה בתיאום עם הליכוד. "קיבלתי תשובה ברורה שלא הובטח לה כלום. גם אנחנו הופתענו מהודעתה", אמר.

10:18 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית ניל הנדל מסר לנשיא ראובן (רובי) ריבלין את תוצאות הבחירות לכנסת ה-23. "זה אות כבוד למדינה", אמר הנדל בהתייחס לכך ששיעור ההצבעה בבחירות היה הגבוה ביותר מזה עשרים שנה. על רקע הביקורת של הליכוד על ועדת הבחירות, הביע ריבלין אמון בוועדה ובעבודתה.

ריבלין אמר שהמתווה שהציג אחרי הבחירות הקודמות עודנו עומד על הפרק. "אני קשוב, בהחלט, לביקורת הרבה שספג המתווה אותו אני הצעתי בזמנו. יש מהביקורות שאני מסכים איתן, ועם זאת, חשבתי אז שלא הייתה דרך אחרת, וכנראה שגם היום – לא השתנה המצב בהרבה". הפתרון, לדבריו, צריך להגיע מחברי הכנסת.

על רקע ההתעלמות של פוליטיקאים מהצבעת הציבור הערבי אמר ריבלין ש"אין במדינת ישראל חצאי אזרחים": "כל קול נחשב. תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם ולגר הגר אתכם", ציטט הנשיא.

11:30 עריכה

בשעה זו, 11:30, אמורה  להתחיל פגישתם של נציגים מכחול לבן עם נציגים מהרשימה המשותפת. בפגישה – שאמורה הייתה להיערך אתמול, אך נדחתה להיום – ישתתפו אבי ניסנקורן ועפר שלח מכחול לבן, חברת חד"ש עאידה תומא סלימאן, יושב ראש תע"ל אחמד טיבי, יושב ראש בל"ד מטאנס שחאדה וחבר רע"ם מנסור עבאס.

11:49 עריכה

חרף דבריה אמש של יושבת ראש גשר אורלי לוי-אבקסיס, יושב ראש כחול לבן בני גנץ ויושב ראש העבודה עמיר פרץ יקיימו היום פגישה.

12:00 עריכה

בוטלו הצילומים המשותפים בין נציגי כחול לבן והרשימה המשותפת.

12:04 עריכה

חברת כחול לבן פנינה תמנו שטה קראה להקמת ממשלת אחדות. דבריה של תמנו שטה הגיעו לאחר שבימים האחרונים פעלה כחול לבן לכינון ממשלה בשיתוף עם הרשימה המשותפת.

12:08 עריכה

השר יואב גלנט המשיך היום את מתקפתו על חבר הכנסת גבי אשכנזי. אתמול אמר גלנט בראיון ל-ynet, שאשכנזי "תמיד שלח את אלה שלידו לשדה מוקשים לעלות על המוקשים על מנת לעלות אחרי זה על הציר". גם שלשום טען, בראיון בגלי צה"ל, כי אשכנזי פועל מאחורי הקלעים להחלפת גנץ.

12:28 עריכה

איתמר בן גביר הגיב לפרסום בטוויטר, שבו נכתב שנער יהודי נפצע באורח קשה מבלוק שהשליך עליו ערבי, וכתב: "את היד שזרקה את הבלוק צריך לגדוע". בתגובה כתב דניאל אביטל, עוזרה של איילת שקד, שיש לגדוע את ידם של מצביעי עוצמה יהודית. בתגובה הגיש נגדו בן גביר תלונה במשטרה בגין הסתה ואיומים כלפיו וכלפי מצביעי מפלגתו.

12:30 עריכה

אחרי שקראה להקמת ממשלת אחדות, מבהירה חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מכחול לבן – שעל בני גנץ לכהן ראשון כראש ממשלה, אם תונהג רוטציה.

12:45 עריכה

יושב ראש העבודה ויושב ראש כחול לבן קיימו פגישה. בהודעה מטעמם נכתב ש"פרץ וגנץ סיכמו להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת השותפים במערכת הפוליטית כדי למנוע מנתניהו לגרור את המדינה לבחירות רביעיות".

12:51 עריכה

יושב ראש העבודה עמיר פרץ הגיב בפומבי לראשונה מאז הודיעה שותפתו, אורלי לוי-אבקסיס, שלא תוכל לתמוך בממשלה שתישען על הרשימה המשותפת. פרץ לא התייחס ישירות לדבריה של יושבת ראש גשר, ואמר שיוסיף לפעול להקמת ממשלה בראשות בני גנץ, שעימו נפגש היום.

13:23 עריכה

יושב ראש העבודה עמיר פרץ שוחח בשעת לילה מאוחרת עם שותפתו, יושבת ראש גשר, אורלי לוי-אבקסיס, שהתנערה אמש משיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת.

פרץ ביקש לברר האם תתמוך בהטלת הרכבת הממשלה על בני גנץ והאם תצביע בעד חוקים שעשויים למנוע בעתיד מנתניהו לכהן כראש הממשלה – כך דיווח ספי עובדיה בחדשות 13. לפי פרסום של יואב קרקובסקי מתאגיד השידור כאן, לוי-אבקסיס טענה שאין לה סיכום עם נתניהו.

13:40 עריכה

אחרי כשעתיים הסתיימה הפגישה של נציגי כחול לבן עם נציגי הרשימה המשותפת. בפגישה השתתפו אבי ניסנקורן ועפר שלח מכחול לבן, חברת חד"ש עאידה תומא סלימאן, יושב ראש תע"ל אחמד טיבי, יושב ראש בל"ד מטאנס שחאדה וחבר רע"ם מנסור עבאס.

14:05 עריכה

חבר הכנסת מנסור עבאס מהרשימה המשותפת הביע תקווה ש"המנהיגים היהודים יתחייבו באופן עמוק לשיפור מעמד החברה הערבית".

14:07 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הודיע על הקצאה של עשרה מיליארד שקלים למשק לאור ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

14:24 עריכה

מס' 33 בכחול לבן אנדריי קוז'ינוב, שיתמנה בשבוע הבא לחבר כנסת, אמר בראיון לכאן רקע, שקיבל פנייה לעזוב את כחול לבן: "קיבלתי הצעות קונקרטיות לבוא ולדבר, אבל לא אכנס לפרטים". עוד אמר קוז'ינוב: "נמסר לי באופן מאוד ברור – בוא נדבר. יש אופציות ואפשרויות שונות לעתיד שלך".

14:30 עריכה

גורם בכיר המקורב לאורלי לוי-אבקסיס טוען שעמיר פרץ לא הופתע מהתנערותה אמש משיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12.

"תהום מפרידה בין השקפת עולמה של אורלי בתחום המדיני והביטחוני לבין זו של מרצ, וזה היה ידוע היטב לכולם", אמר המקורב. לדבריו, אחרי הבחירות יושבת ראש גשר נפגשה עם פרץ ו"שמה את הדברים על השולחן".

14:45 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר שעמדת מפלגתו לגבי ישיבה עם הרשימה המשותפת לא השתנתה. עוד אמר ליברמן שישראל ביתנו רוצה קואליציה ציונית וליברלית.

הוא תקף את נתניהו, שלדבריו, עוסק בדה לגיטימציה של כל מי שלא מסכים איתו. יושב ראש ישראל ביתנו אמר שראש הממשלה מעוניין בפסקת התגברות ובחוק צרפתי. הוא לא אמר על מי תמליץ סיעתו לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה.

"אנחנו נמצאים במצב חירום. היה מצופה מראש הממשלה לפעול לפיוס ולנסות לאחד את כל הקרעים אחרי שלוש מערכות בחירות. במקום זה נתניהו עוסק בדה-לגיטימציה של כל אחד ואחד שלא מסכים איתו. הוא מפעיל מכונה של שנאה, הסתה ושקרים", דברי ליברמן.

14:50 עריכה

אחמד טיבי ועאידה תומא סלימאן, שהשתתפו בפגישה עם נציגי כחול לבן, מעדכנים שישובו עתה למוסדות מפלגותיהם כדי לקבל החלטות.

14:57 עריכה

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, עם כיתוב תמונה מתוך הישיבה בין צוותי כחול לבן והרשימה המשותפת: "רגעים מחויכים מהמשא ומתן למכירת המדינה שלנו והעקרונות שלה כיהודית ודמוקרטית. מי יעצור את הטירוף הזה??".

16:23 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ: "כאן בשטח E1 שר הביטחון הזמני וחסר המנדט בנט מנסה לקבור את פתרון שתי המדינות עם כביש הסיפוח שלו", ח"כ מוטי יוגב בתגובה ציטט את "בארץ חמדת אבות" ואמר: "כך שרנו וכך נמשיך את המפעל הציוני של עם ישראל, בכל מלוא רוחב ארצנו".

16:29 עריכה

ח"כ יאיר גולן (מרצ) התייחס להצהרתה של שותפתו לסיעת האיחוד, למרות שאמרה לפני הבחירות כי לא תפסול זאת: "אני לא בהלם מזה אבל כן הופתעתי".

בנוסף, הביע את דעתו לגבי עתיד המחנה: "צריך ללמוד מהאירוע הזה. מחנה השמאל הישראלי חייב לצאת לדרך חדשה ולא להסתמך על 'טאלנטים' מבחוץ".

חבר הכנסת גולן הודה כי "אף אחד לא העריך שזה יקרה. הופתעתי מאוד אבל אני לא בהלם מזה. אחרי ששומעים את הקשיים שיש לכחול לבן עם האוזר והנדל, ועכשיו עם אורלי לוי, מגלים שלמרות פורים ימין בתחפושת נשאר ימין".

18:21 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) בראיון ל-103FM, על רקע החלטתה של חברתו למפלגה לשעבר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שלא לתמוך בהקמת ממשלת מיעוט.

"מעשיה מדברים בעד עצמם, והיא כבר לא חברה בישראל ביתנו", אמר פורר. "אנחנו רוצים להגשים את האג'נדה שלנו, ואת מה שהבטחנו לבוחרים שלנו. לפני שאנחנו הולכים לנשיא הצבנו חמישה תנאים שאנחנו חושבים שהם אלמנטריים כתנאי סף לפתיחת משא ומתן: קביעת הכנסה מינימלית לקשיש בגובה 70 אחוז משכר מינימום, מתן אפשרות לנישואים אזרחיים, העברת הסמכויות לרשויות המקומיות בכל מה שקשור לפתיחת עסקים בשבת ותחבורה ציבורית בשבת, חוק גיור חדש שיאפשר לרבני עיר לגייר, ועוד נושאים נוספים. מי שרוצה אותנו ואת המנדטים שלנו צריך לדבר איתנו על זה".

19:18 עריכה

משרד הבריאות הוציא עדכון על מצב הקורונה בישראל – במספרים.

נתוני הקורונה בישראל, נכון ל-11 במרץ בערב
נתוני הקורונה בישראל, נכון ל-11 במרץ בערב
19:29 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בנושא התפרצות הקורונה: "כנסים ואירועים יוגבלו עד 100 איש, שוקלים את דחיית שנת הלימודים באוניברסיטאות". 

נתניהו הוסיף: "בישראל מצבנו טוב יותר ממדינות אחרות בגלל הצעדים שננקטו. אני נמצא בהתייעצות מתמדת עם שר הבריאות יעקב ליצמן. המשבר הזה שונה במהותו ממשברים אחרים. אני מבקש מאזרחי ישראל לשנות את שגרת החיים שלכם, כדי להתמודד עם האיום החיצוני. אם אין צורך בכנסים, אל תלכו אליהם. אנחנו בפנדמיה. מדינות אחרות שלא נקטו בצעדים שאנחנו נקטנו, הגיעו למקום מאוד קשה".

20:06 עריכה

לאור ההנחיות החדשות האוסרות התקהלויות מעל 100 איש במקומות סגורים בהנהלת הכנסת יבחנו את משמעות הנחייה לגבי טקס השבעת הכנסת ה 23 ביום שני בשבוע הבא. בכנסת מדגישים כי בכל מקרה כהונת הכנסת ה-22 תפוג ביום שני וכהונת חברי הכנסת ה-23 תכנס לתוקף מיידי ללא קשר לטקס ההשבעה.

21:08 עריכה

בשעה זו מתקיימת הפגנה מול ביתה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס, יו"ר גשר, לאחר שהודיעה כי לא תשתף פעולה עם ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת.

21:18 עריכה

ח"כ עאידה תומא סולימאן (הרשימה המשותפת) בפניי תומכים בגדה השמאלית בתל אביב: "בנושא של החלפת יו"ר הכנסת, יש רוב לזה רוב בכנסת, ננסה לדחוף לכך שזה יקרה ביום שני, בלי קשר להמלצה, סבלנו מהדיכוי של אדלשטיין, ועל זה הוא צריך לשלם מחיר, יש מועמד להחליף אותו מכחול-לבן וזה יאפשר אווירה פחות קשה בכנסת, אם לא תהיה ממשחה חדשה לפחות יהיה יו"ר כנסת שאפשר לדבר איתו. הוא מנע מאיתנו לקיים כנסים על מצב הפלסטינים".

עוד הוסיפה: "הימים הבאים יהיו קשים מבחינה פוליטית, יתחיל הלחץ לאחדות לאומית בגלל הקורונה, כאילו, וזה לא יאפשר בחירות, וזה יאריך את החיים הפוליטיים של נתניהו".

22:44 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט הורה על שורת צעדים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

 

סגירה